Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

deepanRam
Inlägg: 41
Blev medlem: 30 dec 2022 10:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av deepanRam »

Verbal skrev: 23 jan 2023 18:13
Missade också en YLR i förmiddags. Hur ofta brukar lagerbilar komma ut så där?

En annan fråga, till er som (precis som jag) beställt efter prissänkningen och fått VIN. Är bilarna byggda i Kina eller Tyskland? Har själv beställt svart men öppen för att byta till vit eller för den delen blå om alla ändå är Kina-byggda.
Jag mottagen VIN idag och det är tillverkat i Shanghai
Verbal
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 jan 2022 16:05

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Verbal »

deepanRam skrev: 23 jan 2023 18:30
Verbal skrev: 23 jan 2023 18:13
Missade också en YLR i förmiddags. Hur ofta brukar lagerbilar komma ut så där?

En annan fråga, till er som (precis som jag) beställt efter prissänkningen och fått VIN. Är bilarna byggda i Kina eller Tyskland? Har själv beställt svart men öppen för att byta till vit eller för den delen blå om alla ändå är Kina-byggda.
Jag mottagen VIN idag och det är tillverkat i Shanghai
Ok, vilken färg har du på din beställning?
Gusten85
Inlägg: 21
Blev medlem: 16 jan 2023 21:03

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Gusten85 »

Verbal skrev: 23 jan 2023 18:13
Missade också en YLR i förmiddags. Hur ofta brukar lagerbilar komma ut så där?

En annan fråga, till er som (precis som jag) beställt efter prissänkningen och fått VIN. Är bilarna byggda i Kina eller Tyskland? Har själv beställt svart men öppen för att byta till vit eller för den delen blå om alla ändå är Kina-byggda.
Stor ökning av lagerbilar i Europa sista dygnet. Kommer säkert fyllas på även i Sverige. Tyskland har gått från ett 70 tal till 4-500 st på några dagar. ’Lagerbil’ behöver nödvändigtvis inte betyda att den redan står klar för upphämtning, det kan vara den är ’ej bokad’ eller ’avbokad’ bil som är under transit in. De får säkert också en hel del avbokningar/pausade orders pga av avsaknad av parkeringssensorer, även om Tesla sagt att deras Vision skall lösa detta i framtida uppdaterig av mjukvara..
Användarvisningsbild
Rydh
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 17 jan 2023 07:42

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rydh »

Verbal skrev: 23 jan 2023 18:20
Piggelin skrev: 23 jan 2023 18:18
Verbal skrev: 23 jan 2023 18:13
Missade också en YLR i förmiddags. Hur ofta brukar lagerbilar komma ut så där?

En annan fråga, till er som (precis som jag) beställt efter prissänkningen och fått VIN. Är bilarna byggda i Kina eller Tyskland? Har själv beställt svart men öppen för att byta till vit eller för den delen blå om alla ändå är Kina-byggda.
Det är väl bara de nya silver och röda man kan vara säker på att de kommer från Tyskland. Resten är ett lotto.
Jo, men därför intressant att höra vad de som leveras till beställningar nu verkar komma ifrån
Det dolda vin numret på min röda RWD beställd förra söndagen är från en bil gjord i kina, vad jag läst här så är alla RWD från kina oavsett färg.

//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Hyundai Ioniq Classic 28 -19
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
deepanRam
Inlägg: 41
Blev medlem: 30 dec 2022 10:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av deepanRam »

Verbal skrev: 23 jan 2023 19:08
deepanRam skrev: 23 jan 2023 18:30
Verbal skrev: 23 jan 2023 18:13
Missade också en YLR i förmiddags. Hur ofta brukar lagerbilar komma ut så där?

En annan fråga, till er som (precis som jag) beställt efter prissänkningen och fått VIN. Är bilarna byggda i Kina eller Tyskland? Har själv beställt svart men öppen för att byta till vit eller för den delen blå om alla ändå är Kina-byggda.
Jag mottagen VIN idag och det är tillverkat i Shanghai
Ok, vilken färg har du på din beställning?
Deep blue metallic ..
perdah
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 18 jan 2023 23:05

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av perdah »

perdah skrev: 22 jan 2023 00:38
flipmac skrev: 21 jan 2023 21:57
perdah skrev: 21 jan 2023 21:43
Tilclah skrev: 21 jan 2023 21:35
Beställde en vit LR i lördags 14/1. Någon som beställt samma som fått datum än?
Njä, vit RWD, svart inredning. Beställde 14/1, besked 1-16 mars kom upp nu idag.
Jag beställde samma men fredag 13/1. Ser nu att jag har 22 feb - 10 mars som uppskattad. Kanske är våra på olika båtar? Eller så är datumen godtyckliga, de överlappar ju.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/
Skall hämta min i Göteborg. Tänker att det är samma båt men lite logistik och admin gör att det sprids ut över några veckor.
Mäh, nu sköts uppskattad tid till 29-31 Mars. Mutter mutter.
Model Y RWD, vit/svart 19” EDD 11-21 mars -> 11/3 11:20 :mrgreen:
Användarvisningsbild
malmer
Teslaägare
Inlägg: 236
Blev medlem: 07 jun 2022 12:39

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av malmer »

Någon som vet hur lång tid det brukar vara mellan att en båt anländer i Zeebrugge till dess att bilen levereras i sverige? Hur transporteras de upp hit? Lastbilsflak eller packas de över på en ny båt till exvis Wallhamn på västkusten?
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Användarvisningsbild
Rydh
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 17 jan 2023 07:42

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rydh »

malmer skrev: 24 jan 2023 01:49
Någon som vet hur lång tid det brukar vara mellan att en båt anländer i Zeebrugge till dess att bilen levereras i sverige? Hur transporteras de upp hit? Lastbilsflak eller packas de över på en ny båt till exvis Wallhamn på västkusten?
Ta inte detta som fakta utan mer som spekulationer..

Men jag skulle absolut tro att de går på båt upp, inte sällan ser man mindre "PTCC" (PureCarTruckCarrier) båtar som går upp genom kielkanalen och det faktum att jag var erbjuden att hämta min i hamnen i Malmö gör att jag tror att det är ett av stoppen, jag skulle även gissa på Södertälje och möjligen någonstans på västkusten, Lossar man bilar i Göteborg också? eller är det Wallhamn? Man lossar väl även i Halmstad?

Jag har genom jobbet fått möjligheten att komma ombord på diverse PTCC båtar europa runt och det är rätt intressant och se hur man lossar och lastar bilar!

//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Hyundai Ioniq Classic 28 -19
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
Användarvisningsbild
Raoulen
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 02 jan 2019 14:52
Ort: Lerum

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Raoulen »

Fick bekräftad upphämtning idag. Bokade den 3/3 men blev ombokad nästan direkt till den 2/2.
Beställde en Vit/svart RWD den 8/11
Upphämtning i Göteborg
Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av jonasl »

Det blir ju riktigt bra pris på en Y RWD med bonus.. Grattis!
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Bjelke »

perdah skrev: 23 jan 2023 21:43
perdah skrev: 22 jan 2023 00:38
flipmac skrev: 21 jan 2023 21:57
perdah skrev: 21 jan 2023 21:43
Tilclah skrev: 21 jan 2023 21:35
Beställde en vit LR i lördags 14/1. Någon som beställt samma som fått datum än?
Njä, vit RWD, svart inredning. Beställde 14/1, besked 1-16 mars kom upp nu idag.
Jag beställde samma men fredag 13/1. Ser nu att jag har 22 feb - 10 mars som uppskattad. Kanske är våra på olika båtar? Eller så är datumen godtyckliga, de överlappar ju.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/
Skall hämta min i Göteborg. Tänker att det är samma båt men lite logistik och admin gör att det sprids ut över några veckor.
Mäh, nu sköts uppskattad tid till 29-31 Mars. Mutter mutter.
Skruv skruv :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 09 dec 2020 07:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av flipmac »

perdah skrev: 23 jan 2023 21:43
perdah skrev: 22 jan 2023 00:38
flipmac skrev: 21 jan 2023 21:57
perdah skrev: 21 jan 2023 21:43
Tilclah skrev: 21 jan 2023 21:35
Beställde en vit LR i lördags 14/1. Någon som beställt samma som fått datum än?
Njä, vit RWD, svart inredning. Beställde 14/1, besked 1-16 mars kom upp nu idag.
Jag beställde samma men fredag 13/1. Ser nu att jag har 22 feb - 10 mars som uppskattad. Kanske är våra på olika båtar? Eller så är datumen godtyckliga, de överlappar ju.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/
Skall hämta min i Göteborg. Tänker att det är samma båt men lite logistik och admin gör att det sprids ut över några veckor.
Mäh, nu sköts uppskattad tid till 29-31 Mars. Mutter mutter.
Kanske är olika båtar ändå då? Jag har kvar samma datum och ska hämta i Norrköping. På slutfakturan jag fick står det preliminärt 24/2.
Jag tror att vissa rederier har möjligheten att söka efter vin på deras båtar. Men har tyvärr inte hittat något där än. Är ju ganska många båtar på väg också vilket inte gör det enklare...
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
SuperHangman
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 jan 2023 06:34

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av SuperHangman »

Beställde en MY RWD 2023-01-19. Vid beställningstillfället gav Tesla jan-feb som uppskattad leveranstid. Sedan dess har bilar vid två tillfällen funnits som "lagerbilar" med exakt den konfiguration jag beställt. Man kan tycka det är konstigt att dessa inte erbjuds de som lagt en beställning i första hand.

Nu idag så har jag fått uppskattad leverans: 11 april - 27 april. Om jag provar att göra en beställning nu så ger Tesla uppskattad leveranstid feb-mars.

Hela hanteringen av beställningar och leveransbesked förfaller väldigt slumpartad, men jag antar att det inte finns nått att göra annat än att vänta på slutbesked av leveransdatum... Surt.
Tesla Modell Y RWD Midnight Silver Metallic, beställd 2023-01-19
Mazda MX-30 Cosmo Machine Grey 2021
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mikebike »

SuperHangman skrev: 25 jan 2023 14:01
Beställde en MY RWD 2023-01-19. Vid beställningstillfället gav Tesla jan-feb som uppskattad leveranstid. Sedan dess har bilar vid två tillfällen funnits som "lagerbilar" med exakt den konfiguration jag beställt. Man kan tycka det är konstigt att dessa inte erbjuds de som lagt en beställning i första hand.

Nu idag så har jag fått uppskattad leverans: 11 april - 27 april. Om jag provar att göra en beställning nu så ger Tesla uppskattad leveranstid feb-mars.

Hela hanteringen av beställningar och leveransbesked förfaller väldigt slumpartad, men jag antar att det inte finns nått att göra annat än att vänta på slutbesked av leveransdatum... Surt.
De (optimistiska) leveransintervall som anges på hemsidan är minst sagt vilseledande, snudd på falsk marknadsföring.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Hope
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 maj 2019 08:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Hope »

Beställde i augusti en MYP V/S , väntar fortfarande på ett livstecken. Tämligen dött så här långt!
Trabant
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 jun 2021 13:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Trabant »

Hope skrev: 25 jan 2023 14:28
Beställde i augusti en MYP V/S , väntar fortfarande på ett livstecken. Tämligen dött så här långt!
Det är nog värmepumparna från Berlin som bromsar oss som väntar MYP.
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 09 dec 2020 07:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av flipmac »

SuperHangman skrev: 25 jan 2023 14:01
Beställde en MY RWD 2023-01-19. Vid beställningstillfället gav Tesla jan-feb som uppskattad leveranstid. Sedan dess har bilar vid två tillfällen funnits som "lagerbilar" med exakt den konfiguration jag beställt. Man kan tycka det är konstigt att dessa inte erbjuds de som lagt en beställning i första hand.

Nu idag så har jag fått uppskattad leverans: 11 april - 27 april. Om jag provar att göra en beställning nu så ger Tesla uppskattad leveranstid feb-mars.

Hela hanteringen av beställningar och leveransbesked förfaller väldigt slumpartad, men jag antar att det inte finns nått att göra annat än att vänta på slutbesked av leveransdatum... Surt.
Har det någon gång kommit upp en identisk specifikation med samma leveransort som du valt? För det har det inte dykt upp för mig och Tesla verkar utgå från att bara bokad leveransort är aktuell. Och eftersom de ändå kan sälja på respektive ort flyttar de själva inga bilar åt kunder.
Tesla är generellt sega med att uppdatera uppskattad leveranstid på hemsidan. Jan-feb har nu blivit feb-mars och med antalet båtar som är på väg tror jag det är sannolikt att de som beställer RWD och LR som kommer från Kina har relativt stor chans att få bil från någon av dessa. Sedan är det uppenbart att Tesla fick många beställningar efter prissänkningen. Det verkar göra stor skillnad vilken dag beställningen gjordes. Jag som beställde 13/1 har fortsatt 24 feb - 10 mars som uppskattad leverans.
Nu håller på (Hoegh Asia som blev försenad pga ovädret) också på att lasta av bilar i Zeebrügge (https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/). Det var flera av er som beställt tidigare som skulle fått leverans nu i slutet av januari och som fått uppskjutet till februari. Gissar att det är era bilar som kommer nu!

SuperHangman, har du provat att skriva till Teslas chat att du gärna vill ha en lagerbil? Fråga också varför ditt datum skjutits fram så långt.
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
SuperHangman
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 jan 2023 06:34

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av SuperHangman »

flipmac skrev: 25 jan 2023 15:44
SuperHangman skrev: 25 jan 2023 14:01
Beställde en MY RWD 2023-01-19. Vid beställningstillfället gav Tesla jan-feb som uppskattad leveranstid. Sedan dess har bilar vid två tillfällen funnits som "lagerbilar" med exakt den konfiguration jag beställt. Man kan tycka det är konstigt att dessa inte erbjuds de som lagt en beställning i första hand.

Nu idag så har jag fått uppskattad leverans: 11 april - 27 april. Om jag provar att göra en beställning nu så ger Tesla uppskattad leveranstid feb-mars.

Hela hanteringen av beställningar och leveransbesked förfaller väldigt slumpartad, men jag antar att det inte finns nått att göra annat än att vänta på slutbesked av leveransdatum... Surt.
Har det någon gång kommit upp en identisk specifikation med samma leveransort som du valt? För det har det inte dykt upp för mig och Tesla verkar utgå från att bara bokad leveransort är aktuell. Och eftersom de ändå kan sälja på respektive ort flyttar de själva inga bilar åt kunder.
Tesla är generellt sega med att uppdatera uppskattad leveranstid på hemsidan. Jan-feb har nu blivit feb-mars och med antalet båtar som är på väg tror jag det är sannolikt att de som beställer RWD och LR som kommer från Kina har relativt stor chans att få bil från någon av dessa. Sedan är det uppenbart att Tesla fick många beställningar efter prissänkningen. Det verkar göra stor skillnad vilken dag beställningen gjordes. Jag som beställde 13/1 har fortsatt 24 feb - 10 mars som uppskattad leverans.
Nu håller på (Hoegh Asia som blev försenad pga ovädret) också på att lasta av bilar i Zeebrügge (https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/). Det var flera av er som beställt tidigare som skulle fått leverans nu i slutet av januari och som fått uppskjutet till februari. Gissar att det är era bilar som kommer nu!

SuperHangman, har du provat att skriva till Teslas chat att du gärna vill ha en lagerbil? Fråga också varför ditt datum skjutits fram så långt.
Jag minns faktiskt inte vilken stad som bilen skulle ha funnits i, men det stämmer precis som du säger att de inte skickar bilar mellan olika orter. Jag har beställt till Stockholm och kommer således bara att (möjligen) matchas med bilar som finns/är på väg dit. Jag blev nyligen uppringd och operatören förklarade i stort sett det du skriver. Han hade dock ingen insikt i varför mitt datum flyttats fram så långt. Hans bästa tips var att försöka ringa Tesla om man skulle se en lagerbil, men att trycket nu är högt hos dom så det är heller inte säkert att de hinner svara omgående. Lite vilda västern helt enkelt!
Tesla Modell Y RWD Midnight Silver Metallic, beställd 2023-01-19
Mazda MX-30 Cosmo Machine Grey 2021
Användarvisningsbild
maik
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 25 jan 2023 17:32
Referralkod: ts.la/michael969032

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av maik »

SuperHangman skrev: 25 jan 2023 14:01
Beställde en MY RWD 2023-01-19. Vid beställningstillfället gav Tesla jan-feb som uppskattad leveranstid. Sedan dess har bilar vid två tillfällen funnits som "lagerbilar" med exakt den konfiguration jag beställt. Man kan tycka det är konstigt att dessa inte erbjuds de som lagt en beställning i första hand.

Nu idag så har jag fått uppskattad leverans: 11 april - 27 april. Om jag provar att göra en beställning nu så ger Tesla uppskattad leveranstid feb-mars.

Hela hanteringen av beställningar och leveransbesked förfaller väldigt slumpartad, men jag antar att det inte finns nått att göra annat än att vänta på slutbesked av leveransdatum... Surt.
Jag beställde en svart MY RWD den 17/1-23 med beräknad leverans jan-feb. Idag fick jag beräknat leveransdatum 15 april - 1 maj.
Tesla MY 2023 RWD
Slimsleyr
Inlägg: 4
Blev medlem: 14 jan 2023 17:42

Väntrum Model Y

Inlägg av Slimsleyr »

La idag en beställning på en MYLR och undrar ett par saker:

Läste lite högre upp att någon nämnde att man kan pausa en beställning. Är inte i behov av bilen förrän i höst egentligen, men valde att beställa nu innan de eventuellt ökar priserna igen.
Finns det något negativt med att pausa en beställning?

Efter många kommentarer om Berlin vs shanghaibyggda så hade jag helst velat ha en berlinbyggd. jag talade med en teslaförsäljare som sa att man kunde tacka nej till en bil ifall man såg att den var från Shanghai, men att man måste ta nästa. Hon kändes dock rätt tveksam när hon sa detta?

Min sista fråga är en mer allmän nybilsfråga. En vän tipsade mig om att direkt göra en lackbehandling på en firma (vet ej om jag får nämna namn här inne) samt en behandling av interiör osv. Hur behandlade är bilarna vid leverans?
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av pejvic »

Slimsleyr skrev: 25 jan 2023 17:40
La idag en beställning på en MYLR och undrar ett par saker:

Läste lite högre upp att någon nämnde att man kan pausa en beställning. Är inte i behov av bilen förrän i höst egentligen, men valde att beställa nu innan de eventuellt ökar priserna igen.
Finns det något negativt med att pausa en beställning?

Efter många kommentarer om Berlin vs shanghaibyggda så hade jag helst velat ha en berlinbyggd. jag talade med en teslaförsäljare som sa att man kunde tacka nej till en bil ifall man såg att den var från Shanghai, men att man måste ta nästa. Hon kändes dock rätt tveksam när hon sa detta?

Min sista fråga är en mer allmän nybilsfråga. En vän tipsade mig om att direkt göra en lackbehandling på en firma (vet ej om jag får nämna namn här inne) samt en behandling av interiör osv. Hur behandlade är bilarna vid leverans?
Hej, normalt sett kan du pausa ett kvartal. Det kan alltså bli så att du måste ta bilen i slutet av juni.
Det finns inget negativt med det.
Lackbehandla - där gör man som man vill. du kan ju vaxa den själv eller lämna bort det.
Det finns vissa som tycker det är värt att plasta in hela bilen.
Det finns inga kända behandlingar de gör på bilarna. (förutom lite film framför bakhjulet som sätts på i Sverige) - Isåfall försvinner det när de slutpolerar dem inför leverans i Sverige.

Shanghai / Berlin - det finns inga kända fel på Shanghaibilarna. De är väldigt fina.
Haft alla 3/Y
Knace88
Inlägg: 27
Blev medlem: 25 jan 2023 17:43

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Knace88 »

maik skrev: 25 jan 2023 17:38
SuperHangman skrev: 25 jan 2023 14:01
Beställde en MY RWD 2023-01-19. Vid beställningstillfället gav Tesla jan-feb som uppskattad leveranstid. Sedan dess har bilar vid två tillfällen funnits som "lagerbilar" med exakt den konfiguration jag beställt. Man kan tycka det är konstigt att dessa inte erbjuds de som lagt en beställning i första hand.

Nu idag så har jag fått uppskattad leverans: 11 april - 27 april. Om jag provar att göra en beställning nu så ger Tesla uppskattad leveranstid feb-mars.

Hela hanteringen av beställningar och leveransbesked förfaller väldigt slumpartad, men jag antar att det inte finns nått att göra annat än att vänta på slutbesked av leveransdatum... Surt.
Jag beställde en svart MY RWD den 17/1-23 med beräknad leverans jan-feb. Idag fick jag beräknat leveransdatum 15 april - 1 maj.
Jag beställde en svart/svart MY RWD den 20/1-23, då stod det beräknad leverans jan-feb. Fram tills igår fanns det ingen leveransinfo, sen kom beräknad leverans i feb-mar, och idag uppdaterades det till 14-30 mars.

Verkar vara rent lotteri med leveranserna...
Model Y RWD Svart/Svart 19”/19” odubbad Beställd 20/1-2023
Upphämtning i Malmö

Nekat leverans planerad 15-29 feb (pga tillverkningsdatum 2022-12-15)
Användarvisningsbild
Matte666
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 09 okt 2021 16:59

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Matte666 »

Jag beställde en vit rwd med svart inredning den 19/1-23 la även till dubbfria vinterdäck. Leverans i Norrköping. Vid beställning stode det jan-feb som leverans. Efter kontakt med Tesla trodde dom feb-mars för leverans. Idag fick jag datum 15 april till 1:à maj. Så det återstår att se vem som får rätt.
Piggelin
Inlägg: 565
Blev medlem: 08 maj 2022 08:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Piggelin »

Jag vågar/vill inte beställa nu och så kommer HW4 med radar straxt efter... :(
Piggelin
Inlägg: 565
Blev medlem: 08 maj 2022 08:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Piggelin »

Matte666 skrev: 25 jan 2023 17:58
Jag beställde en vit rwd med svart inredning den 19/1-23 la även till dubbfria vinterdäck. Leverans i Norrköping. Vid beställning stode det jan-feb som leverans. Efter kontakt med Tesla trodde dom feb-mars för leverans. Idag fick jag datum 15 april till 1:à maj. Så det återstår att se vem som får rätt.
Lite "varning" gällande de dubbfria däcken. Av någon anledning kör de gamla Nokian R3, som är ökända för att ha ett högt frekvensljud. På model S/X får man dock nya R5 EV.
Skriv svar