Tips Sundsvall - Östersund

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Tips Sundsvall - Östersund

Inlägg av themax »

Fingk skrev:
Nu finns en snabbladdare och en hel hög med 22kW ac i Bräcke också. Mittemellan Sundsvall och Östersund.
Perfekt. Då är sommarens resor till Glassbaren lättplanerade i fortsättningen :-)
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tips Sundsvall - Östersund

Inlägg av Bjelke »

Trevligt faktiskt :) vi åker förbi där rätt ofta :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Mats79
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 10 jul 2019 21:19

Re: Tips Sundsvall - Östersund

Inlägg av Mats79 »

termosen skrev:
När väl batteriet är varmt blir förbrukningen bättre.

Körde Sthlm - svall - Sthlm igår med Model S 100d. 8 grader, vinterdäck, bitvis regn och blött på vägen. Körde efter rådande hastighet, ibland något över, snittade 200wh / km för hela sträckan.
Nu ska vi tänka på att det är en SR+ vi pratar om. För lugnare puls skulle jag aldrig planera för att köra 20 mil vintertid utan att ladda. Bilen klarar nätt och jämnt sträckan Mora-Gävle, dvs kring 17 mil. Temperaturen ute och underlaget spelar stor roll så stanna du en extra gång och sträck på benen vid en kortare laddpaus längs någon av alla laddare du fått tips om så slipper du oroa dig.
Användarvisningsbild
Mats79
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 10 jul 2019 21:19

Re: Tips Sundsvall - Östersund

Inlägg av Mats79 »

Dessutom är det alltid en trygghet med lite mer marginal ifall det sker oväntade händelser längs vägen med olyckor och/eller omledningar.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tips Sundsvall - Östersund

Inlägg av lator »

HX100 skrev:
Det var några månader sen jag kollade men stöde snabbladdaren har haft problem länge, tycker att de borde fixat vid det här laget men men.
Det är 18 mil mellan Sundsvall ösd, lång rak sträcka, oftast 100.ladda fullt i Sundsvall bara så är det lugnt.
Se upp för Bräcke bara, finns noll för elbilar där
Du måste uppdatera dig!
Nu finns det dubbla CCS i Bräcke och om du vill kan du också svänga in i Ånge och ladda där på samma typ av laddare. :D
(Stöde har dock fortfarande problem...)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Skriv svar