Väntelista - Vi som väntar på leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Bjelke »

wrnrsn skrev:
Admir skrev:
wrnrsn skrev:
Admir skrev:
Model: Midnight silver MS LR 21"
Beställningsdatum: 18/12
Leveransplats: Göteborg
VIN i källkoden: Nej

Hur långt fick ni vänta på att få leveransbekräftelse och faktura? Själv har jag inte fått något mer än oe från tesla. Enligt säljaren så trodde han att bilen skulle komma någon gång i februari (det som stod som uppskattad leverans när jag beställde bilen) vilket inte gjorde mig mycket klokare.. Stämde era uppskattade leveranstider med faktisk leverans?
Jag beställde min 21/12, stod att det var lev i februari men jag bad om leverans i mars. Står nu att det är bokad leverans den 21/1. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela dock.


Vad spännande för dig! Själv sitter man och uppdaterar sidan stup i kvarten i hopp om leveransbesked :D Vad hade du för config på bilen?
Haha ja spännande men jag "vill" inte ha den förrns i mars :D
En vit long range med utökad AP.
Sälj skiten! :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Admir
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 dec 2019 08:45
Ort: Göta

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Admir »

wrnrsn skrev:
Admir skrev:
wrnrsn skrev:
Admir skrev:
Model: Midnight silver MS LR 21"
Beställningsdatum: 18/12
Leveransplats: Göteborg
VIN i källkoden: Nej

Hur långt fick ni vänta på att få leveransbekräftelse och faktura? Själv har jag inte fått något mer än oe från tesla. Enligt säljaren så trodde han att bilen skulle komma någon gång i februari (det som stod som uppskattad leverans när jag beställde bilen) vilket inte gjorde mig mycket klokare.. Stämde era uppskattade leveranstider med faktisk leverans?
Jag beställde min 21/12, stod att det var lev i februari men jag bad om leverans i mars. Står nu att det är bokad leverans den 21/1. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela dock.


Vad spännande för dig! Själv sitter man och uppdaterar sidan stup i kvarten i hopp om leveransbesked :D Vad hade du för config på bilen?
Haha ja spännande men jag "vill" inte ha den förrns i mars :D
En vit long range med utökad AP.
Haha stackars dig!! :D
// Admir.F
Användarvisningsbild
Admir
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 dec 2019 08:45
Ort: Göta

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Admir »

Nu fick jag pratat med tesla delivery och enligt dom så ska bilarna för europa marknaden börja rulla in någon gång under februari vilket innebär att leverans kanske inte sker fören i mars .. :roll: Jaja den som väntar på något gott! :D
// Admir.F
Användarvisningsbild
infra
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 dec 2019 07:04

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av infra »

Ni som nyligen hämtat bilar, hade ni också version 9? samt hur lång tid tog det innan ni fick uppdatering?
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av zed »

infra skrev:
Ni som nyligen hämtat bilar, hade ni också version 9? samt hur lång tid tog det innan ni fick uppdatering?
Nix, v10 var installerat och fick även uppdatering 2019.40.50.1 kort efter jag kopplat upp mot wifi hemma.
PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

Tjenna!

Ny på forumet och har liggande beställning på en vit S LR ”kräm” med svarta 19”. Beställde 2020-07-04. Har inte lyckats hitta något VIN men det betyder inte att det inte finns där utan kan vara jag som är kass på att leta.

Någon som vet vilka båtar som fraktar Model S just nu få gärna hojta. Fick mail förra veckan om att leveransbesked kommer i mitten av augusti och leverans under september.
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Också relativt ny på forumet. Beställde en vit model S LR med 21" och svart inredning 2020-06-02. Inget mail om leverans ännu och inget VIN än men har installerat ett plugin till Chrome som meddelar när ett VIN lagts till i mitt Teslakonto när man är inloggad.
Ryktas om att S/X finns på Maersk Montana.

Mvh Björn
PappaS skrev:
Tjenna!

Ny på forumet och har liggande beställning på en vit S LR ”kräm” med svarta 19”. Beställde 2020-07-04. Har inte lyckats hitta något VIN men det betyder inte att det inte finns där utan kan vara jag som är kass på att leta.

Någon som vet vilka båtar som fraktar Model S just nu få gärna hojta. Fick mail förra veckan om att leveransbesked kommer i mitten av augusti och leverans under september.
Model S LR 2020
PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

Tack för tipset om båt, bara att hoppas våra bilar är på den nu när den är i hamn i Rotterdam. Jag ska hämta i Malmö btw.
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Det är lugnt, finns en del info om fraktbåtar på teslamotorsclub.com Vi får hoppas som sagt, lite jobbigt att vänta på något så gott :-)

Mvh Björn
PappaS skrev:
Tack för tipset om båt, bara att hoppas våra bilar är på den nu när den är i hamn i Rotterdam. Jag ska hämta i Malmö btw.
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Idag blev jag matchad med en bil enligt min specifikation.
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
Ambuhguh
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 jun 2020 23:30

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Ambuhguh »

bjornsam skrev:
Också relativt ny på forumet. Beställde en vit model S LR med 21" och svart inredning 2020-06-02. Inget mail om leverans ännu och inget VIN än men har installerat ett plugin till Chrome som meddelar när ett VIN lagts till i mitt Teslakonto när man är inloggad.
Ryktas om att S/X finns på Maersk Montana.

Mvh Björn
PappaS skrev:
Tjenna!

Ny på forumet och har liggande beställning på en vit S LR ”kräm” med svarta 19”. Beställde 2020-07-04. Har inte lyckats hitta något VIN men det betyder inte att det inte finns där utan kan vara jag som är kass på att leta.

Någon som vet vilka båtar som fraktar Model S just nu få gärna hojta. Fick mail förra veckan om att leveransbesked kommer i mitten av augusti och leverans under september.
Kan du länka till pluginet är du snäll? Jag går också i väntans tider.
PappaS
Inlägg: 36
Blev medlem: 27 jul 2020 13:27
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av PappaS »

bjornsam skrev:
Idag blev jag matchad med en bil enligt min specifikation.

Okej, du beställde en månad innan mig och jag har inte fått något besked än så får nog rikta in mig på den där ”preliminära” leveransen slutet på september som de mailat om.
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Ambuhguh skrev:
Kan du länka till pluginet är du snäll? Jag går också i väntans tider.[/quote]


https://chrome.google.com/webstore/deta ... nncblpfanf

Maersk Nijmegen ska ankomma Holland den 22 aug och därefter ska bilarna monteras ihop i Tilburg och sedan transporteras till exempelvis Sverige där jag fått ett preliminärt leveransdatum den 17 sep.

Mvh Björn
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
Ambuhguh
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 jun 2020 23:30

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Ambuhguh »

Tack så mycket! Jag beställde en Midnight silver LR 6 dagar efter dig och har inte hört ett knyst.
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Ambuhguh skrev:
Tack så mycket! Jag beställde en Midnight silver LR 6 dagar efter dig och har inte hört ett knyst.
Bara roligt att få hjälpa till lite grann. Snyggt val du gjorde! Hade själv stor beslutsångest över midnight silver metallic eller pärlvit multi-coat...
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
Ambuhguh
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 jun 2020 23:30

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Ambuhguh »

bjornsam skrev:

Maersk Nijmegen ska ankomma Holland den 22 aug och därefter ska bilarna monteras ihop i Tilburg och sedan transporteras till exempelvis Sverige där jag fått ett preliminärt leveransdatum den 17 sep.

Mvh Björn
Eftersom jag inte fått någon information ang. leverans idag så får jag hoppas på att bilen finns på den båten.
Hur vet du allt detta egentligen? :)

Får man plats med fyra vinterdäck i bagaget utan att fälla baksätet?
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Har läst en del på forumet www.teslamotorsclub.com där det finns personer som verkar dedikera sina liv att följa transporterna med Teslor från USA till Europa... :-)

Angående vinterdäcken så vet jag inte, någon med erfarenhet får svara på det då detta blir min första Tesla.

Mvh Björn
Model S LR 2020
Johan J
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 aug 2020 09:11

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Johan J »

PappaS skrev:
bjornsam skrev:
Idag blev jag matchad med en bil enligt min specifikation.

Okej, du beställde en månad innan mig och jag har inte fått något besked än så får nog rikta in mig på den där ”preliminära” leveransen slutet på september som de mailat om.

Jag beställde en S LR 2020-06-29 och jag har inte hört ett skvätt. Inga mail eller info på Tesla-kontot :(
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 maj 2020 21:42

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av bjornsam »

Följande fartyg kan ha model S/X ombord till Europa. Håll koll på marinetraffic.com

MAERSK MONTANA arrives Rotterdam 3 Aug
MAERSK IOWA arrives Rotterdam 10 Aug
MAERSKA IDAHO arrives Rotterdam 17 Aug
MAERSK NIJMEGEN arrives Rotterdam 22 Aug
MAERSK OHIO arrives Rotterdam 24 Aug
SAFMARINE MAFADI arrives Rotterdam 31 Aug

Mvh Björn
Model S LR 2020
HEAVY_BOSTON_AC
Inlägg: 32
Blev medlem: 11 aug 2020 15:21

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av HEAVY_BOSTON_AC »

Oj jag såg inte denna tråd :oops: :mrgreen:
HEAVY_BOSTON_AC
Inlägg: 32
Blev medlem: 11 aug 2020 15:21

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av HEAVY_BOSTON_AC »

Beställde Model S Performance typ 8:e juni, int hört ett skit.
Musk är då seg med sina leveranser, vilket är hyfsat skumt om han nu vill att folk ska köra/äga hans bilar ! :ugeek:
Användarvisningsbild
Admir
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 dec 2019 08:45
Ort: Göta

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Admir »

HEAVY_BOSTON_AC skrev:
Beställde Model S Performance typ 8:e juni, int hört ett skit.
Musk är då seg med sina leveranser, vilket är hyfsat skumt om han nu vill att folk ska köra/äga hans bilar ! :ugeek:

Beställde i december med uppskattat leverans (enligt hemsidan) i februari. Levererades i mitten på mars, ganska exakt på dagen tre månader efter beställning. Fick hittat VIN via chrome plugin redan i början på februari, men sen tog det stopp. Info från tesla själva kom först en vecka innan leverans (även fast jag ringde och frågade status minst 1-2 gånger i veckan), fakturan fick jag dagen innan upphämtning.. :-) Och det var innan corona :lol:
// Admir.F
HEAVY_BOSTON_AC
Inlägg: 32
Blev medlem: 11 aug 2020 15:21

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av HEAVY_BOSTON_AC »

Admir skrev:
HEAVY_BOSTON_AC skrev:
Beställde Model S Performance typ 8:e juni, int hört ett skit.
Musk är då seg med sina leveranser, vilket är hyfsat skumt om han nu vill att folk ska köra/äga hans bilar ! :ugeek:

Beställde i december med uppskattat leverans (enligt hemsidan) i februari. Levererades i mitten på mars, ganska exakt på dagen tre månader efter beställning. Fick hittat VIN via chrome plugin redan i början på februari, men sen tog det stopp. Info från tesla själva kom först en vecka innan leverans (även fast jag ringde och frågade status minst 1-2 gånger i veckan), fakturan fick jag dagen innan upphämtning.. :-) Och det var innan corona :lol:
Jaha, men då förstår jag ....! Då kanske jag inte skall hoppas på för mkt på leverans i augusti.
Men då borde inte Tesla luras så på sin hemsida.

Visst, skall man vänta 3-4 månader innan leverans så är det väl OK, om man är riktigt sugen på en bil. Men Tesla behöver inte luras för det, vilka cp-amerikaner :roll: :oops: :o
Johan J
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 aug 2020 09:11

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av Johan J »

För info...

Tydligen blev jag matchad med en Model S för ungefär 10 dagar sedan, men att min "kontakt" på delivery-teamet varit på semester. Så inga uppdateringar på kontot osv. Men jag har fått VIN-nummer och den är tydligen på Maersk Ohio, för den som är intresserad. Båten anländer i Holland 23:e och sen ska bilen vara i Göteborg strax efter månadsskiftet tydligen. Sen ett par dagars "inspektion" innan leverans.
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inlägg av nicklasandersson »

Ambuhguh skrev:
bjornsam skrev:

Maersk Nijmegen ska ankomma Holland den 22 aug och därefter ska bilarna monteras ihop i Tilburg och sedan transporteras till exempelvis Sverige där jag fått ett preliminärt leveransdatum den 17 sep.

Mvh Björn
Eftersom jag inte fått någon information ang. leverans idag så får jag hoppas på att bilen finns på den båten.
Hur vet du allt detta egentligen? :)

Får man plats med fyra vinterdäck i bagaget utan att fälla baksätet?
Nej, jag skulle säga att däcken inte får plats utan att fälla baksätet. I min bil var sätet fält när jag hämtade bilen och det har jag fått göra när jag transporterat däcken också.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Skriv svar