Bilden nedan teslalogger.de’s data på M3P 2021. 73kWh kapacitet blir cirka 458km räckvidd.
Folk fokuserar överlag för mycket på miltalet. De första fem åren är det tiden som degraderar batterier mest (inte milen).
Aktuell bil har antagligen gått 2500-2800 mil? Skulle man skära diagrammet på ålder istället för mil skulle spridningen bli mindre och bilar som gått förhållandevis skulle inte sticka ut lika mycket.
Har någon mera med bil version 2022.40.4.1 och upptäckt tempen på R stator inte funkar?
Kan ju vara fel på min bil.
Kan någon verifiera om det är fel på program eller annat. Tänkte ev service ärende till tesla. För jag har haft bra värden förr på andra versioner av bil datorn.
Har 2022.40.4.1 på en MYP och Android app, där funkar det.
Tack för hjälpen jag slänger iväg ett ärende till tesla.
Var någon annan som inte fick något trasigt på garantin då dom fick se att obd dongeln var inkopplad, för kännedom.
Kolla om förvärmning till supercharger funkar som vanligt, om inte så kan man påpeka det så dom upptäcker det eventuella felet
Det brukar dra ca 3kW per motor, kanske ej fungerar om det är tempsensor fel ena motorn.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Har 2022.40.4.1 på en MYP och Android app, där funkar det.
Tack för hjälpen jag slänger iväg ett ärende till tesla.
Var någon annan som inte fick något trasigt på garantin då dom fick se att obd dongeln var inkopplad, för kännedom.
Kolla om förvärmning till supercharger funkar som vanligt, om inte så kan man påpeka det så dom upptäcker det eventuella felet
Det brukar dra ca 3kW per motor, kanske ej fungerar om det är tempsensor fel ena motorn.
Ska man behöva koppla bort obd porten och sedan lägga ett ärende på något kopplat till laddningen på suc?
Har sett att den aldrig kommer upp i fart på suc så något fel är det.
Så skulle jag ha gjort, iallafall koppla bort innan service. Vänta till kontaktorn slår ifrån innan bortkoppling, men det vet ni kanske om.
Kanske går att se med värmekamera om både bak och fram motorn blir varma vid förvärmning.
Ibland är det värmepumpen som värmer upp beroende på förhållanden.
Men tesla borde enkelt kunna se i loggarna om temp sensorn är paj.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Detta var den minst olämpliga tråden jag hittade att ställa min fråga i.
Jag har använt scan my tesla väldigt flitigt det senaste året och är väl bekant med hur man flyttar, lägger till och tar bort mätvärden i perf-tabben i standard-versionen av appen.
Nu tänkte jag prova beta-versionen, men hur gör man där för att redigera?
Kör android, Samsung S21 Ultra
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Detta var den minst olämpliga tråden jag hittade att ställa min fråga i.
Jag har använt scan my tesla väldigt flitigt det senaste året och är väl bekant med hur man flyttar, lägger till och tar bort mätvärden i perf-tabben i standard-versionen av appen.
Nu tänkte jag prova beta-versionen, men hur gör man där för att redigera?
Kör android, Samsung S21 Ultra
Screenshot_20221210_100952.jpg
Du väljer all fliken letar rätt på det du vill ha i pref. Markera och välj copy sedan under pref så väljer du rull listen på höger sidan och trycker paste.
Detta var den minst olämpliga tråden jag hittade att ställa min fråga i.
Jag har använt scan my tesla väldigt flitigt det senaste året och är väl bekant med hur man flyttar, lägger till och tar bort mätvärden i perf-tabben i standard-versionen av appen.
Nu tänkte jag prova beta-versionen, men hur gör man där för att redigera?
Kör android, Samsung S21 Ultra
Screenshot_20221210_100952.jpg
Du väljer all fliken letar rätt på det du vill ha i pref. Markera och välj copy sedan under pref så väljer du rull listen på höger sidan och trycker paste.
Ja exakt så funkar det i den vanliga appen, men i beta-versionen så finns inget av dessa alternativ. Har provat i två olika mobiler men samma i båda.
I klippet försöker jag markera det jag vill ha, men det går inte. Finns heller ingen rull list med paste
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Detta var den minst olämpliga tråden jag hittade att ställa min fråga i.
Jag har använt scan my tesla väldigt flitigt det senaste året och är väl bekant med hur man flyttar, lägger till och tar bort mätvärden i perf-tabben i standard-versionen av appen.
Nu tänkte jag prova beta-versionen, men hur gör man där för att redigera?
Kör android, Samsung S21 Ultra
Bilagan Screenshot_20221210_100952.jpg finns inte längre
Du väljer all fliken letar rätt på det du vill ha i pref. Markera och välj copy sedan under pref så väljer du rull listen på höger sidan och trycker paste.
Ja exakt så funkar det i den vanliga appen, men i beta-versionen så finns inget av dessa alternativ. Har provat i två olika mobiler men samma i båda.
I klippet försöker jag markera det jag vill ha, men det går inte. Finns heller ingen rull list med paste
Sist jag använde betaappen hade den ett annat interface utan möjlighet till egna settings som du tönker.
Men man kunde scrolla fram olika värden genom att swipa uppåt om man hade enheten i landcape.
Problemet car att det inte gick confa som man ville så jag återgick till standardversionen.
Betan hade ett mer nice ibterfsce med många värden som presenterades samtidigt vilket var bra.
Detta var den minst olämpliga tråden jag hittade att ställa min fråga i.
Jag har använt scan my tesla väldigt flitigt det senaste året och är väl bekant med hur man flyttar, lägger till och tar bort mätvärden i perf-tabben i standard-versionen av appen.
Nu tänkte jag prova beta-versionen, men hur gör man där för att redigera?
Kör android, Samsung S21 Ultra
Screenshot_20221210_100952.jpg
Du väljer all fliken letar rätt på det du vill ha i pref. Markera och välj copy sedan under pref så väljer du rull listen på höger sidan och trycker paste.
Ja exakt så funkar det i den vanliga appen, men i beta-versionen så finns inget av dessa alternativ. Har provat i två olika mobiler men samma i båda.
I klippet försöker jag markera det jag vill ha, men det går inte. Finns heller ingen rull list med paste
KPDITR7qAs[/t]
Sist jag använde betaappen hade den ett annat interface utan möjlighet till egna settings som du tönker.
Men man kunde scrolla fram olika värden genom att swipa uppåt om man hade enheten i landcape.
10837E78-CD69-4789-93C3-514DA6415AA3.jpeg
Problemet car att det inte gick confa som man ville så jag återgick till standardversionen.
Betan hade ett mer nice ibterfsce med många värden som presenterades samtidigt vilket var bra.
Då går det alltså inte att confa alls i betan? Snyggt med nya mätare, men det är trevligare att kunna välja själv vad man vill se och gärna ett flertal värden. Får väl gå tillbaka till gamla appen igen
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Får ni bättre resultat i Nominal full pack över vintern jämfört med sommaren? Mitt värde går konstant upp och jag har fått tillbaks ungefär 4kWh sen jag köpte bilen för ett knappt år sen.
3 LR 2019 15600mil och 71.1kWh.
Får ni bättre resultat i Nominal full pack över vintern jämfört med sommaren? Mitt värde går konstant upp och jag har fått tillbaks ungefär 4kWh sen jag köpte bilen för ett knappt år sen.
3 LR 2019 15600mil och 71.1kWh.
Min MYP hade 482km och 78.8kWh NFP med 2km på mätaren. Nu 22000km efter har jag 478km och 78.7kWh. Har aldrig haft en Tesla med så bra degraderingsbeständighet. Min splitternya M3P hade 82.1kWh Panasonic ny och när jag sålde den med 30000km på mätaren hade den ynka 75.6kWh NFP.
Tänkte väcka upp det här tråden. Det jag undrar är om man får mycket mer data via ScanMyTesla jämfört med TeslaLogger iom att den första kopplar sig upp till bilen via Canbus?
Och då min andra fundering är om just själva kopplingen. Jag har en privatleasing och bilen ska snart fylla ett år. Kommer Tesla upptäcka att man har kopplat sig upp till bilen via Canbus och ha åsikter om det? I leasingavtalet står det såklart att ingen modifiering ska förekomma på bilen, men tekniskt sätt det här är ingen modifiering IMO. Har nån annan varit med liknande erfarenhet?