Sida 1 av 1
Hyundai 350kW Hi-Charger
Postat: 08 dec 2019 02:56
av Zalman3
Hyundai Hi-Charger, EV charging redefined. Enjoy effortless charging experience with 350kWh ultra-fast EV charger.
Trots att Hyundai gått med i Ionity så tittar dom på egna laddstationer.
Re: Hyundai 350kW Hi-Charger
Postat: 08 dec 2019 06:51
av Henrik Torphammar
KWh.... Gött
Re: Hyundai 350kW Hi-Charger
Postat: 08 dec 2019 10:19
av Gustafsson
Undrar var ”the sweet spot” när det gäller laddhastigheten ligger. Om man accepterar att bilar med > 100 kWh är onödigt och att man på långresa kan nöja sig med etapper på ca 35-40 mil ( ca 70kWh/laddning) så skulle man behöva ladda i 12 minuter eller mindre varje gång. Är det öht meningsfullt att satsa på ännu snabbare laddning ? Det känns som att battericeller som klarar sådan laddning ligger inom räckhåll att tillverka hyggligt snart.
Re: Hyundai 350kW Hi-Charger
Postat: 08 dec 2019 12:25
av Mickep
Spännande att se vilka bilar och laddhastigheter hyundai planerar. (nu när det finns en del 100 kw+ laddare).
Tror dock inte vi ser hastigheter över 150 kW, men bar de kan hålla ett lågt pris är det acceptabelt (;) )
Re: Hyundai 350kW Hi-Charger
Postat: 08 dec 2019 17:11
av Jerka
Gustafsson skrev:Undrar var ”the sweet spot” när det gäller laddhastigheten ligger. Om man accepterar att bilar med > 100 kWh är onödigt och att man på långresa kan nöja sig med etapper på ca 35-40 mil ( ca 70kWh/laddning) så skulle man behöva ladda i 12 minuter eller mindre varje gång. Är det öht meningsfullt att satsa på ännu snabbare laddning ? Det känns som att battericeller som klarar sådan laddning ligger inom räckhåll att tillverka hyggligt snart.
Det är bra om man bor i lägenhet och saknar hemmaladdning.
Re: Hyundai 350kW Hi-Charger
Postat: 10 dec 2019 10:40
av Lindstromer
Jerka skrev:Gustafsson skrev:Undrar var ”the sweet spot” när det gäller laddhastigheten ligger. Om man accepterar att bilar med > 100 kWh är onödigt och att man på långresa kan nöja sig med etapper på ca 35-40 mil ( ca 70kWh/laddning) så skulle man behöva ladda i 12 minuter eller mindre varje gång. Är det öht meningsfullt att satsa på ännu snabbare laddning ? Det känns som att battericeller som klarar sådan laddning ligger inom räckhåll att tillverka hyggligt snart.
Det är bra om man bor i lägenhet och saknar hemmaladdning.
Det problemet bör väl snarast lösas genom tillgång till laddning vid gatuparkering, snarare än att erbjuda jättesnabb laddning. Lär bli mycket billigare att bygga 11kW i större mängd, än 350kW t.ex.
