Ja det vore intressant att få veta Audis strategi gällande alla 50 kW laddare de installerat nu.lator skrev:Sorry... Dåligt med uppmärksamhet från min sida där. (Mina nattrötta ögon såg en Kia framför laddaren...)mati skrev:Han åker ju Audi. Jag tycker det är skandalöst att en Audi-handlare inte låter en Audi-kund ladda. Det behöver ju inte vara gratis. Vad håller de på med?
Det gjorde det ju bara värre... Vad har de för kundvård inom Berners-koncernen? Tror jag måste gå in och prata med dem...
De tidigare gångerna jag varit in till Audihandlaren i Sundsvall så blev jag väldigt trevligt bemött, och de kom genast ut och startade laddaren för mig. Jag var även välkommen in för att ta en kaffe och låna toaletten.
Fick även en del frågor om e-tron, fast jag förstod att avgasbilar är den stora businessen för dem just nu.
Kan det vara så att Audi centralt gjort denna investering, tydligen får varje handlare betala även för sin egna laddning nu.
Om det är Ionity priser även på dessa så är det klart att handlarn får rätt häftiga fakturor.
(Säljaren sa att de nu ofta istället ställer in elbilen i leveranshallen, där de har en egen 11 kW laddbox på sitt egna elabonnemang).
Tydligen är det BEE som administrerar dessa 50 kW CCS-laddare, frågade hos dem och fick svaret att Audi inte har den som publik laddare och min BEE-tagg funkar inte där.
Möjligen om den finns med i e-tron charging service, om det är någon som har den aktiverad får ni gärna kolla.
Bild från Februari: