Till Österrike - A7 eller A9?
Postat: 14 jan 2020 15:18
Åker ner till St Anton om ca två veckor.
Gjorde samma resa ner förra vintern och det funkade kanon med laddning hela vägen. Blev dock lite irriterad på alla vägarbeten nere i Tyskland och tyckte att det var det, och inte laddandet som tog tid. ABRP styrde oss förra året att köra genom Danmark istället för att ta någon av färjorna ner, och det innebar att vi körde A7 ner till en bit söder om Nurnburg. ABRP gör samma sak i år - alltså genom Danmark och A7. Skillnad i tid i ABRP är ca 40 minuter till Danmark/A7s fördel.
Vi kommer köra från Halland fre kv och köra genom natten, så trafik är inte vårt största bekymmer, utan det är autobahns beskaffenhet. Är det någon som har erfarenhet om huruvida det är snabbast/smidigast att ta A7 ner, eller finns det en poäng att ta färjan Gedser-Rostock och sedan A9?
Kör en S100D från 2018.
Mvh,
Thomas
Gjorde samma resa ner förra vintern och det funkade kanon med laddning hela vägen. Blev dock lite irriterad på alla vägarbeten nere i Tyskland och tyckte att det var det, och inte laddandet som tog tid. ABRP styrde oss förra året att köra genom Danmark istället för att ta någon av färjorna ner, och det innebar att vi körde A7 ner till en bit söder om Nurnburg. ABRP gör samma sak i år - alltså genom Danmark och A7. Skillnad i tid i ABRP är ca 40 minuter till Danmark/A7s fördel.
Vi kommer köra från Halland fre kv och köra genom natten, så trafik är inte vårt största bekymmer, utan det är autobahns beskaffenhet. Är det någon som har erfarenhet om huruvida det är snabbast/smidigast att ta A7 ner, eller finns det en poäng att ta färjan Gedser-Rostock och sedan A9?
Kör en S100D från 2018.
Mvh,
Thomas