Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare point1 » 03 mar 2020 10:40

binsell-gerdin skrev:
Bjelke skrev:Vore den privatköpt så skulle jag absolut hävda ursprungsfel (den byttes ju första gången inom
väldigt kort tid och nu har samma fel uppstått igen dvs misslyckad reparation)...
Och då får dom stå för alla eventuella omkostnader osv.
Företagsköpt så är det värre tyvärr.


Företag dessvärre. Hade de bara varit lite bättre på att kommunicera hade jag haft lättare att hacka i mig strulet. Nu lovar roadside assistance i holland att de ska hjälpa mig fp tillbaka bilen, SC dementerar, en norsk lovar på tfn att han ska ordna Tesla-loaner istället för Dieseln men han återkommer aldrig, förlängning av bilhyran sköts ej utan Sixt ringer mig 3 ggr i vecka och säger att jag ska bli betalningsskyldig osv. Den biten fungerade klanderfritt förra gången när bilen kördes till Trondheim istället.


Så irriterande att de inte bara kan fixa sånt här. Hur svårt kan det vara för Tesla, att man som kund ska behöva tjafsa med hyrbilsföretag, service osv. De borde bara lösa det, det är ju fel som ska hanteras av garantin. Köper man en ny bil vill man ju ha bra garantiservice och uptime, annars hade man ju lika gärna kunnat köpa en begagnad bil.
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
 
Inlägg: 600
Blev medlem: 17 sep 2014 19:00
Referralkod: richard1080

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare M455E » 06 mar 2020 19:17

Jojo skrev:
Credde skrev:Hur har det egentligen gått med Ranger servicen som var på tal för ett par år sedan? Har visst kört lite som test i Stockholm.


Uppenbarligen har Ranger Service lagts på is. Den var jättebra när den fanns (använt mig av den vid två tillfällen, fungerade helt klanderfritt) men det verkar som att den numera har ersatts av 'Mobile Service Center' eller hur dessa företeelser kallas. Då måste man bege sig till ett ställe där de har hyrt in sig, vanligtvis något parkeringsgarage eller liknande, på en förbestämd tid (som Tesla ordnar åt en, tror ej Du får välja fritt), sedan vänta där medans man fixar Din bil.


Jag hade idag en dejt i Västerås med en Ranger. Trixade med lite garantiärenden som SC misslyckats med. Var mycket trevlig och förtroendegivande. Bra att få en genomgång på plats om vad som faktiskt åtgärdats, sån info fick jag aldrig från SC.
https://www.instagram.com/p/B9ZtMNaHqOn/?igshid=118w79aqg6ibm
<~ Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
Användarvisningsbild
M455E
Teslaägare
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 30 jun 2019 21:45
Ort: Skultuna
Referralkod: MATS55421

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Tedde » 06 mar 2020 20:59

Vi lämnade in vår model 3 lr 19/2 pga ett felmeddelande om airbag dom sa att det skulle ta ca 3 timmar att fixa det på sc i Malmö nu har det gått över 2 veckor och inte fått tillbaka den än inte ens hört när vi ska få tillbaka den tycker det är riktigt dåligt vi han ha bilen i ca 1 månad
Användarvisningsbild
Tedde
Teslaägare
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 dec 2019 18:34

Re: Servicehelvetet

Inläggav topgun12 » 04 maj 2020 09:15

Jag lämna in Model S för 2 större fel, läkage kylvätska och länkarmsproblem framhjul. Men bad dem samtidigt titta på vänster backspegel som gick styra men alltid när man starat bilen hade den hamnat i fel läge, tänkte det måste vara nått minnesfel. Jag får reda på att det är fel på kabelhärva som behöver bytas för ca 4000kr varför jag hälsar de inte behöver åtgärda backspegeln. När jag ska hämta bilen fungerar dock backspegeln men förardörren går inte öppna utifrån ! De tar inte ansvar för det, fast de varit på kabeldragningen till den dörren då de tittat på bakspegeln . De menar jag måste betala 6000kr +moms? för nytt dörrhantag. Jag misstänker nån pinne i snabbkontakt gått av då de felsökt, och därför sagt jag måste köpa ny kabelhärva till dörren.
Förbannad, lämnat in för enkelt fel som egentligen inte behöver åtgärdas och får tillbaks bil med stort fel som måste åtgärdas för 6000kr, och de tar inget ansvar.
Det var liknande då jag läma in för byte 12v batteri, det tog bort det gamla på fel sätt, skruva utan mothåll så en del gick sönder för 2000kr som jag var tvungen betala för. Platsen för mothåll ligger svårt till så mekanikern strunta i det och chansa varvid delen gick sönder, bara för mig att pröjsa. Nu gör jag enkla lagningar själv istället för att lämna in till tesla, just bytt ett dörhantag vä-bak och fönsterhiss hö-fram utan problem.

Har ingen lust köpa nytt dörrhantag vä fram om det är fel på kabelhärvan som de först mena. Nä det hör får de fixa själva, rapport kommer.
topgun12
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 04 aug 2019 18:48

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Remuz » 04 maj 2020 11:24

Har inte fått in min trea ännu, men jag har mailat och lagt in i appen nya fel. Första gången så flyttade dom tiden, men denna gång ska jag tydligen komma. Fick just dokument att signera där bara lackskadorna var med... det var ju lite fler saker än så, men dom gillar väl att ösa in bilar på service många gånger. Tänk om man hade kunnat prata med någon. Förr ringde dom alltid ett tag innan, gör dom inte det längre?
P3D vit med vit interiör. Fjärde teslan, första trean.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
 
Inlägg: 4433
Blev medlem: 19 sep 2015 08:03
Ort: Stureby, Stockholm
Referralkod: stefan4169

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare NEO » 04 maj 2020 11:35

Remuz skrev:Har inte fått in min trea ännu, men jag har mailat och lagt in i appen nya fel. Första gången så flyttade dom tiden, men denna gång ska jag tydligen komma. Fick just dokument att signera där bara lackskadorna var med... det var ju lite fler saker än så, men dom gillar väl att ösa in bilar på service många gånger. Tänk om man hade kunnat prata med någon. Förr ringde dom alltid ett tag innan, gör dom inte det längre?


Brukar få SMS från väsby med uppdatering.

Vad är det för fel på din trea?
Model X P100DL -16 AP1, 6s, 22" chrome delete
Model X P100DL HW3 -19 7s, 3M satin white, chrome delete
Model S P85+ AP1 UP Facelift -14
Model S P85DL+ -15
Model 3 LR P+ HW3 -19
Model S P85+ -13
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
 
Inlägg: 1473
Blev medlem: 24 okt 2017 19:17
Ort: Stockholm

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Remuz » 04 maj 2020 12:45

NEO skrev:
Remuz skrev:Har inte fått in min trea ännu, men jag har mailat och lagt in i appen nya fel. Första gången så flyttade dom tiden, men denna gång ska jag tydligen komma. Fick just dokument att signera där bara lackskadorna var med... det var ju lite fler saker än så, men dom gillar väl att ösa in bilar på service många gånger. Tänk om man hade kunnat prata med någon. Förr ringde dom alltid ett tag innan, gör dom inte det längre?


Brukar få SMS från väsby med uppdatering.

Vad är det för fel på din trea?


Lackskador vid leverans och ljudet i bilen funkar bara lite som det vill, solsken, medvind och nerförsbacke krävs typ
P3D vit med vit interiör. Fjärde teslan, första trean.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
 
Inlägg: 4433
Blev medlem: 19 sep 2015 08:03
Ort: Stureby, Stockholm
Referralkod: stefan4169

Re: Servicehelvetet

Inläggav topgun12 » 23 maj 2020 20:16

topgun12 skrev:Jag lämna in Model S för 2 större fel, läkage kylvätska och länkarmsproblem framhjul. Men bad dem samtidigt titta på vänster backspegel som gick styra men alltid när man starat bilen hade den hamnat i fel läge, tänkte det måste vara nått minnesfel. Jag får reda på att det är fel på kabelhärva som behöver bytas för ca 4000kr varför jag hälsar de inte behöver åtgärda backspegeln. När jag ska hämta bilen fungerar dock backspegeln men förardörren går inte öppna utifrån ! De tar inte ansvar för det, fast de varit på kabeldragningen till den dörren då de tittat på bakspegeln . De menar jag måste betala 6000kr +moms? för nytt dörrhantag. Jag misstänker nån pinne i snabbkontakt gått av då de felsökt, och därför sagt jag måste köpa ny kabelhärva till dörren.
Förbannad, lämnat in för enkelt fel som egentligen inte behöver åtgärdas och får tillbaks bil med stort fel som måste åtgärdas för 6000kr, och de tar inget ansvar.
Det var liknande då jag läma in för byte 12v batteri, det tog bort det gamla på fel sätt, skruva utan mothåll så en del gick sönder för 2000kr som jag var tvungen betala för. Platsen för mothåll ligger svårt till så mekanikern strunta i det och chansa varvid delen gick sönder, bara för mig att pröjsa. Nu gör jag enkla lagningar själv istället för att lämna in till tesla, just bytt ett dörhantag vä-bak och fönsterhiss hö-fram utan problem.

Har ingen lust köpa nytt dörrhantag vä fram om det är fel på kabelhärvan som de först mena. Nä det hör får de fixa själva, rapport kommer.


Lovade rapport. Det var inte fel på kabelhärvan utan sladd med 2 brytarkontakter inne i dörrhantaget. Beställde dess dela från USA fr 700kr noname med frakt och laga dörrhandtaget själv. Tesla begär det dubbla för delen utan frakt. Dörrhantaget förefaller bara råkat gå sönder medan bilen var hos tesla. Inte orimligt med tanke hur ofta de går sönder.
topgun12
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 04 aug 2019 18:48

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Dino » 23 maj 2020 23:58

Alla! av de anställda inom Tesla Segel/Upplands har noll service känsla vet att ingen av dom har fått en utbildning på hur man servar människor och att det inte tar hand om våra bilar är skamligt! Var mycket uppmärksamma när ni lämnar in och hämtar ut era bilar, Ta kort på miltalen vid inlämning Buskörning alert!
Användarvisningsbild
Dino
Teslaägare
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 04 maj 2020 18:30

Re: Servicehelvetet

Inläggav Swede1 » 24 maj 2020 05:06

Tråkigt att det är tveksam service på Tesla. Men det är problem med många märken. Toyota verkar ha bra service dock, men dyrt. Fortfarande dålig konkurrens på marknaden uppenbarligen. Man måste känna till och ha referenser på varje verkstad. Tesla borde kunna locka till sig bra tekniker tycker man. Men det verkar uppenbarligen knepigt. Finns det bra privatverkstäder för Tesla? Borde väl börja dyka upp när bilarna blir allt vanligare.
Swede1
 
Inlägg: 829
Blev medlem: 01 apr 2016 14:57

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.