Tonen på forumet

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Inlägg: 492
Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
Ort: Skellefteå
Referralkod: ts.la/larsa68805

Re: Tonen på forumet

Inlägg av LarsaR »

På tal om tonen på forumet, så måste jag säga att man lär sig så mycket av alla trevliga som skriver, Mati som hyllar sin bil för dess bra egenskaper men inte drar sig för att berätta om dess tillkortammanden , AAKEE som lärt mig allt om batterier, Jerker (visst var det du) som berättade om att renovera fönster, Bjelke som omedvetet fått mig att förstå att TSLA aktien inte alltid är en guldgruva, med mera, med flera :D

TACK!
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4887
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Tonen på forumet

Inlägg av chaffis75 »

Jerker skrev:

Jag har haft väldigt lite problem med Teslan. Fick byta en knarrande länkarm på garantin och nu ska jag in på första servicen som jag får betala för: Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:-
Nu är jag OT ursäkta, men har inte du privat leasing, då ingår väl att de tar kostnaderna för saker som går sönder under leasing tiden.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Jerker »

chaffis75 skrev:
Jerker skrev:

Jag har haft väldigt lite problem med Teslan. Fick byta en knarrande länkarm på garantin och nu ska jag in på första servicen som jag får betala för: Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:-
Nu är jag OT ursäkta, men har inte du privat leasing, då ingår väl att de tar kostnaderna för saker som går sönder under leasing tiden.
Nej, nej! Det är som att äga bilen; man får stå för alla kostnader själv som inte omfattas av garantin. Jag har passerat 8000 mil, så nu har jag inte garanti längre.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
chaffis75 skrev:
Jerker skrev:

Jag har haft väldigt lite problem med Teslan. Fick byta en knarrande länkarm på garantin och nu ska jag in på första servicen som jag får betala för: Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:-
Nu är jag OT ursäkta, men har inte du privat leasing, då ingår väl att de tar kostnaderna för saker som går sönder under leasing tiden.
Nej, nej! Det är som att äga bilen; man får stå för alla kostnader själv som inte omfattas av garantin. Jag har passerat 8000 mil, så nu har jag inte garanti längre.
Och det är väl operationell leasing som det brukar ingå service mm, finansiell leasing däremot är som du säger
som att äga bilen…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Fredrik j
Inlägg: 10829
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Fredrik j »

Bjelke skrev:
Jerker skrev:
chaffis75 skrev:
Jerker skrev:

Jag har haft väldigt lite problem med Teslan. Fick byta en knarrande länkarm på garantin och nu ska jag in på första servicen som jag får betala för: Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:-
Nu är jag OT ursäkta, men har inte du privat leasing, då ingår väl att de tar kostnaderna för saker som går sönder under leasing tiden.
Nej, nej! Det är som att äga bilen; man får stå för alla kostnader själv som inte omfattas av garantin. Jag har passerat 8000 mil, så nu har jag inte garanti längre.
Och det är väl operationell leasing som det brukar ingå service mm, finansiell leasing däremot är som du säger
som att äga bilen…
Service i form av förebyggande underhåll brukar ju ingå i privatleasing. Eftersom en privatleasad bil oftast har nybilsgaranti under leasingperioden som drabbas man ju inte av några reparationskostnader.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Larofo »

Jerker skrev:
..... Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:- .....
Vet inte om detta varit uppe tidigare i nån annan tråd, men tydligen ska det finnas en
recall på typ temperatursensorer. Ska själv få dessa bytta i februari.
Jag har dock en något nyare 3:a så det behöver ju inte vara samma fel.
Har inte själv märkt något fel på värmen dock. :)
Senast redigerad av Larofo, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tonen på forumet

Inlägg av nek0 »

taliz skrev:
iAkita skrev:
Som tur väl är känns det dock som om sånt trams börjar bli allt mer ovanligt, i takt med att fler och fler elbilar lanseras. Till och med du Taliz har ju under de senast 1-2 åren börjat framstå som en riktigt vettig människa, till och med i mina ögon :D
Haha tack för det, och detsamma. Kanske man börjar bli vuxen till slut. BildBild
Måste erkänna att ni två fått en hel del 'gillar" av mig de senaste månaderna :D
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Tonen på forumet

Inlägg av renes »

Mycket av skillnaden i tonen nu jmf med tidigare förklaras nog av följande diagram:
graph.png
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tonen på forumet

Inlägg av bylund »

Nicke Nyfiken skrev:
Jodå, minns det mycket väl. :lol:

Personligen är det bara 3 tidigare aktiva medlemmar som jag rent spontant saknar. (Saknar säkert fler om jag tänker efter)

Den ena är just ”Hybris”. Hela hans framtoning gav ett stort underhållningsvärde.
Sedan saknar jag ”bylund” och ”danni” som bara gjort några enstaka inlägg var, de senaste åren. De brukade peppra forumet med välgrundade och informativa inlägg. Antar att de gått vidare i livet och hittat betydligt meningsfullare sysselsättning än att hänga på TCS. :lol:
Lite rörande att vara saknad :)
Jag lurkar lite här ibland, men tiden då jag läser alla inlägg är förbi sedan länge.

Det känns som det är så oerhört många upprepningar numera, båda samma ämne som kommer upp igen och igen och samma personer som skriver vad de tycker igen och igen och igen.

Och hittar man något att svara på så har ju, som i det här fallet, diskussionen redan fortsatt några sidor sedan dess :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tonen på forumet

Inlägg av LarsL »

renes skrev:
Mycket av skillnaden i tonen nu jmf med tidigare förklaras nog av följande diagram:
graph.png
Just nu ligger vi i ”Why should I start using this…” gruppen? Blir spännande när vi kommer till sista gruppen, ”Jag har fått den här tekniken på halsen vad ska jag göra med den”.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4887
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Tonen på forumet

Inlägg av chaffis75 »

Fredrik j skrev:
Bjelke skrev:
Jerker skrev:
chaffis75 skrev:
Jerker skrev:

Jag har haft väldigt lite problem med Teslan. Fick byta en knarrande länkarm på garantin och nu ska jag in på första servicen som jag får betala för: Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:-
Nu är jag OT ursäkta, men har inte du privat leasing, då ingår väl att de tar kostnaderna för saker som går sönder under leasing tiden.
Nej, nej! Det är som att äga bilen; man får stå för alla kostnader själv som inte omfattas av garantin. Jag har passerat 8000 mil, så nu har jag inte garanti längre.
Och det är väl operationell leasing som det brukar ingå service mm, finansiell leasing däremot är som du säger
som att äga bilen…
Service i form av förebyggande underhåll brukar ju ingå i privatleasing. Eftersom en privatleasad bil oftast har nybilsgaranti under leasingperioden som drabbas man ju inte av några reparationskostnader.
Ok. Där ser man.. Jag har nog tänkt de som att alla reparationer ingår men de är ju för de oftast är inom garanti perioden som sagts ovan.. Ok. Ja där lärde man sig något nytt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tonen på forumet

Inlägg av bjelkeman »

bylund skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jodå, minns det mycket väl. :lol:

Personligen är det bara 3 tidigare aktiva medlemmar som jag rent spontant saknar. (Saknar säkert fler om jag tänker efter)

Den ena är just ”Hybris”. Hela hans framtoning gav ett stort underhållningsvärde.
Sedan saknar jag ”bylund” och ”danni” som bara gjort några enstaka inlägg var, de senaste åren. De brukade peppra forumet med välgrundade och informativa inlägg. Antar att de gått vidare i livet och hittat betydligt meningsfullare sysselsättning än att hänga på TCS. :lol:
Lite rörande att vara saknad :)
Jag lurkar lite här ibland, men tiden då jag läser alla inlägg är förbi sedan länge.

Det känns som det är så oerhört många upprepningar numera, båda samma ämne som kommer upp igen och igen och samma personer som skriver vad de tycker igen och igen och igen.

Och hittar man något att svara på så har ju, som i det här fallet, diskussionen redan fortsatt några sidor sedan dess :)
Bylund visade vad motsatsen till en tråkig ton på forumet kan vara. Bylund väldigt snällt lät oss provköra hans Model S när jag inte kunde hålla mig längre medans vi väntade på en Model 3. Tack igen!
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2414
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Tonen på forumet

Inlägg av NiklasTesla »

LarsL skrev:
renes skrev:
Mycket av skillnaden i tonen nu jmf med tidigare förklaras nog av följande diagram:
graph.png
Just nu ligger vi i ”Why should I start using this…” gruppen? Blir spännande när vi kommer till sista gruppen, ”Jag har fått den här tekniken på halsen vad ska jag göra med den”.
Som jag ser det har vi redan gått över till Conservatives (kanske längre då Model Y är en av Sveriges mest sålda nybilsmodeller och Model 3 dessförinnan har kommit långt upp vissa månader i samband med kvartalsslut).

Sista biten kommer när drivmedelspriserna stiger ännu mer i kombination med att priset för nya elbilar sjunker ytterligare / laddningsnätverk byggs ut ytterligare och konkurrensen blir bättre med lägre elpris som följd (lär komma hand i hand med utbyggnad av förnyelsebar el och kanske främst tillväxt av el från solceller) .

MVH
Användarvisningsbild
Emg
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 09 aug 2017 10:28

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Emg »

Jerker skrev:
chaffis75 skrev:
Jerker skrev:

Jag har haft väldigt lite problem med Teslan. Fick byta en knarrande länkarm på garantin och nu ska jag in på första servicen som jag får betala för: Värmen uppför sig väldigt lynnigt. Det kommer att kosta mig i runda slängar 10000:-
Nu är jag OT ursäkta, men har inte du privat leasing, då ingår väl att de tar kostnaderna för saker som går sönder under leasing tiden.
Nej, nej! Det är som att äga bilen; man får stå för alla kostnader själv som inte omfattas av garantin. Jag har passerat 8000 mil, så nu har jag inte garanti längre.
Men betalar du inte rätt dyra extrapengar för övermil? Det borde ju vara för att täcka just sånt här. Annars finns det ju knappt någon uppsida alls med att ta privatleasing?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tonen på forumet

Inlägg av LarsL »

NiklasTesla skrev:
LarsL skrev:
renes skrev:
Mycket av skillnaden i tonen nu jmf med tidigare förklaras nog av följande diagram:
graph.png
Just nu ligger vi i ”Why should I start using this…” gruppen? Blir spännande när vi kommer till sista gruppen, ”Jag har fått den här tekniken på halsen vad ska jag göra med den”.
Som jag ser det har vi redan gått över till Conservatives (kanske längre då Model Y är en av Sveriges mest sålda nybilsmodeller och Model 3 dessförinnan har kommit långt upp vissa månader i samband med kvartalsslut).

Sista biten kommer när drivmedelspriserna stiger ännu mer i kombination med att priset för nya elbilar sjunker ytterligare / laddningsnätverk byggs ut ytterligare och konkurrensen blir bättre med lägre elpris som följd (lär komma hand i hand med utbyggnad av förnyelsebar el och kanske främst tillväxt av el från solceller) .

MVH
Ja, när kommer ”Senior Bilisterna” på SVT med ett gäng B-kändisar som ännu inte förstått sig på elbilar. Eller det kanske redan finns?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Jerker »

Emg skrev:
Men betalar du inte rätt dyra extrapengar för övermil? Det borde ju vara för att täcka just sånt här. Annars finns det ju knappt någon uppsida alls med att ta privatleasing?
Den stora uppsidan är att man slipper kontantinsats, att leasingavgiften inte påverkar ditt låneutrymme (vilket skulle ha varit fallet om du finansierat ett köp med lån) och att du bara lämnar tillbaka bilen utan att behöva betala något mer, såvida du inte har övermil, men kostnaden är även då förutsägbar.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5314
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Nicke Nyfiken »

LarsL skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
LarsL skrev:
Problemet är ju att folk får härja rätt fritt här utan att det modereras. För många år sedan hade vi kanske ett eller två troll som ogillade elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet. Nu verkar var och varannan vara här för att trycka ner elbilar och Tesla, ja eller sprida SD propaganda. De borde så klart ha rensats ut.
Så S M V C KD MP och L propaganda är okej?
Eller är du så förblindad av ditt SD-hat att du inte kan se att det sprids propaganda för andra partier också?

Jag hade önskat att all politik skulle bannlysas och modereras bort. Det har inte på ett Tesla/elbilsforum att göra. Här ska vi diskutera elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet.

Och skulle politiken försvinna kan jag garantera att det skulle bli en bättre ton på forumet.


Just nu:
C7D24A1D-55B3-4767-A2B8-E0999F33FEEC.png
Inte förrän på femte plats finns det inlägg som har med elbilar att göra. Vad är det här för ”elbilsforum”? :roll:
Just dessa trådar bygger ju på den propaganda som SD-blocket drev under valrörelsen. Kanske skulle kallat dem för Sverjisar eller LHSare eller antivaxxers det är lite samma stuk.
Oj oj oj, du har ju blivit fullständigt förblindad din stackare. :shock:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tonen på forumet

Inlägg av danni »

bylund skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jodå, minns det mycket väl. :lol:

Personligen är det bara 3 tidigare aktiva medlemmar som jag rent spontant saknar. (Saknar säkert fler om jag tänker efter)

Den ena är just ”Hybris”. Hela hans framtoning gav ett stort underhållningsvärde.
Sedan saknar jag ”bylund” och ”danni” som bara gjort några enstaka inlägg var, de senaste åren. De brukade peppra forumet med välgrundade och informativa inlägg. Antar att de gått vidare i livet och hittat betydligt meningsfullare sysselsättning än att hänga på TCS. :lol:
Lite rörande att vara saknad :)
Jag lurkar lite här ibland, men tiden då jag läser alla inlägg är förbi sedan länge.

Det känns som det är så oerhört många upprepningar numera, båda samma ämne som kommer upp igen och igen och samma personer som skriver vad de tycker igen och igen och igen.

Och hittar man något att svara på så har ju, som i det här fallet, diskussionen redan fortsatt några sidor sedan dess :)
Haha, exakt samma här. Jag gör nedslag här då och då. Men att sitta och läsa varenda tråd är ju omöjligt, och väldigt mycket som skrivs här är upprepningar eller saknar helt relevans för mig. Det blir väl naturligt så när kretsen breddas. Jag kan sakna tiden då vi var ett litet gäng hardcorefolk som verkligen kunde allt om Tesla och alla vinkade till varandra i bilarna, men samtidigt är det ju väldigt roligt att utvecklingen gått som den gjort :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5314
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Nicke Nyfiken »

danni skrev:
bylund skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jodå, minns det mycket väl. :lol:

Personligen är det bara 3 tidigare aktiva medlemmar som jag rent spontant saknar. (Saknar säkert fler om jag tänker efter)

Den ena är just ”Hybris”. Hela hans framtoning gav ett stort underhållningsvärde.
Sedan saknar jag ”bylund” och ”danni” som bara gjort några enstaka inlägg var, de senaste åren. De brukade peppra forumet med välgrundade och informativa inlägg. Antar att de gått vidare i livet och hittat betydligt meningsfullare sysselsättning än att hänga på TCS. :lol:
Lite rörande att vara saknad :)
Jag lurkar lite här ibland, men tiden då jag läser alla inlägg är förbi sedan länge.

Det känns som det är så oerhört många upprepningar numera, båda samma ämne som kommer upp igen och igen och samma personer som skriver vad de tycker igen och igen och igen.

Och hittar man något att svara på så har ju, som i det här fallet, diskussionen redan fortsatt några sidor sedan dess :)
Haha, exakt samma här. Jag gör nedslag här då och då. Men att sitta och läsa varenda tråd är ju omöjligt, och väldigt mycket som skrivs här är upprepningar eller saknar helt relevans för mig. Det blir väl naturligt så när kretsen breddas. Jag kan sakna tiden då vi var ett litet gäng hardcorefolk som verkligen kunde allt om Tesla och alla vinkade till varandra i bilarna, men samtidigt är det ju väldigt roligt att utvecklingen gått som den gjort :)
Gött ändå att ni tittar in här lite då och då. :)

Och danni, när du får din(a) Roadster så är du mer än välkommen att hälsa på på jobbet igen. ;)
(Vi kan nog ordna så du kan testa vad bilen går för :lol: )
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Tonen på forumet

Inlägg av themax »

Skulle vilja lyfta denna tråd igen. Det är mycket högljudda argumentationer i flera trådar där medlemmar kallar politiker för irrelevanta saker och kör med påhopp av trist nivå både mot politiker och andra medlemmar.

Den som skäller på politiker gör bäst i att själv aktivera sig i politiken för att driva förändring. Jag har inget annat än respekt för våra politiker (från alla partier) som drivs av sitt kall, men jag är innerligt trött på debattklimatet. Det missköter politikerna bra själva men jag tycker inte att vi ytterligare ska driva mot ytterligare polarisering här i forumet. Inte mot politiker och särskilt inte mot andra medlemmar.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Jerker »

OK, det här är helt irrelevant för ämnet, men märkligt. Nu när den här tråden poppades upp så gick jag tillbaka och läste äldre inlägg och då såg jag plötsligt att alla gillamarkeringar som getts till olika inlägg har försvunnit. Dock syns gilla på det senaste inlägget som gjordes idag.

Då kollade jag ett par andra trådar som funnits några år. Jag tänkte att detta hade med uppdateringen av forumet att göra. Jag har bara kollat två äldre trådar, men det räckte: "Kärnkraft är inte framtiden" och "Aktien TSLA". Kärnkraftstråden har sina gilla kvar ända från starten 2019 men TSLA har det inte. Brytgränsen verkar vara nån gång kring senaste årsskiftet och det var väl då forumet flyttades till en annan server och uppdaterades till en ny version?

Detta är ju egentligen helt ointressant, hur många gilla flera år gamla inlägg fått, men jag tycker ändå att det är intressant ur rent teknisk synvinkel, hur vissa trådar kan ha förlorat sina gillamarkeringar och andra tappat sina.

(Vi bortser helt ifrån det faktum att mitt ego sårats djupt av denna skändning; jag hade rekordmånga gilla på mitt startinlägg, typ 50+, men det är naturligtvis inte därför som jag tar upp detta! :mrgreen: )
Nect
elbilist
Inlägg: 1595
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Nect »

Jerker skrev: 23 sep 2023 10:18
OK, det här är helt irrelevant för ämnet, men märkligt. Nu när den här tråden poppades upp så gick jag tillbaka och läste äldre inlägg och då såg jag plötsligt att alla gillamarkeringar som getts till olika inlägg har försvunnit. Dock syns gilla på det senaste inlägget som gjordes idag.

Då kollade jag ett par andra trådar som funnits några år. Jag tänkte att detta hade med uppdateringen av forumet att göra. Jag har bara kollat två äldre trådar, men det räckte: "Kärnkraft är inte framtiden" och "Aktien TSLA". Kärnkraftstråden har sina gilla kvar ända från starten 2019 men TSLA har det inte. Brytgränsen verkar vara nån gång kring senaste årsskiftet och det var väl då forumet flyttades till en annan server och uppdaterades till en ny version?

Detta är ju egentligen helt ointressant, hur många gilla flera år gamla inlägg fått, men jag tycker ändå att det är intressant ur rent teknisk synvinkel, hur vissa trådar kan ha förlorat sina gillamarkeringar och andra tappat sina.

(Vi bortser helt ifrån det faktum att mitt ego sårats djupt av denna skändning; jag hade rekordmånga gilla på mitt startinlägg, typ 50+, men det är naturligtvis inte därför som jag tar upp detta! :mrgreen: )
Haha!
Du får en av mig som tröst 😂
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Skriv svar