Laddeffekt kostar pengar - vad är ni beredda att betala?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Laddeffekt kostar pengar - vad är ni beredda att betala?

2,45 per kWh Lastbalanserat 1,5 - 3,7 kW
13
13%
2,65 per kWh Lastbalanserat 3 - 7,4 kW (2-fas)
12
12%
2,85 per kWh Lastbalanserat 4,5 - 11 kW (3-fas)
32
31%
2,75 per kWh Lastbalanserat prioriterat 2,5 - 3,7 kW
2
2%
2,95 per kWh Lastbalanserat prioriterat 4,5 - 7,4 kW (2-fas)
2
2%
3,15 per kWh Lastbalanserat prioriterat 7 - 11 kW (3-fas)
11
11%
2,95 per kWh Alltid garanterad 3,7 kW
5
5%
3,15 per kWh Alltid garanterad 7,4 kW (2-fas 16A)
2
2%
3,25 per kWh Alltid garanterad 11 kW (3-fas)
19
18%
3,25 per kWh Alltid garanterad 7,4 kW (1-fas 32A)
2
2%
4,25 per kWh Alltid garanterad 22 kW (3-fas)
3
3%
 
Antal röster: 103

Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2456
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Laddeffekt kostar pengar - vad är ni beredda att betala?

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Någon hyresgäst har frågat om de själva kan få installera några laddboxar. Men det skulle bli besvärligt att få fram strömmen till dessa.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2453
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Laddeffekt kostar pengar - vad är ni beredda att betala?

Inlägg av mans71 »

Är det svårt tekniskt att lastbalansera upp till 22kw (finns ju 11kw) eller varför saknas det alternativet?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2456
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Laddeffekt kostar pengar - vad är ni beredda att betala?

Inlägg av Off Grid Byggaren »

mans71 skrev:
Är det svårt tekniskt att lastbalansera upp till 22kw (finns ju 11kw) eller varför saknas det alternativet?
Det beror på hur elkraftförsörjningen är uppbyggd och vad laddboxarna klarar av.

Just i detta garage skulle det vara enkelt, men jag resonerade att finns behovet att ladda med 22kW så borde även det då vara behov av garanterad effekt.

Det går även att låsa fast laddkabeln i laddboxarna mjukvarumässigt, min idé är att laddkabeln ska ingå och sitta upphängd vid laddboxarna, så det blir bekvämt att ladda.

22 kW kräver en grövre och dyrare laddkabel.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2453
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Laddeffekt kostar pengar - vad är ni beredda att betala?

Inlägg av mans71 »

Off Grid Byggaren skrev:
mans71 skrev:
Är det svårt tekniskt att lastbalansera upp till 22kw (finns ju 11kw) eller varför saknas det alternativet?
Det beror på hur elkraftförsörjningen är uppbyggd och vad laddboxarna klarar av.

Just i detta garage skulle det vara enkelt, men jag resonerade att finns behovet att ladda med 22kW så borde även det då vara behov av garanterad effekt.

Det går även att låsa fast laddkabeln i laddboxarna mjukvarumässigt, min idé är att laddkabeln ska ingå och sitta upphängd vid laddboxarna, så det blir bekvämt att ladda.

22 kW kräver en grövre och dyrare laddkabel.
Jag tänker att som anställd där kanske det inte spelar så stor roll, men som besökande gör ju 22kW att jag troligen slipper ladda på annat ställe för att komma hem, det är ju väldigt mycket värt.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Skriv svar