Diverse problem med ny M3
Postat: 24 mar 2020 19:02
Hej,
Jag är en helt ny Teslaägare, hämtade ut bilen i slutet på december och har hittills haft en bedrövlig upplevelse.
1) Jag upplevde först enormt vindbrus på höger sida. Åkte med en kompis Tesla som inte alls hade något liknande - lämnade in (efter att ha fått en servicetid flera veckor efteråt) och de åtgärdade. Det är mycket bättre, men inte perfekt. (Det är helt tyst på förarsidan så det är inte att jag är överkänslig.)
2) Backkameran har fukt i sig vilket gör att bilden ofta är helt kass.
3) Får många varningar om att övriga sensorer är igensatta eller bländade. Kanske fukt även där?
4) Det" knakar till" jättehögt då och då från bakhjulen när jag i låg hastighet svänger mycket eller kör över små gupp. (Det är inte att stänkskydden går i marken för sådana har jag bara fram och det låter mycket mer än när det sker.)
5) Ett framdäck verkar läcka luft.
Jag har så att säga "samlat på mig" detta, och har tänkt boka ett servicebesök för att fixa allt - men nu har plötsligt dessutom laddningen börjat krångla, både hemma (har installerad "Teslaladdare") och på jobbet (publik laddare.) Jag får att "laddningen avbryts", och röd signal vid laddporten. Det här gör det ju oerhört vanskligt att använda bilen alls.
Mina frågor till er vana Teslaägare är följande:
- Jag förutsätter att jag måste haft extrem otur med min bil, för det här kan man väl knappast förvänta sig då man köper en Tesla, eller? Tror ni för övrigt att allt det här kommer att lösa sig med ett ordentligt verkstadsbesök hos Tesla, eller bör jag räkna med fortsatta problem utifrån att min bil helt enkelt kan vara ett "måndagsexemplar"?
- Hur gör man bäst för att få kontakt med lämplig person på Tesla i sådana här frågor? Det kan ju verka vara en löjlig fråga, men det hänvisas ju överallt till att boka service i appen. Men då är ju första tiden många veckor framåt, och jag skulle ju behöva få i alla fall laddningsproblemet fixat mer eller mindre direkt. Dessutom skulle jag vilja prata om "helheten" med någon.
Mvh
Ulf
Jag är en helt ny Teslaägare, hämtade ut bilen i slutet på december och har hittills haft en bedrövlig upplevelse.
1) Jag upplevde först enormt vindbrus på höger sida. Åkte med en kompis Tesla som inte alls hade något liknande - lämnade in (efter att ha fått en servicetid flera veckor efteråt) och de åtgärdade. Det är mycket bättre, men inte perfekt. (Det är helt tyst på förarsidan så det är inte att jag är överkänslig.)
2) Backkameran har fukt i sig vilket gör att bilden ofta är helt kass.
3) Får många varningar om att övriga sensorer är igensatta eller bländade. Kanske fukt även där?
4) Det" knakar till" jättehögt då och då från bakhjulen när jag i låg hastighet svänger mycket eller kör över små gupp. (Det är inte att stänkskydden går i marken för sådana har jag bara fram och det låter mycket mer än när det sker.)
5) Ett framdäck verkar läcka luft.
Jag har så att säga "samlat på mig" detta, och har tänkt boka ett servicebesök för att fixa allt - men nu har plötsligt dessutom laddningen börjat krångla, både hemma (har installerad "Teslaladdare") och på jobbet (publik laddare.) Jag får att "laddningen avbryts", och röd signal vid laddporten. Det här gör det ju oerhört vanskligt att använda bilen alls.
Mina frågor till er vana Teslaägare är följande:
- Jag förutsätter att jag måste haft extrem otur med min bil, för det här kan man väl knappast förvänta sig då man köper en Tesla, eller? Tror ni för övrigt att allt det här kommer att lösa sig med ett ordentligt verkstadsbesök hos Tesla, eller bör jag räkna med fortsatta problem utifrån att min bil helt enkelt kan vara ett "måndagsexemplar"?
- Hur gör man bäst för att få kontakt med lämplig person på Tesla i sådana här frågor? Det kan ju verka vara en löjlig fråga, men det hänvisas ju överallt till att boka service i appen. Men då är ju första tiden många veckor framåt, och jag skulle ju behöva få i alla fall laddningsproblemet fixat mer eller mindre direkt. Dessutom skulle jag vilja prata om "helheten" med någon.
Mvh
Ulf