Doug placerar Y in topp
Postat: 24 mar 2020 22:19
Lysande!taliz skrev:
Det är ju inte så dumt att bli informerad om att backen ligger i innan man stampar på gasen i tron att det är framåt som ligger i.Legato skrev:Han tycker alltså man borde ha en heads up display så man kan se vilken växel man har ilagd![]()
Det står ju på stora displayen. Att det skulle vara ett problem att vrida skallen några cm kan jag ha viss förståelse för när man kör, men knappast när man står stilla.Niklas Z skrev:Det är ju inte så dumt att bli informerad om att backen ligger i innan man stampar på gasen i tron att det är framåt som ligger i.Legato skrev:Han tycker alltså man borde ha en heads up display så man kan se vilken växel man har ilagd![]()
Tycker också det gav en bra bild. Jag tyckte inte ens baksätet verkade så trångtjonasl skrev:Rätt kul genomgång där man fick en bra känsla för bilen. Det enda som är synd är att baksätet verkar lite trångt. Utrymme i övrigt verkar inte vara någon bristvara!
Jag vet, jag försökte bara tänka mig in i hur han resonerade. När det gäller backen är det värre med alla manuellt växlade ICE-bilar. Där måste man titta ner på växelspaken för att se om backen ligger i.Legato skrev:Det står ju på stora displayen. Att det skulle vara ett problem att vrida skallen några cm kan jag ha viss förståelse för när man kör, men knappast när man står stilla.Niklas Z skrev:Det är ju inte så dumt att bli informerad om att backen ligger i innan man stampar på gasen i tron att det är framåt som ligger i.Legato skrev:Han tycker alltså man borde ha en heads up display så man kan se vilken växel man har ilagd![]()
Nja, på min Octavia märker man dels att backsensorerna aktiveras vilket både markeras med ljudsignal och på displayen, och har man radion på sänks volymen för att man ska höra backsensorerna. Så nog märker man om backen ligger i alltid...Niklas Z skrev:Jag vet, jag försökte bara tänka mig in i hur han resonerade. När det gäller backen är det värre med alla manuellt växlade ICE-bilar. Där måste man titta ner på växelspaken för att se om backen ligger i.
Sant, så är det på min BMW också, men går man några år tillbaka i tiden så var det inte så.StefL skrev:Nja, på min Octavia märker man dels att backsensorerna aktiveras vilket både markeras med ljudsignal och på displayen, och har man radion på sänks volymen för att man ska höra backsensorerna. Så nog märker man om backen ligger i alltid...Niklas Z skrev:Jag vet, jag försökte bara tänka mig in i hur han resonerade. När det gäller backen är det värre med alla manuellt växlade ICE-bilar. Där måste man titta ner på växelspaken för att se om backen ligger i.
Apropå det. Blir pipande backljud ett krav nästa är när fotgängarljudet kommer till i lagen?kontakten2 skrev:Saknar det härliga backpipet alla lastbilar har
Förbrukningen bör vara lägre i just det intervallet eftersom Y har värmepump.Laban skrev:Nästa intressepunkt efter det är förbrukningen vid låt säga 0 till -5C.
Eller kanske rent av den samma som M3?fth skrev:Förbrukningen bör vara lägre i just det intervallet eftersom Y har värmepump.Laban skrev:Nästa intressepunkt efter det är förbrukningen vid låt säga 0 till -5C.
/fth
Därefter blir det krav på saftblandare...heldiggrisen skrev:Apropå det. Blir pipande backljud ett krav nästa är när fotgängarljudet kommer till i lagen?kontakten2 skrev:Saknar det härliga backpipet alla lastbilar har
Jag skulle inte bli förvånad om så är fallet. Med lätta 19" fälgar då.heldiggrisen skrev:..
Kanske MY är like snål som M3 under den Skånska vintern?