Prissänkningar
Postat: 27 maj 2020 06:47
Tesla said it will also cut prices in China, the company's usual practice after price adjustments in the United States.
Tesla China said in a Weibo post it will cut prices for the Model S and Model X cars it imports, but keep prices of locally-made Model 3 cars unchanged.
S och X sänkt med 50.000kr.thnis skrev:Kollade på Teslas hemsida nu. Visst har de väl sänkt?
Model S kostar nu från 909 990 kr.
Model 3 SR+ är väl också sänkt med 10 000 kr?Zalman3 skrev:S och X sänkt med 50.000kr.thnis skrev:Kollade på Teslas hemsida nu. Visst har de väl sänkt?
Model S kostar nu från 909 990 kr.
Inte vad jag kan se, min bil kostar idag 593k på tesla jag köpte den i december för 583kthnis skrev:Model 3 SR+ är väl också sänkt med 10 000 kr?Zalman3 skrev:S och X sänkt med 50.000kr.thnis skrev:Kollade på Teslas hemsida nu. Visst har de väl sänkt?
Model S kostar nu från 909 990 kr.
Model 3 höjdes nyligen med 10kLasseTM skrev:Inte vad jag kan se, min bil kostar idag 593k på tesla jag köpte den i december för 583kthnis skrev:Model 3 SR+ är väl också sänkt med 10 000 kr?Zalman3 skrev:S och X sänkt med 50.000kr.thnis skrev:Kollade på Teslas hemsida nu. Visst har de väl sänkt?
Model S kostar nu från 909 990 kr.
Kan inte ladda hemma.helix skrev:Fri Supercharging för S och X verkar också borttaget nu. Man får i och för sig mycket supercharging för 50k som prissänkningen är
Jag som egenföretagare tar hellre fri SuC än 50000 kr rabatt så jag är nöjd att jag skaffade min S när det ingick.helix skrev:Fri Supercharging för S och X verkar också borttaget nu. Man får i och för sig mycket supercharging för 50k som prissänkningen är
Ja, fri SuC hamnar ju på "rätt" sida beskattning, och rabatten på "fel" sida.KnightRider skrev:Jag som egenföretagare tar hellre fri SuC än 50000 kr rabatt så jag är nöjd att jag skaffade min S när det ingick.helix skrev:Fri Supercharging för S och X verkar också borttaget nu. Man får i och för sig mycket supercharging för 50k som prissänkningen är
Problemet är väl bara att inte alla kommer upp i 50.000 kr supercharging netto alls.fth skrev:Ja, fri SuC hamnar ju på "rätt" sida beskattning, och rabatten på "fel" sida.KnightRider skrev:Jag som egenföretagare tar hellre fri SuC än 50000 kr rabatt så jag är nöjd att jag skaffade min S när det ingick.helix skrev:Fri Supercharging för S och X verkar också borttaget nu. Man får i och för sig mycket supercharging för 50k som prissänkningen är
50k rabatt brutto-brutto är ju inte alls lika mycket värt som 50k netto som det ju i praktiken blir med fri SuC.
/fth
Jo, det beror ju förstås helt på hur mycket man utnyttjar SuC, jag har själv laddat typ 15000 kWh SuC på tre år, så för mig är det förstås mycket bättre med fri SuC än 50k rabatt.Pontus skrev:Problemet är väl bara att inte alla kommer upp i 50.000 kr supercharging netto alls.fth skrev:Ja, fri SuC hamnar ju på "rätt" sida beskattning, och rabatten på "fel" sida.KnightRider skrev:Jag som egenföretagare tar hellre fri SuC än 50000 kr rabatt så jag är nöjd att jag skaffade min S när det ingick.helix skrev:Fri Supercharging för S och X verkar också borttaget nu. Man får i och för sig mycket supercharging för 50k som prissänkningen är
50k rabatt brutto-brutto är ju inte alls lika mycket värt som 50k netto som det ju i praktiken blir med fri SuC.
/fth
Men ni har ju rätt att 50 tkr inkl moms är bars 40 tkr med halv moms och netto blir det kanske 15.000 kr vilket är 6000 kWh vilket också är ganska mycket på typ 3 år.
Så kanske 50.000 i rabatt är bättre även för tjänstebilar, för mig hade det varit det.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det bara gäller bilar producerade i EU...KingRikard skrev:Vänta bara tills EU tar bort moms på elbilar....
Det är väl frankrike som driver på mest? Fransmännen är väl ganska nationalistiska när det gäller bilar? Man räknar väl med att det består men självklart försöka rikta mot europeisk bilindustri i så fall. Men det blir ju i praktiken en importtull...taliz skrev:Skulle inte förvåna mig ett dugg om det bara gäller bilar producerade i EU...KingRikard skrev:Vänta bara tills EU tar bort moms på elbilar....
Sen är det kanske begränsat till "billigare" bilar också, typ max 40k euro eller liknande.
taliz skrev:Skulle inte förvåna mig ett dugg om det bara gäller bilar producerade i EU...KingRikard skrev:Vänta bara tills EU tar bort moms på elbilar....
Sen är det kanske begränsat till "billigare" bilar också, typ max 40k euro eller liknande.
Frankrike har ju en gräns redan på 45.000 euro, för att få fullt elbilsstöd.Frankrikes president Emmanuel Macron har gett krislättnad till bilindustrin.
För att dämpa försäljningsnedgången på grund av Corona-krisen kommer inköpspremien för
rena el- och vätebilar att öka med 1 000 euro till 7 000 euro från och med 1 juni .
Denna bonus gäller dock endast upp till ett listpris på 45 000 euro.
Ja solklart är det så... men varför nämner dom ens vätebilar? Det finns väl inga i närheten av deras gränser för bidrag?Zalman3 skrev:taliz skrev:Skulle inte förvåna mig ett dugg om det bara gäller bilar producerade i EU...KingRikard skrev:Vänta bara tills EU tar bort moms på elbilar....
Sen är det kanske begränsat till "billigare" bilar också, typ max 40k euro eller liknande.Frankrike har ju en gräns redan på 45.000 euro, för att få fullt elbilsstöd.Frankrikes president Emmanuel Macron har gett krislättnad till bilindustrin.
För att dämpa försäljningsnedgången på grund av Corona-krisen kommer inköpspremien för
rena el- och vätebilar att öka med 1 000 euro till 7 000 euro från och med 1 juni .
Denna bonus gäller dock endast upp till ett listpris på 45 000 euro.
Känns väldigt skräddarsytt mot Renault och PSA gruppen.