Övrig humor

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

p1457
elbilist
Inlägg: 293
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Övrig humor

Inlägg av p1457 »

Inte helt ovanligt att hcp har en toalett i mitten medans dörrarna på sidorna leder till större utrymmen med fler toaletter i.
Det Jerker syftar på är att om så är fallet kan ju betalning för herr- och damtoaletter ske vid respektive toalettdörr.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Övrig humor

Inlägg av Jerker »

p1457 skrev:
Inte helt ovanligt att hcp har en toalett i mitten medans dörrarna på sidorna leder till större utrymmen med fler toaletter i.
Det Jerker syftar på är att om så är fallet kan ju betalning för herr- och damtoaletter ske vid respektive toalettdörr.
Prexis...
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Övrig humor

Inlägg av mati »

Det jag reagerade mest på var att dörren ser lite smal ut och att betalgrejen kan vara svår att nå för en rullstolsburen. Svårt att öppna dörren också.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Övrig humor

Inlägg av Gargamel »

421037E6-8E99-479F-8EB4-7DE2F59A8162.jpeg
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1556
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Övrig humor

Inlägg av renes »

...vilket fick mig att tänka på en artikel i SvD häromdagen:

https://www.svd.se/a/3EEaVd/kinas-ambas ... nsekvenser

...där sista paragrafen i artikeln lyder:
I besökssalen på kinesiska ambassaden räcker ambassadör Cui över en liten röd ask och ler vänligt. I den ligger ett USB-minne, som innehåller Xi Jinpings tal från partikongressen, där han befäste sin makt. Det som nu ska analyseras och implementeras nedåt i partistatens lager, vilket också innebär ambassaden i Stockholm.
Där slutade artikeln så historien förtäljer inte om journalisten var enfaldig nog att plugga in USB-minnet i sin dator, men jag fruktar att det gjorde hon nog.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
Olof Tenghoff
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
Ort: Florida
Referralkod: ts.la/olof1715

Re: Övrig humor

Inlägg av Olof Tenghoff »

Denna företeelse är så bisarr att det blir komiskt mot bakgrund av att vi nått Tipping Point elbil och att de som köpt avgasbil på senare tid brukar ha någon typ av ursäkt för varför det inte blev el, typ för lång väntetid, för dyr, etc. Inget man är stolt över direkt.

Satt i trafiken i morse och uppäcke att jag stirrade in i avgasrör av aldrig skådad storlek, i just dessa nyaste avgasbilar!

Både grillar och avgasrör har växt till groteska storlekar :shock:. Det verkar gälla de flesta märken. För skojs skull tog jag en titt på VWs hemsida och såg att ju nyare modell, desto fler och större avgasrör. Tror denna, kallad Atlas, är en av de nyaste karosserna bland VWs avgasbilar.

De FYRA(!) avgasrören/portarna/(lagugårdsdörrarna?) eller vad man ska kalla dem är nog de största jag sett utanför Vallåkraträffen :lol: och de sitter högt, nästan i ansiktshöjd på mindre barn. Den marknadsför de som familjebil :roll:

Eftersom detta är klena mainstream-bilar, inte några dragsters direkt, förstår man att det är inte av funktionella skäl utan av designskäl som rören växt.

Föreställer mig desingkommitens diskussioner på VW: "En bil ska vara ett uttryck för din personlighet, kunden ska känna -titta på mig, jag hade inte råd med elbil" eller "I dessa tider av klimatkris och problem med föroreningar borde avgaser, massor av avgaser, vara perfekt. Det skulle få våra kunder att känna sig stolta och nöjda över sitt bilköp. Avgaser ska bli vårt skyltfönster mot världen" Hur tillgodoser vi då dessa behov? -Vi sätter det fler, mycket större och mer synliga avgasrör än på tidigare modeller." :lol:
Screen Shot 2022-11-03 at 10.41.44 AM.png
japp, det där är tvåtums dragkroksfäste. Då inser man att de fyra avgasportarna är nästan fyra * sex tum, styck.
Teslaägare sedan 2013
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Övrig humor

Inlägg av Gargamel »

Olof Tenghoff skrev:
Denna företeelse är så bisarr att det blir komiskt mot bakgrund av att vi nått Tipping Point elbil och att de som köpt avgasbil på senare tid brukar ha någon typ av ursäkt för varför det inte blev el, typ för lång väntetid, för dyr, etc. Inget man är stolt över direkt.

Satt i trafiken i morse och uppäcke att jag stirrade in i avgasrör av aldrig skådad storlek, i just dessa nyaste avgasbilar!

Både grillar och avgasrör har växt till groteska storlekar :shock:. Det verkar gälla de flesta märken. För skojs skull tog jag en titt på VWs hemsida och såg att ju nyare modell, desto fler och större avgasrör. Tror denna, kallad Atlas, är en av de nyaste karosserna bland VWs avgasbilar.

De FYRA(!) avgasrören/portarna/(lagugårdsdörrarna?) eller vad man ska kalla dem är nog de största jag sett utanför Vallåkraträffen :lol: och de sitter högt, nästan i ansiktshöjd på mindre barn. Den marknadsför de som familjebil :roll:

Eftersom detta är klena mainstream-bilar, inte några dragsters direkt, förstår man att det är inte av funktionella skäl utan av designskäl som rören växt.

Föreställer mig desingkommitens diskussioner på VW: "En bil ska vara ett uttryck för din personlighet, kunden ska känna -titta på mig, jag hade inte råd med elbil" eller "I dessa tider av klimatkris och problem med föroreningar borde avgaser, massor av avgaser, vara perfekt. Det skulle få våra kunder att känna sig stolta och nöjda över sitt bilköp. Avgaser ska bli vårt skyltfönster mot världen" Hur tillgodoser vi då dessa behov? -Vi sätter det fler, mycket större och mer synliga avgasrör än på tidigare modeller." :lol:
Screen Shot 2022-11-03 at 10.41.44 AM.png
japp, det där är tvåtums dragkroksfäste. Då inser man att de fyra avgasportarna är nästan fyra * sex tum, styck.
Det är bara en designgrej, om du kollar in i avgasröret så ser du oftast att flera inte ens har en öppning och den som har det är ganska liten bara en bit in
Användarvisningsbild
Olof Tenghoff
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
Ort: Florida
Referralkod: ts.la/olof1715

Re: Övrig humor

Inlägg av Olof Tenghoff »

Gargamel skrev:
Olof Tenghoff skrev:

Eftersom detta är klena mainstream-bilar, inte några dragsters direkt, förstår man att det är inte av funktionella skäl utan av designskäl som rören växt.

Föreställer mig desingkommitens diskussioner på VW: "En bil ska vara ett uttryck för din personlighet, kunden ska känna -titta på mig, jag hade inte råd med elbil" eller "I dessa tider av klimatkris och problem med föroreningar borde avgaser, massor av avgaser, vara perfekt. Det skulle få våra kunder att känna sig stolta och nöjda över sitt bilköp. Avgaser ska bli vårt skyltfönster mot världen" Hur tillgodoser vi då dessa behov? -Vi sätter det fler, mycket större och mer synliga avgasrör än på tidigare modeller." .
Det är bara en designgrej, om du kollar in i avgasröret så ser du oftast att flera inte ens har en öppning och den som har det är ganska liten bara en bit in
Japp, det är ju exakt det som gör det komiskt. Om jag inte missuppfattat och att man i själva verket ska vara stolt över sina avgaser? I så fall har de ju designat helt rätt. :D
Teslaägare sedan 2013
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Övrig humor

Inlägg av mati »

Är väl ungefär samma tänk som konstgjort motorljud. En vrålande V8 trots att bilen är eldriven. Som Porsche gör. Det är väl bara en tidsfråga att man skapar fejkad avgasrök också.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 461
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Övrig humor

Inlägg av Daven »

Var det inte Toyota som har tagit patent eller liknande på manuellt växlad elbil med kopplingspedal :lol:
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Övrig humor

Inlägg av fth »

Daven skrev:
Var det inte Toyota som har tagit patent eller liknande på manuellt växlad elbil med kopplingspedal :lol:
Honda, men dom har i dagarna gått ut och sagt att dom inte tänker bygga någon EV med manuell växel.

Trodde dom på allvar att det skulle finnas en efterfrågan för detta? :roll:

https://insideevs.com/news/620007/honda ... ission-ev/

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Övrig humor

Inlägg av mikebike »

mati skrev:
Är väl ungefär samma tänk som konstgjort motorljud. En vrålande V8 trots att bilen är eldriven. Som Porsche gör. Det är väl bara en tidsfråga att man skapar fejkad avgasrök också.
Screenshot_20221104-115837_Amazon Shopping.jpg
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Övrig humor

Inlägg av Gargamel »

B19C2934-CDB9-4EA6-8E08-D0EBDEF29D0B.png
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Övrig humor

Inlägg av Gargamel »

8EAA6608-9742-460A-8F85-479472010D94.png
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Övrig humor

Inlägg av Gargamel »

45152820-88DE-4688-81EB-C469266B87F5.png
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Övrig humor

Inlägg av Gargamel »

41372826-31E5-4F2F-A5C1-FD3D5E4504B0.png
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Övrig humor

Inlägg av Gargamel »

aass.png
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Övrig humor

Inlägg av tor »

Tror det börjar bli dags att kolla däcktrycket...

Screenshot_20221122_175434_Tesla.jpg
Vintersladd
Inlägg: 22
Blev medlem: 19 sep 2022 15:53

Re: Övrig humor

Inlägg av Vintersladd »

tor skrev:
Tror det börjar bli dags att kolla däcktrycket...

Screenshot_20221122_175434_Tesla.jpg
Hur mycket har kapaciteten i ditt batteri minskat på de åren? :)
MYP V/S best 6/9
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Övrig humor

Inlägg av mati »

Wow, äldsta Teslan någonsin. Hur är det med rostskyddet efter så många år? Eller är bilen gjord av brons kanske?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Övrig humor

Inlägg av Bjelke »

Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju :( :ugeek:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Övrig humor

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:
Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju :( :ugeek:
Nåväl, upp och ner ger den kanske en hint? ”SELG” … Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Övrig humor

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
Bjelke skrev:
Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju :( :ugeek:
Nåväl, upp och ner ger den kanske en hint? ”SELG” … Bild
Ja jäklar :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Övrig humor

Inlägg av tor »

Bjelke skrev:
themax skrev:
Bjelke skrev:
Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju :( :ugeek:
Nåväl, upp och ner ger den kanske en hint? ”SELG” … Bild
Ja jäklar :lol:


Har ju en reservation på en S som jag häromdagen fick sms från Tesla att jag inom kort kan hämta ut... tillfällighet? :shock:
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Övrig humor

Inlägg av tor »

tor skrev:
Bjelke skrev:
themax skrev:
Bjelke skrev:
Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju :( :ugeek:
Nåväl, upp och ner ger den kanske en hint? ”SELG” … Bild
Ja jäklar :lol:


Har ju en reservation på en S som jag häromdagen fick sms från Tesla att jag inom kort kan hämta ut... tillfällighet? :shock:
Jobbar ju med mjukvara och har såklart funderat på vad det är för bugg. Vet att jag typ aldrig kollat däcktryck så antar att det är ett NULL exception. Men varför 6735? Är ju enligt mig inget standard minimum värde utan mäste vara någon skoj konvertering mellan typ minimum sekunder/millisekunder och tid. Men kan inte komma på vad
Skriv svar