Sida 1 av 5

Project Palladium

Postat: 21 jul 2020 16:05
av taliz

Re: Project Palladium

Postat: 21 jul 2020 16:10
av Force-Walker
Härligt, perfekt timing :D

Re: Project Palladium

Postat: 21 jul 2020 17:40
av Zalman3
Äntligen!!!

Re: Project Palladium

Postat: 21 jul 2020 19:53
av taliz
Kommer X fortsätta ha falkvingedörrar tro?
Är ju en signature-grej, så vore konstigt utan. Samtidigt skulle det nog spara mkt pengar och besvär.

Re: Project Palladium

Postat: 21 jul 2020 19:57
av Bjelke
Det mystiska och hemliga Palladium-projektet kanske består i att fixa så att alla
paneler passar ihop perfekt! Kombinera det med riktigt bra ljudisolering så... :lol:
näe, det är nog för svårt, det blir nog lite design-mojs typ...

Re: Project Palladium

Postat: 21 jul 2020 20:09
av OfarligTesla
Hoppas på lite uppdateringar på insidan mest, fällbart mittensäte vore grymt bra, lägg på lite ljudisolering och en skärm i landskapsläge (men rör inte skärmen bakom ratten) så kommer jag ha svårt att hålla löftet om att ha 3an i 2 år iaf...

Re: Project Palladium

Postat: 21 jul 2020 20:17
av Legato
Får man drömma så önskar jag en förfinad Model 3 inredning, riktigt bra väghållning/banprestanda (för S) samt ett betydligt aggressivare yttre (åtminstone på prestandsmodellerna).

Hoppas det inte dröjer för länge, både S&X känns gamla jämfört med 3.

Re: Project Palladium

Postat: 22 jul 2020 00:07
av Svenssons
Jag gissar på lågoddsarna att de tar nyheterna från Model 3 och Model Y (ventilation, octovalve, liggande skärm), lägger till möjlighet till två motorer bak, kanske till och med två fram för att möjliggöra quad drive.

Hoppas på att lilla skärmen ersätts med HUD och att kabeldragningarna minskas i linje med Munro's senaste klipp. Eftersom Model S och Model X ska vara de dyrare och mer exklusiva modellerna gissar jag på mer premium för dessa modeller (vad nu detta betyder... ;) ).

Re: Project Palladium

Postat: 22 jul 2020 00:12
av Zalman3
Vilken är snyggast?
Screen-Shot-2018-08-06-at-12.57.08-PM-e1533574707700.jpg
tesla-cybercar-render-3-1024x555.jpg
tesla-model-s-rendering-1.jpg

Re: Project Palladium

Postat: 22 jul 2020 00:33
av Svenssons
Fulast är i alla fall den röda. Model S kommer inte bli någon Cybersedan. Cyberroadstern ser intressant ut men inte något som kommer ersätta Model S.

Re: Project Palladium

Postat: 22 jul 2020 00:55
av Zalman3
Du som äger en model S eller X.
Är du sugen på en facelift?

Re: Project Palladium

Postat: 22 jul 2020 00:59
av Svenssons
Blir intressant att se vad det blir, själv är jag dock mer intresserad av Cybbertruck och gissar att flera saker som tex trimotor kommer vara gemensamt mellan nya Model S/X och kommande Cybbertruck.

Re: Project Palladium

Postat: 22 jul 2020 01:06
av taliz
Fokus lär nog ligga på drivlina som vanligt, men blir spännande hur mkt nytt övrigt som kommer.
Bakar dom in sånt som vissa tycker saknas nu?
HUD, Matrix och allt vad nu folk brukar gnälla på.

Re: Project Palladium

Postat: 19 aug 2020 20:57
av Force-Walker
Såg att Tesla tagit bort de gråa 19” fälgarna från hemsidan vid köp nu.
Kan detta ha med uppdateringen att göra?, eller tror vi tempesthjulen kommer hit?

Re: Project Palladium

Postat: 20 aug 2020 08:59
av HelectriC
Force-Walker skrev:
Såg att Tesla tagit bort de gråa 19” fälgarna från hemsidan vid köp nu.
Kan detta ha med uppdateringen att göra?, eller tror vi tempesthjulen kommer hit?
sådana små ändringar ska man nog inte övertolka, det sker ofta liknande för att de tex tycker de kostar för mycket i planeringen kontra kundefterfrågan eller att de har leveransproblem. Tror inte vi ska förutsätta Palladium bara för att mörka fälgar försvinner.

Re: Project Palladium

Postat: 20 aug 2020 11:52
av Bjelke
HelectriC skrev:
Force-Walker skrev:
Såg att Tesla tagit bort de gråa 19” fälgarna från hemsidan vid köp nu.
Kan detta ha med uppdateringen att göra?, eller tror vi tempesthjulen kommer hit?
sådana små ändringar ska man nog inte övertolka, det sker ofta liknande för att de tex tycker de kostar för mycket i planeringen kontra kundefterfrågan eller att de har leveransproblem. Tror inte vi ska förutsätta Palladium bara för att mörka fälgar försvinner.
Snygg profilbild ;)

Re: Project Palladium

Postat: 20 aug 2020 12:27
av HelectriC
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Force-Walker skrev:
Såg att Tesla tagit bort de gråa 19” fälgarna från hemsidan vid köp nu.
Kan detta ha med uppdateringen att göra?, eller tror vi tempesthjulen kommer hit?
sådana små ändringar ska man nog inte övertolka, det sker ofta liknande för att de tex tycker de kostar för mycket i planeringen kontra kundefterfrågan eller att de har leveransproblem. Tror inte vi ska förutsätta Palladium bara för att mörka fälgar försvinner.
Snygg profilbild ;)
jag vänder kappan efter vinden och just nu blåser Polestarvinden i carporten hemma :D Men om det blir en Palladium så byter jag nog till denna bild:

Re: Project Palladium

Postat: 20 aug 2020 18:35
av taliz
HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Force-Walker skrev:
Såg att Tesla tagit bort de gråa 19” fälgarna från hemsidan vid köp nu.
Kan detta ha med uppdateringen att göra?, eller tror vi tempesthjulen kommer hit?
sådana små ändringar ska man nog inte övertolka, det sker ofta liknande för att de tex tycker de kostar för mycket i planeringen kontra kundefterfrågan eller att de har leveransproblem. Tror inte vi ska förutsätta Palladium bara för att mörka fälgar försvinner.
Snygg profilbild ;)
jag vänder kappan efter vinden och just nu blåser Polestarvinden i carporten hemma :D Men om det blir en Palladium så byter jag nog till denna bild:
Du vet att det står "teslaägare" under din Polestar-logga va? :lol:

Som Gal Gadot som gjorde reklam för Samsung, eller vad det nu var, på twitter. Så stod det "sent via twitter on iPhone". :D

Re: Project Palladium

Postat: 20 aug 2020 21:05
av HelectriC
taliz skrev:
HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Force-Walker skrev:
Såg att Tesla tagit bort de gråa 19” fälgarna från hemsidan vid köp nu.
Kan detta ha med uppdateringen att göra?, eller tror vi tempesthjulen kommer hit?
sådana små ändringar ska man nog inte övertolka, det sker ofta liknande för att de tex tycker de kostar för mycket i planeringen kontra kundefterfrågan eller att de har leveransproblem. Tror inte vi ska förutsätta Palladium bara för att mörka fälgar försvinner.
Snygg profilbild ;)
jag vänder kappan efter vinden och just nu blåser Polestarvinden i carporten hemma :D Men om det blir en Palladium så byter jag nog till denna bild:
Du vet att det står "teslaägare" under din Polestar-logga va? :lol:

Som Gal Gadot som gjorde reklam för Samsung, eller vad det nu var, på twitter. Så stod det "sent via twitter on iPhone". :D

Mm, men det är inte jag som kan ändra på det serru. Dessutom så är jag fortfarande Teslaägare, så det är helt korrekt.

Re: Project Palladium

Postat: 20 aug 2020 21:24
av Verdi
Zalman3 skrev:
Du som äger en model S eller X.
Är du sugen på en facelift?
Beror på vad den innehåller. Nytt utseende bryr jag mig inte om. Inte heller "banprestanda". Vem bryr sig om det på en så stor bil? Interiören tycker jag funkar bra också.

Det jag vill ha är:
- Bättre ljudisolering.
- Högre byggkvalitet.
- Högre teknisk nivå. Matrix, HUD, Night vision, fyrhjulsstyrning osv.

Dragkrok skulle väl inte sitta i vägen heller även om det inte är nåt jag behöver.

Men är rädd att Tesla fokuserar på "tech" och design.

Re: Project Palladium

Postat: 20 aug 2020 23:35
av SwedishAdvocate
Verdi skrev:
.../ Dragkrok skulle väl inte sitta i vägen heller även om det inte är nåt jag behöver. /...
Precis.

När kommer dragkroken?

Nu kommer ju inte jag personligen vara spekulant på en S under överskådlig framtid, men brorsan hade t.ex. övervägt en beg S om de hade funnits med fabriksmonterad dragkrok...

Hur stor andel av alla S som sålts i Europa hade haft dragkrok monterad om det hade funnits som valbar extrautrustning från fabrik?

Re: Project Palladium

Postat: 21 aug 2020 07:49
av BrooklynS
Vad är det i ”fyrhjulsstyrning” som är så åtråvärt? Det är ju provat slutet 80/början 90 på flertalet japanska märken. Mycket mer komplicerat, tungt, dyrt och underhållskrävande i längden och fördelen är mest teoretisk.

Re: Project Palladium

Postat: 21 aug 2020 08:12
av HelectriC
BrooklynS skrev:
Vad är det i ”fyrhjulsstyrning” som är så åtråvärt? Det är ju provat slutet 80/början 90 på flertalet japanska märken. Mycket mer komplicerat, tungt, dyrt och underhållskrävande i längden och fördelen är mest teoretisk.
nja, bl.a. Porsche har väl det på Taycan och får den att kännas som en liten bil i tighta kurvor. Så kul är det nog. Om man behöver det, kan ju bara den som har testat svara på.

Re: Project Palladium

Postat: 21 aug 2020 08:14
av dd88
BrooklynS skrev:
Vad är det i ”fyrhjulsstyrning” som är så åtråvärt? Det är ju provat slutet 80/början 90 på flertalet japanska märken. Mycket mer komplicerat, tungt, dyrt och underhållskrävande i längden och fördelen är mest teoretisk.
Är ganska övertygad om att det har skett en hel del utveckling inom området de senaste 30 åren.


Re: Project Palladium

Postat: 21 aug 2020 08:43
av Verdi
BrooklynS skrev:
Vad är det i ”fyrhjulsstyrning” som är så åtråvärt? Det är ju provat slutet 80/början 90 på flertalet japanska märken. Mycket mer komplicerat, tungt, dyrt och underhållskrävande i längden och fördelen är mest teoretisk.

Det är ju ett mycket uppskattat tillbehör på många finare bilar nuförtiden. Varför skulle inte Tesla kunna erbjuda det också? Varför måste Tesla vara en simpel "basic-kärra" med fantastisk drivlina när den kunde var en fulländad modern bil?