Sida 1 av 1

Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 10:11
av spacecoin
Man tycker Tesla borde ha råd med någon som kan svenska...
Hej Stefan,

Din Model X VIN 5YJXxxxx har ett kommande möte för mobiltjänster.

För en beröringsfri serviceupplevelse, vänligen parkera din bil på en lätttillgänglig plats. Du får en avisering när din Mobile Service-tekniker är på plats och har påbörjat jobbet. Om du behöver prata med vårt serviceteam, tänk på att vi har implementerat social distansering utöver de andra rekommenderade försiktighetsåtgärderna för att begränsa exponering.

Använd Tesla-appen för att hantera ditt möte, inklusive lägga till eller ta bort serviceproblem. Observera att appen innehåller den tidigaste tillgängligheten för möten. Din tekniker är planerad att anlända: Mellan 10:30:00 och 12:30:00 kl. xxx, xxx, Sweden

På dagen för din möte kommer vi att kontakta dig före ankomst och vänta upp till 15 minuter innan du fortsätter till nästa schemalagda möte.

Hjälpfulla tips:

F: Tänk om jag vill ändra min adress?
S: Om du vill ändra din adress använder du Tesla-appen. Observera att denna åtgärd kan ändra din tid för tid.

F: Kan jag planera om?
A: Ja. Använd Tesla-appen för den mest uppdaterade tillgängligheten. I händelse av haverier, platta däck eller låsning, kontakta väghjälp.

Fråga: Vad händer om jag har ett ytterligare problem?
S: Använd Tesla-appen för att lägga till serviceanmärkningar till ditt bokade besök genom att klicka på redigera" -knappen. " Tillägg i sista minuten till ditt bokade besök kommer att utföras om tiden och resurserna tillåter det.

F: Får jag en kostnadsuppskattning före min tid?
S: Du kommer att få en kostnadsberäkning före din möte baserat på den information som du har angett. Denna uppskattning kan komma att ändras baserat på slutfört arbete.

Obs! Du kan ha en mjukvaruuppdatering tillgänglig dagen för din möte. Installera inte den här uppdateringen. Det kommer att användas av serviceteamet för att slutföra ditt möte. Om du installerar uppdateringen före ditt möte måste vi skicka uppdateringen igen, vilket kan förlänga din tidstid baserat på anslutning.

För ytterligare frågor, besök vårSupport-sidor.

Med vänlig hälsning,
Tesla-teamet

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 10:33
av spacecoin
Min favorit är nog "Om du installerar uppdateringen före ditt möte måste vi skicka uppdateringen igen, vilket kan förlänga din tidstid baserat på anslutning."

Mobil-service annars är ju helt suveränt. Otroligt nöjd.

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 10:36
av HelectriC
Blir lite ”ey kompis, jag ska fixa bilet på dig” :lol:

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 12:02
av StefL
Ungefär som att läsa vissa Google-översatta artiklar Zalman brukar dela :lol:

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 12:09
av mati
spacecoin skrev:
Min favorit är nog "Om du installerar uppdateringen före ditt möte måste vi skicka uppdateringen igen, vilket kan förlänga din tidstid baserat på anslutning."

Mobil-service annars är ju helt suveränt. Otroligt nöjd.
Jag försöker få klarhet över var detta kommer ifrån. Det kan ju inte vara en Google-översättning eller? Timetime? :lol:

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 12:18
av spacecoin
mati skrev:
spacecoin skrev:
Min favorit är nog "Om du installerar uppdateringen före ditt möte måste vi skicka uppdateringen igen, vilket kan förlänga din tidstid baserat på anslutning."

Mobil-service annars är ju helt suveränt. Otroligt nöjd.
Jag försöker få klarhet över var detta kommer ifrån. Det kan ju inte vara en Google-översättning eller? Timetime? :lol:
"Time duration" automatöversatt av dålig algoritm gissar jag.

Rubriken på mailet var: "Påminnelse om bokad tid för Tesla-service"

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 12:56
av pinussen
Det roliga är att många anställda på Tesla verkar bli färgade av det där språket och skriver liknande grejjer i mail etc :D

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 12:58
av spacecoin
pinussen skrev:
Det roliga är att många anställda på Tesla verkar bli färgade av det där språket och skriver liknande grejjer i mail etc :D
Herregud. Nu kom jag på vad det är som händer. Elon har pausat Autopilot-utvecklingen och har satt samma kodare på att ersätta all personal som inte är kärnverksamhet med AI. Det är alltså därför FSD aldrig kommer...

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 17:19
av HelectriC
spacecoin skrev:
pinussen skrev:
Det roliga är att många anställda på Tesla verkar bli färgade av det där språket och skriver liknande grejjer i mail etc :D
Herregud. Nu kom jag på vad det är som händer. Elon har pausat Autopilot-utvecklingen och har satt samma kodare på att ersätta all personal som inte är kärnverksamhet med AI. Det är alltså därför FSD aldrig kommer...
Visste du inte att FSD internt heter FSOE, Full Self Operating Employee :D

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 20:30
av Bernando
"På dagen för din möte kommer vi att kontakta dig före ankomst och vänta upp till 15 minuter innan du fortsätter till nästa schemalagda möte."

Så de väntar innan kunden fortsätter till nästa möte? Ehh va?

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 22:06
av HelectriC
din möte, jaja, alla måste ju lära sig nån gång :D

Re: Ormet kryper

Postat: 25 aug 2020 22:14
av taliz
Tycker det är ovanligt mkt SC-personal som pratar klockren engelska men ingen/taskig svenska. Min tolkning är att de antingen skickar runt engelsktalande personal mellan länderna efter behov och/eller inte bryr sig så mkt om lokala språket när de rekryterar, utan det är fokus på engelska.

Re: Ormet kryper

Postat: 26 aug 2020 08:23
av HelectriC
taliz skrev:
Tycker det är ovanligt mkt SC-personal som pratar klockren engelska men ingen/taskig svenska. Min tolkning är att de antingen skickar runt engelsktalande personal mellan länderna efter behov och/eller inte bryr sig så mkt om lokala språket när de rekryterar, utan det är fokus på engelska.
Då hade det varit bättre att de skriver på engelska till kunderna också, så slipper man missförstånd. Samma i Norge, de flesta på SC som jag varit i kontakt med har inte varit skandinaver.

Re: Ormet kryper

Postat: 26 aug 2020 09:10
av Svenssons
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Tycker det är ovanligt mkt SC-personal som pratar klockren engelska men ingen/taskig svenska. Min tolkning är att de antingen skickar runt engelsktalande personal mellan länderna efter behov och/eller inte bryr sig så mkt om lokala språket när de rekryterar, utan det är fokus på engelska.
Då hade det varit bättre att de skriver på engelska till kunderna också, så slipper man missförstånd. Samma i Norge, de flesta på SC som jag varit i kontakt med har inte varit skandinaver.
Det fanns tidigare en inställning på Tesla-kontot hur man ville kommunicera och vill minnas att förutom SMS/mail/telefon fanns även språk. Detta verkar inte finnas kvar längre. Själv brukar jag skriva felrapporterna på engelska eftersom de kommer att kunna hanteras av icke svensktalande Tesla-anställda och ligger till grund för Teslas KDB.