TouchéLegato skrev:nog under 5%chans att jag köper bilen.
Audi e-tron GT
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron GT
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Jodå, om man "splittar"(dvs så det blir två, totalt fyra, "strömmar" på båda sidor) så funkar det fint.dd88 skrev:Ja jag upplever att man inte kan få det ”upp åt kanten” på samma sätt som en traditionell lösning som blåser på förarrutan och medpassageraren.AAKEE skrev:Du har koll på att de går justera i skärmen ?dd88 skrev:
Just utblåsen i Model 3 skulle jag säga är mindre lyckade, blåser man riktigt kallt så tycker jag att det är svårt att få till så att det inte kyler händerna.
I övrigt har jag bara två saker emot Etron GT: Priset(gissning) och laddnätverket, obefintligt i norra Sve än så länge.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron GT
Har absolut inget emot att ni hänger här (bra med lite olika åsikter, så länge men fokuserar på sak och inte person)! Men det sagt så finns det inte redan någon officiell Audiklubb i Sverige?Robertrimmevik skrev:Om några år när andra märken kommer ikapp så kommer nog forumet återgå till att vara framförallt ett Tesla-forum igen.
Då duger nog Audis eget forum åt elbilsförare också.
Åter till topic. Tror inte jag kommer ha råd med en GT.
Har tappat för mycket värde på min e-tron för att byta in den. Får behålla den några år till och hoppas på att värdeminskningen börjar plana ut lite.
Vet att jag för en massvis med år sedan var bjuden och med på någon finmiddag/lyxkrogsmiddag (för självkostnadspris) som just var i regi av Audiklubben i Sverige. Vet inte om föreningen är aktiv längre, och om de har något bra forum på nätet?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Med din "logik" säkerligen. Men du verkar helt ha missat att jag inte överhuvudtaget sagt något om e-trons gts klimatisering gällande funktion. Funktionellt är den säkerligen utmärkt. Det jag sa var att jag tycker ventilationsutblås är fult. Du behöver inte svara att du tycker det är jättevackert, det har vi redan förstått, det viktiga är såklart att du i varje tråd i detta Teslaforum får sagt hur uselt du tycker Tesla gör precis allt. Men visst, jag är ju bara en megapartisk Tesla Fanboy (trots att min senaste inköpta bil var en Honda och nästa troligen blir en Ford).dd88 skrev:TouchéLegato skrev:nog under 5%chans att jag köper bilen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Absolut. De som är emot touchskärmar och ny teknik i dagens moderna bilar, påminner om de som var emot touchtelfoner, och tyckte att "riktiga" telefoner skulle ha en massa knappar. iPhone var bara en "leksak".Legato skrev:Smaken är som baken... Jag är helt övertygad om att stora skärmar är här för att stanna. Lutar åt att det blir en Mach E för mig inom kort, den har faktiskt tom aningen större skärm än 3/YFredrik j skrev:Och jag tycker det är en smakfull balans mellan skärmar och fysiska reglage vilket jag uppskattar. Hade varit riktigt tråkigt med bara en snäppet större skärm än Tesla i en övrigt kal interiör.Legato skrev:Tycker baken såg snyggare ut på de kamouflerade bilarna. Interiören var riktigt snygg om man bortser från alldeles för mycket knapparCredde skrev:Håller med, vit gör den sig inte riktigt i - men den ser nu snygg ut tycker jag. Interiören och speciellt säten ser najs ut mycket sportigare än i min Model S. Men den blir dyr - nog för dyr.
Jag tror också den blir "för" dyr. Framförallt känns det som RS-varianten inte kommer ge tillräcklig "bang for the buck" imo.
Tävlingen om vem som har störst skärm tycker jag Tesla kan få vinna och sen går man vidare.
Tycker också det märks att man inte tänker sig att kunden varken ska spela spel eller kolla på film här...
Skärmar kan jag ha förståelse för att man föredrar mindre, men ventilationsutblåsen? Varför kopierar man inte Tesla där? De funkar hur bra som helst och det kan väl ändå inte finnas någon som tycker att ventilationsgaller förskönar en förarmiljö?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Nyfiken; Hyr du eller leasar du en M3 numera? Eller hur kommer sig detta?dd88 skrev:Nej aldrig i livetLegato skrev:Aldrig märkt detta, men blåser aldrig "riktigt kallt", man förkyler ju bilen innan man åker. Att ha fullt ös på ACn när man åker tycker jag är obekvämt.dd88 skrev:Ja jag upplever att man inte kan få det ”upp åt kanten” på samma sätt som en traditionell lösning som blåser på förarrutan och medpassageraren.AAKEE skrev:Du har koll på att de går justera i skärmen ?dd88 skrev:
Just utblåsen i Model 3 skulle jag säga är mindre lyckade, blåser man riktigt kallt så tycker jag att det är svårt att få till så att det inte kyler händerna.
I övrigt har jag bara två saker emot Etron GT: Priset(gissning) och laddnätverket, obefintligt i norra Sve än så länge.
Men har du köpt en Model 3 nu alltså?
Är förkyla/förvärma är inte lösningen på alla problem som många verkar tro. Blir svårt när man oplanerat får bråttom iväg och måste vänta på att bilen har rätt temp.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Påminner ja, men i en bil som körs är det till dess att självkörande system finns tillgängligt tänkt att man ska hålla ögonen på vägen/omgivningen. Då fyller knappar och vred en viktig funktion och är i många avseenden bättre än touchskärmar. Säger inte att man ska ta bort touchfunktionen från skärmarna, men ur säkerhetshänseende under körning är de inte optimala som enda alternativ.martinot skrev:Absolut. De som är emot touchskärmar och ny teknik i dagens moderna bilar, påminner om de som var emot touchtelfoner, och tyckte att "riktiga" telefoner skulle ha en massa knappar. iPhone var bara en "leksak".
Re: Audi e-tron GT
Sådär resonerar många som inte haft en bil med en stor central skärm högt upp med ett bra gui.Maxerl skrev:Påminner ja, men i en bil som körs är det till dess att självkörande system finns tillgängligt tänkt att man ska hålla ögonen på vägen/omgivningen. Då fyller knappar och vred en viktig funktion och är i många avseenden bättre än touchskärmar. Säger inte att man ska ta bort touchfunktionen från skärmarna, men ur säkerhetshänseende under körning är de inte optimala som enda alternativ.martinot skrev:Absolut. De som är emot touchskärmar och ny teknik i dagens moderna bilar, påminner om de som var emot touchtelfoner, och tyckte att "riktiga" telefoner skulle ha en massa knappar. iPhone var bara en "leksak".
Det är MYCKET enklare att hitta rätt "knapp" i en Model 3 än valfri avgasbil.
Jag som nu kört flera andra bilar sedan jag sålde min Model 3 i höstas har varit mkt nära diket flera ggr pga detta.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron GT
Ok, så utseende får man ha åsikter om men inte funktion? Vem dikterar dessa regler?Legato skrev:Med din "logik" säkerligen. Men du verkar helt ha missat att jag inte överhuvudtaget sagt något om e-trons gts klimatisering gällande funktion. Funktionellt är den säkerligen utmärkt. Det jag sa var att jag tycker ventilationsutblås är fult. Du behöver inte svara att du tycker det är jättevackert, det har vi redan förstått, det viktiga är såklart att du i varje tråd i detta Teslaforum får sagt hur uselt du tycker Tesla gör precis allt. Men visst, jag är ju bara en megapartisk Tesla Fanboy (trots att min senaste inköpta bil var en Honda och nästa troligen blir en Ford).dd88 skrev:TouchéLegato skrev:nog under 5%chans att jag köper bilen.
Sen misstänker jag att du överdriver en smula.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Finns ju inga bilar utan knappar och vred. Tesla samlar i princip alla funktioner som behövs under körning på knappar/rullhjul på ratten.Maxerl skrev:Påminner ja, men i en bil som körs är det till dess att självkörande system finns tillgängligt tänkt att man ska hålla ögonen på vägen/omgivningen. Då fyller knappar och vred en viktig funktion och är i många avseenden bättre än touchskärmar. Säger inte att man ska ta bort touchfunktionen från skärmarna, men ur säkerhetshänseende under körning är de inte optimala som enda alternativ.martinot skrev:Absolut. De som är emot touchskärmar och ny teknik i dagens moderna bilar, påminner om de som var emot touchtelfoner, och tyckte att "riktiga" telefoner skulle ha en massa knappar. iPhone var bara en "leksak".
Man får in extremt mycket funktionalitet på varje rullhjul när de inte bara kan rullas utan även "klickas" på neråt och i sidled.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Har någon påstått att du inte får ha en åsikt om precis vad du vill? Denna tro att det är samma sak att inte få tycka något som att inte få medhåll är extremt fascinerande...dd88 skrev:Ok, så utseende får man ha åsikter om men inte funktion? Vem dikterar dessa regler?Legato skrev:Med din "logik" säkerligen. Men du verkar helt ha missat att jag inte överhuvudtaget sagt något om e-trons gts klimatisering gällande funktion. Funktionellt är den säkerligen utmärkt. Det jag sa var att jag tycker ventilationsutblås är fult. Du behöver inte svara att du tycker det är jättevackert, det har vi redan förstått, det viktiga är såklart att du i varje tråd i detta Teslaforum får sagt hur uselt du tycker Tesla gör precis allt. Men visst, jag är ju bara en megapartisk Tesla Fanboy (trots att min senaste inköpta bil var en Honda och nästa troligen blir en Ford).dd88 skrev:TouchéLegato skrev:nog under 5%chans att jag köper bilen.
Sen misstänker jag att du överdriver en smula.
Däremot tycker jag det krävs erfarenhet av något för att kunna uttala sig om dess funktion (men inte dess utseende). Du tycks känna en oerhörd stolthet över att aldrig befatta dig med Teslas bilar och då blir det ganska motsägelsefullt när du samtidigt tycker dig kunna dem bättre än oss som faktiskt äger dem.
Nej, jag överdriver inte. Jag tycker det är en otroligt märklig företeelse att ansluta sig till ett forum som handlar om en produkt man tydligen avskyr.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Jag gillar fysiska knappar och vred för grundläggande saker som man behöver komma åt snabbt ifrån ratten (ofta utan att behöva titta). Där är jag helt enig med dig, och skeptisk till tex. nya MS utan växelspak och blinkerspak.Maxerl skrev:Påminner ja, men i en bil som körs är det till dess att självkörande system finns tillgängligt tänkt att man ska hålla ögonen på vägen/omgivningen. Då fyller knappar och vred en viktig funktion och är i många avseenden bättre än touchskärmar. Säger inte att man ska ta bort touchfunktionen från skärmarna, men ur säkerhetshänseende under körning är de inte optimala som enda alternativ.martinot skrev:Absolut. De som är emot touchskärmar och ny teknik i dagens moderna bilar, påminner om de som var emot touchtelfoner, och tyckte att "riktiga" telefoner skulle ha en massa knappar. iPhone var bara en "leksak".
Men när det gäller alla andra (= de flesta övriga knappar och funktioner i en bil) så föredrar jag en modern mjukvarulösning med skärm.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Fråga (tror du kan ha "missat" eller "glömt" den); hyrde du eller leasade du en M3?dd88 skrev:Ok, så utseende får man ha åsikter om men inte funktion? Vem dikterar dessa regler?Legato skrev:Med din "logik" säkerligen. Men du verkar helt ha missat att jag inte överhuvudtaget sagt något om e-trons gts klimatisering gällande funktion. Funktionellt är den säkerligen utmärkt. Det jag sa var att jag tycker ventilationsutblås är fult. Du behöver inte svara att du tycker det är jättevackert, det har vi redan förstått, det viktiga är såklart att du i varje tråd i detta Teslaforum får sagt hur uselt du tycker Tesla gör precis allt. Men visst, jag är ju bara en megapartisk Tesla Fanboy (trots att min senaste inköpta bil var en Honda och nästa troligen blir en Ford).dd88 skrev:TouchéLegato skrev:nog under 5%chans att jag köper bilen.
Sen misstänker jag att du överdriver en smula.
Eller skriver du ner dina "erfarenheter" lite mera på spekulation? Behöver inte vara fel, men är lite nyfiken att förstå hur det ligger till.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Ganska säker på att e-tron gt har en touchskärm. Det har ju Taycan. Tycker bara den är snyggare och inte diskretare.martinot skrev:Absolut. De som är emot touchskärmar och ny teknik i dagens moderna bilar, påminner om de som var emot touchtelfoner, och tyckte att "riktiga" telefoner skulle ha en massa knappar. iPhone var bara en "leksak".Legato skrev:Smaken är som baken... Jag är helt övertygad om att stora skärmar är här för att stanna. Lutar åt att det blir en Mach E för mig inom kort, den har faktiskt tom aningen större skärm än 3/YFredrik j skrev:Och jag tycker det är en smakfull balans mellan skärmar och fysiska reglage vilket jag uppskattar. Hade varit riktigt tråkigt med bara en snäppet större skärm än Tesla i en övrigt kal interiör.Legato skrev:Tycker baken såg snyggare ut på de kamouflerade bilarna. Interiören var riktigt snygg om man bortser från alldeles för mycket knapparCredde skrev:Håller med, vit gör den sig inte riktigt i - men den ser nu snygg ut tycker jag. Interiören och speciellt säten ser najs ut mycket sportigare än i min Model S. Men den blir dyr - nog för dyr.
Jag tror också den blir "för" dyr. Framförallt känns det som RS-varianten inte kommer ge tillräcklig "bang for the buck" imo.
Tävlingen om vem som har störst skärm tycker jag Tesla kan få vinna och sen går man vidare.
Tycker också det märks att man inte tänker sig att kunden varken ska spela spel eller kolla på film här...
Skärmar kan jag ha förståelse för att man föredrar mindre, men ventilationsutblåsen? Varför kopierar man inte Tesla där? De funkar hur bra som helst och det kan väl ändå inte finnas någon som tycker att ventilationsgaller förskönar en förarmiljö?
Re: Audi e-tron GT
Nej, jag tror dom fått helt galet mkt beställningar. Verkar nästan som folk går man ur huse. Alla TSLA-pengar måste ju placeras någonstans iofs. YOLO!MWall skrev:Bara jag som tycker allt är "mellanmjölk" jämfört med Plaid+?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron GT
Personligen så tycker jag att det är intressant att man kan bli så upprörd över att jag har en annan åsikt.Legato skrev:Har någon påstått att du inte får ha en åsikt om precis vad du vill? Denna tro att det är samma sak att inte få tycka något som att inte få medhåll är extremt fascinerande...dd88 skrev:Ok, så utseende får man ha åsikter om men inte funktion? Vem dikterar dessa regler?Legato skrev:Med din "logik" säkerligen. Men du verkar helt ha missat att jag inte överhuvudtaget sagt något om e-trons gts klimatisering gällande funktion. Funktionellt är den säkerligen utmärkt. Det jag sa var att jag tycker ventilationsutblås är fult. Du behöver inte svara att du tycker det är jättevackert, det har vi redan förstått, det viktiga är såklart att du i varje tråd i detta Teslaforum får sagt hur uselt du tycker Tesla gör precis allt. Men visst, jag är ju bara en megapartisk Tesla Fanboy (trots att min senaste inköpta bil var en Honda och nästa troligen blir en Ford).dd88 skrev:TouchéLegato skrev:nog under 5%chans att jag köper bilen.
Sen misstänker jag att du överdriver en smula.
Däremot tycker jag det krävs erfarenhet av något för att kunna uttala sig om dess funktion (men inte dess utseende). Du tycks känna en oerhörd stolthet över att aldrig befatta dig med Teslas bilar och då blir det ganska motsägelsefullt när du samtidigt tycker dig kunna dem bättre än oss som faktiskt äger dem.
Nej, jag överdriver inte. Jag tycker det är en otroligt märklig företeelse att ansluta sig till ett forum som handlar om en produkt man tydligen avskyr.
Jag går inte in ”varje tråd i detta Teslaforum” för att snacka skit om Tesla, att du inte ser att det påståendet är en överdrift är bara sorgligt.
Sen behövs det tydligen inte ens en ”Tesla-hatare” för att starta ett bråk utan det klarar ni så sjukt bra själva, finns knappt en tråd där någon kan yttra en avvikande åsikt utan att bli påhoppad av andra.
Om ni vill ha ett forum med ja-sägare och tystnadskultur så skriv in det i reglerna, tills dess så är jag kvar oavsett vad ni tycker och tänker.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Visst är det många som vill röra upp saker, och det är säkert en glädje för många även det!dd88 skrev:Personligen så tycker jag att det är intressant att man kan bli så upprörd över att jag har en annan åsikt.Legato skrev:Har någon påstått att du inte får ha en åsikt om precis vad du vill? Denna tro att det är samma sak att inte få tycka något som att inte få medhåll är extremt fascinerande...dd88 skrev:Ok, så utseende får man ha åsikter om men inte funktion? Vem dikterar dessa regler?Legato skrev:
Med din "logik" säkerligen. Men du verkar helt ha missat att jag inte överhuvudtaget sagt något om e-trons gts klimatisering gällande funktion. Funktionellt är den säkerligen utmärkt. Det jag sa var att jag tycker ventilationsutblås är fult. Du behöver inte svara att du tycker det är jättevackert, det har vi redan förstått, det viktiga är såklart att du i varje tråd i detta Teslaforum får sagt hur uselt du tycker Tesla gör precis allt. Men visst, jag är ju bara en megapartisk Tesla Fanboy (trots att min senaste inköpta bil var en Honda och nästa troligen blir en Ford).
Sen misstänker jag att du överdriver en smula.
Däremot tycker jag det krävs erfarenhet av något för att kunna uttala sig om dess funktion (men inte dess utseende). Du tycks känna en oerhörd stolthet över att aldrig befatta dig med Teslas bilar och då blir det ganska motsägelsefullt när du samtidigt tycker dig kunna dem bättre än oss som faktiskt äger dem.
Nej, jag överdriver inte. Jag tycker det är en otroligt märklig företeelse att ansluta sig till ett forum som handlar om en produkt man tydligen avskyr.
Jag går inte in ”varje tråd i detta Teslaforum” för att snacka skit om Tesla, att du inte ser att det påståendet är en överdrift är bara sorgligt.
Sen behövs det tydligen inte ens en ”Tesla-hatare” för att starta ett bråk utan det klarar ni så sjukt bra själva, finns knappt en tråd där någon kan yttra en avvikande åsikt utan att bli påhoppad av andra.
Om ni vill ha ett forum med ja-sägare och tystnadskultur så skriv in det i reglerna, tills dess så är jag kvar oavsett vad ni tycker och tänker.
Har inget emot kritik emot vare sig elbilar eller Tesla. Drar mig själv aldrig för att kritisera något, eller att hålla tillbaka gällande något som jag inte gillar eller som jag ser kan förbättras. Är en av de större kritikerna på forumet (gällande relevanta saker som är väl underbyggda). Kritiserar gärna på Tesla, andra elbilar, Ionity, politiker, mm.
Vad jag dock är mest nyfiken på är alla de som kritiserar en massa, men utan att själva ha någon större erfarenhet av att köra Tesla.
På något märkligt sätt, och det gäller alla forum, så verkar de återkommande och absolut största mest högljudda kritikerna vara de som har ingen (eller mycket minimal) egen erfarenhet själva. Mycket märkligt.
Det är just detta som alltid driver min förundran och stora nyfikenhet!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Problemet är inte överhuvudtaget "avvikande åsikt" som redan förklarat. Hela poängen med en diskussion är att man har olika åsikter.dd88 skrev:Personligen så tycker jag att det är intressant att man kan bli så upprörd över att jag har en annan åsikt.Legato skrev:Har någon påstått att du inte får ha en åsikt om precis vad du vill? Denna tro att det är samma sak att inte få tycka något som att inte få medhåll är extremt fascinerande...dd88 skrev:
Ok, så utseende får man ha åsikter om men inte funktion? Vem dikterar dessa regler?
Sen misstänker jag att du överdriver en smula.
Däremot tycker jag det krävs erfarenhet av något för att kunna uttala sig om dess funktion (men inte dess utseende). Du tycks känna en oerhörd stolthet över att aldrig befatta dig med Teslas bilar och då blir det ganska motsägelsefullt när du samtidigt tycker dig kunna dem bättre än oss som faktiskt äger dem.
Nej, jag överdriver inte. Jag tycker det är en otroligt märklig företeelse att ansluta sig till ett forum som handlar om en produkt man tydligen avskyr.
Jag går inte in ”varje tråd i detta Teslaforum” för att snacka skit om Tesla, att du inte ser att det påståendet är en överdrift är bara sorgligt.
Sen behövs det tydligen inte ens en ”Tesla-hatare” för att starta ett bråk utan det klarar ni så sjukt bra själva, finns knappt en tråd där någon kan yttra en avvikande åsikt utan att bli påhoppad av andra.
Om ni vill ha ett forum med ja-sägare och tystnadskultur så skriv in det i reglerna, tills dess så är jag kvar oavsett vad ni tycker och tänker.
Problemet är den konstanta negativiteten. Inget Tesla gör är bra. Det kan man absolut tycka, men för mig är det helt absurt att hänga i ett märkesforum med den åsikten. Jag har aldrig sett detta i någon annan typ av forum än just gällande Tesla (både här och Facebook faktiskt). Det är som att forumen avspeglar mediabilden, Tesla ska bespottas tom i märkesforumen eftersom det är så man gör tydligen.
När du dessutom deklararerar en erfarenhet av något i samma andetag som du deklarerar din avsky mot att överhuvudtaget använda produkten så blir det bara för mycket.
Slutligen, vilka "ni"? Jag är inte mer "ni" med någon här än du är. Jag har inget mer att säga till om här än du har. Så släpp offerkoftan.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
När jag uppfattar en underliggande spydighet så har jag inte som avsikt att besvara personen sakligt, så även denna gången.Legato skrev:Problemet är inte överhuvudtaget "avvikande åsikt" som redan förklarat. Hela poängen med en diskussion är att man har olika åsikter.dd88 skrev:Personligen så tycker jag att det är intressant att man kan bli så upprörd över att jag har en annan åsikt.Legato skrev:Har någon påstått att du inte får ha en åsikt om precis vad du vill? Denna tro att det är samma sak att inte få tycka något som att inte få medhåll är extremt fascinerande...dd88 skrev:
Ok, så utseende får man ha åsikter om men inte funktion? Vem dikterar dessa regler?
Sen misstänker jag att du överdriver en smula.
Däremot tycker jag det krävs erfarenhet av något för att kunna uttala sig om dess funktion (men inte dess utseende). Du tycks känna en oerhörd stolthet över att aldrig befatta dig med Teslas bilar och då blir det ganska motsägelsefullt när du samtidigt tycker dig kunna dem bättre än oss som faktiskt äger dem.
Nej, jag överdriver inte. Jag tycker det är en otroligt märklig företeelse att ansluta sig till ett forum som handlar om en produkt man tydligen avskyr.
Jag går inte in ”varje tråd i detta Teslaforum” för att snacka skit om Tesla, att du inte ser att det påståendet är en överdrift är bara sorgligt.
Sen behövs det tydligen inte ens en ”Tesla-hatare” för att starta ett bråk utan det klarar ni så sjukt bra själva, finns knappt en tråd där någon kan yttra en avvikande åsikt utan att bli påhoppad av andra.
Om ni vill ha ett forum med ja-sägare och tystnadskultur så skriv in det i reglerna, tills dess så är jag kvar oavsett vad ni tycker och tänker.
Problemet är den konstanta negativiteten. Inget Tesla gör är bra. Det kan man absolut tycka, men för mig är det helt absurt att hänga i ett märkesforum med den åsikten. Jag har aldrig sett detta i någon annan typ av forum än just gällande Tesla (både här och Facebook faktiskt). Det är som att forumen avspeglar mediabilden, Tesla ska bespottas tom i märkesforumen eftersom det är så man gör tydligen.
När du dessutom deklararerar en erfarenhet av något i samma andetag som du deklarerar din avsky mot att överhuvudtaget använda produkten så blir det bara för mycket.
Slutligen, vilka "ni"? Jag är inte mer "ni" med någon här än du är. Jag har inget mer att säga till om här än du har. Så släpp offerkoftan.
Du får nog gå in på min profil och läsa igenom mina inlägg, den här bilden av ”konstanta negativiteten” delar jag inte. Visst kan jag vara kritisk, men att jag konstant svartmålar Tesla i alla trådar på forumet är bara ett hjärnspöke. Återigen, om målet med forumet är ja-sägande och tystnadskultur så kommer jag inte vara långvarig.
Du får gärna skicka ett PM om du vill fortsätta diskussionen, jag släpper den här i tråden iaf.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Audi e-tron GT
Hade vi inte redan löst detta tidigare i tråden. Folk med elbilsintresse är på TCS för det är det enda vettiga alternativet. Ni fanboys behöver inte vara inne på en e-tron tråd och diktera lika lite som era så kallade motsägare behöver vara inne och sprida galla i typ en MS tråd.
Men åter till topic, knappar eller ej jag skulle inte vilja byta ut mina paddlar mot one pedal drivning.
Men åter till topic, knappar eller ej jag skulle inte vilja byta ut mina paddlar mot one pedal drivning.
Re: Audi e-tron GT
Spydigheterna var det du som började med, och ja jag besvarar som jag blir tilltalad.dd88 skrev:När jag uppfattar en underliggande spydighet så har jag inte som avsikt att besvara personen sakligt, så även denna gången.Legato skrev:Problemet är inte överhuvudtaget "avvikande åsikt" som redan förklarat. Hela poängen med en diskussion är att man har olika åsikter.dd88 skrev:Personligen så tycker jag att det är intressant att man kan bli så upprörd över att jag har en annan åsikt.Legato skrev:Har någon påstått att du inte får ha en åsikt om precis vad du vill? Denna tro att det är samma sak att inte få tycka något som att inte få medhåll är extremt fascinerande...dd88 skrev:
Ok, så utseende får man ha åsikter om men inte funktion? Vem dikterar dessa regler?
Sen misstänker jag att du överdriver en smula.
Däremot tycker jag det krävs erfarenhet av något för att kunna uttala sig om dess funktion (men inte dess utseende). Du tycks känna en oerhörd stolthet över att aldrig befatta dig med Teslas bilar och då blir det ganska motsägelsefullt när du samtidigt tycker dig kunna dem bättre än oss som faktiskt äger dem.
Nej, jag överdriver inte. Jag tycker det är en otroligt märklig företeelse att ansluta sig till ett forum som handlar om en produkt man tydligen avskyr.
Jag går inte in ”varje tråd i detta Teslaforum” för att snacka skit om Tesla, att du inte ser att det påståendet är en överdrift är bara sorgligt.
Sen behövs det tydligen inte ens en ”Tesla-hatare” för att starta ett bråk utan det klarar ni så sjukt bra själva, finns knappt en tråd där någon kan yttra en avvikande åsikt utan att bli påhoppad av andra.
Om ni vill ha ett forum med ja-sägare och tystnadskultur så skriv in det i reglerna, tills dess så är jag kvar oavsett vad ni tycker och tänker.
Problemet är den konstanta negativiteten. Inget Tesla gör är bra. Det kan man absolut tycka, men för mig är det helt absurt att hänga i ett märkesforum med den åsikten. Jag har aldrig sett detta i någon annan typ av forum än just gällande Tesla (både här och Facebook faktiskt). Det är som att forumen avspeglar mediabilden, Tesla ska bespottas tom i märkesforumen eftersom det är så man gör tydligen.
När du dessutom deklararerar en erfarenhet av något i samma andetag som du deklarerar din avsky mot att överhuvudtaget använda produkten så blir det bara för mycket.
Slutligen, vilka "ni"? Jag är inte mer "ni" med någon här än du är. Jag har inget mer att säga till om här än du har. Så släpp offerkoftan.
Du får nog gå in på min profil och läsa igenom mina inlägg, den här bilden av ”konstanta negativiteten” delar jag inte. Visst kan jag vara kritisk, men att jag konstant svartmålar Tesla i alla trådar på forumet är bara ett hjärnspöke. Återigen, om målet med forumet är ja-sägande och tystnadskultur så kommer jag inte vara långvarig.
Du får gärna skicka ett PM om du vill fortsätta diskussionen, jag släpper den här i tråden iaf.
Nej du tack, det sista jag vill är att läsa ännu fler av dina inlägg. Återigen, jag representerar inte detta forum mer än vad du gör, men jag kommer inte dra på mig offerkoftan och påstå nonsens som "om målet med forumet är negativitet och nej-sägande så kommer jag inte vara långvarig"...
Nej, jag har inte heller något behov av en privat diskussion med dig.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
1.) Det handlade inte om någon med "elbilsintresse".Robertrimmevik skrev:Hade vi inte redan löst detta tidigare i tråden. Folk med elbilsintresse är på TCS för det är det enda vettiga alternativet. Ni fanboys behöver inte vara inne på en e-tron tråd och diktera lika lite som era så kallade motsägare behöver vara inne och sprida galla i typ en MS tråd.
Men åter till topic, knappar eller ej jag skulle inte vilja byta ut mina paddlar mot one pedal drivning.
2.) "Ni fanboys"? Skäms du inte över ett sådant påhopp? Jag kör en Tesla och en Honda. Snart troligen också en Ford. Så vem är Fanboy?
3.) Jag har inte överhuvudtaget spridit någon galla över E-tron GT. Jag har för tusan tom reserverat bilen. Har du?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
@Legato;
Jag kan bara tala för mig (hatar folk som säger "vi", och tar på sig rätten att låtsas företräda andra människor som inte bett om det), men har aldrig upplevt dig som fanboy av Tesla, utan generellt som en mycket kunnig och elbilsintresserad person. Sedan är det en helt annan sak att man kan ha olika åsikter (har debatterat många gånger mot dig med åsikter som skilt oss åt), och har inget problem med det i sig.
Är som du inne på att det däremot är mycket mer trist med folk som har noll både intresse, och framför allt noll erfarenhet, av elbilar som alltid är 100% negativa till allt med både Tesla och elbilar genrellt. Inget fel med kritik, och avvikande åsikter, men blir inte speciellt trovärdigt när de som alltid är kritiska är samma personer som aldrig har någon som helst egen erfarenhet på området eller produkterna. Blir tyvärr ofta osakligt och dåligt underbyggd kritik då (ofta baserat på spekulation, då man som sagt många gånger saknar både kunskap och erfarenhet gällande Tesla och elbilar). Kritik och högt i tak är bra, och för både diskussion och forum framåt. Men osaklig/påhittad sådan är av noll värde.
Apropå förbokning, och ett försök att få tråden att bli lite mer on-topic; Hur fungerar det för Audi och specifikt denna e-tron GT?
Betalar man ett återbetalningsbart förskott (typ 15 papp som för Model Y), eller betalar man en icke krediterbar avgift (typ tusing som för Model S), eller är det helt utan kostnad?
Tänker lite på att den verkar rätt populär om man ser på förbokningar (och skall ju erkänna att jag är lite sugen själv):
Jag kan bara tala för mig (hatar folk som säger "vi", och tar på sig rätten att låtsas företräda andra människor som inte bett om det), men har aldrig upplevt dig som fanboy av Tesla, utan generellt som en mycket kunnig och elbilsintresserad person. Sedan är det en helt annan sak att man kan ha olika åsikter (har debatterat många gånger mot dig med åsikter som skilt oss åt), och har inget problem med det i sig.
Är som du inne på att det däremot är mycket mer trist med folk som har noll både intresse, och framför allt noll erfarenhet, av elbilar som alltid är 100% negativa till allt med både Tesla och elbilar genrellt. Inget fel med kritik, och avvikande åsikter, men blir inte speciellt trovärdigt när de som alltid är kritiska är samma personer som aldrig har någon som helst egen erfarenhet på området eller produkterna. Blir tyvärr ofta osakligt och dåligt underbyggd kritik då (ofta baserat på spekulation, då man som sagt många gånger saknar både kunskap och erfarenhet gällande Tesla och elbilar). Kritik och högt i tak är bra, och för både diskussion och forum framåt. Men osaklig/påhittad sådan är av noll värde.
Apropå förbokning, och ett försök att få tråden att bli lite mer on-topic; Hur fungerar det för Audi och specifikt denna e-tron GT?
Betalar man ett återbetalningsbart förskott (typ 15 papp som för Model Y), eller betalar man en icke krediterbar avgift (typ tusing som för Model S), eller är det helt utan kostnad?
Tänker lite på att den verkar rätt populär om man ser på förbokningar (och skall ju erkänna att jag är lite sugen själv):
https://www.dagensps.se/motor/sportbila ... miljonbil/"Om några dagar är det dags för en av årets hetaste bilpremiärer. Audi visar då upp nya elektriska sportbilen e-tron GT. 100-tals svenskar har redan ställt sig på kölista för att få köpa bilen."
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Tack!martinot skrev:@Legato;
Jag kan bara tala för mig (hatar folk som säger "vi", och tar på sig rätten att låtsas företräda andra människor som inte bett om det), men har aldrig upplevt dig som fanboy av Tesla, utan generellt som en mycket kunnig och elbilsintresserad person. Sedan är det en helt annan sak att man kan ha olika åsikter (har debatterat många gånger mot dig med åsikter som skilt oss åt), och har inget problem med det i sig.
Är som du inne på att det däremot är mycket mer trist med folk som har noll både intresse, och framför allt noll erfarenhet, av elbilar som alltid är 100% negativa till allt med både Tesla och elbilar genrellt. Inget fel med kritik, och avvikande åsikter, men blir inte speciellt trovärdigt när de som alltid är kritiska är samma personer som aldrig har någon som helst egen erfarenhet på området eller produkterna. Blir tyvärr ofta osakligt och dåligt underbyggd kritik då (ofta baserat på spekulation, då man som sagt många gånger saknar både kunskap och erfarenhet gällande Tesla och elbilar). Kritik och högt i tak är bra, och för både diskussion och forum framåt. Men osaklig/påhittad sådan är av noll värde.
Apropå förbokning, och ett försök att få tråden att bli lite mer on-topic; Hur fungerar det för Audi och specifikt denna e-tron GT?
Betalar man ett återbetalningsbart förskott (typ 15 papp som för Model Y), eller betalar man en icke krediterbar avgift (typ tusing som för Model S), eller är det helt utan kostnad?
Tänker lite på att den verkar rätt populär om man ser på förbokningar (och skall ju erkänna att jag är lite sugen själv):
https://www.dagensps.se/motor/sportbila ... miljonbil/"Om några dagar är det dags för en av årets hetaste bilpremiärer. Audi visar då upp nya elektriska sportbilen e-tron GT. 100-tals svenskar har redan ställt sig på kölista för att få köpa bilen."
Gällande bokning så skrev jag tidigare i tråden:
" Tycker det säger ganska lite när det är gratisreservationer."
Man anmälde helt enkelt intresse, fick välja variant (vanlig eller RS) och handlare. Ingen betalning överhuvudtaget. Så de där "100-tals" kanske bara är "10-tals" i verkligheten.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021