Finns det nåt Audiforum kvar då? Fanns ju ett för Nordic Audi nånting? Men la de inte ner den sidan?Robertrimmevik skrev:Vet inte riktigt vad du fiskar efter.Svenssons skrev:Ja, det är väl bra att vi inte alla är lika? Du går dock in på ett Tesla-forum och skriver om Audi och det är jag tacksam för.Robertrimmevik skrev:Just detta inlägg handlade om smak, forumet handlar väll om bra mycket mer, han hugger på allt om Audi. Tröttsamt.
T ex.
Om jag inte är så imponerad av M3, så går jag inte in och dissar allt om den i M3-tråden. Och det finns säkert ett antal bra egenskaper att lyfta också.
Men Teslaforumet är det enda vettiga svenska elbilsforumet. Därför kommer det finnas många här som inte bryr sig värst mycket om Tesla i sig utan om sina märken och allt annat kring elbilsägande. Och där hjälper vi varandra jätte mycket i denna elbilsboom.
Tycker att ni från teslaclub sweden kan vara stolta över att ha skapat detta forum.
Om några år när andra märken kommer ikapp så kommer nog forumet återgå till att vara framförallt ett Tesla-forum igen.
Då duger nog Audis eget forum åt elbilsförare också.
Åter till topic. Tror inte jag kommer ha råd med en GT.
Har tappat för mycket värde på min e-tron för att byta in den. Får behålla den några år till och hoppas på att värdeminskningen börjar plana ut lite.
Audi e-tron GT
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron GT
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Audi e-tron GT
Jo det finns ett Audi forum. Men nivån på elbilsfronten där är väldigt låg. Och mina egna kunskaper är alldeles låga för att lyfta det forumet. Mati och offgrid-byggaren skulle behövas för att lyfta elbilar där.MWall skrev:Finns det nåt Audiforum kvar då? Fanns ju ett för Nordic Audi nånting? Men la de inte ner den sidan?Robertrimmevik skrev:Vet inte riktigt vad du fiskar efter.Svenssons skrev:Ja, det är väl bra att vi inte alla är lika? Du går dock in på ett Tesla-forum och skriver om Audi och det är jag tacksam för.Robertrimmevik skrev:Just detta inlägg handlade om smak, forumet handlar väll om bra mycket mer, han hugger på allt om Audi. Tröttsamt.
T ex.
Om jag inte är så imponerad av M3, så går jag inte in och dissar allt om den i M3-tråden. Och det finns säkert ett antal bra egenskaper att lyfta också.
Men Teslaforumet är det enda vettiga svenska elbilsforumet. Därför kommer det finnas många här som inte bryr sig värst mycket om Tesla i sig utan om sina märken och allt annat kring elbilsägande. Och där hjälper vi varandra jätte mycket i denna elbilsboom.
Tycker att ni från teslaclub sweden kan vara stolta över att ha skapat detta forum.
Om några år när andra märken kommer ikapp så kommer nog forumet återgå till att vara framförallt ett Tesla-forum igen.
Då duger nog Audis eget forum åt elbilsförare också.
Åter till topic. Tror inte jag kommer ha råd med en GT.
Har tappat för mycket värde på min e-tron för att byta in den. Får behålla den några år till och hoppas på att värdeminskningen börjar plana ut lite.
Re: Audi e-tron GT
Jag tycker att det är bra med att fler märken kan samsas, det blir bättre för alla.
Och vi alla kan tänka på att inte skriva så mycket OffTopic och märkesbashing i trådar som handlar om andra skaer utan hellre bidra med konstruktiva synpunkter och intressanta diskussionsinlägg.
Jag finner det intressant att läsa om de erfarenheter man har som ägare av andra märken också. Det är inte några religionskrav här.
/Tack
Och vi alla kan tänka på att inte skriva så mycket OffTopic och märkesbashing i trådar som handlar om andra skaer utan hellre bidra med konstruktiva synpunkter och intressanta diskussionsinlägg.
Jag finner det intressant att läsa om de erfarenheter man har som ägare av andra märken också. Det är inte några religionskrav här.
/Tack
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Audi e-tron GT
Om det här forumet hade krav på att alla inlägg skulle handla om tesla skulle det ha betydligt färre medlemmar. Som sagt är det ju Sveriges bästa och, framförallt, det mest aktiva.
Man ska vara aktsam med ett aktivt forum. Många har somnat in p.g.a. genom begränsningar.
Man ska vara aktsam med ett aktivt forum. Många har somnat in p.g.a. genom begränsningar.
Re: Audi e-tron GT
Precis och det var det jag skrev. Vi ska vara tacksamma att det även skrivs om andra märken men även att vi inte alla är lika. Hade alla hållit med varandra så hade även det varit döden för forumet.Fredrik j skrev:Om det här forumet hade krav på att alla inlägg skulle handla om tesla skulle det ha betydligt färre medlemmar. Som sagt är det ju Sveriges bästa och, framförallt, det mest aktiva.
Man ska vara aktsam med ett aktivt forum. Många har somnat in p.g.a. genom begränsningar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Audi e-tron GT
Framförallt är det ju bra att se för- och nackdelar med olika bilar.Svenssons skrev:Precis och det var det jag skrev. Vi ska vara tacksamma att det även skrivs om andra märken men även att vi inte alla är lika. Hade alla hållit med varandra så hade även det varit döden för forumet.Fredrik j skrev:Om det här forumet hade krav på att alla inlägg skulle handla om tesla skulle det ha betydligt färre medlemmar. Som sagt är det ju Sveriges bästa och, framförallt, det mest aktiva.
Man ska vara aktsam med ett aktivt forum. Många har somnat in p.g.a. genom begränsningar.
Jag är inte extremt märkestrogen, även om jag har haft 11 Volvo. Jag har även haft 2 Alfa Romeo, 1 BMW, och nu en Tesla.
När Tesla Model Y finns för provkörning är det dags att ta beslut om vilken som blir nästa bil. Då har jag dessutom hunnit köra elbil i nästan ett år.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Audi e-tron GT
Ja det var en guldsida för audiägandet. I stort sett allt fanns att söka på och man hittade det där. Har för mig att de motiverade nedläggningen med ny personuppgiftslag som kom. e-Tron hade nog funnits där som egen del om forumet funnits idag. Åtminstone en logga på Facebook, men ingen tung faktabok att söka i precis https://www.facebook.com/NordicAudiMWall skrev:Finns det nåt Audiforum kvar då? Fanns ju ett för Nordic Audi nånting? Men la de inte ner den sidan?Robertrimmevik skrev:Vet inte riktigt vad du fiskar efter.Svenssons skrev:Ja, det är väl bra att vi inte alla är lika? Du går dock in på ett Tesla-forum och skriver om Audi och det är jag tacksam för.Robertrimmevik skrev:Just detta inlägg handlade om smak, forumet handlar väll om bra mycket mer, han hugger på allt om Audi. Tröttsamt.
T ex.
Om jag inte är så imponerad av M3, så går jag inte in och dissar allt om den i M3-tråden. Och det finns säkert ett antal bra egenskaper att lyfta också.
Men Teslaforumet är det enda vettiga svenska elbilsforumet. Därför kommer det finnas många här som inte bryr sig värst mycket om Tesla i sig utan om sina märken och allt annat kring elbilsägande. Och där hjälper vi varandra jätte mycket i denna elbilsboom.
Tycker att ni från teslaclub sweden kan vara stolta över att ha skapat detta forum.
Om några år när andra märken kommer ikapp så kommer nog forumet återgå till att vara framförallt ett Tesla-forum igen.
Då duger nog Audis eget forum åt elbilsförare också.
Åter till topic. Tror inte jag kommer ha råd med en GT.
Har tappat för mycket värde på min e-tron för att byta in den. Får behålla den några år till och hoppas på att värdeminskningen börjar plana ut lite.
https://www.autopower.se/forum/default.asp är väl det som mest påminner om Nordicaudi fast för BMW.
https://www.audiforum.nu/forums/-/list kan kanske bli något men väldigt litet än så länge i jämförelse med vad NordicAudi var.
Re: Audi e-tron GT
100-tals svenskar i kö för Audis nya miljonbil
https://www.dagensps.se/motor/sportbila ... fprnkikmZL
https://www.dagensps.se/motor/sportbila ... fprnkikmZL
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Re: Audi e-tron GT
Tycker det säger ganska lite när det är gratisreservationer. Jag har en och det är nog under 5%chans att jag köper bilen.Bruno skrev:100-tals svenskar i kö för Audis nya miljonbil
https://www.dagensps.se/motor/sportbila ... fprnkikmZL
Jag tycker den är grymt snygg och klart läckrare än Taycan och lite prestanda kan jag offra för utseende och förmodad kvalitetskänsla, men när det verkar som "värstingen" RS för runt 1,5 mille knappt slår en instegs Model S så blir det på gränsen till pinsamt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
beror ju på vad man menar med "slår" iofs. Om 0-100 är det enda som är viktigt, så ok. Men jag tror GT kommer ha en mängd andra kvaliteter, som man inte får i en Model S. Men det återstår att se.Legato skrev:Tycker det säger ganska lite när det är gratisreservationer. Jag har en och det är nog under 5%chans att jag köper bilen.Bruno skrev:100-tals svenskar i kö för Audis nya miljonbil
https://www.dagensps.se/motor/sportbila ... fprnkikmZL
Jag tycker den är grymt snygg och klart läckrare än Taycan och lite prestanda kan jag offra för utseende och förmodad kvalitetskänsla, men när det verkar som "värstingen" RS för runt 1,5 mille knappt slår en instegs Model S så blir det på gränsen till pinsamt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
Nådde inte riktigt upp till mina högt ställda förväntningar, men ska bli kul att se i en annan färg än tråkvit.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Audi e-tron GT
Håller med, vit gör den sig inte riktigt i - men den ser nu snygg ut tycker jag. Interiören och speciellt säten ser najs ut mycket sportigare än i min Model S. Men den blir dyr - nog för dyr.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Audi e-tron GT
Andra kvaliteter absolut... SLR får nog pisk av en RS på bana, men jag tror en vanlig Plaid kommer göra mos av den å andra sidan. Men jag syftade inte bara på 0-100, en SLR kommer väl ha i storleksordningen 40-50% bättre räckvidd också gissar jag. Men vi får se framöver.HelectriC skrev:beror ju på vad man menar med "slår" iofs. Om 0-100 är det enda som är viktigt, så ok. Men jag tror GT kommer ha en mängd andra kvaliteter, som man inte får i en Model S. Men det återstår att se.Legato skrev:Tycker det säger ganska lite när det är gratisreservationer. Jag har en och det är nog under 5%chans att jag köper bilen.Bruno skrev:100-tals svenskar i kö för Audis nya miljonbil
https://www.dagensps.se/motor/sportbila ... fprnkikmZL
Jag tycker den är grymt snygg och klart läckrare än Taycan och lite prestanda kan jag offra för utseende och förmodad kvalitetskänsla, men när det verkar som "värstingen" RS för runt 1,5 mille knappt slår en instegs Model S så blir det på gränsen till pinsamt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Tycker baken såg snyggare ut på de kamouflerade bilarna. Interiören var riktigt snygg om man bortser från alldeles för mycket knapparCredde skrev:Håller med, vit gör den sig inte riktigt i - men den ser nu snygg ut tycker jag. Interiören och speciellt säten ser najs ut mycket sportigare än i min Model S. Men den blir dyr - nog för dyr.
Jag tror också den blir "för" dyr. Framförallt känns det som RS-varianten inte kommer ge tillräcklig "bang for the buck" imo.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Och jag tycker det är en smakfull balans mellan skärmar och fysiska reglage vilket jag uppskattar. Hade varit riktigt tråkigt med bara en snäppet större skärm än Tesla i en övrigt kal interiör.Legato skrev:Tycker baken såg snyggare ut på de kamouflerade bilarna. Interiören var riktigt snygg om man bortser från alldeles för mycket knapparCredde skrev:Håller med, vit gör den sig inte riktigt i - men den ser nu snygg ut tycker jag. Interiören och speciellt säten ser najs ut mycket sportigare än i min Model S. Men den blir dyr - nog för dyr.
Jag tror också den blir "för" dyr. Framförallt känns det som RS-varianten inte kommer ge tillräcklig "bang for the buck" imo.
Tävlingen om vem som har störst skärm tycker jag Tesla kan få vinna och sen går man vidare.
Tycker också det märks att man inte tänker sig att kunden varken ska spela spel eller kolla på film här...
Re: Audi e-tron GT
Smaken är som baken... Jag är helt övertygad om att stora skärmar är här för att stanna. Lutar åt att det blir en Mach E för mig inom kort, den har faktiskt tom aningen större skärm än 3/YFredrik j skrev:Och jag tycker det är en smakfull balans mellan skärmar och fysiska reglage vilket jag uppskattar. Hade varit riktigt tråkigt med bara en snäppet större skärm än Tesla i en övrigt kal interiör.Legato skrev:Tycker baken såg snyggare ut på de kamouflerade bilarna. Interiören var riktigt snygg om man bortser från alldeles för mycket knapparCredde skrev:Håller med, vit gör den sig inte riktigt i - men den ser nu snygg ut tycker jag. Interiören och speciellt säten ser najs ut mycket sportigare än i min Model S. Men den blir dyr - nog för dyr.
Jag tror också den blir "för" dyr. Framförallt känns det som RS-varianten inte kommer ge tillräcklig "bang for the buck" imo.
Tävlingen om vem som har störst skärm tycker jag Tesla kan få vinna och sen går man vidare.
Tycker också det märks att man inte tänker sig att kunden varken ska spela spel eller kolla på film här...
Skärmar kan jag ha förståelse för att man föredrar mindre, men ventilationsutblåsen? Varför kopierar man inte Tesla där? De funkar hur bra som helst och det kan väl ändå inte finnas någon som tycker att ventilationsgaller förskönar en förarmiljö?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Just utblåsen i Model 3 skulle jag säga är mindre lyckade, blåser man riktigt kallt så tycker jag att det är svårt att få till så att det inte kyler händerna.Legato skrev:Smaken är som baken... Jag är helt övertygad om att stora skärmar är här för att stanna. Lutar åt att det blir en Mach E för mig inom kort, den har faktiskt tom aningen större skärm än 3/YFredrik j skrev:Och jag tycker det är en smakfull balans mellan skärmar och fysiska reglage vilket jag uppskattar. Hade varit riktigt tråkigt med bara en snäppet större skärm än Tesla i en övrigt kal interiör.Legato skrev:Tycker baken såg snyggare ut på de kamouflerade bilarna. Interiören var riktigt snygg om man bortser från alldeles för mycket knapparCredde skrev:Håller med, vit gör den sig inte riktigt i - men den ser nu snygg ut tycker jag. Interiören och speciellt säten ser najs ut mycket sportigare än i min Model S. Men den blir dyr - nog för dyr.
Jag tror också den blir "för" dyr. Framförallt känns det som RS-varianten inte kommer ge tillräcklig "bang for the buck" imo.
Tävlingen om vem som har störst skärm tycker jag Tesla kan få vinna och sen går man vidare.
Tycker också det märks att man inte tänker sig att kunden varken ska spela spel eller kolla på film här...
Skärmar kan jag ha förståelse för att man föredrar mindre, men ventilationsutblåsen? Varför kopierar man inte Tesla där? De funkar hur bra som helst och det kan väl ändå inte finnas någon som tycker att ventilationsgaller förskönar en förarmiljö?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Du har koll på att de går justera i skärmen ?dd88 skrev:
Just utblåsen i Model 3 skulle jag säga är mindre lyckade, blåser man riktigt kallt så tycker jag att det är svårt att få till så att det inte kyler händerna.
I övrigt har jag bara två saker emot Etron GT: Priset(gissning) och laddnätverket, obefintligt i norra Sve än så länge.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Audi e-tron GT
Ja jag upplever att man inte kan få det ”upp åt kanten” på samma sätt som en traditionell lösning som blåser på förarrutan och medpassageraren.AAKEE skrev:Du har koll på att de går justera i skärmen ?dd88 skrev:
Just utblåsen i Model 3 skulle jag säga är mindre lyckade, blåser man riktigt kallt så tycker jag att det är svårt att få till så att det inte kyler händerna.
I övrigt har jag bara två saker emot Etron GT: Priset(gissning) och laddnätverket, obefintligt i norra Sve än så länge.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Aldrig märkt detta, men blåser aldrig "riktigt kallt", man förkyler ju bilen innan man åker. Att ha fullt ös på ACn när man åker tycker jag är obekvämt.dd88 skrev:Ja jag upplever att man inte kan få det ”upp åt kanten” på samma sätt som en traditionell lösning som blåser på förarrutan och medpassageraren.AAKEE skrev:Du har koll på att de går justera i skärmen ?dd88 skrev:
Just utblåsen i Model 3 skulle jag säga är mindre lyckade, blåser man riktigt kallt så tycker jag att det är svårt att få till så att det inte kyler händerna.
I övrigt har jag bara två saker emot Etron GT: Priset(gissning) och laddnätverket, obefintligt i norra Sve än så länge.
Men har du köpt en Model 3 nu alltså?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Nej aldrig i livetLegato skrev:Aldrig märkt detta, men blåser aldrig "riktigt kallt", man förkyler ju bilen innan man åker. Att ha fullt ös på ACn när man åker tycker jag är obekvämt.dd88 skrev:Ja jag upplever att man inte kan få det ”upp åt kanten” på samma sätt som en traditionell lösning som blåser på förarrutan och medpassageraren.AAKEE skrev:Du har koll på att de går justera i skärmen ?dd88 skrev:
Just utblåsen i Model 3 skulle jag säga är mindre lyckade, blåser man riktigt kallt så tycker jag att det är svårt att få till så att det inte kyler händerna.
I övrigt har jag bara två saker emot Etron GT: Priset(gissning) och laddnätverket, obefintligt i norra Sve än så länge.
Men har du köpt en Model 3 nu alltså?
Är förkyla/förvärma är inte lösningen på alla problem som många verkar tro. Blir svårt när man oplanerat får bråttom iväg och måste vänta på att bilen har rätt temp.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
OK, så du har lånat en och testat lite?dd88 skrev:Nej aldrig i livetLegato skrev:Aldrig märkt detta, men blåser aldrig "riktigt kallt", man förkyler ju bilen innan man åker. Att ha fullt ös på ACn när man åker tycker jag är obekvämt.dd88 skrev:Ja jag upplever att man inte kan få det ”upp åt kanten” på samma sätt som en traditionell lösning som blåser på förarrutan och medpassageraren.AAKEE skrev:Du har koll på att de går justera i skärmen ?dd88 skrev:
Just utblåsen i Model 3 skulle jag säga är mindre lyckade, blåser man riktigt kallt så tycker jag att det är svårt att få till så att det inte kyler händerna.
I övrigt har jag bara två saker emot Etron GT: Priset(gissning) och laddnätverket, obefintligt i norra Sve än så länge.
Men har du köpt en Model 3 nu alltså?
Är förkyla/förvärma är inte lösningen på alla problem som många verkar tro. Blir svårt när man oplanerat får bråttom iväg och måste vänta på att bilen har rätt temp.
Det handlar inte om att "tro", det handlar om hur man faktiskt använder sin bil. För mig händer ditt scenario i princip aldrig. Ett par gånger per år kanske jag ger mig av helt oplanerat. 99%+ av gångerna jag åker bil så hinner jag klimatisera före avfärd.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Det måste vara extremt spännande att kunna planera sin dag till den grad att något oplanerat sker ”ett par gånger per år”.Legato skrev:OK, så du har lånat en och testat lite?dd88 skrev:Nej aldrig i livetLegato skrev:Aldrig märkt detta, men blåser aldrig "riktigt kallt", man förkyler ju bilen innan man åker. Att ha fullt ös på ACn när man åker tycker jag är obekvämt.dd88 skrev:
Ja jag upplever att man inte kan få det ”upp åt kanten” på samma sätt som en traditionell lösning som blåser på förarrutan och medpassageraren.
Men har du köpt en Model 3 nu alltså?
Är förkyla/förvärma är inte lösningen på alla problem som många verkar tro. Blir svårt när man oplanerat får bråttom iväg och måste vänta på att bilen har rätt temp.
Det handlar inte om att "tro", det handlar om hur man faktiskt använder sin bil. För mig händer ditt scenario i princip aldrig. Ett par gånger per år kanske jag ger mig av helt oplanerat. 99%+ av gångerna jag åker bil så hinner jag klimatisera före avfärd.
En liten justering av vinkel hade löst problemet men nej, förklimatisering löser alla problem. Förvånad över att bilen ens har luftkonditionering med tanke på att man kan lösa det innan man kör iväg.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Det tar inte en dag att förklimatisera. Det tar 10-30 minuter. Det verkar extremt jobbigt att leva ett så sjukt stressigt liv att man måste slänga sig in i bilen som en utryckningsförare på daglig basis...dd88 skrev:Det måste vara extremt spännande att kunna planera sin dag till den grad att något oplanerat sker ”ett par gånger per år”.Legato skrev:OK, så du har lånat en och testat lite?dd88 skrev:Nej aldrig i livetLegato skrev:Aldrig märkt detta, men blåser aldrig "riktigt kallt", man förkyler ju bilen innan man åker. Att ha fullt ös på ACn när man åker tycker jag är obekvämt.dd88 skrev:
Ja jag upplever att man inte kan få det ”upp åt kanten” på samma sätt som en traditionell lösning som blåser på förarrutan och medpassageraren.
Men har du köpt en Model 3 nu alltså?
Är förkyla/förvärma är inte lösningen på alla problem som många verkar tro. Blir svårt när man oplanerat får bråttom iväg och måste vänta på att bilen har rätt temp.
Det handlar inte om att "tro", det handlar om hur man faktiskt använder sin bil. För mig händer ditt scenario i princip aldrig. Ett par gånger per år kanske jag ger mig av helt oplanerat. 99%+ av gångerna jag åker bil så hinner jag klimatisera före avfärd.
En liten justering av vinkel hade löst problemet men nej, förklimatisering löser alla problem. Förvånad över att bilen ens har luftkonditionering med tanke på att man kan lösa det innan man kör iväg.
Men härligt att läsa att du är en sån expert på klimatanläggninngen i en bil du tydligen tycker är helt otänkbart att äga.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021