Nej jag har ingen rabatt alls ännu så länge. Ska på visning imorgon och antar att "min" säljare hör av sig efter det. Nästan så man hoppas på en blankt nej så man kan slå bort denna galenskapBjelke skrev:Så 100 papp rabatt också dåLegato skrev:Ja, lätt var det inte, men nu tycker jag jag fått ihop en bra konfig. "Min" listar på 1.299.400:-. Enda jag tvekar över lite är 25k för sportsäten plus, original ser rätt bra ut de med. Men som sagt, det är väldigt mycket mer vill än behöver över dettaBjelke skrev:Lite samma här, har mest fokus på Porschen men den här måste vi bara titta närmare på synd på priset bara,Legato skrev:Mmm inte dåligt. Skulle jag lyckas få 7% kan jag nog inte hålla mig. Även om det inte känns som den allra bästa "barn-transportören" Kan inte förneka att det är bilen jag är mest sugen på just nu om man ignorerar prislapp och praktikalitet...Bjelke skrev:Det låter lite men är ju typ 100 papp på en (nästan) värsting...
Konstigt att dom ens ger rabatter redan nu ändå...
och så det där eländet med att konfigurera ihop den såklart...
Exteriör
Y1Y1 Tangoröd Metallic 12 100 SEK
Extrautrustning
47K 20" aluminiumfälgar, 5-dubbelekrad offset-design, platinagrå 12 500 SEK
PCC Assistanspaket Tour 23 700 SEK
9VS Bang & Olufsen 3D Premium Sound System 15 100 SEK
PA2 Dynamikpaket 48 600 SEK
6H1 Singleframe i bilens färg 4 400 SEK
Q2J Sportsäten plus, fram 25 000 SEK
Jag har inte den blekaste vad man ska välja däremot
Audi e-tron GT
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron GT
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron GT
Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
Ventilation kostar extra utöver de 25kna. Inget jag känner behov av, särskilt då om man har textilen som iaf på pappret ska andas. Dock känns det lite sjukt att betala extra för textil istället för skinnHelectriC skrev:Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Ventilation hör liksom hemma på en så dyr bil. Det blir lite som att inte ha matrix LED. Tror det blir svår att sälja senare om den inte har det.Legato skrev:Ventilation kostar extra utöver de 25kna. Inget jag känner behov av, särskilt då om man har textilen som iaf på pappret ska andas. Dock känns det lite sjukt att betala extra för textil istället för skinnHelectriC skrev:Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
Håller inte alls med. På en S-klass absolut, men inte på en sportbil.HelectriC skrev:Ventilation hör liksom hemma på en så dyr bil. Det blir lite som att inte ha matrix LED. Tror det blir svår att sälja senare om den inte har det.Legato skrev:Ventilation kostar extra utöver de 25kna. Inget jag känner behov av, särskilt då om man har textilen som iaf på pappret ska andas. Dock känns det lite sjukt att betala extra för textil istället för skinnHelectriC skrev:Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Ventilation i sätena är iaf. inget jag skulle bry mig något om vid köp av begagnad, givetvis ”nice to have” och trevligt. Men inget jag skulle betala extra för, eller avböja köp om det skulle saknas. Men vi är alla olika
Ventilationen kräver uppgradering till Sportsäten pro för 48 800kr
Och till en så dyr bil så bör man väl då även ha massage också, vilket kostar ytterligare 9 400kr.
Jag tycker det är väldigt synd att tillvalslistan blir så påtaglig och dyr, detta drar ju upp det annars låga förmånsvärdet till skyarna.. Blir svårt att motivera gentemot en Model S, även om habegäret finns där då GT är grymt snygg.
Ventilationen kräver uppgradering till Sportsäten pro för 48 800kr
Och till en så dyr bil så bör man väl då även ha massage också, vilket kostar ytterligare 9 400kr.
Jag tycker det är väldigt synd att tillvalslistan blir så påtaglig och dyr, detta drar ju upp det annars låga förmånsvärdet till skyarna.. Blir svårt att motivera gentemot en Model S, även om habegäret finns där då GT är grymt snygg.
Re: Audi e-tron GT
Just på en sportbil, som det behövs. Där man svettar mestLegato skrev:Håller inte alls med. På en S-klass absolut, men inte på en sportbil.HelectriC skrev:Ventilation hör liksom hemma på en så dyr bil. Det blir lite som att inte ha matrix LED. Tror det blir svår att sälja senare om den inte har det.Legato skrev:Ventilation kostar extra utöver de 25kna. Inget jag känner behov av, särskilt då om man har textilen som iaf på pappret ska andas. Dock känns det lite sjukt att betala extra för textil istället för skinnHelectriC skrev:Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
Jag håller med om att det är mycket tillval man vill ha, och mycket som jag tycker borde vara standard men med tanke på att bilarna levereras från juli och framåt så betalar man ju "bara" 13% av utrustningens pris i förmånsvärde mot tidigare 20%.Jonasm skrev:Ventilation i sätena är iaf. inget jag skulle bry mig något om vid köp av begagnad, givetvis ”nice to have” och trevligt. Men inget jag skulle betala extra för, eller avböja köp om det skulle saknas. Men vi är alla olika
Ventilationen kräver uppgradering till Sportsäten pro för 48 800kr
Och till en så dyr bil så bör man väl då även ha massage också, vilket kostar ytterligare 9 400kr.
Jag tycker det är väldigt synd att tillvalslistan blir så påtaglig och dyr, detta drar ju upp det annars låga förmånsvärdet till skyarna.. Blir svårt att motivera gentemot en Model S, även om habegäret finns där då GT är grymt snygg.
"Min" konfig på 1,3 MSEK får ett förmånsvärde som är långt under det på min nuvarande Model X (som jag dock har privat pga det extrema förmånsvärdet).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Någon som vet om RS med panoramatak får de infällda fästena för takräcke. Försökt få klarhet från Audi, men inget 100%-igt svar än. Hittar inte heller uppgift på om de finns USB-uttag till barnen i baksätet och om de i så fall är standard. (I bland är det annat än ventilationen i pro-stolen som avgör om det blir en behaglig färd.)
Re: Audi e-tron GT
Jag får väl se över kalkylen igen och se om det går att vända den till en glädjekalkyl genom 13% på utrustningen Jag trodde Audi hade som mål att leverera dom i Juni för oss som förbokat och får av första tilldelningen...Legato skrev:Jag håller med om att det är mycket tillval man vill ha, och mycket som jag tycker borde vara standard men med tanke på att bilarna levereras från juli och framåt så betalar man ju "bara" 13% av utrustningens pris i förmånsvärde mot tidigare 20%.Jonasm skrev:Ventilation i sätena är iaf. inget jag skulle bry mig något om vid köp av begagnad, givetvis ”nice to have” och trevligt. Men inget jag skulle betala extra för, eller avböja köp om det skulle saknas. Men vi är alla olika
Ventilationen kräver uppgradering till Sportsäten pro för 48 800kr
Och till en så dyr bil så bör man väl då även ha massage också, vilket kostar ytterligare 9 400kr.
Jag tycker det är väldigt synd att tillvalslistan blir så påtaglig och dyr, detta drar ju upp det annars låga förmånsvärdet till skyarna.. Blir svårt att motivera gentemot en Model S, även om habegäret finns där då GT är grymt snygg.
"Min" konfig på 1,3 MSEK får ett förmånsvärde som är långt under det på min nuvarande Model X (som jag dock har privat pga det extrema förmånsvärdet).
Men om den levereras efter 1/7 så påverkas väl förmånsvärde också negativt av 25% höjningen?
Jag har också en X Performance idag, och förmånsvärdet på den är ju skyhögt. Model S är riktigt förmånligt då allt man behöver ingår. GT blir något däremellan på grund av alla tillval som måste göras. Ja ja, man får fundera och räkna vidare som vanligt för att övertyga sig själv om tokheter som detta
Skall bli intressant att höra från er som får se den i verkligheten nu inom kort. Till min handlare kommer den inte förrän i början av mars.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron GT
Det är ju bara 5 dagar kvar till början av MarsJonasm skrev:Jag får väl se över kalkylen igen och se om det går att vända den till en glädjekalkyl genom 13% på utrustningen Jag trodde Audi hade som mål att leverera dom i Juni för oss som förbokat och får av första tilldelningen...Legato skrev:Jag håller med om att det är mycket tillval man vill ha, och mycket som jag tycker borde vara standard men med tanke på att bilarna levereras från juli och framåt så betalar man ju "bara" 13% av utrustningens pris i förmånsvärde mot tidigare 20%.Jonasm skrev:Ventilation i sätena är iaf. inget jag skulle bry mig något om vid köp av begagnad, givetvis ”nice to have” och trevligt. Men inget jag skulle betala extra för, eller avböja köp om det skulle saknas. Men vi är alla olika
Ventilationen kräver uppgradering till Sportsäten pro för 48 800kr
Och till en så dyr bil så bör man väl då även ha massage också, vilket kostar ytterligare 9 400kr.
Jag tycker det är väldigt synd att tillvalslistan blir så påtaglig och dyr, detta drar ju upp det annars låga förmånsvärdet till skyarna.. Blir svårt att motivera gentemot en Model S, även om habegäret finns där då GT är grymt snygg.
"Min" konfig på 1,3 MSEK får ett förmånsvärde som är långt under det på min nuvarande Model X (som jag dock har privat pga det extrema förmånsvärdet).
Men om den levereras efter 1/7 så påverkas väl förmånsvärde också negativt av 25% höjningen?
Jag har också en X Performance idag, och förmånsvärdet på den är ju skyhögt. Model S är riktigt förmånligt då allt man behöver ingår. GT blir något däremellan på grund av alla tillval som måste göras. Ja ja, man får fundera och räkna vidare som vanligt för att övertyga sig själv om tokheter som detta
Skall bli intressant att höra från er som får se den i verkligheten nu inom kort. Till min handlare kommer den inte förrän i början av mars.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron GT
Man sitter lite i en rävsax då man måste beställa innan deadline för att få en bil i år.
Vår revisor påstår att det kommer vara mer förmånligt att få hem bilen efter 1/7, men har begärt in en förklaring på det påståendet utan att få svar.
Vår revisor påstår att det kommer vara mer förmånligt att få hem bilen efter 1/7, men har begärt in en förklaring på det påståendet utan att få svar.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Alla GT med glastak kan ha takräcke. De som har kolfibertak kan inte ha takräcke!MEL skrev:Någon som vet om RS med panoramatak får de infällda fästena för takräcke. Försökt få klarhet från Audi, men inget 100%-igt svar än. Hittar inte heller uppgift på om de finns USB-uttag till barnen i baksätet och om de i så fall är standard. (I bland är det annat än ventilationen i pro-stolen som avgör om det blir en behaglig färd.)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
De har väl sagt leverans juli av de första?dd88 skrev:Man sitter lite i en rävsax då man måste beställa innan deadline för att få en bil i år.
Vår revisor påstår att det kommer vara mer förmånligt att få hem bilen efter 1/7, men har begärt in en förklaring på det påståendet utan att få svar.
Anledningen är som sagt det justerade förmånsvärdet. Räknade grovt på det och lägger man till utrustning för mer än ca 100-120k (och det gör nog nästan alla) så blir förmånsvärdet lägre för bil uttagen from juli. Större diff ju mer utrustning såklart.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
Tack!HelectriC skrev:Alla GT med glastak kan ha takräcke. De som har kolfibertak kan inte ha takräcke!MEL skrev:Någon som vet om RS med panoramatak får de infällda fästena för takräcke. Försökt få klarhet från Audi, men inget 100%-igt svar än. Hittar inte heller uppgift på om de finns USB-uttag till barnen i baksätet och om de i så fall är standard. (I bland är det annat än ventilationen i pro-stolen som avgör om det blir en behaglig färd.)
Re: Audi e-tron GT
Ja då ligger det något i det han säger.Legato skrev:De har väl sagt leverans juli av de första?dd88 skrev:Man sitter lite i en rävsax då man måste beställa innan deadline för att få en bil i år.
Vår revisor påstår att det kommer vara mer förmånligt att få hem bilen efter 1/7, men har begärt in en förklaring på det påståendet utan att få svar.
Anledningen är som sagt det justerade förmånsvärdet. Räknade grovt på det och lägger man till utrustning för mer än ca 100-120k (och det gör nog nästan alla) så blir förmånsvärdet lägre för bil uttagen from juli. Större diff ju mer utrustning såklart.
Fick precis Mail om att FOD kommer finnas från start om man vill köpa/hyra Matrix i efterhand.
Frågade även om den adaptiva farthållaren och den finns bara i paket i Sverige. Surt då resten av innehållet i det paketet är onödigt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Är första juli klubbat? Skatteverket vill ju att regeringen ska skjuta upp det till 2022.Legato skrev:De har väl sagt leverans juli av de första?dd88 skrev:Man sitter lite i en rävsax då man måste beställa innan deadline för att få en bil i år.
Vår revisor påstår att det kommer vara mer förmånligt att få hem bilen efter 1/7, men har begärt in en förklaring på det påståendet utan att få svar.
Anledningen är som sagt det justerade förmånsvärdet. Räknade grovt på det och lägger man till utrustning för mer än ca 100-120k (och det gör nog nästan alla) så blir förmånsvärdet lägre för bil uttagen from juli. Större diff ju mer utrustning såklart.
Re: Audi e-tron GT
Hur är det med keep-lane-assist, autopilot liknande saker?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Inte klubbat, remiss svar har inkommit som man ska gå igenom först. Men tanke på skatteverkets svar så blir jag inte förvånad om man skjuter på införandet till 1/1 2022. Men de borde väl komma ut med besked snartEdward123 skrev:Är första juli klubbat? Skatteverket vill ju att regeringen ska skjuta upp det till 2022.Legato skrev:De har väl sagt leverans juli av de första?dd88 skrev:Man sitter lite i en rävsax då man måste beställa innan deadline för att få en bil i år.
Vår revisor påstår att det kommer vara mer förmånligt att få hem bilen efter 1/7, men har begärt in en förklaring på det påståendet utan att få svar.
Anledningen är som sagt det justerade förmånsvärdet. Räknade grovt på det och lägger man till utrustning för mer än ca 100-120k (och det gör nog nästan alla) så blir förmånsvärdet lägre för bil uttagen from juli. Större diff ju mer utrustning såklart.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Audi e-tron GT
Säljaren på Audi trodde också det skulle bli from 2022 FWIW. Kändes som han (felaktigt) trodde det var en fördel dock, så det kanske bara var (misslyckat) säljsnack...Nect skrev:Inte klubbat, remiss svar har inkommit som man ska gå igenom först. Men tanke på skatteverkets svar så blir jag inte förvånad om man skjuter på införandet till 1/1 2022. Men de borde väl komma ut med besked snartEdward123 skrev:Är första juli klubbat? Skatteverket vill ju att regeringen ska skjuta upp det till 2022.Legato skrev:De har väl sagt leverans juli av de första?dd88 skrev:Man sitter lite i en rävsax då man måste beställa innan deadline för att få en bil i år.
Vår revisor påstår att det kommer vara mer förmånligt att få hem bilen efter 1/7, men har begärt in en förklaring på det påståendet utan att få svar.
Anledningen är som sagt det justerade förmånsvärdet. Räknade grovt på det och lägger man till utrustning för mer än ca 100-120k (och det gör nog nästan alla) så blir förmånsvärdet lägre för bil uttagen from juli. Större diff ju mer utrustning såklart.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron GT
var och klämde på GT idag och den är ju som ett kassaskåp. Inredningen osar premium lång väg. Så här ska det vara, fy fasen vad duktiga audi är på att bygga bil! Och den ser så sjukt cool ut i verkligheten också, inte bara på bild. Bakdelen är ju så fet att man nästan gråter.
Men tyvärr blir det för stora uppoffringar när den inte kan ha cyklar bak, inte har trådlös Android auto, inte OTA, dyra helt onödiga servicar. Får vänta på "Avant GT" och se om den tickar av fler boxar.
Men tyvärr blir det för stora uppoffringar när den inte kan ha cyklar bak, inte har trådlös Android auto, inte OTA, dyra helt onödiga servicar. Får vänta på "Avant GT" och se om den tickar av fler boxar.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
Ja, du summerar det rätt bra. (Säger jag utan att ha sett den IRL.) Jag har kört Tesla sen 2013 men nu blir det nog ett byte och ett hopp tillbaka på vissa områden. Samtidigt inte utan att det blir skönt med lite old school premium igen. iPhone och cyklar på taket gör att jag kanske kan ticka i någon box mer än vad du gör..
Re: Audi e-tron GT
MEL skrev:Ja, du summerar det rätt bra. (Säger jag utan att ha sett den IRL.) Jag har kört Tesla sen 2013 men nu blir det nog ett byte och ett hopp tillbaka på vissa områden. Samtidigt inte utan att det blir skönt med lite old school premium igen. iPhone och cyklar på taket gör att jag kanske kan ticka i någon box mer än vad du gör..
Låter bra att höra. Mina förhoppningar var att audi gått tillbaka till kassaskåpskänslan mha porschesamarbete. Tycker att de tappat lite där senaste 5 åren annars. Kanske besparingar pga dieselgate. Jag som har iphone saknar egentligen bara en dragkrok när avanten kommer. Å andra sidan går det att hyra en liten lastbil när det kniper. Min nuvarande e-tron är min första bil med krok och har väl använts 2-3 ggr på 1,5 år.HelectriC skrev:var och klämde på GT idag och den är ju som ett kassaskåp. Inredningen osar premium lång väg. Så här ska det vara, fy fasen vad duktiga audi är på att bygga bil! Och den ser så sjukt cool ut i verkligheten också, inte bara på bild. Bakdelen är ju så fet att man nästan gråter.
Men tyvärr blir det för stora uppoffringar när den inte kan ha cyklar bak, inte har trådlös Android auto, inte OTA, dyra helt onödiga servicar. Får vänta på "Avant GT" och se om den tickar av fler boxar.
Re: Audi e-tron GT
Gäller förresten din offert med 7% rabatt oavsett val av finansiering? Dvs du är ej låst till tex Audi Finans utan får 7% även om du tar "extern" finansiering?dd88 skrev:Här är hela offerten förutom akustikglas som ligger på en egen sida.
När jag var på visningen så lät det som räntan var rätt saftig via Audi Finans, så det känns som man skulle vilja gå via någon annan.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021