Re: Audi e-tron GT
Postat: 14 maj 2021 17:38
Intressant duell mellan Audi och Tesla.
Finns som extra för 750 000 till.HelectriC skrev:Bara att köpa nya stolar då
Men man vill ju ha GT:n, så mycket snyggare och utan skärmhysterin interiört. GT Sportback hoppas jag på, utan förfulande skärmkanter ala Cross turismo. Peta in 10 kWh till också när ni håller på.martinot skrev:Cross Turismo finns ju att beställa nu. Är klart vettigare i utrymme jämfört med vanliga Taycan.
Så barn är ingen undanflykt.
Japp, och ett GT bodykit utanpå.HelectriC skrev:Bara att köpa nya stolar då
Håller med. Gillar inte heller plasten runt skärmkanterna. Ser extremt fult och billigt ut.macky skrev:Men man vill ju ha GT:n, så mycket snyggare och utan skärmhysterin interiört. GT Sportback hoppas jag på, utan förfulande skärmkanter ala Cross turismo. Peta in 10 kWh till också när ni håller på.martinot skrev:Cross Turismo finns ju att beställa nu. Är klart vettigare i utrymme jämfört med vanliga Taycan.
Så barn är ingen undanflykt.
macky skrev:RS är hyfsat snabb ändå, 2/3 drag race mot Taycan Turbo och Tesla MS perf.
viewtopic.php?t=21980&p=446401macky skrev:Hur gör man den där länkningen?
Jag höll på att säga - vem fan gör inte det?!dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
Han gillade Audin men älskade BMW:n.dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
Han gillade ju även GT för att den var bättre balanserad än Taycan som den delar plattform med. Det är ett gott betyg.MWall skrev:Han gillade Audin men älskade BMW:n.dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
Det bästa med Audin var väl att den inte alls var som en Tesla (som han illustrerade med lite låtsasgäspningar) och såg ut och kändes som en riktig bil.
Ja jag vet inte vad jag ska tycka. Jag tycker ju Chris har rätt till viss del samtidigt som det är lite onödigt att sparka på Tesla i tid och otid.
Det där är hans arctic circle test. 100-mils testet klarade den på 9 timmar och 35 minuter.dd88 skrev:E-Tron GT en halvtimme snabbare än nästa bil i listan i Björns 100-milstest:
Förutsatt att det finns laddare med tillräckligt hög effekt på rätt plats och att det alltid finns någon fungerande och ledig när man ska ha den...dd88 skrev:E-Tron GT en halvtimme snabbare än nästa bil i listan i Björns 100-milstest:
Noterat, tack!iAkita skrev:Det där är hans arctic circle test. 100-mils testet klarade den på 9 timmar och 35 minuter.
taliz skrev:I videon förklarade han dock att han pushat max med Audin, ätit i bilen medan han körde etc.
Med Model 3 tog han det lugnt, laddade nästan fullt medan han åt tex.
Hade han kört lite mer aggressivt som med Audin beräknade han att han skulle sparat åtminstone 15 minuter.
Som jag tolkade var det då beräknat på SUC V2, dvs skulle han stannat på IONITY likt med Audin borde det gå ännu lite snabbare.
ABRP beräknar också att Model 3 är lite snabbare än etron GT på den rutten.
Det är grymt bra!macky skrev:Audi-Kris Rifa har testat laddningen 10-80% SoC. Dryga 18 min och snitteffekt på 207kW. Vad jag såg låg den på 89kW efter 80% SoC. Pretty impressive.