Tesla M3 förbättingar?
Postat: 13 sep 2020 06:53
Avbeställer du får du vänta 12 månader innan du kan beställa samma modellLasseTM skrev:Skönt att jag hämtar ut min bil efter battery day, går ju att avbeställa om det är stora förändringar på g och beställa en ny med uppdateringarna.
Hens respektive kanske kan beställa om det är privatreven skrev:Avbeställer du får du vänta 12 månader innan du kan beställa samma modellLasseTM skrev:Skönt att jag hämtar ut min bil efter battery day, går ju att avbeställa om det är stora förändringar på g och beställa en ny med uppdateringarna.
Ja precis jag har en fru som lika gärna kan beställa.reven skrev:Avbeställer du får du vänta 12 månader innan du kan beställa samma modellLasseTM skrev:Skönt att jag hämtar ut min bil efter battery day, går ju att avbeställa om det är stora förändringar på g och beställa en ny med uppdateringarna.
Kommer bli gott om gamla bullriga treor på blocket då?OfarligTesla skrev:Om de skulle införa både akustikrutor och fällbart mittenbaksäte (som i Y) så hade jag köpt en ny 3a direkt även om det bara gått 7 månader... Hoppas kan man ju alltid!
Nja, tror inte det faktiskt. Folk verkar ju inte ha så stora problem med det höga vägljudet av någon anledning... Men det kan ju vara folks vanliga psykologi där de inte kan erkänna brister hos saker de äger.Verdi skrev:
Kommer bli gott om gamla bullriga treor på blocket då?
Jobbar som tekniker och byter även en del rutor. Finns Oftast många varianter av rutor och isoleringsgrad till samma modell men inget som spelar märkbar roll.Verdi skrev:Kommer bli gott om gamla bullriga treor på blocket då?OfarligTesla skrev:Om de skulle införa både akustikrutor och fällbart mittenbaksäte (som i Y) så hade jag köpt en ny 3a direkt även om det bara gått 7 månader... Hoppas kan man ju alltid!
Mycket kommer från rutorna/dörrarna också, bilar som passerar låter t.ex. väldigt högt i 3an jämfört med andra bilar och det har inget med chassit att göra. Akustikglas brukar göra stor skillnad och om man dessutom applicerar det på en bil som är kass i det avseendet från början lär det ge lite mer effekt. Så om Tesla lyckas med att inte få en vettig effekt av det skulle det vara en bedrift i sig..nx00 skrev:Vet inte om dubbelglas hjälper, tror det mesta av ljudet kommer från stötdämparna ut i chassit. Luftfjädring hade nog gjort stor skillnad.
Förmodligen sänker man priset på lagerbilar då för att få dem sålda.Tomas L skrev:Frågan är hur sådana ”uppgraderingar” införs? Såvida de inte inför dem med omedelbar verkan så är väl risken att många avbeställer eller skjuter på en beställning.
Tellus skrev:Jag väntar tills löjlig uppdatering kommer
Eller så är folk olika känsliga. Man kanske inte heller är van vid S-klass tystnad i sin tidigare bil, utan man har rullat runt i nån standard 4cyl diesel med några år på nacken.OfarligTesla skrev:Nja, tror inte det faktiskt. Folk verkar ju inte ha så stora problem med det höga vägljudet av någon anledning... Men det kan ju vara folks vanliga psykologi där de inte kan erkänna brister hos saker de äger.Verdi skrev:
Kommer bli gott om gamla bullriga treor på blocket då?
Detta gäller väl enbart om du lämnar tilbaka en bil. Då får du inte köpa en sådan modell under 12 månader. Men att avbeställa är knappast samma?reven skrev:Avbeställer du får du vänta 12 månader innan du kan beställa samma modellLasseTM skrev:Skönt att jag hämtar ut min bil efter battery day, går ju att avbeställa om det är stora förändringar på g och beställa en ny med uppdateringarna.
En budgetbil som Audi A3 är typ på samma nivå som Model 3 vad gäller ljudnivån så det krävs inte direkt lyxbil för att det skall bli skillnad.taliz skrev:
Eller så är folk olika känsliga. Man kanske inte heller är van vid S-klass tystnad i sin tidigare bil, utan man har rullat runt i nån standard 4cyl diesel med några år på nacken.
Min V60 tex var nog lite tystare, men så hade den också 16" hjul med 55 profil. Med 18" är jag inte så säker på att den vore tystare.
Det ska det ju inte heller eftersom Model 3 är en mellanklassare med relativt stora hjul.OfarligTesla skrev:En budgetbil som Audi A3 är typ på samma nivå som Model 3 vad gäller ljudnivån så det krävs inte direkt lyxbil för att det skall bli skillnad.taliz skrev:
Eller så är folk olika känsliga. Man kanske inte heller är van vid S-klass tystnad i sin tidigare bil, utan man har rullat runt i nån standard 4cyl diesel med några år på nacken.
Min V60 tex var nog lite tystare, men så hade den också 16" hjul med 55 profil. Med 18" är jag inte så säker på att den vore tystare.
Ne men den skall ju inte heller vara i kompaktklassen som en A3 är. Den är ju helt klart dålig för sin klass.taliz skrev:Det ska det ju inte heller eftersom Model 3 är en mellanklassare med relativt stora hjul.
Hade Model 3 haft 16" med 55-profil likt Volvon så hade den nog varit noterbart tystare.
Samtidigt har den en väldigt luftig kupé med stora glasytor som inte direkt hjälper akustiken.