Vad händer i Bredden då?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av Jjonas »

Ramlade in igår med Soc på 18% och varmt batteri. Fick omgående 200 kw som ganska snabbt började sjunka. Bra fart hur som!
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av jak »

Jjonas skrev:
Ramlade in igår med Soc på 18% och varmt batteri. Fick omgående 200 kw som ganska snabbt började sjunka. Bra fart hur som!
Liknar rätt mycket min situation i går - kom in med 17%, men efter enbart 15 minuters körning. Jag hade max på 189 kW, vid ca 21% SOC. 10 minuter räckte och blev över för det jag behövde för att komma hem.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av Pontus »

jak skrev:
Jjonas skrev:
Ramlade in igår med Soc på 18% och varmt batteri. Fick omgående 200 kw som ganska snabbt började sjunka. Bra fart hur som!
Liknar rätt mycket min situation i går - kom in med 17%, men efter enbart 15 minuters körning. Jag hade max på 189 kW, vid ca 21% SOC. 10 minuter räckte och blev över för det jag behövde för att komma hem.
10 min för att komma är bra. Jag har lite närmare och skulle teoretiskt klara mig hem på 5s laddning, hur långt hem har jag? :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 jun 2014 17:09
Referralkod: ts.la/pierluigi20337

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av Pigi71 »

Tried today for the first time, M3 LR, arrived at 7% with preconditioning, apart for a top at 170Kw lasted less that a minute, then stabilised at V2 speed. And I was the only one there. Quite disappointed.

Sent from my SM-G981B using Tapatalk
Bild
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av Remuz »

Tänkte testa att rita min laddkurva i bredden på torsdag. Planen är att komma fram med max 5% och sedan ladda till 90% på V3 med min 3P. För att batteriet ska vara varmt när jag når dit tänkte jag först köra mot Tystberga för att sedan vända till Bredden. Då bör den värmt batteriet först mot Tystberga och sedan igen mot Bredden. Kommer logga med TeslaMate, TeslaFi och min egen lösning.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11586
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av martinot »

Remuz skrev:
Tänkte testa att rita min laddkurva i bredden på torsdag. Planen är att komma fram med max 5% och sedan ladda till 90% på V3 med min 3P. För att batteriet ska vara varmt när jag når dit tänkte jag först köra mot Tystberga för att sedan vända till Bredden. Då bör den värmt batteriet först mot Tystberga och sedan igen mot Bredden. Kommer logga med TeslaMate, TeslaFi och min egen lösning.
Grymt! Skall bli mycket intressant att se resultatet.

Tänkte först skriva att jag väntar med spänning, men det känns ju lite för väl använt. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3301
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av Niklas Z »

Remuz skrev:
Tänkte testa att rita min laddkurva i bredden på torsdag. Planen är att komma fram med max 5% och sedan ladda till 90% på V3 med min 3P. För att batteriet ska vara varmt när jag når dit tänkte jag först köra mot Tystberga för att sedan vända till Bredden. Då bör den värmt batteriet först mot Tystberga och sedan igen mot Bredden. Kommer logga med TeslaMate, TeslaFi och min egen lösning.
Hoppas det inte står många andra bilar där när du kommer in. Det ska bli intressant att se vad du får ut.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av Remuz »

Avfärd Enskede med 32%

Preconditioning battery direkt från start
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Vad händer i Bredden då?

Inlägg av Remuz »

viewtopic.php?f=45&t=23069

Där finns resultatet. Mycket nöjd måste jag säga.
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar