Sida 1 av 1

20 eller 22"

Postat: 24 sep 2020 07:11
av PhR34k
Hade bilen på service i förra veckan och då upptäcktes det att korden var framme på båda framhjulen. Fick hämta mina vinterhjul med dubbfria däck på och få dem monterade i väntan på de nya däcken till 22"arna och vinterhjulen är 20".
Nu har jag åkt så här i en vecka typ och wow vad jag har saknat känslan, tystare, inte de minsta spårkänslig och snålare. Igår kom jag ner på 167 kWh utan att jag ens tänkt på det.
Hela bilen blir så mycket skönare att köra och då är jag en petrolhead som kört/kör Ban preppade bilar.
Men... Det är klart snyggare med 22" än 20", tycker att de fyller ut hjulhusen bättre och man får bort känslan av att det är en tjänstebil som inte fick de fina hjulen om ni förstår vad jag menar

Så min fråga är, har ni tips på några 20"are som ser bra ut på Model X? Säg inte originalen bara för de är inte snygga och jag fick bilen med dom på.

Tack på förhand

Re: 20 eller 22

Postat: 24 sep 2020 08:22
av Tenk
Hej , instämmer helt i problemet med 22 och originalhjulen. För mig blev det AEZ och gillart (vilket förstås andra kan tycka annat :) )

Re: 20 eller 22"

Postat: 24 sep 2020 08:38
av PhR34k
Tenk skrev:
Hej , instämmer helt i problemet med 22 och originalhjulen. För mig blev det AEZ och gillart (vilket förstås andra kan tycka annat :) )
Ser faktiskt bättre ut än original 20". Ska försöka hitta några att byta mina 22" mot.

Re: 20 eller 22"

Postat: 24 sep 2020 08:48
av jpetters
Jag tycker att Slipstream fälgarna blir klart mer ok med lite "dekaltrim".

Bild

Re: 20 eller 22

Postat: 24 sep 2020 08:59
av Tenk
Instämmer då börjar det bli bra!

Re: 20 eller 22

Postat: 24 sep 2020 19:58
av niklasha01
PhR34k skrev:
Hade bilen på service i förra veckan och då upptäcktes det att korden var framme på båda framhjulen. Fick hämta mina vinterhjul med dubbfria däck på och få dem monterade i väntan på de nya däcken till 22"arna och vinterhjulen är 20".
Nu har jag åkt så här i en vecka typ och wow vad jag har saknat känslan, tystare, inte de minsta spårkänslig och snålare. Igår kom jag ner på 167 kWh utan att jag ens tänkt på det.
Hela bilen blir så mycket skönare att köra och då är jag en petrolhead som kört/kör Ban preppade bilar.
Men... Det är klart snyggare med 22" än 20", tycker att de fyller ut hjulhusen bättre och man får bort känslan av att det är en tjänstebil som inte fick de fina hjulen om ni förstår vad jag menar Bild

Så min fråga är, har ni tips på några 20"are som ser bra ut på Model X? Säg inte originalen bara för de är inte snygga och jag fick bilen med dom på.

Tack på förhand
Hej!
Tycker dessa 20" är rätt okej, använder de till vinterhjul

Re: 20 eller 22

Postat: 24 sep 2020 20:02
av niklasha01
niklasha01 skrev:
PhR34k skrev:
Hade bilen på service i förra veckan och då upptäcktes det att korden var framme på båda framhjulen. Fick hämta mina vinterhjul med dubbfria däck på och få dem monterade i väntan på de nya däcken till 22"arna och vinterhjulen är 20".
Nu har jag åkt så här i en vecka typ och wow vad jag har saknat känslan, tystare, inte de minsta spårkänslig och snålare. Igår kom jag ner på 167 kWh utan att jag ens tänkt på det.
Hela bilen blir så mycket skönare att köra och då är jag en petrolhead som kört/kör Ban preppade bilar.
Men... Det är klart snyggare med 22" än 20", tycker att de fyller ut hjulhusen bättre och man får bort känslan av att det är en tjänstebil som inte fick de fina hjulen om ni förstår vad jag menar Bild

Så min fråga är, har ni tips på några 20"are som ser bra ut på Model X? Säg inte originalen bara för de är inte snygga och jag fick bilen med dom på.

Tack på förhand
Hej!
Tycker dessa 20" är rätt okej, använder de till vinterhjul
Monaco GP6

Re: 20 eller 22

Postat: 24 sep 2020 20:26
av fth
Jag röstar också på dekaltrimmade Slipstream, komfort och förbrukning är ju överlägsna 22”, och med lite lappande så blir dom tillräckligt snygga för mig.

Så här blev mina med dekaler, dom har suttit i snart tre år nu utan att lossna:
1A7D9D27-2EFA-4558-B51A-4835906201E2.jpeg
/fth