20 skäl till varför Tesla laddningen är så bra
Postat: 31 okt 2020 00:14
Detta gäller för MS som har 11-22kW laddare.
1. Jag har gratis livstidsladdning på SuC.
2. SuC har bra täckning i stora delar i Europa.
3. Har kört ca 11.000 mil, har ALDRIG misslyckats med att ladda. Nån gång har handtaget varit trasigt. Bytt stolpe och har då kunnat ladda. Oftast 6 till 24 laddstolpar per sajt i Sverige.
4. Kan inte ladda hemma så jag laddar till ca 95% på SuC.
Har 2ggr på 3,5 år fått köa max 5 min på alla mina resor i Sverige och Europa.
5. Väldigt enkelt att använda den stora pekskärmen.
Har åkt Umeå-Bryssel 260 mil. Bara att skriva in destination och den räknar ut var du ska ladda och hur lång tid det tar.
Låt säga att du vill ladda på Storgatan 1. Då skriver man 1 sto.
Mest troligt föreslår den då rätt adress. Ett annat sätt är att bara trycka på en plats, då navigerar man dit.
6. Enkelt att välja om den ska visa långsamladdare, semisnabbladdare eller SuC. Visar inga bensinmackar som vissa elbilar gör.
7. Har jag laddat exempelvis hos min syster, då minns den det laddstället, så det visas nästa gång jag vill ladda.
Mycket smidigt är att den också minns att jag laddade med 3-fas 14A på den positionen.
8. Enkelt att steglöst ställa in hur många ampere den ska ladda AC med.
9. Försvinner strömmen för att sedan komma tillbaka, då återupptar den laddningen, något som vissa konkurrenter inte klarar.
10. Mycket enkel hantering då man laddar.
Tryck på laddkabelsknappen och motoriserad laddlucka öppnar, stoppa in kabeln, klart.
När du vill avsluta laddningen så trycker man på laddkabelsknappen, laddningen stoppas, kabeln lossnar, motoriserad laddlucka som stänger sig själv, klart.
11. Oavsett om du har gratis laddning eller inte så pratar bilen med SuC och vet om man ska debiteras för laddningen eller inte. Inga appar, knappar eller kreditkort krävs för att ladda.
12. När du knappar in att du ska åka till en laddare, då startar förvärming automatisk av batteriet vid behov så du kan ladda snabbt på vintern.
13. 6000W batterivärmare är mycket bra när det är rejält kallt.
14. Snabb app så man kan se hur lång tid det tar att ladda fullt.
15. Notifiering från appen när man nästan har laddat klart och när man laddat klart eller om laddning avbröts.
16. Lätt att i appen steglöst ställa hur många procent du vill ladda batteriet.
17. Lätt att i appen se hur många lediga laddstolpar varje sajt har.
18. Indikering i appen som visar om viss liten del av batteriet är så kallt att det temporärt inte är tillgängligt(blå färg).
19. Vid -30 grader när jag bor på hotell brukar jag ställa in i appen att den under natten laddar till 90%. På morgonen då jag vaknar ställer jag på 6000W kupé värme och laddning. Då värmer den batteriet en kort stund med 6000W så att batteriet kan börja laddas. Vet ingen annan elbil som har 6000W batterivärmare. Så när jag då åker iväg har jag varmt batteri, varm kupé och 100% laddat batteri.
20. Jag kan ladda på ALLA snabbladdare CCS, Chademo och Tesla.
1. Jag har gratis livstidsladdning på SuC.
2. SuC har bra täckning i stora delar i Europa.
3. Har kört ca 11.000 mil, har ALDRIG misslyckats med att ladda. Nån gång har handtaget varit trasigt. Bytt stolpe och har då kunnat ladda. Oftast 6 till 24 laddstolpar per sajt i Sverige.
4. Kan inte ladda hemma så jag laddar till ca 95% på SuC.
Har 2ggr på 3,5 år fått köa max 5 min på alla mina resor i Sverige och Europa.
5. Väldigt enkelt att använda den stora pekskärmen.
Har åkt Umeå-Bryssel 260 mil. Bara att skriva in destination och den räknar ut var du ska ladda och hur lång tid det tar.
Låt säga att du vill ladda på Storgatan 1. Då skriver man 1 sto.
Mest troligt föreslår den då rätt adress. Ett annat sätt är att bara trycka på en plats, då navigerar man dit.
6. Enkelt att välja om den ska visa långsamladdare, semisnabbladdare eller SuC. Visar inga bensinmackar som vissa elbilar gör.
7. Har jag laddat exempelvis hos min syster, då minns den det laddstället, så det visas nästa gång jag vill ladda.
Mycket smidigt är att den också minns att jag laddade med 3-fas 14A på den positionen.
8. Enkelt att steglöst ställa in hur många ampere den ska ladda AC med.
9. Försvinner strömmen för att sedan komma tillbaka, då återupptar den laddningen, något som vissa konkurrenter inte klarar.
10. Mycket enkel hantering då man laddar.
Tryck på laddkabelsknappen och motoriserad laddlucka öppnar, stoppa in kabeln, klart.
När du vill avsluta laddningen så trycker man på laddkabelsknappen, laddningen stoppas, kabeln lossnar, motoriserad laddlucka som stänger sig själv, klart.
11. Oavsett om du har gratis laddning eller inte så pratar bilen med SuC och vet om man ska debiteras för laddningen eller inte. Inga appar, knappar eller kreditkort krävs för att ladda.
12. När du knappar in att du ska åka till en laddare, då startar förvärming automatisk av batteriet vid behov så du kan ladda snabbt på vintern.
13. 6000W batterivärmare är mycket bra när det är rejält kallt.
14. Snabb app så man kan se hur lång tid det tar att ladda fullt.
15. Notifiering från appen när man nästan har laddat klart och när man laddat klart eller om laddning avbröts.
16. Lätt att i appen steglöst ställa hur många procent du vill ladda batteriet.
17. Lätt att i appen se hur många lediga laddstolpar varje sajt har.
18. Indikering i appen som visar om viss liten del av batteriet är så kallt att det temporärt inte är tillgängligt(blå färg).
19. Vid -30 grader när jag bor på hotell brukar jag ställa in i appen att den under natten laddar till 90%. På morgonen då jag vaknar ställer jag på 6000W kupé värme och laddning. Då värmer den batteriet en kort stund med 6000W så att batteriet kan börja laddas. Vet ingen annan elbil som har 6000W batterivärmare. Så när jag då åker iväg har jag varmt batteri, varm kupé och 100% laddat batteri.
20. Jag kan ladda på ALLA snabbladdare CCS, Chademo och Tesla.