FSD Beta är imponerande!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

Det har varit mycket kritik i den här tråden kring det faktum att Tesla tog bort radarn och numera förlitar sig enbart till kameror. IIHS är nu färdiga med testerna och den aktiva säkerheten är mycket högre utan radar både när det gäller bil-bil och bil-fotgängare. Skönt att veta.

Länk: https://www.iihs.org/news/detail/2021-2 ... s-accolade
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Jordad skrev:
Det har varit mycket kritik i den här tråden kring det faktum att Tesla tog bort radarn och numera förlitar sig enbart till kameror. IIHS är nu färdiga med testerna och den aktiva säkerheten är mycket högre utan radar både när det gäller bil-bil och bil-fotgängare. Skönt att veta.

Länk: https://www.iihs.org/news/detail/2021-2 ... s-accolade
Kul att MY och M3 har top rating, men det är dom inte ensamma om. Ribban är inte superhög då 60-70 andra bilar lyckats med det: https://www.iihs.org/ratings/top-safety ... rd-winners

Jag tror att juryn är ute fortfarande hur det går utan radar och lidar. Till att börja med: Den radar Tesla använde var ju inte direkt state-of-the-art. Det är inte den endas sortens radar, men det är en av de billigare.

Du kan väl tala om hur du resonerar för att koppla den här "utmärkelsen" till att radar inte behövs för FSD. Är kriteriet att få en award för AEB i låga hastigheter så har du ju rätt, med det var knappast kontexten som radar diskuterades i denna tråd eftersom den handlar om just FSD och diskussionerna handlade om L4.
Peter Andersson
Inlägg: 587
Blev medlem: 10 feb 2021 20:49

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Peter Andersson »

Screenshot_20211223-023357_YouTube.jpg

Vi går tydligen vänta tills i mars innan rejäla förbättringar kommer till Europa.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Peter Andersson skrev:
Vi går tydligen vänta tills i mars innan rejäla förbättringar kommer till Europa.
Låter fantastiskt men tror det när jag ser det. Lär väl inte vara FSD utan normal AP/NoA
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3297
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Maw »

Peter Andersson skrev:
Screenshot_20211223-023357_YouTube.jpg

Vi går tydligen vänta tills i mars innan rejäla förbättringar kommer till Europa.
Vad kan det vara för 'regulatory approvals" som behövs för högre kvalitet på skyltavläsningen?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av themax »

spacecoin skrev:
Peter Andersson skrev:
Vi går tydligen vänta tills i mars innan rejäla förbättringar kommer till Europa.
Låter fantastiskt men tror det när jag ser det. Lär väl inte vara FSD utan normal AP/NoA
Nåja, det står ju inte vilket år. Ska vi hoppas på mars 2025?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Reconnnn
Inlägg: 105
Blev medlem: 25 feb 2021 08:54

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Reconnnn »

Maw skrev:
Peter Andersson skrev:
Screenshot_20211223-023357_YouTube.jpg

Vi går tydligen vänta tills i mars innan rejäla förbättringar kommer till Europa.
Vad kan det vara för 'regulatory approvals" som behövs för högre kvalitet på skyltavläsningen?
Nog mer en generell updatering där förhoppningsvis skyltläsning blir bättre. Finns ju en del att önska i nuvarande AP som tydligen redan är bättre i USA.
Kanske automatiska filbyten kommer?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Efter att ha lyssnat på Elon senaste snack med Lex Fridman så har väl även den mest inbitne Tesla-fantasten svårt att tro på att Tesla kommer i mål med L4. Elons ’troligen nästa år’ följdes av en lång backlog med kända blockers som verkar vara flera år lång. Dom verkar mest lägga resurser på att jobba runt sin egen hårdvara (latens, jitter, CPU). God natt.

från 1:03:00 och framåt ca 30 min.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsL »

spacecoin skrev:
Jordad skrev:
Ser ut som det var första gången han använde AP. Alla som använder AP är ju med om liknande ibland.
Du kan väl inte ens tro på det du skriver själv? Fast du hade väl inte ens en Tesla ännu så det kan ju inte vara så lätt att veta?
Jag har aldrig varit med om att en version av AP som kör in i mötande trafik som FSD-betan gör regelbundet. Det har aldrig hänt mig i alla fall. Då hade jag inte vågat använda den. Har det hänt dig menar du?
Det har hänt mig flera gånger och jag har två Teslor, du borde dra ner din negativitet ett par snäpp.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Det är roligt, för när man diskuterar AP så är den ”mycket säkrare än en människa” enligt fansen.

Jag slutar skriva om vad jag uppfattar som läget om FSD beta i det ögonblick som Tesla levererar, ger en realistisk tidplan eller återbetalar pengarna.

Mitt tips: Lyssna på Elon i intervjun. Jag har en lösning på 75% av Elons problem. Retroaktiv uppgradering till bättre HW och sensorer. Problemet är nog dock att dom fortfarande inte vet att dom kan lösa problemet och därför väljer dom att harva på i legacyträsket.
Peter Andersson
Inlägg: 587
Blev medlem: 10 feb 2021 20:49

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Peter Andersson »

Lite intressant är att jag tror att Tesla tjänar mest pengar i branschen på sin försäljning av FSD.

Spacecoin, tycker du FSD Betan är sämre än AP3?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Peter Andersson skrev:
Lite intressant är att jag tror att Tesla tjänar mest pengar i branschen på sin försäljning av FSD.

Spacecoin, tycker du FSD Betan är sämre än AP3?
Det finns väl ingen annan som översäljer/lurar sina kunder så flagrant som Tesla gör heller? Det är en kortsiktig taktik och knappast en vinnande strategi.

Även om det är imponerande så är det klart att betan är långt sämre än AP/NOA. Vanliga kunder som inte är super-fans stänger ju i allmänhet av den eftersom den är för stressig att köra med och Tesla själva skriver ju att den “kan göra det sämsta tänkbara närsomhelst”.

Tänk själv att vanlig AP skulle göra allvarliga fel flera gånger varje mil. Skulle du våga använda den då? Skulle det vara mer avkopplande än att köra själv? Lägg sedan till fotgängare, cyklister osv. runt din bil så har du FSD-betan.

Jag tror att Tesla behöver drastiskt minska sin ODD för att kunna leverera något användbart inom ett par år.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Zalman3 »

Det finns väl ingen annan som översäljer/lurar sina kunder så flagrant som Tesla gör heller? Det är en kortsiktig taktik och knappast en vinnande strategi.
SVAR:
Jag kunde beställa FSD den 15 september 2016, då jag köpte min bil.
Dock köpte jag EAP och är mycket nöjd. Gissade då att FSD inte kommer bli godkänd inom 5 år och jag fick rätt.
Är dock sugen på att köpa FSD och MCU2 för att få den senaste tekniken.


Även om det är imponerande så är det klart att betan är långt sämre än AP/NOA. Vanliga kunder som inte är super-fans stänger ju i allmänhet av den eftersom den är för stressig att köra med och Tesla själva skriver ju att den “kan göra det sämsta tänkbara närsomhelst”.
SVAR:
Men vad är skillnaden mot att med min EAP köra i rondeller, grusväg och vinterväglag? Har svårt att se att FSD skulle vara farligare.


Tänk själv att vanlig AP skulle göra allvarliga fel flera gånger varje mil. Skulle du våga använda den då?
Skulle det vara mer avkopplande än att köra själv?
Lägg sedan till fotgängare, cyklister osv. runt din bil så har du FSD-betan.
Jag tror att Tesla behöver drastiskt minska sin ODD för att kunna leverera något användbart inom ett par år.
SVAR:
Min EAP har gjort flera allvarliga fel. Tycker jag att den är trafikfarlig?
Svar nej, den har räddat mig flera gånger, så jag är en säkrare förare med EAP än utan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsL »

Hur man själv upplever FSD eller då AP beror ju mycket på vilken typ av förare man är och vilket självförtroende man har runt sitt hanterande av bilen. Det finns de som inte alls litar på bilen eller möjligen sin förmåga att hantera bilen och som knappt vågar använda AP. Andra är mer avkopplade och kanske har större förtroende för bilen och dess rörelse. Andra är super oroliga för vad andra i trafiken ska tycka och oroar sig medan andra kör sin egen bil och låter andra köra deras bilar.

Här är ett bra exempel på kanske tre olika typer av förare. En väldigt försiktig Jesse och en erfaren men hänsynsfull förare Zac och sedan en totalt avslappnad Steve. Som referens är jag en Steve och kan lätt låta bilen arbeta ifred tills den har löst problemen.



Undan ber mig kommentarer om NowYouKnows fanboy status för det visar mer hur lågt ni står än var de befinner sig.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

LarsL skrev:
Hur man själv upplever FSD eller då AP beror ju mycket på vilken typ av förare man är och vilket självförtroende man har runt sitt hanterande av bilen.
Ja, absolut. det krävs viss invänjning eller övertro kanske? Men det är inte riktigt det vi diskuterade. Det är lite gränsfall gas-lighting att säga att produkten är bra men om inte du fattar det så är det fel på dig ;)

Antal disengagements och olyckor per miljoner kilometer är ett bra kvalitetsmått. Jag skulle vilja se Tesla publicera det både för vanlig AP och för FSD-betan och i allmänhet vara mer transparenta.
Zalman3 skrev:
Tycker jag att den är trafikfarlig? Svar nej, den har räddat mig flera gånger, så jag är en säkrare förare med EAP än utan.
Jag tycker inte heller att AP/EAP/FSD är trafikfarlig inom sin ODD, som är motorväg enligt manualen. Det är en bra, men inte fantastisk produkt. Är det bättre än AP? Nja, kanske 5000 kr bättre? Inte 70kSEK bättre i alla fall. Jag vet dessutom när jag vill ta risken att släppa vägen med blicken för att pilla på något reglage (typiskt inte vid påfarter eller i närheten av andra bilar i allmänhet).

Poängen är att jag tror/vet att produkten är tillräckligt säker i situationer som den är designad för: Lanekeeping och farthållning.

För att återgå till FSD-betan: Tesla sitter i en skitsituation på grund av att dom sagt saker som inte var sanna och för att dom sålt saker dom inte har. Det har inte varit något problem för Elon att säga "Tyvärr, bilar som skeppats hittills kommer inte att bli autonoma" om man inte lovat det. Kostnaden att byta ut HW3 i alla bilar ökar för varje dag som går, så jag tror aldrig det kommer att hända.

Även om man skulle byta HW så får jag intrycket av att Tesla inte har en tydlig väg framåt för att lösa problemet i en unbounded ODD. Dom behöver minska scopet och skeppa fungerande programvara inom några år, annars riskerar dom att bli omsprungna av L3+ på motorväg-system som är pålitliga i personbilssegmentet och av förmappade lidar-lösningar för robotaxis.
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

spacecoin skrev:
[Tesla sitter i en skitsituation på grund av att dom sagt saker som inte var sanna och för att dom sålt saker dom inte har. Det har inte varit något problem för Elon att säga "Tyvärr, bilar som skeppats hittills kommer inte att bli autonoma" om man inte lovat det. Kostnaden att byta ut HW3 i alla bilar ökar för varje dag som går, så jag tror aldrig det kommer att hända.

Även om man skulle byta HW så får jag intrycket av att Tesla inte har en tydlig väg framåt för att lösa problemet i en unbounded ODD. Dom behöver minska scopet och skeppa fungerande programvara inom några år, annars riskerar dom att bli omsprungna av L3+ på motorväg-system som är pålitliga i personbilssegmentet och av förmappade lidar-lösningar för robotaxis.
Det här är din åsikt. Vi har alla hört den vid det här laget.

Några hundra dollar i kostnad för ny hårdvara är garanterat inget problem om det skulle behövas. Värdet av att sälja FSD överstiger det med rätt många tusen dollar i ren vinst.

Elon talar om kanske L4 nästa år och det ger en indikation på att de kanske vill börja lansera i begränsade områden först innan de når L5.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsL »

spacecoin skrev:
LarsL skrev:
Hur man själv upplever FSD eller då AP beror ju mycket på vilken typ av förare man är och vilket självförtroende man har runt sitt hanterande av bilen.
Ja, absolut. det krävs viss invänjning eller övertro kanske? Men det är inte riktigt det vi diskuterade. Det är lite gränsfall gas-lighting att säga att produkten är bra men om inte du fattar det så är det fel på dig ;)

Antal disengagements och olyckor per miljoner kilometer är ett bra kvalitetsmått. Jag skulle vilja se Tesla publicera det både för vanlig AP och för FSD-betan och i allmänhet vara mer transparenta.
Tyvärr är det ju lite meningslöst att argumentera med dig om FSD eftersom du ägnat ett par dussin sidor åt att dissa den.

Jag påstår verkligen inte att FSD är världens bästa produkt och jag har inte köpt den. Jag kan förstå att man blir irriterad om man gjort det och inte fått något för det.


Jag har under många år jobbat med CAD-program från PTC och är något av en super user på dem. Jag har lärt mig många av de fel och brister som dessa produkter har och kan nu samarbeta på ett bra och effektivt sätt med dem. Andra jag har stött på har nästan blivit handlingsförlamade av bristerna och inte kunna arbeta. Det är olika personligheter och olika vinklar på hur man tar sig an saker. Jag gillar att samarbeta med maskiner och system. Jag lär mig systemet och förstår det och vet hur jag ska manipulera det för att få det att göra som jag vill. Kanske detta kommer från att jag kört traktorer från att jag var 7 år gammal, jag vet inte men jag har den förmågan.
VoltAmpere
Inlägg: 121
Blev medlem: 28 mar 2020 09:06

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av VoltAmpere »

Jordad skrev:
Elon talar om kanske L4 nästa år och det ger en indikation på att de kanske vill börja lansera i begränsade områden först innan de når L5.
Elon talar om :D
Han var "very confident" till FSD "feature complete" 2019.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Zalman3 »

Helt off topic.

jag kört traktorer från att jag var 7 år gammal
Jag har också kört traktorer från jag var 7 år.
Började med en Buster 400. Utan servo.

Vad körde du?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
VoltAmpere
Inlägg: 121
Blev medlem: 28 mar 2020 09:06

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av VoltAmpere »

LarsL skrev:
spacecoin skrev:
LarsL skrev:
Hur man själv upplever FSD eller då AP beror ju mycket på vilken typ av förare man är och vilket självförtroende man har runt sitt hanterande av bilen.
Ja, absolut. det krävs viss invänjning eller övertro kanske? Men det är inte riktigt det vi diskuterade. Det är lite gränsfall gas-lighting att säga att produkten är bra men om inte du fattar det så är det fel på dig ;)

Antal disengagements och olyckor per miljoner kilometer är ett bra kvalitetsmått. Jag skulle vilja se Tesla publicera det både för vanlig AP och för FSD-betan och i allmänhet vara mer transparenta.
Tyvärr är det ju lite meningslöst att argumentera med dig om FSD eftersom du ägnat ett par dussin sidor åt att dissa den.

Jag påstår verkligen inte att FSD är världens bästa produkt och jag har inte köpt den. Jag kan förstå att man blir irriterad om man gjort det och inte fått något för det.


Jag har under många år jobbat med CAD-program från PTC och är något av en super user på dem. Jag har lärt mig många av de fel och brister som dessa produkter har och kan nu samarbeta på ett bra och effektivt sätt med dem. Andra jag har stött på har nästan blivit handlingsförlamade av bristerna och inte kunna arbeta. Det är olika personligheter och olika vinklar på hur man tar sig an saker. Jag gillar att samarbeta med maskiner och system. Jag lär mig systemet och förstår det och vet hur jag ska manipulera det för att få det att göra som jag vill. Kanske detta kommer från att jag kört traktorer från att jag var 7 år gammal, jag vet inte men jag har den förmågan.
Konsekvenserna av ett krånglande CAD program är väl inte riktigt detsamma som en fallerande mjukvara för autonoma fordon? Du borde kanske googla säkerhetskritisk programvara?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

VoltAmpere skrev:
Jordad skrev:
Elon talar om kanske L4 nästa år och det ger en indikation på att de kanske vill börja lansera i begränsade områden först innan de når L5.
Elon talar om :D
Han var "very confident" till FSD "feature complete" 2019.
För ett år sedan var han "extremely confident" att det skulle hända 2021. Det har väl varit "nästa år" ett tag nu. Han har ju rätt i att det alltid är 12 månader kvar till FSD är klart. :D

As a dog returneth to his vomit, so a fool returneth to his folly...
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

VoltAmpere skrev:
Jordad skrev:
Elon talar om kanske L4 nästa år och det ger en indikation på att de kanske vill börja lansera i begränsade områden först innan de når L5.
Elon talar om :D
Han var "very confident" till FSD "feature complete" 2019.
Ja Elon Musk har någon gång tidigare (tvåhundrafyrtiotretusensjuhundratjugotvå gånger för att vara exakt) varit överoptimistisk i sina tidsmål. Och ja det hade säkert varit mycket bättre om Elon Musk var en sådan där försmådd människa som bara satt hemma hela dagarna och hittade fel hos andra och var en total pessimist som tänkte att alla problem var omöjliga att lösa så det är ingen idé att ens försöka.

Det hade självklart varit mycket bättre om vi som vill ha utsläppsfria bilar får nöja oss med långsamma osexiga Nissan Leaf som knappt kommer 10 mil innan batteriet tar slut för ett större batteri är alldeles för omöjligt dyrt att tillverka och det kommer minsann dröja 40 år innan batteriproduktionen blir tillräcklig för att vi ska ha en chans att ens ersätta någon tiondels procent av alla våra fossilbilar.

Att skicka saker och människor till rymden är självklart helt omöjligt att kommersialisera utan det är så komplext och dyrt att endast stater kan åstadkomma det i begränsad omfattning och USA har misslyckats och vi kommer alla behöva förlita oss till ryssarnas antika raketer under ett halvsekel till innan NASA kanske lyckas bygga ett astronomiskt dyrt alternativ som ingen, inte ens alla stater tillsammans kommer ha råd att skjuta upp.

Och skulle någon ens ha mage att tro sig kunna lösa autonomi så vet vi ju alla hur totalt omöjligt det är för vi är minsann alla experter som vet mer än de flesta och vi vet att alla pessimister alltid haft rätt i alla tider. Optimister har aldrig åstadkommit någonting av värde någonsin och skulle någon vara dum nog att uppvisa någon form av överdriven optimism så får vi absolut inte ha något överseende med det utan vi måste göra allt vi kan för att kväsa det. Ingen ska tillåtas försöka göra något som anses omöjligt någonsin igen. Då kommer vi alla vara mycket lyckligare. Eller hur...
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av MWall »

Jordad skrev:
VoltAmpere skrev:
Jordad skrev:
Elon talar om kanske L4 nästa år och det ger en indikation på att de kanske vill börja lansera i begränsade områden först innan de når L5.
Elon talar om :D
Han var "very confident" till FSD "feature complete" 2019.
Ja Elon Musk har någon gång tidigare (tvåhundrafyrtiotretusensjuhundratjugotvå gånger för att vara exakt) varit överoptimistisk i sina tidsmål. Och ja det hade säkert varit mycket bättre om Elon Musk var en sådan där försmådd människa som bara satt hemma hela dagarna och hittade fel hos andra och var en total pessimist som tänkte att alla problem var omöjliga att lösa så det är ingen idé att ens försöka.

Som att det inte skulle finnas alternativ till de två extremerna? Problemet med Elon är att han ljuger. Han är som ni vet inte dum i huvudet så han vet mycket väl att han överdriver och ljuger. Han är inte bara "optimistisk" och "välmenande". Hans ord påverkar kunder, investerare osv osv. På ett högst medvetet sätt. Det har ju fungerar riktigt bra för honom. Så pass bra att han nu anses vara världens rikaste person. Men ändå så är alla fans övertygade om att han har större mål än personlig vinning... :roll:
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av [JM] »

MWall skrev:
Jordad skrev:
VoltAmpere skrev:
Jordad skrev:
Elon talar om kanske L4 nästa år och det ger en indikation på att de kanske vill börja lansera i begränsade områden först innan de når L5.
Elon talar om :D
Han var "very confident" till FSD "feature complete" 2019.
Ja Elon Musk har någon gång tidigare (tvåhundrafyrtiotretusensjuhundratjugotvå gånger för att vara exakt) varit överoptimistisk i sina tidsmål. Och ja det hade säkert varit mycket bättre om Elon Musk var en sådan där försmådd människa som bara satt hemma hela dagarna och hittade fel hos andra och var en total pessimist som tänkte att alla problem var omöjliga att lösa så det är ingen idé att ens försöka.

Som att det inte skulle finnas alternativ till de två extremerna? Problemet med Elon är att han ljuger. Han är som ni vet inte dum i huvudet så han vet mycket väl att han överdriver och ljuger. Han är inte bara "optimistisk" och "välmenande". Hans ord påverkar kunder, investerare osv osv. På ett högst medvetet sätt. Det har ju fungerar riktigt bra för honom. Så pass bra att han nu anses vara världens rikaste person. Men ändå så är alla fans övertygade om att han har större mål än personlig vinning... :roll:
Problemet med alla som är förblindade i sitt hat mot elon är att dom har svårt att se allt positivt som han bidrar med.

Enda anledningen till att du har en möjlighet att gnälla är att han är öppen och frikostig med sina tankar.
Om han skulle göra som alla andra VDar och köra med standardiserat intetsägade företags BS så skulle du vara mkt lyckligare.

Du har aldrig funderat på vem som lurar vem?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

[JM] skrev:
Problemet med alla som är förblindade i sitt hat mot elon är att dom har svårt att se allt positivt som han bidrar med.

Enda anledningen till att du har en möjlighet att gnälla är att han är öppen och frikostig med sina tankar.
Om han skulle göra som alla andra VDar och köra med standardiserat intetsägade företags BS så skulle du vara mkt lyckligare.

Du har aldrig funderat på vem som lurar vem?
Måste man hata Elon för att man säger att han snackar skit? Tror man att Elon har något högre syfte än alla andra VD:ar och miljardärer och att normala regler, standarder, moral eller lagar inte gäller för honom så är jag rätt säker på vilka som är lurade.
Skriv svar