FSD Beta är imponerande!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

agehall skrev:
Ja, det går inte att komma ifrån att detta är en stor pudel från Tesla. De var ju väldigt tydliga med att bara kameror räcker och att så snabbt gå tillbaka till radar är ju ett ganska stort nederlag. Undrar om det varit komponentbrist som fick dem att gå ifrån den gamla modulen så hastigt..? Jag har lite svårt att tro att man på den här korta tiden svängt 180 grader samt lyckats upphandla ny hårdvara - det måste finnas mer begravet här.
Det var omöjligt för Continental att leverera sin radar under en period. Det ä relativt väldokumenterat. Jag har skrivit om det 4-5 gånger tidigare.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Nicke Nyfiken »

agehall skrev:
Ja, det går inte att komma ifrån att detta är en stor pudel från Tesla. De var ju väldigt tydliga med att bara kameror räcker och att så snabbt gå tillbaka till radar är ju ett ganska stort nederlag. Undrar om det varit komponentbrist som fick dem att gå ifrån den gamla modulen så hastigt..? Jag har lite svårt att tro att man på den här korta tiden svängt 180 grader samt lyckats upphandla ny hårdvara - det måste finnas mer begravet här.
Jag är helt övertygad om att vi kommer se samma sak med USS på sikt.
Model Y P
Model S P
Model S P
Matte
Inlägg: 281
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Matte »

Det blir ju jäkligt intressant hur dom hanterar kodbasen nu när det har varit argument för att dom tar bort radarn på bilar som har den, bara för att det underlättar i koden. Vad händer nu? Alla gamla bilar utan radar som levereras i dagarna, kommer deras AP sluta uppdateras?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Bjelke »

Och hur många olika trådar det blir att hålla reda på här :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av NEO »

Bjelke skrev:
Och hur många olika trådar det blir att hålla reda på här :lol:
SHHHH

Snart får du ett svar om att "Du som har en bil med radar har ingen rättighet att skräpa ner vår tråd, sluta omedelbums"


:lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

"Tesla on self-driving claims: ‘failure to realize long-term, aspirational goal is not fraud’"
https://electrek.co/2022/12/07/tesla-se ... not-fraud/

Jag håller inte med. City Streets kommer inte att bli lagligt i Sverige på minst 10 år, och det här vet Tesla. Ändå säljer dom det bundet till bilen. Vidare tycker jag det är tveksamt att sälja optioner till konsumenter. Jag tror de flesta konsumenter inte uppfattar det som ett finansiellt instrument utan något som kommer att levereras. Snarare är det en riktigt dålig lotteribiljett för 70 papp eftersom en normal konsument inte har en aning om laghindren och de tekniska hinder som finns - som vi sett om och om igen i den här tråden till exempel.

"On top of what we hear about a new sensor suite potentially coming, things are not looking great on the FSD front. As I have said for a long time, Tesla should at least offer refunds to those who bought the FSD package."
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av rockard »

spacecoin skrev:
"Tesla on self-driving claims: ‘failure to realize long-term, aspirational goal is not fraud’"
https://electrek.co/2022/12/07/tesla-se ... not-fraud/

Jag håller inte med. City Streets kommer inte att bli lagligt i Sverige på minst 10 år, och det här vet Tesla. Ändå säljer dom det bundet till bilen. Vidare tycker jag det är tveksamt att sälja optioner till konsumenter. Jag tror de flesta konsumenter inte uppfattar det som ett finansiellt instrument (eller lotteribiljett - för dom har ingen aning om laghindren och de tekniska hinder som finns), utan något som kommer att levereras.

"On top of what we hear about a new sensor suite potentially coming, things are not looking great on the FSD front. As I have said for a long time, Tesla should at least offer refunds to those who bought the FSD package."
Jag har fortsatt svårt att inte tycka att det borde vara öppet mål att driva en sådan här stämning. Jag håller inte med om analysen att det är svårt för att man måste visa att de visste att de inte kunde leverera, det är så uppenbart att de inte hade någon anledning att tro motsatsen. Man ska inte kunna komma undan med att sälja en mirakelprodukt som inte existerar. Tycker din jämförelse med kall fusion är klockren.
Svart X75D -17
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsOJ »

rockard skrev:
spacecoin skrev:
"Tesla on self-driving claims: ‘failure to realize long-term, aspirational goal is not fraud’"
https://electrek.co/2022/12/07/tesla-se ... not-fraud/

Jag håller inte med. City Streets kommer inte att bli lagligt i Sverige på minst 10 år, och det här vet Tesla. Ändå säljer dom det bundet till bilen. Vidare tycker jag det är tveksamt att sälja optioner till konsumenter. Jag tror de flesta konsumenter inte uppfattar det som ett finansiellt instrument (eller lotteribiljett - för dom har ingen aning om laghindren och de tekniska hinder som finns), utan något som kommer att levereras.

"On top of what we hear about a new sensor suite potentially coming, things are not looking great on the FSD front. As I have said for a long time, Tesla should at least offer refunds to those who bought the FSD package."
Jag har fortsatt svårt att inte tycka att det borde vara öppet mål att driva en sådan här stämning. Jag håller inte med om analysen att det är svårt för att man måste visa att de visste att de inte kunde leverera, det är så uppenbart att de inte hade någon anledning att tro motsatsen. Man ska inte kunna komma undan med att sälja en mirakelprodukt som inte existerar. Tycker din jämförelse med kall fusion är klockren.
Kul att du tar upp kall fusion. Jag läste (ej medlem) på det forumet mer eller mindre dagligen under ett par år. ”energikatalysatorn”

Det var helt galet att det var massor av välutbildade människor på det forumet som stenhårt trodde på han Rossi trots missade löften om och om igen och en massa demos osv. Man gjorde förbeställningar och till och med struntade i värmepumps installationer mm. för ”snart” skulle ju energikatalysatorn komma.

Själv var redan från att jag hörde talas om energikatalysatorn helt tvärsäker på att det var bondfångeri. Alltså helt tvärsäker som att 1+1=2.

Jag fick samma vibbar när Tesla började prata om FSD runt 2015-16 tror jag det var? Det som gjorde mig mest misstänksam var att man proklamerade alla ”alla bilars som tillverkas nu har hårdvara för total självkörning”. Liksom hur i helvete kan man veta hårdvarukraven på en mjukvara som inte är uppfunnen ännu?

Jag hade till och med en het diskussion med @tibor i kommentarsfältet på NyT efter Teslas uttalande. Han var nog lite mer Elon frälst då
;)

Det enda jag såg att de Tesla hade vid den tidpunkten var en filhållningsassistent utan nag.
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av backe »

Det ska bli spännande att se om det kan bli ett riktigt publikt mål där man kan kalla både anställda och före detta anställda så man får se om dom sagt till Elon att det var möjligt att ha fungerande FSD de sista 5-6 åren eller om det varit en pump från Elons sida?

Tesla says its self-driving technology may be a 'failure' — but not fraud


Tesla lawyers are attempting to prevent that information from going public. The motion to dismiss the case rests mainly on Tesla’s contention that the papers customers signed when they bought their cars obligate them to individually file claims through the private arbitration system.

A public trial allows for customers to file as a large group, known as a class; arbitration means each customer would be on his or her own. While a public trial could reveal testimony from current or former Tesla employees on the state of Tesla’s automated technology development at any given time, arbitration would keep that testimony secret.
They include a 2016 video that purports to show a Tesla driving itself through the streets of Palo Alto with complete autonomy. Before the video rolls, with the Rolling Stones' "Paint it Black" as background music, a message reads, “The person in the driver’s seat is only there for legal reasons. He is not driving anything. The car is driving itself.”

Tesla workers later revealed that the video was fabricated, done in multiple takes, with the driving systems failures removed, including a crash into a fence. The video remains on Tesla’s website.
https://finance.yahoo.com/news/tesla-tr ... 51264.html
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsOJ »

backe skrev:
Det ska bli spännande att se om det kan bli ett riktigt publikt mål där man kan kalla både anställda och före detta anställda så man får se om dom sagt till Elon att det var möjligt att ha fungerande FSD de sista 5-6 åren eller om det varit en pump från Elons sida?

Tesla says its self-driving technology may be a 'failure' — but not fraud


Tesla lawyers are attempting to prevent that information from going public. The motion to dismiss the case rests mainly on Tesla’s contention that the papers customers signed when they bought their cars obligate them to individually file claims through the private arbitration system.

A public trial allows for customers to file as a large group, known as a class; arbitration means each customer would be on his or her own. While a public trial could reveal testimony from current or former Tesla employees on the state of Tesla’s automated technology development at any given time, arbitration would keep that testimony secret.
They include a 2016 video that purports to show a Tesla driving itself through the streets of Palo Alto with complete autonomy. Before the video rolls, with the Rolling Stones' "Paint it Black" as background music, a message reads, “The person in the driver’s seat is only there for legal reasons. He is not driving anything. The car is driving itself.”

Tesla workers later revealed that the video was fabricated, done in multiple takes, with the driving systems failures removed, including a crash into a fence. The video remains on Tesla’s website.
https://finance.yahoo.com/news/tesla-tr ... 51264.html
Det sjuka är väl att den videon fortfarande är på hemsidan vad jag läst i amerikanska forum.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

backe skrev:
Det ska bli spännande att se om det kan bli ett riktigt publikt mål där man kan kalla både anställda och före detta anställda så man får se om dom sagt till Elon att det var möjligt att ha fungerande FSD de sista 5-6 åren eller om det varit en pump från Elons sida?
Det är klart det är en ren överdrift och pumpning. Tesla har sagt till myndigheter sedan 2019/2020 att City Streets "final release" är L2, samtidigt som Elon sjunger och dansar om L5 senast i kring nyår 2020/2021. Det är ju ingen forskare som tror på Tesla, det kanske säger något om möjligheterna med HW3.

Jag tror att Tesla får det riktigt hett om öronen om dom inte återbetalar FSD eller uppgraderar bilarna för de som köpt FSD. Vi vet hur det blir snart.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att Tesla fortsätter lova L2 på stadsgator "kommer snart" i Sverige. Kommer inte att vara lagligt i närtid, antagligen aldrig.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Fredrik j »

LarsOJ skrev:

Det sjuka är väl att den videon fortfarande är på hemsidan vad jag läst i amerikanska forum.
Ja, det gör den. Fanns ju en länk i artikeln.

https://www.tesla.com/videos/full-self- ... tesla-cars

Men vad ska man göra? Det går ju inte att ta bort den. Vad skulle det signalera?
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Alfred »

spacecoin skrev:
Jag tycker det är anmärkningsvärt att Tesla fortsätter lova L2 på stadsgator "kommer snart" i Sverige. Kommer inte att vara lagligt i närtid, antagligen aldrig.
Ledsen om jag frågar något som kanske går att läsa sig till bakåt i tråden, men vad baserar du påståendet "inte i närtid, antagligen aldrig" på? Uppriktigt nyfiken på om det finns bra underlag för det.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av RagWal »

Alfred skrev:
spacecoin skrev:
Jag tycker det är anmärkningsvärt att Tesla fortsätter lova L2 på stadsgator "kommer snart" i Sverige. Kommer inte att vara lagligt i närtid, antagligen aldrig.
Ledsen om jag frågar något som kanske går att läsa sig till bakåt i tråden, men vad baserar du påståendet "inte i närtid, antagligen aldrig" på? Uppriktigt nyfiken på om det finns bra underlag för det.
Skulle PRECIS ställa samma fråga. Är L2 olagligt i stadsmiljö idag? Olämpligt i dagens Teslor är en sak, men olagligt?
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Hertsh »

RagWal skrev:
Alfred skrev:
spacecoin skrev:
Jag tycker det är anmärkningsvärt att Tesla fortsätter lova L2 på stadsgator "kommer snart" i Sverige. Kommer inte att vara lagligt i närtid, antagligen aldrig.
Ledsen om jag frågar något som kanske går att läsa sig till bakåt i tråden, men vad baserar du påståendet "inte i närtid, antagligen aldrig" på? Uppriktigt nyfiken på om det finns bra underlag för det.
Skulle PRECIS ställa samma fråga. Är L2 olagligt i stadsmiljö idag? Olämpligt i dagens Teslor är en sak, men olagligt?
Enligt de UN regleringar som vi följer är det bland annat förbjudet att byta fil utan att det startas av föraren (läs även: korsa en streckad linje). Det innebär att körning i stadstrafik skulle kräva konstanta blinkers från föraren och likt vid stopplinjer nu ett knackande på autopilot-spaken. Tänk dig korsningar och rondeller där det korsas linjer hela tiden så skulle det med dagens regler vara helt omöjligt att framföra bilen utan konstanta interventioner som gör det omöjligt att implementera i praktiken.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Hertsh skrev:
RagWal skrev:
Alfred skrev:
spacecoin skrev:
Jag tycker det är anmärkningsvärt att Tesla fortsätter lova L2 på stadsgator "kommer snart" i Sverige. Kommer inte att vara lagligt i närtid, antagligen aldrig.
Ledsen om jag frågar något som kanske går att läsa sig till bakåt i tråden, men vad baserar du påståendet "inte i närtid, antagligen aldrig" på? Uppriktigt nyfiken på om det finns bra underlag för det.
Skulle PRECIS ställa samma fråga. Är L2 olagligt i stadsmiljö idag? Olämpligt i dagens Teslor är en sak, men olagligt?
Enligt de UN regleringar som vi följer är det bland annat förbjudet att byta fil utan att det startas av föraren (läs även: korsa en streckad linje). Det innebär att körning i stadstrafik skulle kräva konstanta blinkers från föraren och likt vid stopplinjer nu ett knackande på autopilot-spaken. Tänk dig korsningar och rondeller där det korsas linjer hela tiden så skulle det med dagens regler vara helt omöjligt att framföra bilen utan konstanta interventioner som gör det omöjligt att implementera i praktiken.
Ja precis. Se EU 2019/2144 och UNECE R79.

I den kommande DCAS (ny UNECE regulation som är i draft, som bryter ut ADAS ur R79 (som handlar om steering equipment), så får systemet själv initiera filbyten på motorväg. NoA kommer att kunna fungera med automatiska filbyten som jag tolkar det, om Sverige eller EU väljer att gör den till lag pss R79.

L2 med filbyten enl kommande regulations ovan PÅ MOTORVÄG runt 2024 skulle jag tro. L3 (UNECE R157) med filbyten kanske 2026 om vi har tur, antagligen senare. Idag finns det möjlighet att få test-tillstånd för L4 i Sverige i linje med 2022/1426/EG.

"City Streets" L2 ser jag inte att det händer i EU, av säkerhetsskäl. Inte ens om den skulle bli L3+. Kanske kommer full autonomi att tillåtas för personbilar i stadstrafik efter 2030 beroende på teknikutvecklingen. Jag tror ju personligen inte att det är möjligt att göra autonoma privatägda bilar i större ODD i närtid

Så när Tesla säger "kommer senare", så undrar jag vad dom menar med det.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Electrek: "Tesla Full Self-Driving data looks awful: We challenge Elon Musk to prove otherwise"
https://electrek.co/2022/12/14/tesla-fu ... otherwise/

"Elon Musk, please release Tesla FSD Beta data and show a path toward delivering on your promises. Otherwise, we have to rely on this data to track progress, and it doesn’t look good."
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
Electrek: "Tesla Full Self-Driving data looks awful: We challenge Elon Musk to prove otherwise"
https://electrek.co/2022/12/14/tesla-fu ... otherwise/

"Elon Musk, please release Tesla FSD Beta data and show a path toward delivering on your promises. Otherwise, we have to rely on this data to track progress, and it doesn’t look good."
De har väl sålt det som L2 sen 2019. Är väl även därför de inte måste lämna några testdata till myndigheter. Tror inte vi får se något här heller. Elon fortsätter nog skådespeleriet.

Datan från användarna tror jag är ännu sämre än vad som visas då de inte tar med ”accelerator tap” som en disengagement (fast det är det).

Tror det kommer bli nya tag från Elon med annonsering av ny hårdvara och dedikerad robotaxi plattform ”för att regulators kräver det” osv.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Hertsh »

LarsOJ skrev:
spacecoin skrev:
Electrek: "Tesla Full Self-Driving data looks awful: We challenge Elon Musk to prove otherwise"
https://electrek.co/2022/12/14/tesla-fu ... otherwise/

"Elon Musk, please release Tesla FSD Beta data and show a path toward delivering on your promises. Otherwise, we have to rely on this data to track progress, and it doesn’t look good."
De har väl sålt det som L2 sen 2019. Är väl även därför de inte måste lämna några testdata till myndigheter. Tror inte vi får se något här heller. Elon fortsätter nog skådespeleriet.

Datan från användarna tror jag är ännu sämre än vad som visas då de inte tar med ”accelerator tap” som en disengagement (fast det är det).

Tror det kommer bli nya tag från Elon med annonsering av ny hårdvara och dedikerad robotaxi plattform ”för att regulators kräver det” osv.
Håller med förutom att Elon så sent som 2020 pratade om Robotaxi på gatorna 2020. Robotaxi kan inte tolkas på annat sätt än L5
MX LR (Raven) 2019
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsOJ »

Hertsh skrev:
LarsOJ skrev:
spacecoin skrev:
Electrek: "Tesla Full Self-Driving data looks awful: We challenge Elon Musk to prove otherwise"
https://electrek.co/2022/12/14/tesla-fu ... otherwise/

"Elon Musk, please release Tesla FSD Beta data and show a path toward delivering on your promises. Otherwise, we have to rely on this data to track progress, and it doesn’t look good."
De har väl sålt det som L2 sen 2019. Är väl även därför de inte måste lämna några testdata till myndigheter. Tror inte vi får se något här heller. Elon fortsätter nog skådespeleriet.

Datan från användarna tror jag är ännu sämre än vad som visas då de inte tar med ”accelerator tap” som en disengagement (fast det är det).

Tror det kommer bli nya tag från Elon med annonsering av ny hårdvara och dedikerad robotaxi plattform ”för att regulators kräver det” osv.
Håller med förutom att Elon så sent som 2020 pratade om Robotaxi på gatorna 2020. Robotaxi kan inte tolkas på annat sätt än L5
Ja vet att han sålde in befintliga bilar som robotaxi får flera år sen :lol: Kunderna kan tjäna pengar osv. Solklart L5 men de verkar Tesla slingra sig ur nu.

Jag tror Elon kommer lansera den nya dedikerade robotaxi plattformen inom kort och säga att den krävdes av ”regulators” för Robotaxi L5. Sen kan dom jobba med den i lugn och ro utan jobbiga kunder.
CAEC1603-A749-497C-A2BE-9952A7A275CC.jpeg
59242A94-99BA-4E70-A250-0D96943A50F1.jpeg
https://www.bloomberg.com/news/articles ... heir-heads
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Det räcker inte med lite ny hårdvara för att Tesla ska bli förarlöst autonoma. Man är många år bort med programvaran. Den är skrattretande dålig om man jämför med "de stora grabbarna". 10-15 miles/DE funkar inte någonstans. 30k-40k minst behöver man. Dessutom behöver man ju en hel massa infrastruktur och personal för att sköta bilarna. Minst 5 år bort för Tesla. Antagligen mer.

Så vad dom ska göra med de där robotaxi-bilarna till dess vet jag inte. Dom får väl plats med 20-30 i LVCC-tunnlarna. Det kanske är en lagom ODD att sikta på om 2-3 år?
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:

Så vad dom ska göra med de där robotaxi-bilarna till dess vet jag inte. Dom får väl plats med 20-30 i LVCC-tunnlarna. Det kanske är en lagom ODD
TSLA behöver lite hjälp och så kan de programmera i lugn och ro :lol:
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av LarsL »

VoltAmpere skrev:
"Nu kan alla köpa en självstyrande bil" :lol:
Hur är den självstyrande när man måste hålla i ratten? Måste man gasa och bromsa manuellt?
Kör du Tesla varje dag eller spekulerar du bara?
VoltAmpere
Inlägg: 121
Blev medlem: 28 mar 2020 09:06

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av VoltAmpere »

LarsL skrev:
VoltAmpere skrev:
"Nu kan alla köpa en självstyrande bil" :lol:
Hur är den självstyrande när man måste hålla i ratten? Måste man gasa och bromsa manuellt?
Kör du Tesla varje dag eller spekulerar du bara?
Nej, jag kör inte Tesla varje dag och med utvecklingen i bolaget så ser det mörkt ut med en Tesla i bilparken.

Nu verkar ju tom Electrek vara trött på snacket.
Ut med siffrorna som alla andra redovisar, vad har man att dölja?

https://electrek.co/2022/12/14/tesla-fu ... otherwise/
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Gustafsson »

FSD behöver granskas. De som köpt det bör få alla pengar tillbaka. Åtminstone i Europa. Kostar säker en hel del, men Tesla skulle vinna mycket cred på det. Det har ju tidigare föreslagits att FSD skulle kunna överföras till nästa bil, det hade också varit en god gest.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar