Porsche Taycan (Mission E)
Moderator: Redaktion
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Skulle gärna se en renodlad BEV-version av Panamera. Tycker de senaste Panamera är mycket snyggare än Taycan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Gissar att Face-liften om några år kommer innebära en betydande förbättring framtill... Bakifrån är det ju inget fel på nuvarande Taycan om man bortser från den lilla bagageluckan.martinot skrev:Skulle gärna se en renodlad BEV-version av Panamera. Tycker de senaste Panamera är mycket snyggare än Taycan.
EDIT: Gjort ett förtydligande för säkerhets skull...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Kategorin influencers gör reklam. Allegedly...
Spola fram till 8:29.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Den blev just faceliftad för 2021.SwedishAdvocate skrev:Gissar att Face-liften om några år kommer innebära en betydande förbättring framtill... Bakifrån är det ju inget fel på nuvarande modellen om man bortser från den lilla bagageluckan.martinot skrev:Skulle gärna se en renodlad BEV-version av Panamera. Tycker de senaste Panamera är mycket snyggare än Taycan.
https://www.motor1.com/news/440886/2021 ... ivestream/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Menade (så klart) Taycan.taliz skrev:Den blev just faceliftad för 2021.SwedishAdvocate skrev:Gissar att Face-liften om några år kommer innebära en betydande förbättring framtill... Bakifrån är det ju inget fel på nuvarande modellen om man bortser från den lilla bagageluckan.martinot skrev:Skulle gärna se en renodlad BEV-version av Panamera. Tycker de senaste Panamera är mycket snyggare än Taycan.
https://www.motor1.com/news/440886/2021 ... ivestream/
(Och anser att det framgår av den grammatik jag använt...)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Håller med.SwedishAdvocate skrev:Gissar att Face-liften om några år kommer innebära en betydande förbättring framtill... Bakifrån är det ju inget fel på nuvarande Taycan om man bortser från den lilla bagageluckan.martinot skrev:Skulle gärna se en renodlad BEV-version av Panamera. Tycker de senaste Panamera är mycket snyggare än Taycan.
EDIT: Gjort ett förtydligande för säkerhets skull...
Är mest fronten/lyktorna som jag inte gillar på Taycan. Där är Panamera och andra Porsche-modeller mycket snyggare och ser trevligare ut.
Men tycker att som kombisport4-sitsbil så är de senaste Panamera rätt snygga och lyckade. Panamera ser även ut att kunna lasta mer och lättare än den nya kombi-Taycan som du är inne på.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Menade bagageluckan på den Taycan som inte är kombi...martinot skrev:Håller med.SwedishAdvocate skrev:Gissar att Face-liften om några år kommer innebära en betydande förbättring framtill... Bakifrån är det ju inget fel på nuvarande Taycan om man bortser från den lilla bagageluckan.martinot skrev:Skulle gärna se en renodlad BEV-version av Panamera. Tycker de senaste Panamera är mycket snyggare än Taycan.
EDIT: Gjort ett förtydligande för säkerhets skull...
Är mest fronten/lyktorna som jag inte gillar på Taycan. Där är Panamera och andra Porsche-modeller mycket snyggare och ser trevligare ut.
Men tycker att som kombisport4-sitsbil så är de senaste Panamera rätt snygga och lyckade. Panamera ser även ut att kunna lasta mer och lättare än den nya kombi-Taycan som du är inne på.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Det är nog det som är lite av mitt problem med Porsche, för mig är Porsche inte en familjebil utan er renCredde skrev:Jag hade nu gärna tagit en el driven Panamera - hade passat familjen bättre än Taycan.Bjelke skrev:Jag skulle inte sakna Panamera iaf...
sportbil, jag gillar inte riktigt grejen dom gör med märket helt enkelt.
Men som tur är så har dom ju kvar det jag gillar också Jag måste ju inte köpa ”dom andra”
modellerna liksom.
Variation är ju bra trots allt (vilket jag också skrev nyligen så... )
Taycan gillar jag iaf... mycket... (inte ”kombin” däremot)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Jo, det finns ju flera modeller att väja på.Bjelke skrev:Det är nog det som är lite av mitt problem med Porsche, för mig är Porsche inte en familjebil utan er renCredde skrev:Jag hade nu gärna tagit en el driven Panamera - hade passat familjen bättre än Taycan.Bjelke skrev:Jag skulle inte sakna Panamera iaf...
sportbil, jag gillar inte riktigt grejen dom gör med märket helt enkelt.
Men som tur är så har dom ju kvar det jag gillar också Jag måste ju inte köpa ”dom andra”
modellerna liksom.
Variation är ju bra trots allt (vilket jag också skrev nyligen så... )
Taycan gillar jag iaf... mycket... (inte ”kombin” däremot)
Tycker inte heller kombin av Taycan ser så lyckad ut. Är inte så förtjust i fronten innan, men baken på vanliga Taycan är snygg. Med kombin så ser den dock väldigt skum ut. Ingen skönhet eller harmoni i bakdelen.
Där tycker jag Panamera lyckats klart bättre.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5478
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Försäljningssiffrorna i videon gäller enbart för Nordamerika och enbart för Porsche. Och det stämmer verkligen inte att alla skulle förväntas vilja ha en SUV. Väldigt många vill ha en Taycan 'sedan' trots att den har en värdelös bagagelucka. Ska bli intressant att se hur många fler som väljer Taycan nu när den snart finns en variant med en vettig bagagelucka istället (Cross Turismo). Rätt många vill även ha en 911... Och försäljningssiffrorna för Boxter/Cayman redovisades inte.Fredrik j skrev:Ja verkligen. Snart finns det väl bara SUV kvar. Alla förväntas vilja ha en.taliz skrev:
Det går fort nu.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Var inne och tog en offert och provkörning förra veckan. Klart trevlig bil. Jämfört med min nuvarande P2 så gillade jag stolarna mer, skönare ratt och bättre placering av rattknapparna (förstår inte varför Polestar har volymknappen till höger i ratten). Negativt var främst att det inte gick att få en-pedals-körning och lite andra smågrejer (som jag tror mest är en vanesak)
Man märkte klart att den var tvåväxlad men upplevde nog accelerationen som mer "städad" jämfört med P2.
Får räkna lite på det, blir ju väsentligt högre månadskostnad. Hänger lite på hur mycket körning i jobbet det kommer bli post-covid.
Man märkte klart att den var tvåväxlad men upplevde nog accelerationen som mer "städad" jämfört med P2.
Får räkna lite på det, blir ju väsentligt högre månadskostnad. Hänger lite på hur mycket körning i jobbet det kommer bli post-covid.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Intressant, någon hävdade att den bara använder lågväxeln vid sportläge eller motsvarande, men den växlar alltså medan man kör?
Så att det märks?
Det är en av de saker jag uppskattar med att köra elbil, att den inte växlar...
Så att det märks?
Det är en av de saker jag uppskattar med att köra elbil, att den inte växlar...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Är det inte så att den bara växlar ner vid kraftig acceleration och att den annars alltid kör på den högre växeln?mikebike skrev:Intressant, någon hävdade att den bara använder lågväxeln vid sportläge eller motsvarande, men den växlar alltså medan man kör?
Så att det märks?
Det är en av de saker jag uppskattar med att köra elbil, att den inte växlar...
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Nu vet jag inte om det var kraftig acceleration jag gjorde men det var under accelerationer jag kände det.MWall skrev:Är det inte så att den bara växlar ner vid kraftig acceleration och att den annars alltid kör på den högre växeln?mikebike skrev:Intressant, någon hävdade att den bara använder lågväxeln vid sportläge eller motsvarande, men den växlar alltså medan man kör?
Så att det märks?
Det är en av de saker jag uppskattar med att köra elbil, att den inte växlar...
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Är inte så säker på det. Tror många köper Taycan för att det är den enda eldrivna Porschen än så länge. När man kommer med en eldriven Cayenne eller Macan kommer den sälja betydligt bättre.SwedishAdvocate skrev:Försäljningssiffrorna i videon gäller enbart för Nordamerika och enbart för Porsche. Och det stämmer verkligen inte att alla skulle förväntas vilja ha en SUV. Väldigt många vill ha en Taycan 'sedan' trots att den har en värdelös bagagelucka. Ska bli intressant att se hur många fler som väljer Taycan nu när den snart finns en variant med en vettig bagagelucka istället (Cross Turismo). Rätt många vill även ha en 911... Och försäljningssiffrorna för Boxter/Cayman redovisades inte.Fredrik j skrev:Ja verkligen. Snart finns det väl bara SUV kvar. Alla förväntas vilja ha en.taliz skrev:
Det går fort nu.
Jag tror Porsche vill försöka motverka SUV-trenden så gott det går.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Kul med återkoppling!Edward123 skrev:Var inne och tog en offert och provkörning förra veckan. Klart trevlig bil. Jämfört med min nuvarande P2 så gillade jag stolarna mer, skönare ratt och bättre placering av rattknapparna (förstår inte varför Polestar har volymknappen till höger i ratten). Negativt var främst att det inte gick att få en-pedals-körning och lite andra smågrejer (som jag tror mest är en vanesak)
Man märkte klart att den var tvåväxlad men upplevde nog accelerationen som mer "städad" jämfört med P2.
Får räkna lite på det, blir ju väsentligt högre månadskostnad. Hänger lite på hur mycket körning i jobbet det kommer bli post-covid.
Själv så är jag osäker på vad som är bäst gällande placering av volymkontroll på rattarna. På vår Meredes är mediavolymen på rattens högra sida, medans på vår Tesla så är den på rattens vänstra sida. Även hos andra bilar och tillverkare så verkar det vara lite blandat, och ingen direkt riktig standard.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Jag var på Porsche Danderyd igår och åkte därifrån en hel del fattigare... Slog till på en (ny) lagerbil, 4S med trevlig spec.
Tänk att det ska vara så sablarns dyrt att provköra... Man borde ju ha lärt sig efter tre st Teslor? Levereras 23/4, ska lackbehandlas först.
+ Första intrycket av Taycan är att den är så välbyggd och tyst invändigt, att klippet dröjer en pytteliten stund efter plattan i mattan men fullt tillräckligt för säkra omkörningar
Kommer säkert ta en stund att bekanta sig med alla displayer och menyer.
- förutom pris och förmånsvärdet, är att oavsett rattinställning så skyms delar av frontdisplayen.
- dragkrok ej möjligt, men jag köpte till takräcke för takboxen. Går endast att montera om man beställer panorama, annars är det Seasucker som gäller.
Längtar till den 23:e, nästan lika mycket som den 25:e.
Tänk att det ska vara så sablarns dyrt att provköra... Man borde ju ha lärt sig efter tre st Teslor? Levereras 23/4, ska lackbehandlas först.
+ Första intrycket av Taycan är att den är så välbyggd och tyst invändigt, att klippet dröjer en pytteliten stund efter plattan i mattan men fullt tillräckligt för säkra omkörningar
Kommer säkert ta en stund att bekanta sig med alla displayer och menyer.
- förutom pris och förmånsvärdet, är att oavsett rattinställning så skyms delar av frontdisplayen.
- dragkrok ej möjligt, men jag köpte till takräcke för takboxen. Går endast att montera om man beställer panorama, annars är det Seasucker som gäller.
Längtar till den 23:e, nästan lika mycket som den 25:e.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Ja just det, en annan spontanköper en chokladkaka på ICA, vissa andra spontanköper en elporsche.Johnalm skrev:Jag var på Porsche Danderyd igår och åkte därifrån en hel del fattigare... Slog till på en (ny) lagerbil, 4S med trevlig spec.
Tänk att det ska vara så sablarns dyrt att provköra... Man borde ju ha lärt sig efter tre st Teslor? Levereras 23/4, ska lackbehandlas först.
+ Första intrycket av Taycan är att den är så välbyggd och tyst invändigt, att klippet dröjer en pytteliten stund efter plattan i mattan men fullt tillräckligt för säkra omkörningar
Kommer säkert ta en stund att bekanta sig med alla displayer och menyer.
- förutom pris och förmånsvärdet, är att oavsett rattinställning så skyms delar av frontdisplayen.
- dragkrok ej möjligt, men jag köpte till takräcke för takboxen. Går endast att montera om man beställer panorama, annars är det Seasucker som gäller.
Längtar till den 23:e, nästan lika mycket som den 25:e.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
YOLO
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Grattis till en riktigt fin bil och impulsköp av lagerbil är alltid braJohnalm skrev:Jag var på Porsche Danderyd igår och åkte därifrån en hel del fattigare... Slog till på en (ny) lagerbil, 4S med trevlig spec.
Tänk att det ska vara så sablarns dyrt att provköra... Man borde ju ha lärt sig efter tre st Teslor? Levereras 23/4, ska lackbehandlas först.
+ Första intrycket av Taycan är att den är så välbyggd och tyst invändigt, att klippet dröjer en pytteliten stund efter plattan i mattan men fullt tillräckligt för säkra omkörningar
Kommer säkert ta en stund att bekanta sig med alla displayer och menyer.
- förutom pris och förmånsvärdet, är att oavsett rattinställning så skyms delar av frontdisplayen.
- dragkrok ej möjligt, men jag köpte till takräcke för takboxen. Går endast att montera om man beställer panorama, annars är det Seasucker som gäller.
Längtar till den 23:e, nästan lika mycket som den 25:e.
Vad blev det för spec?
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Rent logiskt är ju att den är på vänster ratteker. Då blir den ju ett alternativ till att sträcka på handen till reglaget på panelen.martinot skrev:Kul med återkoppling!Edward123 skrev:Var inne och tog en offert och provkörning förra veckan. Klart trevlig bil. Jämfört med min nuvarande P2 så gillade jag stolarna mer, skönare ratt och bättre placering av rattknapparna (förstår inte varför Polestar har volymknappen till höger i ratten). Negativt var främst att det inte gick att få en-pedals-körning och lite andra smågrejer (som jag tror mest är en vanesak)
Man märkte klart att den var tvåväxlad men upplevde nog accelerationen som mer "städad" jämfört med P2.
Får räkna lite på det, blir ju väsentligt högre månadskostnad. Hänger lite på hur mycket körning i jobbet det kommer bli post-covid.
Själv så är jag osäker på vad som är bäst gällande placering av volymkontroll på rattarna. På vår Meredes är mediavolymen på rattens högra sida, medans på vår Tesla så är den på rattens vänstra sida. Även hos andra bilar och tillverkare så verkar det vara lite blandat, och ingen direkt riktig standard.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Förstår det! Kul och stort grattis!Johnalm skrev:Jag var på Porsche Danderyd igår och åkte därifrån en hel del fattigare... Slog till på en (ny) lagerbil, 4S med trevlig spec.
Tänk att det ska vara så sablarns dyrt att provköra... Man borde ju ha lärt sig efter tre st Teslor? Levereras 23/4, ska lackbehandlas först.
+ Första intrycket av Taycan är att den är så välbyggd och tyst invändigt, att klippet dröjer en pytteliten stund efter plattan i mattan men fullt tillräckligt för säkra omkörningar
Kommer säkert ta en stund att bekanta sig med alla displayer och menyer.
- förutom pris och förmånsvärdet, är att oavsett rattinställning så skyms delar av frontdisplayen.
- dragkrok ej möjligt, men jag köpte till takräcke för takboxen. Går endast att montera om man beställer panorama, annars är det Seasucker som gäller.
Längtar till den 23:e, nästan lika mycket som den 25:e.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Porsche Taycan (Mission E)
4S Carrera White med svart skinnklädsel (MY20).
Extrautrustning:
Power Steering Plus
Eluppvärmd ratt (i komb. med Sport Chrono-paket och läderinteriör)
Panoramatak i glas (fast)
20"-fälg Taycan Turbo Aero
Eluppvärmda stolar fram & bak
Vindruta med gråtonad överkant
Automatiskt avbländande inner- och ytterbackspeglar
Baksäte 3-sits (2+1)
Laddkabel (Mode 3)
Lane Change Assist
Sport Chrono-paket
Värmepump
BOSE® Surround Sound System
Performance Battery Plus
Passagerardisplay
Park Assist inkl. Surround View
Advanced Climate Control (4-zons)
Mobile Charger Connect
Adaptive Cruise Control
Komfortsportstolar (14-vägs) fram inkl. minnespaket
Fönsterlister i svart (högglans)
Porsche Intelligent Range Manager
Lasthållare
Keramisk lackförsegling
Extrautrustning:
Power Steering Plus
Eluppvärmd ratt (i komb. med Sport Chrono-paket och läderinteriör)
Panoramatak i glas (fast)
20"-fälg Taycan Turbo Aero
Eluppvärmda stolar fram & bak
Vindruta med gråtonad överkant
Automatiskt avbländande inner- och ytterbackspeglar
Baksäte 3-sits (2+1)
Laddkabel (Mode 3)
Lane Change Assist
Sport Chrono-paket
Värmepump
BOSE® Surround Sound System
Performance Battery Plus
Passagerardisplay
Park Assist inkl. Surround View
Advanced Climate Control (4-zons)
Mobile Charger Connect
Adaptive Cruise Control
Komfortsportstolar (14-vägs) fram inkl. minnespaket
Fönsterlister i svart (högglans)
Porsche Intelligent Range Manager
Lasthållare
Keramisk lackförsegling
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Carrara white väl?Johnalm skrev:4S Carrera White med svart skinnklädsel (MY20).
Extrautrustning:
Power Steering Plus
Eluppvärmd ratt (i komb. med Sport Chrono-paket och läderinteriör)
Panoramatak i glas (fast)
20"-fälg Taycan Turbo Aero
Eluppvärmda stolar fram & bak
Vindruta med gråtonad överkant
Automatiskt avbländande inner- och ytterbackspeglar
Baksäte 3-sits (2+1)
Laddkabel (Mode 3)
Lane Change Assist
Sport Chrono-paket
Värmepump
BOSE® Surround Sound System
Performance Battery Plus
Passagerardisplay
Park Assist inkl. Surround View
Advanced Climate Control (4-zons)
Mobile Charger Connect
Adaptive Cruise Control
Komfortsportstolar (14-vägs) fram inkl. minnespaket
Fönsterlister i svart (högglans)
Porsche Intelligent Range Manager
Lasthållare
Keramisk lackförsegling
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Potatis potatisFredrik j skrev:Carrara white väl?Johnalm skrev:4S Carrera White med svart skinnklädsel (MY20).
Extrautrustning:
Power Steering Plus
Eluppvärmd ratt (i komb. med Sport Chrono-paket och läderinteriör)
Panoramatak i glas (fast)
20"-fälg Taycan Turbo Aero
Eluppvärmda stolar fram & bak
Vindruta med gråtonad överkant
Automatiskt avbländande inner- och ytterbackspeglar
Baksäte 3-sits (2+1)
Laddkabel (Mode 3)
Lane Change Assist
Sport Chrono-paket
Värmepump
BOSE® Surround Sound System
Performance Battery Plus
Passagerardisplay
Park Assist inkl. Surround View
Advanced Climate Control (4-zons)
Mobile Charger Connect
Adaptive Cruise Control
Komfortsportstolar (14-vägs) fram inkl. minnespaket
Fönsterlister i svart (högglans)
Porsche Intelligent Range Manager
Lasthållare
Keramisk lackförsegling
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14