Toyota BZ3X
Postat: 16 dec 2020 05:56
Subarus elbil är släkt med en liknande bil från Toyota.
Det pratas om ca 75kWh batteri och ca 500 km räckvidd.
Den konkurrerar med ID4.
Det pratas om att Toyota får Solid State batterier.
Det pratas om ca 75kWh batteri och ca 500 km räckvidd.
Den konkurrerar med ID4.
https://www.motor1.com/news/460435/toyo ... uv-render/Toyota Midsize Crossover EV Speculatively Rendered Based On Trademark.
Here's a taste of what to expect before the full debut in 2021.
Toyota is teasing a midsize electric crossover riding on its E-TGNA platform for an EV for the European market. The full unveiling isn't until 2021, but this rendering from Motor.es uses a design trademark rendering as the basis for how the vehicle might look.
https://www.explica.co/toyota-bz3-the-n ... s-in-2021/In the absence of confirmation, we know the BZ3 will have a front electric motor with a maximum power of 150 kW, Toyota reserving the option of a more basic version with 120 kW. The top of the range will be BZ3X with all-wheel drive and two electric motors, with a combined maximum power of 160 kW. Following the aforementioned order, the maximum power figures are equivalent to 204, 163 and 217 hp, all in the same order as new-generation rivals such as the Volkswagen ID.4.
The Japanese firm does not intend to offer any sports version of this model, which sources consulted say that It has been “designed to travel with comfort over dynamic behavior”. It is the philosophy of the brand to continue showing off the strategy with which they increase the autonomy of their batteries above the competition. The two BZ3s will mount a lithium-ion battery with a capacity of 75 kWh, so the maximum autonomy will be approximately 500 kilometers. Somewhat less on the BZ3X because of the rear engine for all-wheel drive.
Det pratas om att Toyota får Solid State batterier.
https://www.nyteknik.se/fordon/toyotas- ... yt-7006828Det är Nikkei Asia som i en ny rapport avslöjar att Toyota ska presentera en prototyp av elbilen under 2021, och en produktionsversion under tidigt 20-tal. Enligt tidningen kommer den att "förändra spelplanen" – dels för elbilar men även för bilindustrin som helhet. Detta tack vare modellens batterier med fast elektrolyt.
Utlovar supersnabb laddning
Ett tomt batteri sägs kunna laddas fullt på cirka tio minuter, vilket är ungefär tre gånger så snabbt som för konventionella litiumjonbatterier. En laddning uppges ge en räckvidd på 500 km – samtidigt hävdar Nikkey Asia att Toyota siktar på att solid state-bilen ska ha mer än en dubbelt så lång räckvidd som andra elbilar, och tack vare att batterier med fast elektroly har en högre energitäthet sker detta utan att cellerna tar mer utrymme i anspråk.