Sida 1 av 1

SuC Norrköping

Postat: 16 dec 2020 16:47
av Skogslasse
Har börjat beta av min referralkod present. av alla 20 stolpar var bara en upptagen. Ska väl vara 120 kW där men varför får jag bara 43-isch? Utgår från att det är jag som gör något tokigt. Fick bli ett besök på DS och XXL för att slå ihjäl lite tid

Re: SuC Norrköping

Postat: 16 dec 2020 16:54
av jonas
Första frågan är om batteriet var förvärmt?
Troligtvis var batteriet kallt.

Re: SuC Norrköping

Postat: 16 dec 2020 16:55
av Kriper
Vad är det för bil det gäller?

Re: SuC Norrköping

Postat: 16 dec 2020 17:11
av zyax
Jag fick väldigt lågt i somras på en i Norrköping just, även om jag hade förvärmt, men just då brydde jag mig inte eftersom det var bra när man skulle gå och käka, men annars hade jag provat att byta, det finns ju många där.

Har du inte ställt in rutten för att ladda i Norrköping så vet inte bilen om att den ska förvärma så det är ju första steget.

Re: SuC Norrköping

Postat: 16 dec 2020 18:08
av GreenMachine
Skogslasse skrev:
Har börjat beta av min referralkod present. av alla 20 stolpar var bara en upptagen. Ska väl vara 120 kW där men varför får jag bara 43-isch? Utgår från att det är jag som gör något tokigt. Fick bli ett besök på DS och XXL för att slå ihjäl lite tid
Hastigheten varierar utifrån både vad för temp batteriet har, och hur mycket/lite laddning du har när du startar. Finns massor av trådar om det fenomenet och någon lär säkert rätta mig lite här eftgersom jag inte har blykoll men ett varmt batteri efter sådär 5-10 mil körning alt förvärmt genom att slå in SuC i navigatorn innan och en sådär 15-30% laddning kvar brukar vara förutsättningarna för de allra snabbaste hastigheterna.

Re: SuC Norrköping

Postat: 16 dec 2020 20:51
av Skogslasse
Börjar med att be om ursäkt för att jag gav lite för få fakta.
Nåväl har kört ca 5 mil några stopp på vägen. Inte knappat in denna laddplats och det är en fyra veckor gammal S.
Trodde att körningen skulle ha värmt batteriet.
Nu har jag lärt mig lite till Tackar alla

Re: SuC Norrköping

Postat: 16 dec 2020 22:20
av flaco
Hur många procent hade du när du började ladda?
Om det var över 70% och batteriet var relativt kallt så är 43 kW inte konstigt, skulle jag säga.

Jag brukar få över 100kW till ca 55-60% och närmare 30kW vid 85% i min MS LR.

Re: SuC Norrköping

Postat: 26 nov 2023 13:00
av Freez
Någon som vet varför det är dåligt kräm just i Norrköping? Förvärmt batteri i 2h men kom aldrig över 61 kW. 20% i batteriet. Förvisso hög beläggning. lastbalanseras effekten mellan bilarna? 20 st 150 kW laddare runt 13-14 upptagna.

Har inte haft så dåligt kräm någon annanstans trots hög beläggning.

Re: SuC Norrköping

Postat: 26 nov 2023 13:27
av Niklas Z
Delar du stolppar?

Re: SuC Norrköping

Postat: 26 nov 2023 15:54
av KKER
I fredags 24/11 fick jag 150kW där.

Re: SuC Norrköping

Postat: 26 nov 2023 16:12
av Freez
Niklas Z skrev: 26 nov 2023 13:27
Delar du stolppar?
Varsin laddare men typ 3a och 3b. Misstänker att detta innebär delning. Men borde i så fall innebära 75 kW. Pratade men en annan bilist som laddade längre bort och han fick också bara 60 kW. Detta var igår 25/11. Inte hela världen att sitta en 10 min extra men ändå.

Re: SuC Norrköping

Postat: 26 nov 2023 16:20
av Niklas Z
Freez skrev: 26 nov 2023 16:12
Niklas Z skrev: 26 nov 2023 13:27
Delar du stolppar?
Varsin laddare men typ 3a och 3b. Misstänker att detta innebär delning. Men borde i så fall innebära 75 kW. Pratade men en annan bilist som laddade längre bort och han fick också bara 60 kW. Detta var igår 25/11. Inte hela världen att sitta en 10 min extra men ändå.
Står du på 3a och en annan bil laddar på 3b får du max 75 kW. Men det är klart, visst är 61 kW lägre. Å andra sidan har jag aldrig fått 150 kW på en V2-station (V3-stationerna matar däremot gärna på med minst 250 kW). Jag har heller aldrig fått 75 kW vid delning av stolppar. Fast 61 kW är naturligtvis lite lågt. Min erfarenhet är dock att V2 oftare "underpresterar" jämfört med V3.

Re: SuC Norrköping

Postat: 26 nov 2023 16:23
av Freez
Niklas Z skrev: 26 nov 2023 16:20
Freez skrev: 26 nov 2023 16:12
Niklas Z skrev: 26 nov 2023 13:27
Delar du stolppar?
Varsin laddare men typ 3a och 3b. Misstänker att detta innebär delning. Men borde i så fall innebära 75 kW. Pratade men en annan bilist som laddade längre bort och han fick också bara 60 kW. Detta var igår 25/11. Inte hela världen att sitta en 10 min extra men ändå.
Står du på 3a och en annan bil laddar på 3b får du max 75 kW. Men det är klart, visst är 61 kW lägre. Å andra sidan har jag aldrig fått 150 kW på en V2-station (V3-stationerna matar däremot gärna på med minst 250 kW). Jag har heller aldrig fått 75 kW vid delning av stolppar. Fast 61 kW är naturligtvis lite lågt. Min erfarenhet är dock att V2 oftare "underpresterar" jämfört med V3.
Ok tack för svar.

Re: SuC Norrköping

Postat: 26 nov 2023 16:53
av SkipperO
Freez skrev: 26 nov 2023 16:12
Niklas Z skrev: 26 nov 2023 13:27
Delar du stolppar?
Varsin laddare men typ 3a och 3b. Misstänker att detta innebär delning. Men borde i så fall innebära 75 kW. Pratade men en annan bilist som laddade längre bort och han fick också bara 60 kW. Detta var igår 25/11. Inte hela världen att sitta en 10 min extra men ändå.
Är det inte så på V2 att den som kopplar in sig sist får mindre, typ 60kW och resten, typ 90kW går till den som var först?

Re: SuC Norrköping

Postat: 26 nov 2023 17:00
av Elix747
SkipperO skrev: 26 nov 2023 16:53
Freez skrev: 26 nov 2023 16:12
Niklas Z skrev: 26 nov 2023 13:27
Delar du stolppar?
Varsin laddare men typ 3a och 3b. Misstänker att detta innebär delning. Men borde i så fall innebära 75 kW. Pratade men en annan bilist som laddade längre bort och han fick också bara 60 kW. Detta var igår 25/11. Inte hela världen att sitta en 10 min extra men ändå.
Är det inte så på V2 att den som kopplar in sig sist får mindre, typ 60kW och resten, typ 90kW går till den som var först?
Förr var det så att första bilen fick max (90-100:ish) och den andra det dom blev över. Sedan något år tillbaka delar man alltid lika på det som finns. Dryga 60 har jag ofta landat på när jag delat på v2 sedan förändringen av delning.