Jo, det är ganska stor skillnad med 19". Du får testa. För övrigt så tycker jag min svärfars ID.4 med 20" är betydligt svajigare och mindre direkt än i5.taliz skrev:Det var 19" på den i5 jag testade, men så stor skillnad borde det inte vara med 20".HelectriC skrev:Kan det ha med hjul och däck att göra? Jag har 20" och relativt högt tryck i däcken. När jag fick bilen hade den 0,4 bar för lite. Om det är samma och man dessutom kör bilen med 19" så kan jag tänka mig att upplevelsen blir betydligt annorlunda. Model S är ju ingen sportvagn utan mer typiskt amerikansk i väghållningen, så jag har en liknande upplevelse mellan i5 och MS, speciellt MS på 19" som jag hade på min första MS.taliz skrev:Jag tycker också den var väldigt gungig, nästan så man undrade om det var luft i däcken...
Rätt udda när man kom direkt från ID4. Den ser ju ut mer som en Golf så hade förväntat mig att den skulle vara mer sportig än ID4, men icke. ID4 är mkt tightare.
Finns heller ingen Tesla som är så "svajig", jag hade kört såväl S och X som 3 inte långt innan jag provade I5..
Var förövrigt 19" på den S jag körde också, en Raven med fjädringen på standard.
S känns mkt lägre, bredare, stabilare. Den har den väghållning en bil med det utseendet borde ha typ.
Så mkt har nog också med förväntningar att göra, i5 är inte som iaf jag förväntade mig..
Har säkert hänt mkt med Raven, jag hade inte den.