Tesla MS klarar 1128 km på en laddning
Postat: 30 dec 2020 02:27
Är 1128 km i räckvidd för en Tesla rekord?
Ganska meningslös övning, dom kunde lika gärna pallat upp bilenÄr 1128 km i räckvidd för en Tesla rekord?
Mickep skrev:Tror det behövs olika klasser, som i motorvägsfart (110 m/h+) och stadstrafik (40 km/h+) och gå fart (10 km/h+).(och givetvis olika för varje tillverkare och märke)
Men förövrigt mycket kul att de spräcker 1000 km, där hotar de dieseliterna på sin planhalva, de blir svårt för dem att göra motsvarande i krypläge.
Tycker inte alls att det är töntigt.Banane skrev:Mickep skrev:Tror det behövs olika klasser, som i motorvägsfart (110 m/h+) och stadstrafik (40 km/h+) och gå fart (10 km/h+).(och givetvis olika för varje tillverkare och märke)
Men förövrigt mycket kul att de spräcker 1000 km, där hotar de dieseliterna på sin planhalva, de blir svårt för dem att göra motsvarande i krypläge.
Det behövs inga töntiga rekord alls. Fokuset på räckvidd måste upphöra.
Ursäkta det är väl inte ett dugg intressant i denna sammanhang att ID.3 drar mindre än en Model S vid 40 km/t. Tråden handlar om att en Model S kunna köra 1128 på en laddning vilket är imponerande.Zalman3 skrev:Tycker inte alls att det är töntigt.Banane skrev:Mickep skrev:Tror det behövs olika klasser, som i motorvägsfart (110 m/h+) och stadstrafik (40 km/h+) och gå fart (10 km/h+).(och givetvis olika för varje tillverkare och märke)
Men förövrigt mycket kul att de spräcker 1000 km, där hotar de dieseliterna på sin planhalva, de blir svårt för dem att göra motsvarande i krypläge.
Det behövs inga töntiga rekord alls. Fokuset på räckvidd måste upphöra.
Folk måste få veta hur mycket längre man kommer om man bara sänker hastigheten lite.
Räckviddsångesten minskar om man vet att bilen går 112 mil på en laddning, i allra värsta fall.
Och att man fördubblar räckvidden om man sänker hastigheten från 130 till 80 km/h.
Intressant är också att stora Tesla MS drar mindre el än lilla ID3 i 40km/h.
Jag tycker visst att det är intressant.Credde skrev:Ursäkta det är väl inte ett dugg intressant i denna sammanhang att ID.3 drar mindre än en Model S vid 40 km/t. Tråden handlar om att en Model S kunna köra 1128 på en laddning vilket är imponerande.Zalman3 skrev:Tycker inte alls att det är töntigt.Banane skrev:Mickep skrev:Tror det behövs olika klasser, som i motorvägsfart (110 m/h+) och stadstrafik (40 km/h+) och gå fart (10 km/h+).(och givetvis olika för varje tillverkare och märke)
Men förövrigt mycket kul att de spräcker 1000 km, där hotar de dieseliterna på sin planhalva, de blir svårt för dem att göra motsvarande i krypläge.
Det behövs inga töntiga rekord alls. Fokuset på räckvidd måste upphöra.
Folk måste få veta hur mycket längre man kommer om man bara sänker hastigheten lite.
Räckviddsångesten minskar om man vet att bilen går 112 mil på en laddning, i allra värsta fall.
Och att man fördubblar räckvidden om man sänker hastigheten från 130 till 80 km/h.
Intressant är också att stora Tesla MS drar mindre el än lilla ID3 i 40km/h.