Tesla MY 7 sits bilder
Postat: 08 jan 2021 05:28
Det är nog bara för barn, men det hade vi redan anat.HelectriC skrev:Man får väl skruva av sitt huvud och lägga det i bagaget då kanske om man ska sitta på sista rad
Nej, inte så farligt, bara c:a 1,88.mikebike skrev:Det är nog bara för barn, men det hade vi redan anat.HelectriC skrev:Man får väl skruva av sitt huvud och lägga det i bagaget då kanske om man ska sitta på sista rad
Elon har sagt att vuxna skall kunna sitta där, men han är väl inte speciellt lång?
Ja, du ser. Kortare än jag alltså.Jerker skrev:Nej, inte så farligt, bara c:a 1,88.mikebike skrev:Det är nog bara för barn, men det hade vi redan anat.HelectriC skrev:Man får väl skruva av sitt huvud och lägga det i bagaget då kanske om man ska sitta på sista rad
Elon har sagt att vuxna skall kunna sitta där, men han är väl inte speciellt lång?
Du har ju fortfarande bagageplats kvar bakom som är större än de flesta småbilar så varför skulle det vara intressant? Finns krockzon kvar så det räcker.dd88 skrev:Skulle vara intressant att se hur sista sätesraden skulle se ut efter en påkörning bakifrån.
Ja med tanke på Teslas track record när det gäller säkerhet så kan man nog utgånifrån att det inte är ett problem överhuvudtaget.ReNewAble skrev:Du har ju fortfarande bagageplats kvar bakom som är större än de flesta småbilar så varför skulle det vara intressant? Finns krockzon kvar så det räcker.dd88 skrev:Skulle vara intressant att se hur sista sätesraden skulle se ut efter en påkörning bakifrån.
En krock med en personbil är säkerligen inget större problem, men tänk en Cybertruck (eller buss, lastbil, större suv osv).ReNewAble skrev:Du har ju fortfarande bagageplats kvar bakom som är större än de flesta småbilar så varför skulle det vara intressant? Finns krockzon kvar så det räcker.dd88 skrev:Skulle vara intressant att se hur sista sätesraden skulle se ut efter en påkörning bakifrån.
Det där säger ju ingenting alls om krocksäkerheten? Vill man så kan man ju googla fram bilder på hur många allvarligt krockade bilar som helst av alla märken. Frågan är ju hur krocken har gått till och med vilken hastighet etc...dd88 skrev:En krock med en personbil är säkerligen inget större problem, men tänk en Cybertruck (eller buss, lastbil, större suv osv).ReNewAble skrev:Du har ju fortfarande bagageplats kvar bakom som är större än de flesta småbilar så varför skulle det vara intressant? Finns krockzon kvar så det räcker.dd88 skrev:Skulle vara intressant att se hur sista sätesraden skulle se ut efter en påkörning bakifrån.
Kanske sista bilden som luras men jag tycker det ser ut som om man sitter med huvudet i bakrutan.
Tyvärr har många 7-sitsiga minibussar kass krocksäkerhet.dd88 skrev:Men sitter inte den bakre raden i bagaget? Är väl samma som alla andra bilar med liknande lösning.
Personligen så hade jag köpt en större bil om just sju säten är så viktiga, tycker att det borde vara en stor skillnad på ett par dm deformeringszon och närmare en meter.
Se inlägg #39. Jag har själv aldrig tittat i en 7-sitsig Tesla.dd88 skrev:Men sitter inte den bakre raden i bagaget? Är väl samma som alla andra bilar med liknande lösning.
Personligen så hade jag köpt en större bil om just sju säten är så viktiga, tycker att det borde vara en stor skillnad på ett par dm deformeringszon och närmare en meter.
Med den logiken så är en Mercedes GLS rena dödsfällan. Kolla vad mosad den blir när den blivit påkörd bakifrån!dd88 skrev:En krock med en personbil är säkerligen inget större problem, men tänk en Cybertruck (eller buss, lastbil, större suv osv).ReNewAble skrev:Du har ju fortfarande bagageplats kvar bakom som är större än de flesta småbilar så varför skulle det vara intressant? Finns krockzon kvar så det räcker.dd88 skrev:Skulle vara intressant att se hur sista sätesraden skulle se ut efter en påkörning bakifrån.
Kanske sista bilden som luras men jag tycker det ser ut som om man sitter med huvudet i bakrutan.
Ja det är precis det jag menar, att sätta ett par extra säten i bagaget är rena dödsfällan, men det kanske är svårt att förstå?taliz skrev:Med den logiken så är en Mercedes GLS rena dödsfällan. Kolla vad mosad den blir när den blivit påkörd bakifrån!dd88 skrev:En krock med en personbil är säkerligen inget större problem, men tänk en Cybertruck (eller buss, lastbil, större suv osv).ReNewAble skrev:Du har ju fortfarande bagageplats kvar bakom som är större än de flesta småbilar så varför skulle det vara intressant? Finns krockzon kvar så det räcker.dd88 skrev:Skulle vara intressant att se hur sista sätesraden skulle se ut efter en påkörning bakifrån.
Kanske sista bilden som luras men jag tycker det ser ut som om man sitter med huvudet i bakrutan.
![]()
Billigare att låta en taxi köra bakom sin egen bil med de extra två personer än att betala 33k om man bara använder det ett fåtal gånger per år.jonasl skrev:Ser ut att vara minst lika gott om plats som i vår Touran. Men 33000.. det är för dyrt. Det är en trevlig grej att kunna ta med en kompis eller en mormor/farmor ibland men på de tre åren vi haft bilen har det väl använts totalt 4-5 gånger. Då har jag hellre extra bagageutrymme.
Det är oftare än jag använder det ordinarie baksätet.jonasl skrev:Ser ut att vara minst lika gott om plats som i vår Touran. Men 33000.. det är för dyrt. Det är en trevlig grej att kunna ta med en kompis eller en mormor/farmor ibland men på de tre åren vi haft bilen har det väl använts totalt 4-5 gånger. Då har jag hellre extra bagageutrymme.