Sida 1 av 1
P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 09:30
av Niclas
Läckta förbättringar i v7.0
Bättre prestanda och ökad acceleration till RWD. Accelerationen förbättras vid alla hastigheter ffa i högre hastigheter (!!!)
Torque sleep till RWD
Me like!
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 09:31
av AGCF
Gäller det även S85 och P85?
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 09:36
av Niclas
Yep
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 09:38
av AGCF
Vad är källan?

Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 09:45
av Niclas
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 09:49
av Niclas
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 10:09
av LarsL
Hur funkar det? Blir det något slags frirullning då eller? Men de kanske menar att det blir Torgue sleep för bakhjulen på fyrhjulsdrivnabilar? Men det trodde jag att de redan hade... Har räckvidden ökat nu då eller?
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 11:09
av danni
LarsL skrev:
Hur funkar det? Blir det något slags frirullning då eller? Men de kanske menar att det blir Torgue sleep för bakhjulen på fyrhjulsdrivnabilar? Men det trodde jag att de redan hade... Har räckvidden ökat nu då eller?
Det aktiveras bara när bilen är stillastående för RWD-bilar, om jag tolkar det rätt.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 11:20
av Niclas
Ja vid stillastående.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 18:42
av HelectriC
Det är sånt här som gör att man bara älskar att äga Tesla. Hur många andra biltillverkare bryr sig om de modeller som de inte ens tillverkar längre?
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 19 sep 2015 18:50
av Martinen
HelectriC skrev:Det är sånt här som gör att man bara älskar att äga Tesla. Hur många andra biltillverkare bryr sig om de modeller som de inte ens tillverkar längre?
+1
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 03:34
av lator
Verkar vara precis det som jag efterlyste när jag provkörde i Göteborg. Varför ska bilen stå och dra vid rödljusen. Creapmode off när man håller ner bromsen!
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 07:28
av danni
Lustigt att det tog sån tid att implementera det. Min Outlander har den funktionen. Om jag trycker ner bromsen ordentligt så gör elmotorerna inget alls. Men om jag börjar lätta bromsen lite så märker jag hur bilen ställer sig mot bromsarna genom att elmotorerna börjar ge kraft, fastän bilen fortfarande står stilla.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 07:34
av Segelflygaren
danni skrev:Lustigt att det tog sån tid att implementera det. Min Outlander har den funktionen. Om jag trycker ner bromsen ordentligt så gör elmotorerna inget alls. Men om jag börjar lätta bromsen lite så märker jag hur bilen ställer sig mot bromsarna genom att elmotorerna börjar ge kraft, fastän bilen fortfarande står stilla.
Vi får väl se om funktionen verkligen kommer nu, och om den i så fall kommer till alla bilar eller bara dom med autopilot/förberedda för autopilot?
Det visar sig när V 7.0 kommer

Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 07:37
av Martinen
Här är det ju inte bara det att dom inte drar, utan det står att motorn blir helt spänningslös när den inte behövs. Detta gäller säkert både med och utan creep.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 07:42
av Segelflygaren
lator skrev:Verkar vara precis det som jag efterlyste när jag provkörde i Göteborg. Varför ska bilen stå och dra vid rödljusen. Creapmode off när man håller ner bromsen!
Creapmode är redan idag ett val som man kan koppla bort. Dock rullar då bilen fritt, om man inte håller ner bromsen (förutom 1 sek efter att bromsen släppts om man står i en backe). En funktion där man kan "bromsa" fast bilen tills man trampar på acceleratorn, skulle vara en toppenfunktion vilken jag hade på en Passat från 2009.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 07:45
av Segelflygaren
Martinen skrev:Här är det ju inte bara det att dom inte drar, utan det står att motorn blir helt spänningslös när den inte behövs. Detta gäller säkert både med och utan creep.
Undrar i så fall hur mycket motorn kan dra idag vid stillastående när inte creep är aktiverat? Det borde vara marginellt, eller?
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 08:26
av danni
Segelflygaren skrev:lator skrev:Verkar vara precis det som jag efterlyste när jag provkörde i Göteborg. Varför ska bilen stå och dra vid rödljusen. Creapmode off när man håller ner bromsen!
Creapmode är redan idag ett val som man kan koppla bort. Dock rullar då bilen fritt, om man inte håller ner bromsen (förutom 1 sek efter att bromsen släppts om man står i en backe). En funktion där man kan "bromsa" fast bilen tills man trampar på acceleratorn, skulle vara en toppenfunktion vilken jag hade på en Passat från 2009.
Exakt den funktionen kommer i 7.0 enligt senaste release notesen - kallas Hill Hold. Herr X verkar tycka att den bara är för senila pensionärer, men jag ser ändå fram emot den

Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 09:01
av Martinen
Segelflygaren skrev:Martinen skrev:Här är det ju inte bara det att dom inte drar, utan det står att motorn blir helt spänningslös när den inte behövs. Detta gäller säkert både med och utan creep.
Undrar i så fall hur mycket motorn kan dra idag vid stillastående när inte creep är aktiverat? Det borde vara marginellt, eller?
Ja det är säkert marginellt, men det är många andra funktioner också. Slår man ihop alla dom så blir det helt klart märkbart.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 09:05
av HelectriC
danni skrev:Segelflygaren skrev:lator skrev:Verkar vara precis det som jag efterlyste när jag provkörde i Göteborg. Varför ska bilen stå och dra vid rödljusen. Creapmode off när man håller ner bromsen!
Creapmode är redan idag ett val som man kan koppla bort. Dock rullar då bilen fritt, om man inte håller ner bromsen (förutom 1 sek efter att bromsen släppts om man står i en backe). En funktion där man kan "bromsa" fast bilen tills man trampar på acceleratorn, skulle vara en toppenfunktion vilken jag hade på en Passat från 2009.
Exakt den funktionen kommer i 7.0 enligt senaste release notesen - kallas Hill Hold. Herr X verkar tycka att den bara är för senila pensionärer, men jag ser ändå fram emot den

2016 har trenden vänt, det är inte längre in att vara fitness freak, i 2016 ska man vara senil pensionär!
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 10:18
av MaLund13
point1 skrev:HelectriC skrev:Det är sånt här som gör att man bara älskar att äga Tesla. Hur många andra biltillverkare bryr sig om de modeller som de inte ens tillverkar längre?
Tillverkar de inte Model S med bakhjulsdrift?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo, men inte med Performance-motorn. Det finns alltså inga nya P85/P85+ längre, bara P85D/P90D (som har Performance-motorn kombinerad med den nya, mindre motorn på framaxeln, den som används av alla fyrhjulsdrivna icke-performance Model S.
Förresten, har 70/85/90 utan D samma motor där bak som de med D?
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 13:51
av danni
Den motorn kan ge max 262 hk, så nej.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 14:18
av Leo
Har för mig att S/P hos de äldre RWD bilarna har samma motor men olika Inverters.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 17:16
av Rich-hard
Blir det mer hästar i Model S85 som känns så ska jag boka tid och köra bilen bromsbänken.
Re: P85+ blir bättre...
Postat: 20 sep 2015 22:16
av lator
Leo skrev:Har för mig att S/P hos de äldre RWD bilarna har samma motor men olika Inverters.
Det stämmer. Alla bakhjulsdrivna har i princip samma motor men olika effektuttag beroende på batteripack och inverter. Vad jag förstår så har även nya S70 och S85 samma motor. Den nya mindre motor sitter bara i S70D när vi pratar om bakvagn. Fram i samtliga AWD modeller.