dstr skrev:Monark1954 skrev:Fick mejlsvar från en säljare att nya S och X skall ha inbyggd CCS dvs. adapter behövs inte.
Även om det var 99% rimligt känns det skönt att säljarna får/kan informera om detta.
PS Även skriftlig bekräftelse på att luftfjädringen är kvar, det står inte men bilderna visar ju luftfjädring . Dragkroken ingår för X som tidigare. DS.
Det där hade jag inte litat på för fem öre.
Exakt. Tesla-försäljaren som satt bredvid när jag provkörde Model 3 hösten 2019 sa att bilens ratt var förberedd för rattvärme. Då hade jag några dagar innan läst om nån som styckat en ratt och inte hittat några värmeslingor. Orkade inte rätta henne utan sa bara "vad bra".
Dvs de drar sig inte från att sprida rykten utan att veta om det stämmer eller ej.
Är faktiskt en Tesla-grej som är under all kritik. Intern kommunikation. Det är vattentäta skott mellan avdelningarna och information sprids inte.
T ex borde de på SC kunna byta bil på Tesla-konto direkt istället för att man ska maila en obskyr avdelning i Holland eller nåt och så får man vänta i dagar eller till och med veckor för att det ska hända nåt.
Samma ska med mina referal-rewards. Frågade på SC när jag skulle få mina hjul t ex. De visste ingenting. Jag skulle återigen maila nån avdelning med tveksam återkoppling. Första mailet tog det flera månader för de att svara på.