{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7623
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av mikebike »

Gustafsson skrev: 09 jan 2023 17:33
mikebike skrev: 09 jan 2023 17:15
Nej, inte om den skall detektera vatten på rutan. En regndetektor är ingen kamera, den "ser" inget annat än hur en ljusstråle reflekteras mot övergången mellan glas och luft/vatten.

Om man skall använda en kamera så borde den placeras en bit in i kupén....
Jag vet hur en kamera och en regnsensor fungerar men förstår inte hur du menar att sensorn inte skall sitta i ögonhöjd. Jag menar förstås att den som brukligt ska sitta mot rutan, men i höjd med ögonen så att vatten på rutan såsom du ser det även kan detekteras av en sensor. Man är ju bara intresserad av att ”se” vatten som stör det egna synfältet. förstod inte heller varför kameran ska sitta i kupén, tänker du på fokalavståndet?
Det ena problemet med dagens "sensor" anses vara att stänk inte kommer ända upp till kameran, däremot verkar nedre delen av rutan alltid bli blöt. Lägre än den befintliga placeringen vill man inte ha något, redan den befintliga "grunkan" skymmer sikten för mig. Längst ned på rutan bör inte vara något problem.

Det andra problemet är att en kamera är sämre än en regnsensor eftersom en regnsensor endast detekterar vatten, medan kameran har svårt att se skillnad mellan regn, is och smuts. Möjligen beror det på fokusavståndet?
Dessutom funkar Teslas regndetektion mycket sämre i mörker eftersom kameran kräver ljus.

Om kameran skall se samma saker som föraren bör den ju sitta nära förarens huvud, men det är inte riktigt realistiskt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Verdi
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 apr 2022 22:56

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Verdi »

Rennwagen skrev: 09 jan 2023 19:34
Sjukt vad det har ökat :evil: min 90D låg som sagt förmånsvärdet på 8300 vilket ger 60% upp till S LR 2023. Det får bli en Volvo XC40 recharge eller annat billigt :(
Eller så är det bara att blunda och köra på vad hjärtat säger :D
8 300:- är jättehögt också jämfört med de gyllene åren 2018-2020. Tror man peakade 2019 med en vit/svart Long Range utan extrautrustning som då hamnade på 4 743:-/mån brutto för inkomstår 2019.

Jag har roat mig med lite uträkningar och jämförelser för att illustrera hur pass mycket dyrare en Model S Long Range har blivit att ha. Åtminstone som egenföretagare. Lägg till att andrahandsvärdet på goda grunder kunde antas vara mycket bättre procentuellt sett på en 2019 jämfört med en 2023 så blir skillnaden ännu större.

2019 hade vi:

- Ultralågt förmånsvärde.
- Ultralåg ränta.
- Bonus på 70 tusen.
- Ultralåga elpriser.
- Fri SuC i vissa fall.

Allt detta gjorde det extremt fördelaktigt att köra elbil i allmänhet och Model S i synnerhet. Detta bidrog till goda andrahandsvärden också såklart. Lägg även till att folk hade bolån på drygt en procent, kraftig stigande bostadspriser i ryggen, högkonjunktur utan större risk för arbetslöshet, ingen inflation och kraftiga reallöneökningar.

Nu har vi högre räntor, höga elpriser, dyrare grundpris, extremt mycket högre förmånsvärde, ingen elbilsbonus, höga bolåneräntor, fallande bostadspriser, jättehög inflation, reallönesäkningar på en historisk nivå...

Man kan väl säga att Model S gör en slags klassresa uppåt nu. Är väl bäst för Tesla att den faceliftade versionen verkligen är värd de extra pengarna. För de som nu har råd/lust att lägga 17 tusen i månaden på en enda bil... Skulle tippa att Model S tappat 95 av 100 spekulanter jämfört med 2019. Åtminstone bland de som kan räkna. :lol:

Hej förresten. :)
lr+.png
23vs19.png
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av NEO »

Verdi skrev: 09 jan 2023 20:43
Rennwagen skrev: 09 jan 2023 19:34
Sjukt vad det har ökat :evil: min 90D låg som sagt förmånsvärdet på 8300 vilket ger 60% upp till S LR 2023. Det får bli en Volvo XC40 recharge eller annat billigt :(
Eller så är det bara att blunda och köra på vad hjärtat säger :D
8 300:- är jättehögt också jämfört med de gyllene åren 2018-2020. Tror man peakade 2019 med en vit/svart Long Range utan extrautrustning som då hamnade på 4 743:-/mån brutto för inkomstår 2019.

Jag har roat mig med lite uträkningar och jämförelser för att illustrera hur pass mycket dyrare en Model S Long Range har blivit att ha. Åtminstone som egenföretagare. Lägg till att andrahandsvärdet på goda grunder kunde antas vara mycket bättre procentuellt sett på en 2019 jämfört med en 2023 så blir skillnaden ännu större.

2019 hade vi:

- Ultralågt förmånsvärde.
- Ultralåg ränta.
- Bonus på 70 tusen.
- Ultralåga elpriser.
- Fri SuC i vissa fall.

Allt detta gjorde det extremt fördelaktigt att köra elbil i allmänhet och Model S i synnerhet. Detta bidrog till goda andrahandsvärden också såklart. Lägg även till att folk hade bolån på drygt en procent, kraftig stigande bostadspriser i ryggen, högkonjunktur utan större risk för arbetslöshet, ingen inflation och kraftiga reallöneökningar.

Nu har vi högre räntor, höga elpriser, dyrare grundpris, extremt mycket högre förmånsvärde, ingen elbilsbonus, höga bolåneräntor, fallande bostadspriser, jättehög inflation, reallönesäkningar på en historisk nivå...

Man kan väl säga att Model S gör en slags klassresa uppåt nu. Är väl bäst för Tesla att den faceliftade versionen verkligen är värd de extra pengarna. För de som nu har råd/lust att lägga 17 tusen i månaden på en enda bil... Skulle tippa att Model S tappat 95 av 100 spekulanter jämfört med 2019. Åtminstone bland de som kan räkna. :lol:

Hej förresten. :)
Kors i taket, Mwall has left the building och tillbaka i äkta Verdiform!

Har inget kaffe att bjuda på, men rätt oväntat.

Blev det plaid på dig?

Var det verkligen 70000 2019? Hämtade ut en ny XP100DL i september och den fick jag 60000kr för.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6351
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av spacecoin »

NEO skrev: 09 jan 2023 22:49
Var det verkligen 70000 2019? Hämtade ut en ny XP100DL i september och den fick jag 60000kr för.
Det var 60k. Jag har en MX 2019, och den hade 9600 FMV, nu 10 000. MS LR var ju verkligen ett fynd 2019. Fortfarande 5700 FMV. Synd att man behövde drag...
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare
Inlägg: 280
Blev medlem: 07 okt 2016 10:55

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Rennwagen »

STORT Tack Verdi för att du delade det stora perspektivet med oss. S har verkligen åkt berg och dalbana kostnadsmässigt.
Utifrån infon som kommer i tråden och nästan oberoende om FMV är 13.278 eller 14.890 kr/mån så börjar BMW i4 M50 te sig som ett intressant alternativ till S LR då den ligger betydligt lägre i förmånsvärde (ca 8.000) och kostnad.
Iofs mycket mindre bil, men det är bra klipp och fin väghållning i den också. Jag har en sån beställd utöver S LR och får väl se vilken som kan levereras först...
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
DanneS
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 aug 2020 11:02

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av DanneS »

Själv fick jag idag besked om att min Model S LR som jag beställde i April kan designas. Priset är nästan 300 000 högre än det var med min model 2020 och med den har jag gratis SuperCharging. Om man adderar det högre förmånsvärdet så håller jag med om att Model S kliver upp en klass och kundunderlaget krymper. Jag håller nog på min gamla skorv och väntar och ser hur det blir om ett år eller så.

Det är ett prekärt läge för både Tesla och oss köpare. Att beställa en bil för lääänge sedan och då inte veta priset eller indikation på leveranstid är ju en faktor. Att inte heller få ett pris från Tesla på inbyte förrän man blir kopplad till en ny bil (som man inte vet priset på) är ju ytterligare en parameter som skapar osäkerhet. Visst, det kan man kolla på andra ställen men ändå.

Det är inte fy skam att åka ett år gratis till i sin Model S från 2020.
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av improwise »

DanneS skrev: 10 jan 2023 18:07
Själv fick jag idag besked om att min Model S LR som jag beställde i April kan designas. Priset är nästan 300 000 högre än det var med min model 2020 och med den har jag gratis SuperCharging. Om man adderar det högre förmånsvärdet så håller jag med om att Model S kliver upp en klass och kundunderlaget krymper. Jag håller nog på min gamla skorv och väntar och ser hur det blir om ett år eller så.

Det är ett prekärt läge för både Tesla och oss köpare. Att beställa en bil för lääänge sedan och då inte veta priset eller indikation på leveranstid är ju en faktor. Att inte heller få ett pris från Tesla på inbyte förrän man blir kopplad till en ny bil (som man inte vet priset på) är ju ytterligare en parameter som skapar osäkerhet. Visst, det kan man kolla på andra ställen men ändå.

Det är inte fy skam att åka ett år gratis till i sin Model S från 2020.
Resonerar i stort sett likadant, med tillägget att min Model S gått knappt 2500 mil och därför inte direkt är sliten som så. Lär säkert köpa en ny förr eller senare, men först vill jag nog se var priserna tar vägen och i vilken mån Tesla bestämmer sig för att sänka priserna när, gissar jag, försäljningen dalar. Men det lär väl visa sig :)
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 14 dec 2019 10:06

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av OscarA »

DanneS skrev: 10 jan 2023 18:07
Själv fick jag idag besked om att min Model S LR som jag beställde i April kan designas. Priset är nästan 300 000 högre än det var med min model 2020 och med den har jag gratis SuperCharging. Om man adderar det högre förmånsvärdet så håller jag med om att Model S kliver upp en klass och kundunderlaget krymper. Jag håller nog på min gamla skorv och väntar och ser hur det blir om ett år eller så.

Det är ett prekärt läge för både Tesla och oss köpare. Att beställa en bil för lääänge sedan och då inte veta priset eller indikation på leveranstid är ju en faktor. Att inte heller få ett pris från Tesla på inbyte förrän man blir kopplad till en ny bil (som man inte vet priset på) är ju ytterligare en parameter som skapar osäkerhet. Visst, det kan man kolla på andra ställen men ändå.

Det är inte fy skam att åka ett år gratis till i sin Model S från 2020.
Jag beställde 2020-02 och har inte fått någon info än. :D
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3633
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Tellus »

Kan man inte få tre blink vid filbyte på något sätt? Utan att manuellt stänga av.
Färddator ovan ratten, batteritemp och kW uttag är det bara på äldre ludi modeller?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Dagfinn
Teslaägare
Inlägg: 380
Blev medlem: 01 jul 2021 12:34

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Dagfinn »

Tellus skrev: 11 jan 2023 09:36
Kan man inte få tre blink vid filbyte på något sätt? Utan att manuellt stänga av.
Färddator ovan ratten, batteritemp och kW uttag är det bara på äldre ludi modeller?
Finns en inställning man kan aktivera som automatiskt stänger av blinkers när man utfört filbyte, kör av på en avfart etc. Eller vad menar du?
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1448
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av kenjon »

Nej, inte utan att slå av den automatiska.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8603
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Pontus »

Dagfinn skrev: 11 jan 2023 09:57
Tellus skrev: 11 jan 2023 09:36
Kan man inte få tre blink vid filbyte på något sätt? Utan att manuellt stänga av.
Färddator ovan ratten, batteritemp och kW uttag är det bara på äldre ludi modeller?
Finns en inställning man kan aktivera som automatiskt stänger av blinkers när man utfört filbyte, kör av på en avfart etc. Eller vad menar du?
Vid filbyten fungerar det bra med denna funktionen men inte när man blinkar ut ur en rondell då måste jag alltid stänga av manuellt. I dom lägena skulle jag också vilja kunna göra 3-blinkare.
Om någon hittar en sådan funktion berätta gärna.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1147
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av bjornnilsson »

Pontus skrev: 11 jan 2023 10:48
Vid filbyten fungerar det bra med denna funktionen men inte när man blinkar ut ur en rondell då måste jag alltid stänga av manuellt. I dom lägena skulle jag också vilja kunna göra 3-blinkare.
Om någon hittar en sådan funktion berätta gärna.
Är det alltså motsvarande när man duttar på stenåldersblinkersen i en tidigare model S och den blinkar några gånger vänster eller höger? Den använder jag konstant. Håller tummarna för att funktionen finns i nya MS..
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8603
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Pontus »

bjornnilsson skrev: 11 jan 2023 11:01
Pontus skrev: 11 jan 2023 10:48
Vid filbyten fungerar det bra med denna funktionen men inte när man blinkar ut ur en rondell då måste jag alltid stänga av manuellt. I dom lägena skulle jag också vilja kunna göra 3-blinkare.
Om någon hittar en sådan funktion berätta gärna.
Är det alltså motsvarande när man duttar på stenåldersblinkersen i en tidigare model S och den blinkar några gånger vänster eller höger? Den använder jag konstant. Håller tummarna för att funktionen finns i nya MS..
Precis den, jag har inte hittat någon motsvarighet på nya S.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
kallekula
Inlägg: 747
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av kallekula »

Det sämsta med blinkersknapparna är att de tidigare användes för nästa/föregående låt. Lite väl många gånger jag börjat blinka när jag egentligen vill byta låt. Det tar några sekunder innan jag fattar varför jag blinkar och varför samma låt fortfarande spelar...
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6521
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Tars »

kallekula skrev:
Det sämsta med blinkersknapparna är att de tidigare användes för nästa/föregående låt. Lite väl många gånger jag börjat blinka när jag egentligen vill byta låt. Det tar några sekunder innan jag fattar varför jag blinkar och varför samma låt fortfarande spelar...
Gör exakt samma sak!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Engen
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 09 jun 2017 12:02
Ort: Upplands Väsby

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Engen »

Tars skrev: 11 jan 2023 12:09
kallekula skrev:
Det sämsta med blinkersknapparna är att de tidigare användes för nästa/föregående låt. Lite väl många gånger jag börjat blinka när jag egentligen vill byta låt. Det tar några sekunder innan jag fattar varför jag blinkar och varför samma låt fortfarande spelar...
Gör exakt samma sak!
Ja me! :D
Men om man vickar det vänstra scrollhjulet åt höger så hoppar man till nästa låt. Åt vänster så hoppar man bakåt.
MS LR -22/23 Pearl White Next gen - Nöjd!
S75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
Användarvisningsbild
Dagfinn
Teslaägare
Inlägg: 380
Blev medlem: 01 jul 2021 12:34

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Dagfinn »

Engen skrev: 11 jan 2023 15:47
Tars skrev: 11 jan 2023 12:09
kallekula skrev:
Det sämsta med blinkersknapparna är att de tidigare användes för nästa/föregående låt. Lite väl många gånger jag börjat blinka när jag egentligen vill byta låt. Det tar några sekunder innan jag fattar varför jag blinkar och varför samma låt fortfarande spelar...
Gör exakt samma sak!
Ja me! :D
Men om man vickar det vänstra scrollhjulet åt höger så hoppar man till nästa låt. Åt vänster så hoppar man bakåt.
Jag är rätt så säker på att dom vet det. Om man däremot har flera års vana med att saker görs på ett visst sätt, kan det vara lätt att göra fel av ren automagi :)
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8603
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Pontus »

Hur som helst så är jag ratt säker på att yoken är bättre som ratt :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 879
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av PhR34k »

Efter att ha kört min Plaid i 4 veckor snart och fått hoppa in i min pickis som har vanlig ratt så vette fan alltså ang Yoken. 🫣
Mycket bättre känsla med vanlig ratt och blinkersspak måste jag säga
Användarvisningsbild
Rimlig
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 09 aug 2022 08:51

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Rimlig »

PhR34k skrev:
Efter att ha kört min Plaid i 4 veckor snart och fått hoppa in i min pickis som har vanlig ratt så vette fan alltså ang Yoken. 🫣
Mycket bättre känsla med vanlig ratt och blinkersspak måste jag säga
Instämmer.
Yoken är riktigt nice vid motorväg/landsvägskörning. Riktigt fint att ha helt fri sikt och inget som skymmer mätare etc, men Yoken suger vid mer aktiv körning där ratten snabbt behöver vridas mer än 180 grader. Gör ju track mode mindre användbart.

En sak till - detta är naturligtvis bara en vän som klagat på - men det nästan är omöjligt att ”hålla ratten” med ena knäet medan man trixar med annat. (jo, visst finns autopilot, men den funkar ju nästan bara på finväg).

Tutan som vissa klagar på känns dock som ett ickeproblem - släng bara handflatan på högra knappgruppen så tutar den. Inte svårt att sikta, utom möjligen mitt i en sväng då…. ;)
Model S 85D -15
Model 3 Performance -21
Model S Ludicrous Performance -20
Model S Plaid, röd
fbodin
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 dec 2019 08:16

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av fbodin »

Hur får man kontakt med Tesla om man vill kontrollera vilken ratt man kan få på sin S? Lade beställningen för länge sen och då fanns det ju inga alternativ till yoken.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3633
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Tellus »

fbodin skrev: 12 jan 2023 08:07
Hur får man kontakt med Tesla om man vill kontrollera vilken ratt man kan få på sin S? Lade beställningen för länge sen och då fanns det ju inga alternativ till yoken.
Chat bubblan vid beställnings sidan
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
fbodin
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 dec 2019 08:16

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av fbodin »

What chattbubbla, var då?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5525
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av SwedishAdvocate »

fbodin skrev: 12 jan 2023 09:07
What chattbubbla, var då?
Jag får inte (heller?) upp någon chattbubbla. Vet inte varför. Kanske pga av mitt VPN. Kanske för att jag inte kör senaste Mac OS:et. Någon kanske är sjuk/vabbar idag. Tesla kanske har ngt problem med sitt chatt-system.

Har du testat att ringa någon av deras "Stores"? De är ju öppna nu sedan kl. 09.00...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar