Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 15:43
Någon här som beställde en Plaid runt augusti förra året som kan kolla upp vad priset låg på då?
https://teslaclubsweden.se/forum/
Beställde 10 Juni 21 för 1 279 990, dagen efter höjdes priset med 100K. Så skulle gissa på 1 379 990 i Augusti.Stolpskott skrev:Någon här som beställde en Plaid runt augusti förra året som kan kolla upp vad priset låg på då?
Jag har en printscreen från 27e Sept 2020 då var priset 1499990Stolpskott skrev:Någon här som beställde en Plaid runt augusti förra året som kan kolla upp vad priset låg på då?
Asch, eftersom tesla aldrig lär lägga till sensorrengöring så kommer det bara fungera i Kalifornien om de någonsin får till mjukvaran.spacecoin skrev:Det rimliga är att dom använder det ryktena säger: 5MP-kameror och HD-radar. Vi får väl se när det händer och om man ändrar kameraplaceringen.Dagfinn skrev:hw4 antagligen kommer kräva nya kameror etc oxå för att nyttja det fullt ut.
Borde kunna funka på motorväg i torrt väglag om 3-4 år.thebishop skrev:Asch, eftersom tesla aldrig lär lägga till sensorrengöring så kommer det bara fungera i Kalifornien om de någonsin får till mjukvaran.spacecoin skrev:Det rimliga är att dom använder det ryktena säger: 5MP-kameror och HD-radar. Vi får väl se när det händer och om man ändrar kameraplaceringen.Dagfinn skrev:hw4 antagligen kommer kräva nya kameror etc oxå för att nyttja det fullt ut.
Du har väl inte flugit över Atlanten och släppt ut en massa koldioxid?AAKEE skrev:Klämde på och provsatt en plaid häromdagen. Känner på mig att det var ett dyrt misstag
Jag blev så illa tvungen, ingen Plaid dema:s ju här.MWall skrev:Du har väl inte flugit över Atlanten och släppt ut en massa koldioxid?AAKEE skrev:Klämde på och provsatt en plaid häromdagen. Känner på mig att det var ett dyrt misstag
Något som kändes fel?AAKEE skrev:Klämde på och provsatt en plaid häromdagen. Känner på mig att det var ett dyrt misstag
Låter väl snarare som att han tyckte det mesta kändes rätt...OscarA skrev:Något som kändes fel?AAKEE skrev:Klämde på och provsatt en plaid häromdagen. Känner på mig att det var ett dyrt misstag
Har du fler än 2 barn som dessutom är små så anser jag att x:en är att föredra. Annars så skulle jag köra s:en då den har längre räckvidd och är snyggareGustafsson skrev:Har beställt både S o X LR, men vill bara ha en bil dock. Vilken ska jag nu välja? Bägge är egentligen lite stora men jag gillar min S. Kan se vitsen med ännu större bagage också. Tacksam input från sådana som ägt bägge…
Tyvärr ingenting.OscarA skrev:Något som kändes fel?AAKEE skrev:Klämde på och provsatt en plaid häromdagen. Känner på mig att det var ett dyrt misstag
Räcker gott som mervärde att dra 0-50 eller 0-70 när man står först vid rödljus på en del klassiska ställen, och se BMW-, Audi-, Mercedes- och Porscheförare stå kvar vid övergångsstället när man själv redan är borta. Och extra bonus är när de sedan känner sig tvungna att bryta hastighetsgränsen för att köra ikapp och om långt senare.MWall skrev:S är också poänglös om man inte kör bana. Många förstår inte det och köper en ändå för bragging rights. För kom igen, hur kul är det att gasa med en tung klump som ändå är uppe i farter där körkortet ryker på några sekunder? Finns inget ljud eller nåt annat som ger nåt mervärde heller.Legato skrev:Absolut. För de som vågar köra sin 1,5 miljonersbil utan försäkring. Skulle gissa att max 1 av 100 sålda Plaid S kommer köras på bana. Men har man de planerna så visst.
larsw skrev:Räcker gott som mervärde att dra 0-50 eller 0-70 när man står först vid rödljus på en del klassiska ställen, och se BMW-, Audi-, Mercedes- och Porscheförare stå kvar vid övergångsstället när man själv redan är borta. Och extra bonus är när de sedan känner sig tvungna att bryta hastighetsgränsen för att köra ikapp och om långt senare.MWall skrev:S är också poänglös om man inte kör bana. Många förstår inte det och köper en ändå för bragging rights. För kom igen, hur kul är det att gasa med en tung klump som ändå är uppe i farter där körkortet ryker på några sekunder? Finns inget ljud eller nåt annat som ger nåt mervärde heller.Legato skrev:Absolut. För de som vågar köra sin 1,5 miljonersbil utan försäkring. Skulle gissa att max 1 av 100 sålda Plaid S kommer köras på bana. Men har man de planerna så visst.
Iaf finner jag det mervärdet värt på en vanlig S100D. Alltid undrat dock om det känns för de bilarna som att de står stilla när de ser en sticka iväg.
larsw skrev:Räcker gott som mervärde att dra 0-50 eller 0-70 när man står först vid rödljus på en del klassiska ställen, och se BMW-, Audi-, Mercedes- och Porscheförare stå kvar vid övergångsstället när man själv redan är borta. Och extra bonus är när de sedan känner sig tvungna att bryta hastighetsgränsen för att köra ikapp och om långt senare.MWall skrev:S är också poänglös om man inte kör bana. Många förstår inte det och köper en ändå för bragging rights. För kom igen, hur kul är det att gasa med en tung klump som ändå är uppe i farter där körkortet ryker på några sekunder? Finns inget ljud eller nåt annat som ger nåt mervärde heller.Legato skrev:Absolut. För de som vågar köra sin 1,5 miljonersbil utan försäkring. Skulle gissa att max 1 av 100 sålda Plaid S kommer köras på bana. Men har man de planerna så visst.
Iaf finner jag det mervärdet värt på en vanlig S100D. Alltid undrat dock om det känns för de bilarna som att de står stilla när de ser en sticka iväg.
En ny 911 carrera s gör ju 0-100 på 3,3. Är du säker på att dom vill köra en dragrace på väg till jobbet?MWall skrev:larsw skrev:Räcker gott som mervärde att dra 0-50 eller 0-70 när man står först vid rödljus på en del klassiska ställen, och se BMW-, Audi-, Mercedes- och Porscheförare stå kvar vid övergångsstället när man själv redan är borta. Och extra bonus är när de sedan känner sig tvungna att bryta hastighetsgränsen för att köra ikapp och om långt senare.MWall skrev:S är också poänglös om man inte kör bana. Många förstår inte det och köper en ändå för bragging rights. För kom igen, hur kul är det att gasa med en tung klump som ändå är uppe i farter där körkortet ryker på några sekunder? Finns inget ljud eller nåt annat som ger nåt mervärde heller.Legato skrev:Absolut. För de som vågar köra sin 1,5 miljonersbil utan försäkring. Skulle gissa att max 1 av 100 sålda Plaid S kommer köras på bana. Men har man de planerna så visst.
Iaf finner jag det mervärdet värt på en vanlig S100D. Alltid undrat dock om det känns för de bilarna som att de står stilla när de ser en sticka iväg.
Hur vet du ens om de tävlar tillbaka?
Jag är så gammal att jag inte längre bryr mig om att försöka lajva vuxen. Ska man lajva vuxen köper man väl typ en VW ID.5 eller något sådant och inte en Model S, X, Plaid eller 3/Y Performance.Dafro skrev:larsw skrev:Räcker gott som mervärde att dra 0-50 eller 0-70 när man står först vid rödljus på en del klassiska ställen, och se BMW-, Audi-, Mercedes- och Porscheförare stå kvar vid övergångsstället när man själv redan är borta. Och extra bonus är när de sedan känner sig tvungna att bryta hastighetsgränsen för att köra ikapp och om långt senare.MWall skrev:S är också poänglös om man inte kör bana. Många förstår inte det och köper en ändå för bragging rights. För kom igen, hur kul är det att gasa med en tung klump som ändå är uppe i farter där körkortet ryker på några sekunder? Finns inget ljud eller nåt annat som ger nåt mervärde heller.Legato skrev:Absolut. För de som vågar köra sin 1,5 miljonersbil utan försäkring. Skulle gissa att max 1 av 100 sålda Plaid S kommer köras på bana. Men har man de planerna så visst.
Iaf finner jag det mervärdet värt på en vanlig S100D. Alltid undrat dock om det känns för de bilarna som att de står stilla när de ser en sticka iväg.
Dom kanske är vuxna så dom inte bryr sig det minsta.
Åh, det finns många vuxna som gillar att leka Jag är nog i alla fall nästan vuxen och jag tycker det är skoj. Ibland vill andra vara med och leka också. Jag drog en Audi e-tron vid ett par trafikljus i rad i stan förra året och efter ett par gånger tog han ner rutan och ville prata. Han bara asgarvade och var helt lyrisk över hur snabbt min bil stack ivägDafro skrev:larsw skrev:Räcker gott som mervärde att dra 0-50 eller 0-70 när man står först vid rödljus på en del klassiska ställen, och se BMW-, Audi-, Mercedes- och Porscheförare stå kvar vid övergångsstället när man själv redan är borta. Och extra bonus är när de sedan känner sig tvungna att bryta hastighetsgränsen för att köra ikapp och om långt senare.MWall skrev:S är också poänglös om man inte kör bana. Många förstår inte det och köper en ändå för bragging rights. För kom igen, hur kul är det att gasa med en tung klump som ändå är uppe i farter där körkortet ryker på några sekunder? Finns inget ljud eller nåt annat som ger nåt mervärde heller.Legato skrev:Absolut. För de som vågar köra sin 1,5 miljonersbil utan försäkring. Skulle gissa att max 1 av 100 sålda Plaid S kommer köras på bana. Men har man de planerna så visst.
Iaf finner jag det mervärdet värt på en vanlig S100D. Alltid undrat dock om det känns för de bilarna som att de står stilla när de ser en sticka iväg.
Dom kanske är vuxna så dom inte bryr sig det minsta.
Man känner sig lite som en ambassadör när man kör ifrån dom andra vid rödljuset. Plaid blir utsökt för att värva nya kunder och hålla uppe andrahandsvärdet.danni skrev:Åh, det finns många vuxna som gillar att leka Jag är nog i alla fall nästan vuxen och jag tycker det är skoj. Ibland vill andra vara med och leka också. Jag drog en Audi e-tron vid ett par trafikljus i rad i stan förra året och efter ett par gånger tog han ner rutan och ville prata. Han bara asgarvade och var helt lyrisk över hur snabbt min bil stack ivägDafro skrev:larsw skrev:Räcker gott som mervärde att dra 0-50 eller 0-70 när man står först vid rödljus på en del klassiska ställen, och se BMW-, Audi-, Mercedes- och Porscheförare stå kvar vid övergångsstället när man själv redan är borta. Och extra bonus är när de sedan känner sig tvungna att bryta hastighetsgränsen för att köra ikapp och om långt senare.MWall skrev:S är också poänglös om man inte kör bana. Många förstår inte det och köper en ändå för bragging rights. För kom igen, hur kul är det att gasa med en tung klump som ändå är uppe i farter där körkortet ryker på några sekunder? Finns inget ljud eller nåt annat som ger nåt mervärde heller.Legato skrev:Absolut. För de som vågar köra sin 1,5 miljonersbil utan försäkring. Skulle gissa att max 1 av 100 sålda Plaid S kommer köras på bana. Men har man de planerna så visst.
Iaf finner jag det mervärdet värt på en vanlig S100D. Alltid undrat dock om det känns för de bilarna som att de står stilla när de ser en sticka iväg.
Dom kanske är vuxna så dom inte bryr sig det minsta.