Sida 27 av 238

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 06:19
av Zalman3
Screenshot_20210616-061752_YouTube.jpg
Screenshot_20210616-062255_YouTube.jpg
I baksätet kan du styra:
1. Musik
2. Klimat
3. Värme
4. Film

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 06:28
av Zalman3
Screenshot_20210616-062648_YouTube.jpg
Screenshot_20210616-062746_YouTube.jpg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 06:33
av Zalman3

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 06:40
av Zalman3

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 07:26
av bjornnilsson
Zalman3 skrev:
Plaid kör ifrån några McLaren.
Det är något speciellt med att axa ifrån en avgasbil där man hela tiden överhör hur bensinmotorn får kämpa. Har träffat på en nyare Ferrari och ett par ljudliga Audis RS-någonting ute på landsvägarna.. Audi hänger faktiskt på oväntat bra men inte tillräckligt. Men i min bil så tar sedan vindbrus och vägljud över ljudintrycket. Enligt klippet så känns Plaid mycket tystare i jämförelse. Det där kan nog faktiskt bli en riktigt fin bil att åka långt med.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 07:57
av dd88
Gillar Randy, men får hoppas att vi får se ett rekordförsök med en omodifierad bil innan Unplugged Performance gör det med sin.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 08:11
av Zalman3

More Details On Tesla’s Innovative Carbon-Wrapped Motor.

Elon pointed out that the Plaid’s carbon-wrapped motor is the most advanced motor on the planet outside of a lab and that they have a few ideas for increasing torque and max RPM even further for the new Roadster.

https://cleantechnica.com/2021/06/16/mo ... ped-motor/

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 16:27
av Zalman3

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 22:06
av Zalman3
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 22:13
av Hertsh
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 22:23
av renes
taliz skrev:
Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.

Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.

Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 22:36
av Zalman3
Hertsh skrev:
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 22:44
av Maw
renes skrev:
taliz skrev:
Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.

Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.

Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 22:45
av renes
Maw skrev:
renes skrev:
taliz skrev:
Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.

Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.

Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.
Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 22:54
av Maw
renes skrev:
Maw skrev:
renes skrev:
taliz skrev:
Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.

Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.

Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.
Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.
Jag har bara kört några timmar i ID3 och ID4 men tycker touchknapparna fungerade bra så om Tesla lyckas lika bra så skulle jag säga att det är tillräckligt. Blir de bättre så är det guldstjärna :)

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 22:58
av dd88
Zalman3 skrev:
Hertsh skrev:
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!
Peakvärde eller continuous?

Vore kul att se hela laddkurvan.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 23:02
av Zalman3
20190629-tesla-v3-supercharging-hawthorne-ca-250kw-dcfc-3 (1).jpg
Tesla M3
250kW laddning
1.722 km/h

Tesla MS Plaid
246kW laddning
1.606km/h

Alltså drar en MS Plaid ca 9% mer el per mil än en M3.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 23:04
av AAKEE
Zalman3 skrev:
Hertsh skrev:
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!
Exakt!

Jag nådde bara 245kW/1544km/h :-)

Vet vi om den(Plaid) håller i den laddeffekten ett tag ?

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 23:07
av Zalman3
dd88 skrev:
Zalman3 skrev:
Hertsh skrev:
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Bilagan Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg finns inte längre
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!
Peakvärde eller continuous?

Vore kul att se hela laddkurvan.
Plaid borde kunna få en bättre laddkurva eftersom kylkapaciteten är ca dubbelt så bra som för en P100D.
Screenshot_20210616-230456_Chrome.jpg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 04:49
av Zalman3
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Bilagan Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg finns inte längre
Plaid klarar 246kW vid 34%.
M3 ligger under 150kW vid 34%.
Screenshot_20210617-044359_YouTube.jpg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 04:51
av Zalman3
Screenshot_20210617-043245_YouTube.jpg
Screenshot_20210617-043133_YouTube.jpg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 08:42
av Max3

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 09:05
av OfarligTesla
Ja det är ju svårt att inte bli sugen faktiskt, speciellt i att de verkar ha gjort den så pass tyst. Får nog se till att skaffa en större parkeringsplats till nästa år ändå…

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:10
av Max3

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:16
av fth
Max3 skrev:
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt. :D

/fth