Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 16 jun 2021 06:19
1. Musik
2. Klimat
3. Värme
4. Film
https://teslaclubsweden.se/forum/
Det är något speciellt med att axa ifrån en avgasbil där man hela tiden överhör hur bensinmotorn får kämpa. Har träffat på en nyare Ferrari och ett par ljudliga Audis RS-någonting ute på landsvägarna.. Audi hänger faktiskt på oväntat bra men inte tillräckligt. Men i min bil så tar sedan vindbrus och vägljud över ljudintrycket. Enligt klippet så känns Plaid mycket tystare i jämförelse. Det där kan nog faktiskt bli en riktigt fin bil att åka långt med.Zalman3 skrev:Plaid kör ifrån några McLaren.
https://cleantechnica.com/2021/06/16/mo ... ped-motor/
More Details On Tesla’s Innovative Carbon-Wrapped Motor.
Elon pointed out that the Plaid’s carbon-wrapped motor is the most advanced motor on the planet outside of a lab and that they have a few ideas for increasing torque and max RPM even further for the new Roadster.
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.Maw skrev:Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Jag har bara kört några timmar i ID3 och ID4 men tycker touchknapparna fungerade bra så om Tesla lyckas lika bra så skulle jag säga att det är tillräckligt. Blir de bättre så är det guldstjärnarenes skrev:Då blir det spännande att se om kvalitén på feedback i Teslan är bättre än den eller inte.Maw skrev:Det är tactile feedback på ID4 och ID3 också.renes skrev:I en av videos nämndes det att det är en vibration när man trycker, dvs tactile feedback. Jag har ju redan ett par Macbooks med tactile feedback i styrplattan och det är, åtminstone för mig, stört omöjligt att märka skillnad mellan en mekanisk rörelse och den fejkade med tactile feedback. Samma på iPhones, typ. Det finns alltså en bra chans att knapparna kommer att kännas precis som om de var "vanliga" mekaniska.taliz skrev:Det värsta med blinkersknapparna är nog att de är touch.
Hade det varit vanliga knappar tror jag det funkat bra.
Har ju touch i ID4an och det är helt värdelöst, funkar kanske var tredje gång om man har tur.
Hur ID4 gör det har jag ingen aning om. Ingen tactile feedback?
Peakvärde eller continuous?Zalman3 skrev:Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Exakt!Zalman3 skrev:Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Plaid borde kunna få en bättre laddkurva eftersom kylkapaciteten är ca dubbelt så bra som för en P100D.dd88 skrev:Peakvärde eller continuous?Zalman3 skrev:Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!Hertsh skrev:Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Vore kul att se hela laddkurvan.
Plaid klarar 246kW vid 34%.Zalman3 skrev:Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt.Max3 skrev: