Leveranstid på WC beställd från Tesla-butiken
Postat: 12 feb 2021 19:03
Hej,
Min UMC gav upp för drygt två veckor efter att jag använt den dagligen under tre och ett halvt år. Inte mycket att säga om det då den ju inte är byggd för att användas i ur och skur så jag tänkte att det är lika bra att beställa en Wall Connector som jag ska koppla in enligt Bjelke-metoden med 3-fas-handske.
Så jag loggade in på Tesla shopen den 27/1 och beställde en Wall Connector med 7,5 m kabel. Så långt allt väl, 5200 kr drogs direkt från kontot och ett bekräftelsemail kom som meddelade att ett mail med spårningsinformation skulle komma så snart produkten skickats.
Nu har det gått 16 dagar och ännu har inget mail med spårningsinformation eller beräknad leveranstid har kommit. Suck.
Jag har skickat 4 mail till onlineordersEMEA@tesla.com men inte fått något svar mer än ett automatsvar varje gång om att de ska återkomma "as swiftly as possible".
Som ni förstår så börjar det bli ganska omständligt när man inte längre har möjlighet att ladda hemma och man bor ute på landet.
Är det någon mer som råkat ut för något liknande och är det någon som har förslag på hur man får kontakt med Tesla-butiken när de inte svarar på mail?
Jag hittar i alla fall inget telefonnummer angivet på hemsidan.
Min UMC gav upp för drygt två veckor efter att jag använt den dagligen under tre och ett halvt år. Inte mycket att säga om det då den ju inte är byggd för att användas i ur och skur så jag tänkte att det är lika bra att beställa en Wall Connector som jag ska koppla in enligt Bjelke-metoden med 3-fas-handske.
Så jag loggade in på Tesla shopen den 27/1 och beställde en Wall Connector med 7,5 m kabel. Så långt allt väl, 5200 kr drogs direkt från kontot och ett bekräftelsemail kom som meddelade att ett mail med spårningsinformation skulle komma så snart produkten skickats.
Nu har det gått 16 dagar och ännu har inget mail med spårningsinformation eller beräknad leveranstid har kommit. Suck.
Jag har skickat 4 mail till onlineordersEMEA@tesla.com men inte fått något svar mer än ett automatsvar varje gång om att de ska återkomma "as swiftly as possible".
Som ni förstår så börjar det bli ganska omständligt när man inte längre har möjlighet att ladda hemma och man bor ute på landet.
Är det någon mer som råkat ut för något liknande och är det någon som har förslag på hur man får kontakt med Tesla-butiken när de inte svarar på mail?
Jag hittar i alla fall inget telefonnummer angivet på hemsidan.