Värmning av batteri och kupé
Postat: 15 feb 2021 09:20
I går kväll lät jag min bil ladda till 80 %, något den var klar med c:a 02:00. Därefter stod den med kabeln ansluten till 11 kW ladduttag och på morgonen 07:10 startade jag laddning igen, samt värming av kupé och batteri. Det var -6 ° ute och det dröjde ända till 07:35 innan symbolen för batterivärmning slockande i appen. Strax därefter började laddningen krypa upp över 80 %.
Det verkar alltså som att under de första 25 min går all ström från 11 kW uttaget (dvs c:a 5 kWh) till att värma kupé och batteri.
Är det någon som vet hur hög yttertemperatur som krävs för att bilen inte ska värma batteriet?
Det verkar alltså som att under de första 25 min går all ström från 11 kW uttaget (dvs c:a 5 kWh) till att värma kupé och batteri.
Är det någon som vet hur hög yttertemperatur som krävs för att bilen inte ska värma batteriet?