Porsche Taycan Cross Turismo
Postat: 25 feb 2021 20:32
Vill ha!
Nejmarkuswesterberg skrev:Bara jag som tycker denna är fruktansvärt ful?
Håller med! Taycan är riktigt snygg men det är nåt i linjerna på Turismo som inte funkar. För mig.fth skrev:Nejmarkuswesterberg skrev:Bara jag som tycker denna är fruktansvärt ful?![]()
"Vanliga " Taycan är skitsnygg, denna var apful (rent objektivt alltså)![]()
/fth
Tycker Taycan är helt ok, även om e-tron GT är mycket snyggare. Men kombi =snygg? Lika omöjligt som en snygg SUVmarkuswesterberg skrev:Håller med! Taycan är riktigt snygg men det är nåt i linjerna på Turismo som inte funkar. För mig.fth skrev:Nejmarkuswesterberg skrev:Bara jag som tycker denna är fruktansvärt ful?![]()
"Vanliga " Taycan är skitsnygg, denna var apful (rent objektivt alltså)![]()
/fth
Ja, jag kan hålla med, men tyckte ändå holländarna lyckades riktigt bra med denna faktiskt:Legato skrev:Tycker Taycan är helt ok, även om e-tron GT är mycket snyggare. Men kombi =snygg? Lika omöjligt som en snygg SUVmarkuswesterberg skrev:Håller med! Taycan är riktigt snygg men det är nåt i linjerna på Turismo som inte funkar. För mig.fth skrev:Nejmarkuswesterberg skrev:Bara jag som tycker denna är fruktansvärt ful?![]()
"Vanliga " Taycan är skitsnygg, denna var apful (rent objektivt alltså)![]()
/fth
Låter misstänktsamt...HelectriC skrev:Fick tyvärr inte ta några bilder.
Var i Sverige provkörde du bilen?HelectriC skrev:Nu har jag precis varit och haft visning på bilen (trots att en del påstår att bilen inte existerar).
Den är ju sjukt cool, inget snack om saken. Dessutom så ser den bättre ut i verkligheten än på bild, men så är det ju med många bilar. Bagaget kändes helt ok, man kan få ett litet nät mellan bagage och kupé, som gör att man utan betänkligheter kan lasta helt upp. Då är det definitivt betydligt mer plats än i vanliga Taycan. Cykelhållare går in i speciella fästen bakom några små plastskydd höger och vänster om regskylten. Där sitter också kontakt för skyltbelysning till cykelhållare. Dock är det bara Porsches egna cykelhållare som passar och den kostar ca 15.000. Dessutom måste man betala ca 5.000 för fästen i bilen, så totalt blir det ca 20.000 för att kunna ha med max 3 cyklar där bak.
Baksätet kändes också betydligt större ut än i vanlig Taycan. Inget sluttande tak som inskränker.
Det enda jag tycker är lite tråkigt är att man inte kan få blanka lister runt hjulhusen till de vanliga varianterna, enbart till Turbo S. Men de kanske går att beställa som reservdel och byta ut?
Kommer denna som Audi etron GT sport back (eller vad den nu kan kallas) ca 100.000 billigare så blir det svårt att hålla sig borta![]()
Fick tyvärr inte ta några bilder.
Eftersom man inte ens fick ta bilder, så säger det sig kanske självt att det inte var aktuellt att köra dennek0 skrev:Var i Sverige provkörde du bilen?HelectriC skrev:Nu har jag precis varit och haft visning på bilen (trots att en del påstår att bilen inte existerar).
Den är ju sjukt cool, inget snack om saken. Dessutom så ser den bättre ut i verkligheten än på bild, men så är det ju med många bilar. Bagaget kändes helt ok, man kan få ett litet nät mellan bagage och kupé, som gör att man utan betänkligheter kan lasta helt upp. Då är det definitivt betydligt mer plats än i vanliga Taycan. Cykelhållare går in i speciella fästen bakom några små plastskydd höger och vänster om regskylten. Där sitter också kontakt för skyltbelysning till cykelhållare. Dock är det bara Porsches egna cykelhållare som passar och den kostar ca 15.000. Dessutom måste man betala ca 5.000 för fästen i bilen, så totalt blir det ca 20.000 för att kunna ha med max 3 cyklar där bak.
Baksätet kändes också betydligt större ut än i vanlig Taycan. Inget sluttande tak som inskränker.
Det enda jag tycker är lite tråkigt är att man inte kan få blanka lister runt hjulhusen till de vanliga varianterna, enbart till Turbo S. Men de kanske går att beställa som reservdel och byta ut?
Kommer denna som Audi etron GT sport back (eller vad den nu kan kallas) ca 100.000 billigare så blir det svårt att hålla sig borta![]()
Fick tyvärr inte ta några bilder.
Kul med återkoppling!HelectriC skrev:Nu har jag precis varit och haft visning på bilen (trots att en del påstår att bilen inte existerar).
Den är ju sjukt cool, inget snack om saken. Dessutom så ser den bättre ut i verkligheten än på bild, men så är det ju med många bilar. Bagaget kändes helt ok, man kan få ett litet nät mellan bagage och kupé, som gör att man utan betänkligheter kan lasta helt upp. Då är det definitivt betydligt mer plats än i vanliga Taycan. Cykelhållare går in i speciella fästen bakom några små plastskydd höger och vänster om regskylten. Där sitter också kontakt för skyltbelysning till cykelhållare. Dock är det bara Porsches egna cykelhållare som passar och den kostar ca 15.000. Dessutom måste man betala ca 5.000 för fästen i bilen, så totalt blir det ca 20.000 för att kunna ha med max 3 cyklar där bak.
Baksätet kändes också betydligt större ut än i vanlig Taycan. Inget sluttande tak som inskränker.
Det enda jag tycker är lite tråkigt är att man inte kan få blanka lister runt hjulhusen till de vanliga varianterna, enbart till Turbo S. Men de kanske går att beställa som reservdel och byta ut?
Kommer denna som Audi etron GT sport back (eller vad den nu kan kallas) ca 100.000 billigare så blir det svårt att hålla sig borta![]()
Fick tyvärr inte ta några bilder.
Två cm mer i grundutförande jämfört med vanliga Taycan tydligen.SwedishAdvocate skrev:Någon som vet hur hög markfrigång en Cross Turismo har? Verkar inte helt lätt att Googla fram...