Sida 1 av 1
Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 28 feb 2021 22:36
av rollo
Någon som har fått respons från Tesla i februari i detta ärende??
Fick ett mail från Tesla den 20 nov 2020 där det bland annat står:
"I vissa fall, om du redan betalat för reparationer som täcks av Garantijusteringsprogram, har du möjlighet att få en återbetalning. Tesla kommer att skicka återbetalningsuppgifterna i februari 2021."
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 28 feb 2021 22:43
av Nicke Nyfiken
Det kommer säkert. Det är ju nästan en och en halv timme kvar av februari.

Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 28 feb 2021 22:53
av rollo
Tänkte inte på det....

Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 28 feb 2021 23:39
av Franz
Följer man länken i mailet står det slutet av mars. Ett bra tag sedan det uppdaterades.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/8gb ... e=Iterable
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 31 mar 2021 23:00
av AndersBosson
Nu är vi då i slutet av Mars, är det någon som hört något än?
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 01 apr 2021 01:52
av rollo
Inte ett pip från Tesla sedan deras utskick till mej den 20:e november 2020.
I mailet fanns två olika datum för när informationen om återbetalning skulle skickas ut, dels i slutet av februari och slutet av mars. Skall man lägga in ett serviceärende i appen om återbetalning eller hur i h-lvete kontaktar man Tesla för att få respons? Det är ju uppenbart att de ljuger.

Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 01 apr 2021 08:42
av Henkens
rollo skrev:Inte ett pip från Tesla sedan deras utskick till mej den 20:e november 2020.
I mailet fanns två olika datum för när informationen om återbetalning skulle skickas ut, dels i slutet av februari och slutet av mars. Skall man lägga in ett serviceärende i appen om återbetalning eller hur i h-lvete kontaktar man Tesla för att få respons? Det är ju uppenbart att de ljuger.

Prova lägg in ett ärende så får vi se vad som händer.
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 01 apr 2021 09:28
av bat
Jag har mailat Malmö Service Center idag. Gissar på att de inte kommer ha något svar då det nog är en central/topp-styrd hantering.
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 01 apr 2021 10:26
av Lessmog
bat skrev:Jag har mailat Malmö Service Center idag. Gissar på att de inte kommer ha något svar då det nog är en central/topp-styrd hantering.
Nej du har helt rätt, mejlen är numera obemannad, ingen läser den.
Jag la in byte av minneskrets i samband med en annan, akut service. Fick vänta ett par veckor till, antagligen för att delar saknades.
Var beredd på problem! Det kunde ta upp till tre timmar sa man, att flytta över info till det nya systemet. Det räckte inte, den försökte boota om gång på gång. Mitt i natten kanske. Nä. Nästa förmiddag var bilen klar, meddelades plötsligt. Då satt jag redan i telefonkö till EMEA-servicedesken, som kunde se att ett SMS hade gått ut under tiden i luren.
Hur får man kontakt med Tesla då? Jo, via appen. MEN APPEN ÄR JU INTE PÅ NÄR BILEN ÄR HJÄRNDÖD. Inget svar på SMS, mejl är nedlagd, telefon likaså.
Vart tvungen att hyra bil i en hast för att slippa sova i skogen. Dåligt förhandlingsläge såhär i påskveckan, men fin liten bil och utmärkt service (Sixt Gbg, rekommenderas). Europcar hade inga bilar kvar.
viewtopic.php?f=10&t=24678&p=515565#p515565
Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 01 apr 2021 15:37
av rollo
La in ärendet i appen. Svaret blev som väntat att det är Tesla centralt som hanterar detta och att de inte kunde hjälpa mej.
Hur kontaktar man Tesla centralt, finns varken adress, telefon eller mejl (förutom
noreply@tesla.com)? Undrar om de svarar på en stämning? Blir inte fler Tesla för min del

Re: Garantijusteringsprogram - Touchskärm-komponent
Postat: 01 apr 2021 16:31
av kenjon
Prova någon generell adress, typ
info@tesla.com