Tycker formen är OK i stort, men utförandet ser väldigt billigt och plastigt ut (precis som syskonet Iq5) . Typ billig kinesbil i silvrig plast för runt 100 papp.
Hoppas att den ser och känns bra ut i verkligheten, och att den bara tar sig som "billig" ut på fotona.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Det går alltså ladda en annan bil med en TYP2 kabel, hane-hane?
Ja, det är väl nåt sånt. Jag såg nånstans att man behövde en specialkabel för det, och det måste ju rimligen vara en hane-hane.
Ändå en riktigt snygg funktion, som jag gärna skulle vilja se på alla elbilar. Bravo för den säger jag!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Den minsta kostar alltså som en SR+. För en Kia med 200hk.
Man har ambitioner minsann.
Ja, det är lite så jag tänker också. Visserligen två helt olika bilar, och Kian har 800V och lite annat lull-lull som Tesla saknar, men ändå. De har självförtroende, den saken är klar.
Jo, eller kanske. De har iaf. priser som premium i mellansegmentet. Ser dock verkligen inte premium ut (iaf. inte på dessa foton).
Återstår om de kan konkurrera med det och om kunderna köper det? Tror personligen att de kommer möte tuff konkurrens från både billigare M3 och PS2 tex.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
På vilket sett är ID4 plastig? Svinnice säten och känns modern både utvändigt och invändigt.
Nej du missförstår. ID4 är inte plastig alls. Men jag fick intrycket att Ioniq5 kanske är det utifrån bilderna jag har sett.
BN gillar både det stora benutrymmet för bakpassagerare och glastaket för frampassagerare (men verkar som längre baksätespassagerare riskerar att slår huvudet i den i bakre takbalken, precis som på Model Y), men anmärker på att han tycker ID4 (1st Max) är i princip lika plastig och lika tråkig interiörmässigt som ID3.
Föreslår Audis modell på samma MEB-plattform för de som vill ha en o-plastig interiör av högre kvalitet. Han gillar dock armstöden i framsäten och skidluckan mm.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
BN tycker ID4 (1st Max) är i princip lika plastig och lika tråkig interiörmässigt som ID3.
Hur vill han ha det egentligen? När han tittade på ID4 första gången tyckte han att den förmedlade e-tron-vibbar och att den inte alls var lika plastig som ID3. Björn får väl bestämma sig. Personligen tycker jag att det ligger ljusår mellan ID3 och ID4.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
BN tycker ID4 (1st Max) är i princip lika plastig och lika tråkig interiörmässigt som ID3.
Hur vill han ha det egentligen? När han tittade på ID4 första gången tyckte han att den förmedlade e-tron-vibbar och att den inte alls var lika plastig som ID3. Björn får väl bestämma sig. Personligen tycker jag att det ligger ljusår mellan ID3 och ID4.
"Tack för din förhandsbokning som nu är bekräftad!
Vi återkommer inom kort med mer information.
Din modell EV6 GT"
Jag tycker den verkar brutalt bra! Time will tell om man verkligen köper den, men värd 1000:- i återbetalningsbar reservation är den alla dagar i veckan
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Jag förbokade en M3 tidigt, men hoppade av då det inte tycktes bli någon dragkrok möjlig öht. Det blev det aldrig heller på modellen som var intressant, (Performance). Sedan dess har jag sneglat på MY Performance men avvaktat. Nu hoppade jag på en bokning för EV6 GT, så får vi se om det blir en beställning i slutändan. Klart spännande bil.
Jag förbokade en M3 tidigt, men hoppade av då det inte tycktes bli någon dragkrok möjlig öht. Det blev det aldrig heller på modellen som var intressant, (Performance). Sedan dess har jag sneglat på MY Performance men avvaktat.
Kommer MY P få möjlighet till krok?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Jag förbokade en M3 tidigt, men hoppade av då det inte tycktes bli någon dragkrok möjlig öht. Det blev det aldrig heller på modellen som var intressant, (Performance). Sedan dess har jag sneglat på MY Performance men avvaktat.
Kommer MY P få möjlighet till krok?
Ja, det finns som tillval i konfiguratorn.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Kia opens reservations of the all-electric Kia EV6 in the UK.
Buyers in the UK may now reserve Kia’s new electric car, the EV6, ahead of deliveries beginning later in autumn.
Pricing sets the EV outside the range of the plug-in car grant (PiCG) with even the baseline EV6 starting from £40,895 (47,925 euros).
Kia opens reservations of the all-electric Kia EV6 in the UK.
Buyers in the UK may now reserve Kia’s new electric car, the EV6, ahead of deliveries beginning later in autumn.
Pricing sets the EV outside the range of the plug-in car grant (PiCG) with even the baseline EV6 starting from £40,895 (47,925 euros).
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Var och kikade på bilen idag! Är riktigt imponerad... Snyggare i verkligheten än på bild, både in och utvändigt. Bra kvalitetskänsla i interiören, inte top-notch men långt ifrån de tidigare erfarenheter jag har från Kia/Hyundai. Snäppet bättre än Mach-E, men inte Lexus/Mercedes-nivå. Riktigt läcker i den matta lacken också. Förvillande lik en folie.
Gratis Ionity-abonnemang första året, därefter 139:-/månad. 3,1:- per kWh. Ej exakt koll på övrigas abonnemang men detta kändes klart överkomligt.
Detta i kombination med riktigt fin prestanda på GT-modellen och ett bra pris sett till vad man får så är jag riktigt, riktigt sugen!
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 3 gång.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021