BMW iX

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: BMW iX

Inlägg av OfarligTesla »

jonasl skrev:

Undrar vad det beror på. Audi A6 var vår förrförra bil upplevdes som tyst inuti. Samtidigt var det också den där man fick höja rösten mest av de bilar vi haft vad jag kan minnas. Touranen vi hade efter upplevdes som klart bullrigare men ändå behagligare att samtala i. Samma med Model 3.
Jag tror som sagt att det beror på vilka frekvenser som bilen är duktig på att stänga ute och ifall de frekvenserna som inte stängs ute lika effektivt faller mer inom rösternas omfång.

För övrigt är jag rätt impad av iX som bil egentligen, men jag kände samtidigt att den inte var vad jag letar efter.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11663
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: BMW iX

Inlägg av martinot »

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... enwashing/

"BMW iX är kanske världens just nu bästa greenwashing och ett fantastiskt exempel på hur den europeiska bilindustrin kämpar med image, marginaler och den hänsynslöst snabba teknikutveckling – samt inte minst sina vinstkrav."

Åsikter om detta?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare
Inlägg: 420
Blev medlem: 27 nov 2021 17:05

Re: BMW iX

Inlägg av DanneB »

current skrev:
Behövs inte Autobahn för att få den att dra 5kwh/mil.

Räcker med att köra tur och retur till gymmet. Körde i plus minus noll och snömodd. Körde 5+5km, Gick åt 11% av batteriet fram och tillbaka. Med en kapacitet på 70kwh gick det alltså 7,7kwh för en enda mil. Bilen sa 5,6 kwh men sanningen kanske är där mellan.

Kollade för skojs skull vad Teslan förbrukat på den kallaste dagen (-7 grader) i December. Samma resa tog 4% av batteriet och enligt Teslafi gick det åt 3,18kwh T/R.

Har svårt släppa det är så stor skillnad. BMW måste värma upp batteri extremt hårt, eller hela kupen. Eller motorerna?
Förvärm bilen innan du åker iväg, så slipper bilen värma upp både kupé och batteri den korta sträcka du kör. Det är det som drar. ;)
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7673
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: BMW iX

Inlägg av mikebike »

DanneB skrev:
current skrev:
Behövs inte Autobahn för att få den att dra 5kwh/mil.

Räcker med att köra tur och retur till gymmet. Körde i plus minus noll och snömodd. Körde 5+5km, Gick åt 11% av batteriet fram och tillbaka. Med en kapacitet på 70kwh gick det alltså 7,7kwh för en enda mil. Bilen sa 5,6 kwh men sanningen kanske är där mellan.

Kollade för skojs skull vad Teslan förbrukat på den kallaste dagen (-7 grader) i December. Samma resa tog 4% av batteriet och enligt Teslafi gick det åt 3,18kwh T/R.

Har svårt släppa det är så stor skillnad. BMW måste värma upp batteri extremt hårt, eller hela kupen. Eller motorerna?
Förvärm bilen innan du åker iväg, så slipper bilen värma upp både kupé och batteri den korta sträcka du kör. Det är det som drar. ;)
Och energin som förvärmningen drar räknas inte då? :roll:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: BMW iX

Inlägg av MWall »

Jag kollade TeslaFi för igår och då drog min Model S 525 Wh/km på en körning på 3 km och 472 Wh/km på en annan kort körning.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7673
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: BMW iX

Inlägg av mikebike »

MWall skrev:
Jag kollade TeslaFi för igår och då drog min Model S 525 Wh/km på en körning på 3 km och 472 Wh/km på en annan kort körning.
Min förra bil drog 3,5 l/mil vid korta körningar vintertid.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
benke_berguv
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: BMW iX

Inlägg av benke_berguv »

DanneB skrev:
current skrev:
Behövs inte Autobahn för att få den att dra 5kwh/mil.

Räcker med att köra tur och retur till gymmet. Körde i plus minus noll och snömodd. Körde 5+5km, Gick åt 11% av batteriet fram och tillbaka. Med en kapacitet på 70kwh gick det alltså 7,7kwh för en enda mil. Bilen sa 5,6 kwh men sanningen kanske är där mellan.

Kollade för skojs skull vad Teslan förbrukat på den kallaste dagen (-7 grader) i December. Samma resa tog 4% av batteriet och enligt Teslafi gick det åt 3,18kwh T/R.

Har svårt släppa det är så stor skillnad. BMW måste värma upp batteri extremt hårt, eller hela kupen. Eller motorerna?
Förvärm bilen innan du åker iväg, så slipper bilen värma upp både kupé och batteri den korta sträcka du kör. Det är det som drar. ;)
Kan ju omöjligen spela nån roll var energin kommer från, nånstans ska den ju tas för att kunna förbrukas :)?
Enda vettiga är väl att räkna antal förbrukat kWh i laddning fördelat på den sträckan man kör ?

//benke
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10414
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: BMW iX

Inlägg av Legato »

benke_berguv skrev:
DanneB skrev:
current skrev:
Behövs inte Autobahn för att få den att dra 5kwh/mil.

Räcker med att köra tur och retur till gymmet. Körde i plus minus noll och snömodd. Körde 5+5km, Gick åt 11% av batteriet fram och tillbaka. Med en kapacitet på 70kwh gick det alltså 7,7kwh för en enda mil. Bilen sa 5,6 kwh men sanningen kanske är där mellan.

Kollade för skojs skull vad Teslan förbrukat på den kallaste dagen (-7 grader) i December. Samma resa tog 4% av batteriet och enligt Teslafi gick det åt 3,18kwh T/R.

Har svårt släppa det är så stor skillnad. BMW måste värma upp batteri extremt hårt, eller hela kupen. Eller motorerna?
Förvärm bilen innan du åker iväg, så slipper bilen värma upp både kupé och batteri den korta sträcka du kör. Det är det som drar. ;)
Kan ju omöjligen spela nån roll var energin kommer från, nånstans ska den ju tas för att kunna förbrukas :)?
Enda vettiga är väl att räkna antal förbrukat kWh i laddning fördelat på den sträckan man kör ?

//benke
Håller med om att det egentligen är det enda vettiga... Tror dock nära nog ingen gör så. Den energi som går åt vid förvärmning rapporteras ju inte av bilen (inte Tesla, Audi, Honda iaf) och det är inte så lätt att få ut korrekt siffra heller faktiskt om man inte har realtidsmätning hemma. Tittar jag i bilen, i laddarens app eller i Greenelys app så skiljer sig ofta siffrorna några procent gällande effekten. Kanske är TeslaFi hyfsat exakt, men den funkar såklart bara på Tesla.

Sen är det ju egentligen bara "extrema" dagar som vi haft nu i närtid med väldigt höga elpriser som det överhuvudtaget känns relevant att kolla förbrukning på kortresor. Generellt är det ju långresorna där förbrukning spelar roll, inte så mycket i form av kostnad, men i form av räckvidd och laddtid.

Hade för övrigt en "skön" diskussion med nån snubbe på Facebook som hävdade att hans EQC bara hade 15 mils räckvidd. Visade sig att han räknat ut den baserat utifrån enbart körningar på 2-5 kilometer vintertid :lol:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: BMW iX

Inlägg av Esterox »

Legato skrev:
benke_berguv skrev:
DanneB skrev:
current skrev:
Behövs inte Autobahn för att få den att dra 5kwh/mil.

Räcker med att köra tur och retur till gymmet. Körde i plus minus noll och snömodd. Körde 5+5km, Gick åt 11% av batteriet fram och tillbaka. Med en kapacitet på 70kwh gick det alltså 7,7kwh för en enda mil. Bilen sa 5,6 kwh men sanningen kanske är där mellan.

Kollade för skojs skull vad Teslan förbrukat på den kallaste dagen (-7 grader) i December. Samma resa tog 4% av batteriet och enligt Teslafi gick det åt 3,18kwh T/R.

Har svårt släppa det är så stor skillnad. BMW måste värma upp batteri extremt hårt, eller hela kupen. Eller motorerna?
Förvärm bilen innan du åker iväg, så slipper bilen värma upp både kupé och batteri den korta sträcka du kör. Det är det som drar. ;)
Kan ju omöjligen spela nån roll var energin kommer från, nånstans ska den ju tas för att kunna förbrukas :)?
Enda vettiga är väl att räkna antal förbrukat kWh i laddning fördelat på den sträckan man kör ?

//benke
Håller med om att det egentligen är det enda vettiga... Tror dock nära nog ingen gör så. Den energi som går åt vid förvärmning rapporteras ju inte av bilen (inte Tesla, Audi, Honda iaf) och det är inte så lätt att få ut korrekt siffra heller faktiskt om man inte har realtidsmätning hemma. Tittar jag i bilen, i laddarens app eller i Greenelys app så skiljer sig ofta siffrorna några procent gällande effekten. Kanske är TeslaFi hyfsat exakt, men den funkar såklart bara på Tesla.

Sen är det ju egentligen bara "extrema" dagar som vi haft nu i närtid med väldigt höga elpriser som det överhuvudtaget känns relevant att kolla förbrukning på kortresor. Generellt är det ju långresorna där förbrukning spelar roll, inte så mycket i form av kostnad, men i form av räckvidd och laddtid.

Hade för övrigt en "skön" diskussion med nån snubbe på Facebook som hävdade att hans EQC bara hade 15 mils räckvidd. Visade sig att han räknat ut den baserat utifrån enbart körningar på 2-5 kilometer vintertid :lol:
Fast han hade ju inte fel egentligen. Kör han på det sättet kommer han 15 mil. Men så är det ju med alla bilar att förbrukningen går upp vid korta körningar.
Märker det på min bil att om jag åker långt sen blir det många korta körningar på plats sen hem så drar dessa korta ofantligt mycket. Där var ju fossilbilarna snällare.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10414
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: BMW iX

Inlägg av Legato »

Esterox skrev:
Legato skrev:
benke_berguv skrev:
DanneB skrev:
current skrev:
Behövs inte Autobahn för att få den att dra 5kwh/mil.

Räcker med att köra tur och retur till gymmet. Körde i plus minus noll och snömodd. Körde 5+5km, Gick åt 11% av batteriet fram och tillbaka. Med en kapacitet på 70kwh gick det alltså 7,7kwh för en enda mil. Bilen sa 5,6 kwh men sanningen kanske är där mellan.

Kollade för skojs skull vad Teslan förbrukat på den kallaste dagen (-7 grader) i December. Samma resa tog 4% av batteriet och enligt Teslafi gick det åt 3,18kwh T/R.

Har svårt släppa det är så stor skillnad. BMW måste värma upp batteri extremt hårt, eller hela kupen. Eller motorerna?
Förvärm bilen innan du åker iväg, så slipper bilen värma upp både kupé och batteri den korta sträcka du kör. Det är det som drar. ;)
Kan ju omöjligen spela nån roll var energin kommer från, nånstans ska den ju tas för att kunna förbrukas :)?
Enda vettiga är väl att räkna antal förbrukat kWh i laddning fördelat på den sträckan man kör ?

//benke
Håller med om att det egentligen är det enda vettiga... Tror dock nära nog ingen gör så. Den energi som går åt vid förvärmning rapporteras ju inte av bilen (inte Tesla, Audi, Honda iaf) och det är inte så lätt att få ut korrekt siffra heller faktiskt om man inte har realtidsmätning hemma. Tittar jag i bilen, i laddarens app eller i Greenelys app så skiljer sig ofta siffrorna några procent gällande effekten. Kanske är TeslaFi hyfsat exakt, men den funkar såklart bara på Tesla.

Sen är det ju egentligen bara "extrema" dagar som vi haft nu i närtid med väldigt höga elpriser som det överhuvudtaget känns relevant att kolla förbrukning på kortresor. Generellt är det ju långresorna där förbrukning spelar roll, inte så mycket i form av kostnad, men i form av räckvidd och laddtid.

Hade för övrigt en "skön" diskussion med nån snubbe på Facebook som hävdade att hans EQC bara hade 15 mils räckvidd. Visade sig att han räknat ut den baserat utifrån enbart körningar på 2-5 kilometer vintertid :lol:
Fast han hade ju inte fel egentligen. Kör han på det sättet kommer han 15 mil. Men så är det ju med alla bilar att förbrukningen går upp vid korta körningar.
Märker det på min bil att om jag åker långt sen blir det många korta körningar på plats sen hem så drar dessa korta ofantligt mycket. Där var ju fossilbilarna snällare.
Räckvidd är inte överhuvudtaget relevant när det inte är en begränsning. Hade han pratat om förbrukning och kostnad per mil vintertid så visst...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: BMW iX

Inlägg av Bruno »

martinot skrev:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... enwashing/

"BMW iX är kanske världens just nu bästa greenwashing och ett fantastiskt exempel på hur den europeiska bilindustrin kämpar med image, marginaler och den hänsynslöst snabba teknikutveckling – samt inte minst sina vinstkrav."

Åsikter om detta?
Verkar stämma?
eller Spot on! som man brukar säga...

Har ofta funderat på varför biltillverkarna har helsidesannonser på elbilar som inte finns/knappt säljer...

Bmw IX slutsåld fram till 2023? Om man inte tillverkar tillräckligt många (eller inga alls) så kan "allt" vara slutsålt trots att ingen vill ha det eller är för dyrt att köpa.

"En BMW i3 i lyxbilsformat för en dryg miljon. Wow!
Den är så fantastisk att den är slutsåld en bra bit in på 2023?!"

Cybertrucken måste vara slutsåld till 2030? ;)
Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW iX

Inlägg av Hmpftfhdns »

martinot skrev:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... enwashing/

"BMW iX är kanske världens just nu bästa greenwashing och ett fantastiskt exempel på hur den europeiska bilindustrin kämpar med image, marginaler och den hänsynslöst snabba teknikutveckling – samt inte minst sina vinstkrav."

Åsikter om detta?
Ja, det är lite sorgligt. ”Power of choice” är BMW:s slogan, men de var uppenbarligen inte redo med produktionsapparaten för att låta folk välja elbilar :roll:
Är supernöjd med vår iX3, de har ansträngt sig och gjort bra bilar — men det tillverkas nästan inga, de är dyrt prissatta och har lång leveranstid. Synd.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: BMW iX

Inlägg av MWall »

Hmpftfhdns skrev:
martinot skrev:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... enwashing/

"BMW iX är kanske världens just nu bästa greenwashing och ett fantastiskt exempel på hur den europeiska bilindustrin kämpar med image, marginaler och den hänsynslöst snabba teknikutveckling – samt inte minst sina vinstkrav."

Åsikter om detta?
Ja, det är lite sorgligt. ”Power of choice” är BMW:s slogan, men de var uppenbarligen inte redo med produktionsapparaten för att låta folk välja elbilar :roll:
Är supernöjd med vår iX3, de har ansträngt sig och gjort bra bilar — men det tillverkas nästan inga, de är dyrt prissatta och har lång leveranstid. Synd.

Fast ix3 verkar det ju finnas gott om?
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: BMW iX

Inlägg av dd88 »

Hörde att det är 300 IX3 på g till Sverige

Värre är det med i4 och iX
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
current
Inlägg: 215
Blev medlem: 26 sep 2019 22:22

Re: BMW iX

Inlägg av current »

Är ett kraftigt överskott på iX3, speciellt pre facelift jag undrar verkligen vad BMW ska göra med dom. Borde komma en sjukt bra privat-leasing på dom snart. IX3 är lite för dyr i min mening, hade den varit 150-200k billigare hade den varit klockren men har jättesvårt se varför man skulle lägga 100-200k mer på en iX3 än en Model Y.

BMW försöker, både med i4 och iX. Just i4 känns väl lite fram-stressad då den var tänkt byggas på en elbilsplattform men utvecklingen gick lite för snabbt och dom var tvugna göra något eftersom Tesla käkade upp deras marknadsandelar.

Fossil-arvet i i4 gör sig påmind med både inredningsdetaljer och vikt. Att smälla in ett batteri och en stor skärm i en fossilbil räcker inte. Tesla är en 100 gånger bättre elbil.

Gällande iX så är den mer omarbetad så det år svårt förstå det är en fossilplattform men jag tycker den stora missen är hur man designat menyer, knappar och funktioner. Det finns ingen logik i menyer, man har olika ”modes” med mera.

Saknar verkligen hur enkelt att var i Teslan och hur man med Tesla-fi kunde få ut exakt all data.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil

GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW iX

Inlägg av Hmpftfhdns »

Jo, men den ”kraftiga” tillgången på iX3 är ju för att ingen köper dem. Säljer dem av lagret och båten med 300 så är det fortfarande bara 1000 bilar i Sverige. Rätt blekt jämfört med VW ID och Tesla. Skulle nog heller inte köpt iX3 om Model Y hade funnits till samma pris vid den tiden. Skulle inte heller ha köpt den om inte veto lagts in mot ID4/Enyaq. Men med ett billigare pris hade de nog kunnat få upp volymen rejält — för det är en bra bil. Men de har väl aldrig på riktigt velat få upp volymen… Lite som Alrik var inne på
Fredrik j
Inlägg: 10932
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: BMW iX

Inlägg av Fredrik j »

Utsläppsböter räknas väl per kalenderår? Nytt år innebär kanske att man vill få ut bilar som man kanske inte riktigt behövde sälja i december?
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: BMW iX

Inlägg av Bruno »

Känns som de mest hyllar sig själva... ;)
Bmw iX annons.JPG
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: BMW iX

Inlägg av Bruno »

Ibland får man klappa sig själv på axeln... ;) Det är väl en bra början att Bmw tycker om sin egna produkt?
Bmw iX annons2.JPG
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: BMW iX

Inlägg av Esterox »

Bruno skrev:
Ibland får man klappa sig själv på axeln... ;) Det är väl en bra början att Bmw tycker om sin egna produkt?
Och ditt problem är att du är avundsjuk eller bara imponerad ?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: BMW iX

Inlägg av MWall »

Bruno skrev:
Ibland får man klappa sig själv på axeln... ;) Det är väl en bra början att Bmw tycker om sin egna produkt?

Har du något att invända? Du får det att låta som att Tesla satt en onåbar standard för de andra tillverkarna. Jag håller inte med om det.
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: BMW iX

Inlägg av Bruno »

Esterox skrev:
Bruno skrev:
Ibland får man klappa sig själv på axeln... ;) Det är väl en bra början att Bmw tycker om sin egna produkt?
Och ditt problem är att du är avundsjuk eller bara imponerad ?
Inget av dem, jag köper ingen ny Bmw i dagsläget som de ser ut nu.

Men vanligtvis så brukar man ta fram fördelar med en bil, inte skriva den "hyllade elbilen" eller "en unik upplevelse". Det säger ju inget om bilen, det är ju bara subjektivt. Om de skrivit om räckvidd, förbrukning, garantier, utrymmen, utrustning mm.

Om man nu skryter om att den innehåller återvunnet material, hur mycket är det då? 20% återvunnen plast? Självklart bättre än inget men var ärlig om du gör reklam.
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: BMW iX

Inlägg av Bruno »

MWall skrev:
Bruno skrev:
Ibland får man klappa sig själv på axeln... ;) Det är väl en bra början att Bmw tycker om sin egna produkt?

Har du något att invända? Du får det att låta som att Tesla satt en onåbar standard för de andra tillverkarna. Jag håller inte med om det.
Jag har inte skrivit något om Tesla, ville du att jag jämföra med Tesla eller vad menar du?

Alla tillverkare får göra sin bil, vissa gillar den, vissa inte, andra bryr sig inte. Jag förstår inte varför du drar upp Tesla?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11663
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: BMW iX

Inlägg av martinot »

Bruno skrev:
Esterox skrev:
Bruno skrev:
Ibland får man klappa sig själv på axeln... ;) Det är väl en bra början att Bmw tycker om sin egna produkt?
Och ditt problem är att du är avundsjuk eller bara imponerad ?
Inget av dem, jag köper ingen ny Bmw i dagsläget som de ser ut nu.

Men vanligtvis så brukar man ta fram fördelar med en bil, inte skriva den "hyllade elbilen" eller "en unik upplevelse". Det säger ju inget om bilen, det är ju bara subjektivt. Om de skrivit om räckvidd, förbrukning, garantier, utrymmen, utrustning mm.

Om man nu skryter om att den innehåller återvunnet material, hur mycket är det då? 20% återvunnen plast? Självklart bättre än inget men var ärlig om du gör reklam.
Inte för att absolut försvara BMW här, men jag ser inget direkt fel som de gör.

Mycket av reklamen är ju just väldigt subjektiv och spelar mycket på känslor istället för fakta. Det kan man ha sin synpunkter på, men det är ju inget som man direkt kan hänga ut BMW ensamt för tycker jag. Då får man nog gå åt större delen av reklambranschen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: BMW iX

Inlägg av Esterox »

Bruno skrev:
Esterox skrev:
Bruno skrev:
Ibland får man klappa sig själv på axeln... ;) Det är väl en bra början att Bmw tycker om sin egna produkt?
Och ditt problem är att du är avundsjuk eller bara imponerad ?
Inget av dem, jag köper ingen ny Bmw i dagsläget som de ser ut nu.

Men vanligtvis så brukar man ta fram fördelar med en bil, inte skriva den "hyllade elbilen" eller "en unik upplevelse". Det säger ju inget om bilen, det är ju bara subjektivt. Om de skrivit om räckvidd, förbrukning, garantier, utrymmen, utrustning mm.

Om man nu skryter om att den innehåller återvunnet material, hur mycket är det då? 20% återvunnen plast? Självklart bättre än inget men var ärlig om du gör reklam.
Så varför två hånande inlägg då om du ändå inte skall köpa eller funderar på det ?

Och ”vanligtvis så brukar man ta fram fördelar med en bil” Det gör ju precis det.
Vart i deras reklam är dom oärliga ?
Skriv svar