Är inte det minsta agressiv mot nya biltillverkare. Ju större urval, och ju tuffare konkurrens, ju bättre för oss kunder. Så ser inget negativt för oss kunder. Bara positivt.Jerker skrev:Jag sällar mig till dem som anser att det är svårt för dem att komma till produktion. Men om de väl kommer dit så är jag däremot övertygad om att de har en egen nisch och kommer att sälja tillräckligt bra för att överleva.
En sak som är intressant är att de i senaste nyhetspresentationen berättade att deras solcellsteknologi har rönt intresse från andra aktörer. Man pratade om att täcka sidorna på lastbilssläp med solceller. Att man på detta vis skaffar sig sidoinkomster och bygger andra allianser är något som stabiliserar företaget och ger dem utökade möjligheter att växa.
Men jag är ingen fanatisk anhängare utan försöker se det realistiskt. Men jag är lite förvånad över att jag både här på forumet (kanske inte just nu i den här tråden) och på FB möter så många som är rätt aggressiva mot Sono Motors. Tycker inte att det finns nån anledning till att vara det. Det är väl bara roligt om fler elbilstillverkare lyckas!
Men detta sagt så har jag två stora saker som jag tycker är märkliga gällande Sonos:
1. Jag har själv jobbat på "andra sidan" i en del år, och vet hur tufft det kan vara även för etablerade och välfinansierade tillverkare, att introducera helt ny teknik och nya bilserier/plattformar. Att du direkt som ny aktör försöka direkt gå i det det mest prispressade segmentet är (som jag ser det) ett märkligt beslut som gör det onödigt svårt för de.
2. Finner en viss komik (och det sticker jag inte under stol med!) att de lanserade ett par prototyper för testkörning, som visade sig vara ombyggda BMW i3.
Nr 1. ser (jag) som fel affärsstrategi, men som främst kommer drabba ägarna/företaget. Nr 2. finner jag både lite festligt, och lite lätt anmärkningsvärt (och även viss humor, vilken jag ber om ursäkt för om det förolämpar någon).
I övrigt önskar jag de lycka till, och hoppas att all tid och alla de pengar de investerar inte kommer att vara förgäves.