Ser nu att fth hade svarat före mig med i princip samma svar...
Fast du antyder i ditt inlägg att destinationen kan ta betalt för laddningen ändå, stämmer det?
fth skriver däremot att dom inte får ta betalt för laddningen i sig, vilket också är vad jag har för mig...
Eller tänker du också på att dom får begränsa användningen till gäster enbart (dvs betalande tex)?
Ser nu att fth hade svarat före mig med i princip samma svar...
Fast du antyder i ditt inlägg att destinationen kan ta betalt för laddningen ändå, stämmer det?
fth skriver däremot att dom inte får ta betalt för laddningen i sig, vilket också är vad jag har för mig...
Eller tänker du också på att dom får begränsa användningen till gäster enbart (dvs betalande tex)?
Är väl i och för sig kanske mer för platsen än kWh. Det sitter ju ingen mätare. Gothia Towers tar tex betalt för sina platser till destinationsladdare. De i Mariefred kostar också. Utomlands är det vanligare att de tar betalt än i Sverige känns det som.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ser nu att fth hade svarat före mig med i princip samma svar...
Fast du antyder i ditt inlägg att destinationen kan ta betalt för laddningen ändå, stämmer det?
fth skriver däremot att dom inte får ta betalt för laddningen i sig, vilket också är vad jag har för mig...
Eller tänker du också på att dom får begränsa användningen till gäster enbart (dvs betalande tex)?
Är väl i och för sig kanske mer för platsen än kWh. Det sitter ju ingen mätare. Gothia Towers tar tex betalt för sina platser till destinationsladdare. De i Mariefred kostar också. Utomlands är det vanligare att de tar betalt än i Sverige känns det som.
I New Jersey tog markägaren betalt för att komma åt SuC och det var betydligt dyrare än laddningen. Så det beror väl lite på hur attraktiv/dyr marken är.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ser nu att fth hade svarat före mig med i princip samma svar...
Fast du antyder i ditt inlägg att destinationen kan ta betalt för laddningen ändå, stämmer det?
fth skriver däremot att dom inte får ta betalt för laddningen i sig, vilket också är vad jag har för mig...
Eller tänker du också på att dom får begränsa användningen till gäster enbart (dvs betalande tex)?
Är väl i och för sig kanske mer för platsen än kWh. Det sitter ju ingen mätare. Gothia Towers tar tex betalt för sina platser till destinationsladdare. De i Mariefred kostar också. Utomlands är det vanligare att de tar betalt än i Sverige känns det som.
I New Jersey tog markägaren betalt för att komma åt SuC och det var betydligt dyrare än laddningen. Så det beror väl lite på hur attraktiv/dyr marken är.
Aha ja men å är vi på banan igen, ingen tar betalt för elen i sig men däremot parkeringen tex...
Trött på att man kommer till en Tesla Destination laddare och så står det något annat skit märke och laddar, trodde dessa var endast för Tesla?
Har stött på Volvo hybridbilar som laddar och nu idag en Peugeot.
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Tror du har missuppfattat. Teslas laddare finns i två versioner, färgkodade. Den ena typen är enbart för Tesla, den andra är mera promiskuös -- om de kan ladda så får de. Men jag kan också ha fel!
(I så fall är vi väl två om det!)
Jaha, isf. var det här inte riktigt lika konstigt som jag trodde:
Däremot var experimenterandet med SuC strax innan ändå lite väl optimistiskt inte bara med tanke på sladdlängden:
De använde iaf. inte tillräckligt med våld för att ha sönder kontakten i bilen, (kraften och frustrationen syns inte så bra på en stillbild,) bilen laddade glatt hos Bee strax efter. (Och man måste ju gilla att folk anstränger sig för att ladda sin hybrid )
Nästa morgon stod det en diesel-Yeti vid den andra destinationsladdaren, men ägaren flyttade den genast efter ett vänligt äppelmeddelande.
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Räknas det som icead när en Kia Optima laddhybrid plockat den enda fungerande stolpen, för att kunna köra sina skruttiga fem mil på el?
Nope. Det är den enda chansen denna person har att göra någon nytta. Kör denne på bensin så är det fullständigt lönlöst att införskaffa en hybrid.
Däremot hoppas jag att personen flyttar sitt fordon direkt!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Problemet är inte så mycket om de laddar långsamt eller ej, utan om de står kvar där i timme ut och timme in efter att ha laddat klart.
Tycker båda är ett problem faktiskt, båda gör att laddaren får låg utnyttjandegrad. Minutpris har ju fördelen att det blir en bra utnyttjandegrad för den investering som görs.
Det borde bli någon slags standard att man skriver sitt nummer och lägger i rutan så man kan ringa och kolla hur länge dem ska stå.
Ibland behöver man ju själv bara några % för att ta sig till nästa SC men då kan man få vänta på någon trött 1-fas leaf som tar en 22kw laddare.
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Det borde bli någon slags standard att man skriver sitt nummer och lägger i rutan så man kan ringa och kolla hur länge dem ska stå.
Ibland behöver man ju själv bara några % för att ta sig till nästa SC men då kan man få vänta på någon trött 1-fas leaf som tar en 22kw laddare.
Det skrevs ganska mycket om ”laddetikett” för några år sedan (Tibor hade det som ”dagens” också), en var
bokstavligen en etikett i laddluckan med mobilnumret till ägaren, hade det på min första Tesla
Nu har jag en sån mojäng som ser ut som P-skiva där man ställer in ungefär när man beräknar laddat klart och
mobilnumret, som man lägger innanför rutan
Det borde bli någon slags standard att man skriver sitt nummer och lägger i rutan så man kan ringa och kolla hur länge dem ska stå.
Ibland behöver man ju själv bara några % för att ta sig till nästa SC men då kan man få vänta på någon trött 1-fas leaf som tar en 22kw laddare.
Det trodde jag att alla hade ordnat nu... Nummer innanför laddluckan ska det vara!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Det borde bli någon slags standard att man skriver sitt nummer och lägger i rutan så man kan ringa och kolla hur länge dem ska stå.
Ibland behöver man ju själv bara några % för att ta sig till nästa SC men då kan man få vänta på någon trött 1-fas leaf som tar en 22kw laddare.
Det skrevs ganska mycket om ”laddetikett” för några år sedan (Tibor hade det som ”dagens” också), en var
bokstavligen en etikett i laddluckan med mobilnumret till ägaren, hade det på min första Tesla
Nu har jag en sån mojäng som ser ut som P-skiva där man ställer in ungefär när man beräknar laddat klart och
mobilnumret, som man lägger innanför rutan
Vad är det för "mojäng"?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Hur hittade du den? Jag har sökt men ej funnit....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Söker jag på topfit kommer det upp gym, hälsokost etc.....
Har du bättre info, länk etc?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Ja, har letat där men hittar inte parkeringskortet. Men de kanske inte säljer dem....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Det borde bli någon slags standard att man skriver sitt nummer och lägger i rutan så man kan ringa och kolla hur länge dem ska stå.
Ibland behöver man ju själv bara några % för att ta sig till nästa SC men då kan man få vänta på någon trött 1-fas leaf som tar en 22kw laddare.
Det skrevs ganska mycket om ”laddetikett” för några år sedan (Tibor hade det som ”dagens” också), en var
bokstavligen en etikett i laddluckan med mobilnumret till ägaren, hade det på min första Tesla
Nu har jag en sån mojäng som ser ut som P-skiva där man ställer in ungefär när man beräknar laddat klart och
mobilnumret, som man lägger innanför rutan