Hotel som erbjuder laddning

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Bod »

Någon som känner till något hotell norr om Helsingborg som erbjuder laddning?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av bylund »

Bod skrev:
Någon som känner till något hotell norr om Helsingborg som erbjuder laddning?
Ja, Scandic i Örnsköldsvik, fast det var kanske inte så du menade :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Bod »

Nja kanske något närmare. :D

Vi kommer från Stckholmshållet och skall ta färjan till Sassnitz nästa dag.r
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Inlägg: 155
Blev medlem: 06 mar 2016 23:34
Ort: Sjömarken
Kontakt:

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av inCup1 »

Bod skrev:
Någon som känner till något hotell norr om Helsingborg som erbjuder laddning?
av Teslaägare mahulkp » 25 feb 2016 12:14

Hotel Skansen i Båstad bjuder på gratis garageplats (kostar annars 120kr/natt) om man åker elbil. 3-fas 16A. Mycket bra service

alternativt om du vill vara närmare färjan ligger Dahls hotell bredvid SUC löddeköping
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Bod »

Tackar!

Vill ha ett hotell jag når från laddaren i Ödeshög. Dagen efter blir det färja Trelleborg -> Sassnitz.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Johnny_B »

Hotell Elmershus i Hultsfred erbjuder 3-fas till sina gäster om man frågar.
Här jongleras det ut en 3-fas 16A förlängningskabel genom ett fönster på tvätteriet på deras parkering på baksidan.
525 kr/natt och rum och då ingår frukost.

Hotell Hulingen erbjuder också 3-fas när man ringer och bokar. Dock blir det lång näsa vid ankomst för det visar sig vara ett vanligt schuko som finns. Fast det funkar kanske för vissa..

Annars är allt mellan Växjö och Linköping och Kalmar och SuC i Lagan ett svart hål vad gäller laddmöjligheter.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av leiflodde »

Johnny_B skrev:
Hotell Elmershus i Hultsfred erbjuder 3-fas till sina gäster om man frågar.
Här jongleras det ut en 3-fas 16A förlängningskabel genom ett fönster på tvätteriet på deras parkering på baksidan.
525 kr/natt och rum och då ingår frukost.

Hotell Hulingen erbjuder också 3-fas när man ringer och bokar. Dock blir det lång näsa vid ankomst för det visar sig vara ett vanligt schuko som finns. Fast det funkar kanske för vissa..

Annars är allt mellan Växjö och Linköping och Kalmar och SuC i Lagan ett svart hål vad gäller laddmöjligheter.
Clever på G i Kalmar och klar i Maj
http://services.clever.dk/pcmapr.html
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5519
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Gustafsson »

Johnny_B skrev:
Hotell Elmershus i Hultsfred erbjuder 3-fas till sina gäster om man frågar.
Här jongleras det ut en 3-fas 16A förlängningskabel genom ett fönster på tvätteriet på deras parkering på baksidan.
525 kr/natt och rum och då ingår frukost.

Hotell Hulingen erbjuder också 3-fas när man ringer och bokar. Dock blir det lång näsa vid ankomst för det visar sig vara ett vanligt schuko som finns. Fast det funkar kanske för vissa..

Annars är allt mellan Växjö och Linköping och Kalmar och SuC i Lagan ett svart hål vad gäller laddmöjligheter.
Vimmerby har ett par 22kW typ2. Använt några ggr
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av kanylbullen »

Quality Hotel Arlandastad har ett koncept som heter park&fly som innebär att du får 7 dygns parkering samt transfer om du bor där en natt. De har eluttag på massor av parkeringsplatserna, säkert varannan plats.
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av joel80 »

Jag sov på "Ett Smart Hotell" i Sollentuna och fick ladda under natten i ett motorvärmaruttag dom hade. Vågade bara stå o dra 8A då dom hade nån liten belysning inkopplad på samma fas.. Flr mig med bara runt 10kwh batteri funkade det bra.. För er Teslaägare skulle det kanske inte ge så mycket mer än 8-9 mil under en natt. Fast det kan ju säklart vara det som avgör att man slipper ett stopp på hemvägen..

Dock blev hotellpersonalen (ev ägaren) väleigt nyfiken och frågade ut mig lite om att köra på el o laddning o så. Lät lite som att hon kom fram till att det var dags att "nått riktigt" för laddning. :) Eller som hon sa, "vi bör ju också dra vårt strå till stacken."
:)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Johnny_B »

I och med lanseringen av Scandichotels nya hemsida går det numera efter lite klickande (ganska enkelt) att se om hotellet erbjuder laddplats och i så fall hur många.
Dock saknas fortfarande uppgifter om vilken typ av laddning som erbjuds.

Baby steps..
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av drakbane »

Johnny_B skrev:
I och med lanseringen av Scandichotels nya hemsida går det numera efter lite klickande (ganska enkelt) att se om hotellet erbjuder laddplats och i så fall hur många.
Dock saknas fortfarande uppgifter om vilken typ av laddning som erbjuds.

Baby steps..
Jag måtte vara blind....hittar inget om de :(

kollat örnsköldsvik, elmia mfl
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av danni »

drakbane skrev:
Johnny_B skrev:
I och med lanseringen av Scandichotels nya hemsida går det numera efter lite klickande (ganska enkelt) att se om hotellet erbjuder laddplats och i så fall hur många.
Dock saknas fortfarande uppgifter om vilken typ av laddning som erbjuds.

Baby steps..
Jag måtte vara blind....hittar inget om de :(

kollat örnsköldsvik, elmia mfl
Jag har en massa Scandic-hotell inbokade framöver och tog ett snabbt span - på en del stod det info om laddplatser, på andra stod inget. Antar att där det inte står nåt, så finns inga.

Bild

Bild
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av drakbane »

Jo så kan det vara,, kanske.
Anledningen till att jag kollade just Elmia o Örnsköldsvik, var ju att de är omnämnda här som hotel som erbjuder laddning... Men det står inte på deras sidor.

/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Johnny_B »

Jag har naturligtvis inte kollat alla Scandichotels hotell i hela Sverige på deras nya site. Jag kollade ett gäng olika bara och såg allt i från 0 till 2 i angivelser på laddplats.
Tråkigt att dom inte lagt upp alla som har laddplats..
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av drakbane »

Fy på dej!
Dålig stil, sätt genast igång o kolla alla deras hotell o skriv sedan ett argt brev till dem!


/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av bylund »

drakbane skrev:
Jo så kan det vara,, kanske.
Anledningen till att jag kollade just Elmia o Örnsköldsvik, var ju att de är omnämnda här som hotel som erbjuder laddning... Men det står inte på deras sidor.

/Sony Z3 Dual
Att Scandic Örnsköldsvik sa att de hade laddning kan nog bero min formulering om att även säga ja på motorvärmaruttag
Jag skrev:
Vi planerar preliminärt att besöka er i juni, och då undrar vi om ni har möjlighet att erbjuda era gäster laddning av elbil? Antingen något särskilt uttag, eller vanligt uttag (motorvärmaruttag?) eller trefasuttag vid parkeringen. Eftersom vi kommer att ta vår elbil på resan underlättar det ju naturligtvis enormt om vi kan ladda över natten.
Reception (Örnsköldsvik) skrev:
Vi har vanliga motorvärmarestolpar med 230V, om det räcker för dej?
De sa även i senare korrespondens att det jämt är påslagna. I juni kan jag svara på om det fungerar...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5323
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Hotell Sankt Jörgen Park i Göteborg kan fixa laddning om man ber snällt.
Man får åka runt till baksidan och ställa sig utanför golfbilsgaraget. Där finns två 3-fasuttag. Men det ena är 63A så det är lite svårt att få UMCn att passa. ;) Men det andra uttaget är 16A så det funkar fint.

En positiv bieffekt av att stå där och ladda är att när man sedan är och badar i spaavdelningens varma utomhuspool kan man vila ögonen på sin pärla som då bara står några tiotal meter bort. :D
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11848
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av HelectriC »

Nicke Nyfiken skrev:
Hotell Sankt Jörgen Park i Göteborg kan fixa laddning om man ber snällt.
Man får åka runt till baksidan och ställa sig utanför golfbilsgaraget. Där finns två 3-fasuttag. Men det ena är 63A så det är lite svårt att få UMCn att passa. ;) Men det andra uttaget är 16A så det funkar fint.

En positiv bieffekt av att stå där och ladda är att när man sedan är och badar i spaavdelningens varma utomhuspool kan man vila ögonen på sin pärla som då bara står några tiotal meter bort. :D
Eller kämpa som en dåre på deras grymma utomhushinderbana precis vid parkeringen ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Challe76a »

Hotel Riviera Strand i Båstad har 4 elbilsplatser, vet dock inte vad som menas. Återkommer om det. Lägger upp dom på uppladdning när jag vet vad det är.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5323
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Nicke Nyfiken »

HelectriC skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Hotell Sankt Jörgen Park i Göteborg kan fixa laddning om man ber snällt.
Man får åka runt till baksidan och ställa sig utanför golfbilsgaraget. Där finns två 3-fasuttag. Men det ena är 63A så det är lite svårt att få UMCn att passa. ;) Men det andra uttaget är 16A så det funkar fint.

En positiv bieffekt av att stå där och ladda är att när man sedan är och badar i spaavdelningens varma utomhuspool kan man vila ögonen på sin pärla som då bara står några tiotal meter bort. :D
Eller kämpa som en dåre på deras grymma utomhushinderbana precis vid parkeringen ;)
Den där aktiviteten är ingenting jag känner till. ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5323
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Nicke Nyfiken skrev:
Hotell Sankt Jörgen Park i Göteborg kan fixa laddning om man ber snällt.
Man får åka runt till baksidan och ställa sig utanför golfbilsgaraget. Där finns två 3-fasuttag. Men det ena är 63A så det är lite svårt att få UMCn att passa. ;) Men det andra uttaget är 16A så det funkar fint.

En positiv bieffekt av att stå där och ladda är att när man sedan är och badar i spaavdelningens varma utomhuspool kan man vila ögonen på sin pärla som då bara står några tiotal meter bort. :D
Fick idag mail från hotellchefen på Sankt Jörgen Park som berättade att det snart kommer upp några Tesla destinationsladdare hos dom. De väntar bara på leverans av laddboxarna. :)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av apkungen »

Mailade nynäs slott:
Hej Filip!
Bra initiativ att köra elbil, trots den relativt långa sträckan. Några särskilda sk laddstolpar har vi inte (ännu) men ju större efterfrågan blir, desto tyngre väger argumenten för att min arbetsgivare (Landstinget/Sörmlands Naturbruk) skall investera i detta. Allt fler som frågar nämligen -och det lär ju inte bli färre!

Tills vidare tror jag det enklaste sättet all lösa detta med laddningen är att du kör in bilen på gårdsplanen innanför de vitputsade 1700-talslängorna (vi kallar det "Fyrkanten"), parkerar dig utmed det delvis öppna vagnslidret (där det står släpvagnar och finns ett vedlager). På insidan av vagnslidrets gavel åt norr (där vedhögen finns) sitter en elcentral med både 3-fas och vanliga uttag. Där borde du kunna koppla in en laddkabel. För säkerhets skull har jag vidarebefordrat frågan till mina kollegor som ansvarar för vaktmästeri/fastighetsskötsel och jag återkommer till dig ifall jag måste ge ändrade instruktioner. Kostnaden kan ni definitivt bortse från -klart vi måste uppmuntra miljövänligare transportalternativ!

Hoppas ni får fina dagar i naturreservatet -underbart vackert i naturen nu!"

Alltid kul med trevligt och engagerat bemötande!
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Oppfinnarn »

Elite Park Avenue Hotel i Göteborg (Kungsportsavenyn) erbjuder laddning om man tar Valet Parking i deras garage. Enfas (enklast, fler platser) och även trefas om det krävs.

Så Ellica laddas nu med 12 km/h ... Alla tummar upp för det :-).
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1494
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Besökte Gohtia Towers i Göteborg i onsdags, mejlade några dagar innan och bokade till runt lunch, lämnade in nyckeln till gästservice och ringde en halvtimme innan hemfärd, fungerade klockrent, 50kr i timmen.

Startade med 90% så vi kunde hoppa förfärliga Jung.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Skriv svar