Sida 1 av 1
Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 10:35
av BigDaddyT
Ungefär när blir man kontaktad av en Delivery Experience Specialist, är det när det börjar närma sig leverans?
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 10:58
av kangru
Min ringde mig ganska så snart efter beställningen. Har du fått något mail ifrån hen ännu eller är det helt tyst? Vad är status på din my.tesla sida?
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 11:10
av BigDaddyT
Nu har det ju inte gått mer än 1½ vecka sedan jag bekräftade min beställning men jag fick lite intrycket av att de skulle ringa direkt efter att man bekräftat.
"Order bekräftad
Din Model S står nu i produktionskö i vår fabrik i Fremont, Kalifornien."
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 11:15
av matbl
Det kan väl variera. Men förmodligen inte förrän bilen åtminstonde är på väg över atlanten. I vissa fall ännu senare.
Men det spelar ingen roll, de kan inte säga eller göra något som påverkar något alls förrän det närmar sig leverans.
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 11:17
av bylund
Mig ringde en av säljarna i Täby upp när ordern var lagd, men det dröjde innan någon leveransupplevelsespecialist hörde av sig. Kanske första samtalet ska komma från den som givit referral nu

Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 11:20
av BigDaddyT
Jag hade säljaren i luren medans jag lade ordern

Jag är mest intresserad av att få priser på tillbehör samt beställa dessa då jag hör att det är lång leveranstid även på dem.
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 11:22
av matbl
BigDaddyT skrev:Jag hade säljaren i luren medans jag lade ordern

Jag är mest intresserad av att få priser på tillbehör samt beställa dessa då jag hör att det är lång leveranstid även på dem.
Ring upp servicecentret (vet inte om du tänker hämta i stockholm eller göteborg), fråga och beställ och be att få tillsammans med bilen. Borde väl inte vara något problem att göra redan nu så länge ordern är bekräftad och låst.
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 12:45
av Martinen
En säljare mailade mig redan dagen efter jag bekräftat, och la en kopia till delivery experience specialist.
Tror Jag fick svar av honom efter några dagar.
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 12:50
av Surfaren
Min DS rinde ganska tidigt, men det var delvis för att diskutera upplägget med leasingen. Annars brukar han höra av sig lite längre fram sa han. Han har också via mail bekräftat att dom har väldigt mycket att göra inför kvartalssluten.
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 13:19
av BigDaddyT
Jag ger det någon dag till, vill också stämma av lite grejer kring leasing. Kan ju vara att jag bekräftade min beställning 3 min efter att jag lade den och att Delivery Experience Specialisten får en ping två veckor efter beställningen är lagd för då vet man att ordern är bekräftat oavsett om man gjort det innan.
Hur som helst är det ju ingen brådska, tiden finns ju tyvärr

Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 13:40
av thompap
Jag la en beställning förra måndagen och blev uppringd samt mailad av SC (Sthlm) på tisdagen förra veckan. Jag hade innan mailat "säljaren" och sagt att jag gjort och bekräftat en beställning, men om du hade honom i luren är det ju samma sak.
Det är ju som sagt ingen brådska, men jag hade också lite frågor. Bl.a om vinterdäck. Hur har du och övriga i samma situation tänkt där? Om man beställer däck från Tesla är det inget problem, men är det det man vill?
Hoppas på att dec/jan håller nu för oss!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 13:55
av Haglund
Tog nästan 4 veckor för min del. Det var dock tidigare än jag hade förväntat mig. Delivery Specialist låter som någon som mest har att göra med när bilen har kommit och dit är det ju fortfarande långt.

Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 14:26
av BigDaddyT
Jag tog med vinterhjul i beställningen eftersom det blev lägre månadskostnad för mig än om företaget skulle köpa dem efteråt. Även om man eventuellt skulle kunna dra av hela momsen och kanske köpa billigare fälgar och däck, så blir det en högre kostnad per månad för mig eftersom jag bara betalar halva hjulen i leasingen. Jag är även en fan av att köra allt enligt tillverkarens rekommendationer, då blir det lättare att skylla fel på dem.
Re: Delivery Experience Specialist?
Postat: 07 okt 2015 15:28
av danni
Martinen skrev:En säljare mailade mig redan dagen efter jag bekräftat, och la en kopia till delivery experience specialist.
Tror Jag fick svar av honom efter några dagar.
Precis så var det för mig också - fick mail från en säljare dagen efter med DS i kopia.