Varför och bra eller dåligt?
Postat: 12 jun 2021 13:04
Halloj!
Har nu laddat min M3 i drygt ett år med Teslas UMC shuko i hemmet. Har aldrig laddat med mer än 8 amp. och fått 2 kW. Det har såhär långt täckt mina behov.
Det enda jag irriterat mig på är förlusterna i vintras i samband med förvärmningen av bilen.
Jag har nu en nyinstallerad lina från samma plats för 3-fas som går raka vägen till centralen med en egen grupp bara för detta ändamål.
Vid leverans av bilen införskaffade jag en Tesla UMC 3-fas och använder nu den istället för shukovarianten.
Har nu dock upptäckt att UMCn levererar 2 volt spänning till bilen kontinuerligt, före och efter att laddningen har påbörjats eller avslutats!
Någon som har erfarenhet av detta och möjligen vet varför och om det har någon betydelse för bil och batteri?
Har nu laddat min M3 i drygt ett år med Teslas UMC shuko i hemmet. Har aldrig laddat med mer än 8 amp. och fått 2 kW. Det har såhär långt täckt mina behov.
Det enda jag irriterat mig på är förlusterna i vintras i samband med förvärmningen av bilen.
Jag har nu en nyinstallerad lina från samma plats för 3-fas som går raka vägen till centralen med en egen grupp bara för detta ändamål.
Vid leverans av bilen införskaffade jag en Tesla UMC 3-fas och använder nu den istället för shukovarianten.
Har nu dock upptäckt att UMCn levererar 2 volt spänning till bilen kontinuerligt, före och efter att laddningen har påbörjats eller avslutats!
Någon som har erfarenhet av detta och möjligen vet varför och om det har någon betydelse för bil och batteri?