MS Plaid at Pikes Peak
Postat: 24 jun 2021 06:26
I regel kan man säga prototyper och bilar som inte uppfyller reglemente för övriga klasser.backe skrev:Vad är Exhibition Class?
Såg att den körde mot en Model 3 2018 och en Acura från 2017 eller nåt sånt?
In keeping with the mission statement of The Broadmoor PPIHC, specifically to “promote and demonstrate advancements in the practical application of motor sports technology and automotive engineering,” manufacturers and builders are encouraged to enter prototype or preproduction vehicles. While there are no records for this class because of its exhibition status, entries are eligible for recording an overall course record, or attempting specific former class records, if their vehicle passes Technical Inspection under the rules of those former classes.
Ok, tackardd88 skrev:I regel kan man säga prototyper och bilar som inte uppfyller reglemente för övriga klasser.backe skrev:Vad är Exhibition Class?
Såg att den körde mot en Model 3 2018 och en Acura från 2017 eller nåt sånt?
Lite tråkigt om man sätter ett rekord då det inte räknas om bilen inte uppfyller kraven för klassen som rekordet är satt i.
Samtidigt, hade man kunnat nå kraven så hade man troligtvis tävlat i Unlimited. Skulle tro att det har varit för kort om tid för att få bilen godkänd.
In keeping with the mission statement of The Broadmoor PPIHC, specifically to “promote and demonstrate advancements in the practical application of motor sports technology and automotive engineering,” manufacturers and builders are encouraged to enter prototype or preproduction vehicles. While there are no records for this class because of its exhibition status, entries are eligible for recording an overall course record, or attempting specific former class records, if their vehicle passes Technical Inspection under the rules of those former classes.
wheels skrev:Tråkigt att han måste köra med "polissirener" påslagna. Måste va distraherande, man förlorar ju ett sinne
Så sjukt störande att dom placerat kameran så att man inte kan se hastighetendd88 skrev:Randy vann sin klass på 6:57.220
Den stora skrällen är dock en Bentley Continental GT3 som kom tvåa i Time Attack på 6:36.281
Alla tider finns här: https://livetiming.net/ppihc/
Det finns en 360-graders video också, tror ni inte dom har lyckats gömma hastighetsmätaren 80% av tiden i den ocksåfth skrev:Så sjukt störande att dom placerat kameran så att man inte kan se hastighetendd88 skrev:Randy vann sin klass på 6:57.220
Den stora skrällen är dock en Bentley Continental GT3 som kom tvåa i Time Attack på 6:36.281
Alla tider finns här: https://livetiming.net/ppihc/![]()
/fth
Det roliga (?) är att det är kameran som filmar den första videon som täcker hastigheten i den andra videonfth skrev:Det finns en 360-graders video också, tror ni inte dom har lyckats gömma hastighetsmätaren 80% av tiden i den ocksåfth skrev:Så sjukt störande att dom placerat kameran så att man inte kan se hastighetendd88 skrev:Randy vann sin klass på 6:57.220
Den stora skrällen är dock en Bentley Continental GT3 som kom tvåa i Time Attack på 6:36.281
Alla tider finns här: https://livetiming.net/ppihc/![]()
/fth![]()
/fth
I en av videosarna tidigare i veckan så syntes mätaren bra, så de visste var kameran borde sittafth skrev:Så sjukt störande att dom placerat kameran så att man inte kan se hastighetendd88 skrev:Randy vann sin klass på 6:57.220
Den stora skrällen är dock en Bentley Continental GT3 som kom tvåa i Time Attack på 6:36.281
Alla tider finns här: https://livetiming.net/ppihc/![]()
/fth
I den videon finns det ju dessutom en överlagrad hastighetsmätare i högra hörnet, vi får hoppas att dom lägger ut en ny version från tävlingsdagen med en sådan.12man skrev:I en av videosarna tidigare i veckan så syntes mätaren bra, så de visste var kameran borde sitta
https://teslamag.de/news/tesla-model-s- ... eite-38520Tesla Model S Plaid vinner Pikes Peak backen med självförtroende, nya rekord inom räckhåll.
Det räckte lätt för klasssegern, men ett nytt rekord kommer bara att vara möjligt med nästa försök: Teamet från Unplugged Performance (UP) deltog i den utmanande Pikes Peak hill-stigningen i USA på söndagen med en radikalt omvandlad Tesla Modell S pläd - delstaten Colorado. Nästan som förväntat var ingen i sin utställningsklass snabbare än den nya Tesla med Randy Pobst vid ratten, som slutade tvåa med en Model 3 Performance förra året . Men han kunde inte försöka sätta ett nytt rekord nu eftersom den översta delen av rutten utelämnades i år på grund av dåliga väderförhållanden.
Pläd Tesla med 15 sekunders ledning
Den absolut bästa tiden på den förkortade rutten uppnåddes slutligen på söndag av den infödda Brit Robin Shute med en racerbil speciellt byggd för Pikes Peak med en 2-liters turbomotor och en vikt på drygt 500 kg: han var på efter 5 minuter , 55 sekunder och 25 hundradels mål och vann därmed inte bara sin obegränsade klass utan också den övergripande rankningen. Åtta andra specialfordon i andra klasser var också snabbare än UP: s Tesla Model S Plaid.
Enligt utställningen, enligt arrangörerna, avsedda för prototyper och pre-series-bilar, kom dock ingen nära Tesla-eran. Efter att ha tävlat upp den slingrande bergsvägen i upp till 220 km / h under träning avslutade Pobst nu rutten 6:57:22 - en bra 15 sekunder snabbare än andraplatsen i en Acura NSX. UP publicerade sedan en video av hela resan från en 360-graders kamera på YouTube, som endast möjliggör en vy genom det rensade interiören från bakrutan på Model S Plaid på en normal skärm.
Om den översta delen av bergsvägen inte hade eliminerats, skulle Pobst ha kunnat köra en total tid på 9:20 i nya Plaid Tesla, enligt UP. Med det skulle han ha satt tre befintliga rekord i andra klasser: snabbast i "Time Attack" sedan 2020 är en Porsche GT2 RS Clubsport med 9:36:56, i "Open Wheel" finns en Ford-omvandling med 9:35 sedan samma år: 49 framför, och i “Pikes Peak Open” 2019 körde en Acura TLX GT den tidigare rekordtiden 9:24:43.
Totalt rekord för en speciell VW elbil
Den snabbaste tiden någonsin i Pikes Peak hittills kördes av en annan elbil: År 2018 tog en Volkswagen ID R speciellt byggd för detta ändamål bara 7 minuter, 57, för att täcka den nästan 20 kilometer långa sträckan runt 156 böjningar till mål vid cirka 4 300 meter över havet Sekunder och 15 hundradelar. Även med en ännu ytterligare modifierad modell S-pläd verkar den här gången inte vara inom räckhåll - men den tunga Tesla har redan överträffat en hel rad superförbränningsmotorer från de andra klasserna i år.
De mätarna ska man aldrig lita på, brukar ligga +/- 10%. I det här fallet så är det riktigt illa dessutom, jämför med mätaren i bilen.fth skrev:I den videon finns det ju dessutom en överlagrad hastighetsmätare i högra hörnet, vi får hoppas att dom lägger ut en ny version från tävlingsdagen med en sådan.12man skrev:I en av videosarna tidigare i veckan så syntes mätaren bra, så de visste var kameran borde sitta
/fth
Är Teslamag Tysklands motsvarighet till Teslarati?Zalman3 skrev:https://teslamag.de/news/tesla-model-s- ... eite-38520Tesla Model S Plaid vinner Pikes Peak backen med självförtroende, nya rekord inom räckhåll.
Det räckte lätt för klasssegern, men ett nytt rekord kommer bara att vara möjligt med nästa försök: Teamet från Unplugged Performance (UP) deltog i den utmanande Pikes Peak hill-stigningen i USA på söndagen med en radikalt omvandlad Tesla Modell S pläd - delstaten Colorado. Nästan som förväntat var ingen i sin utställningsklass snabbare än den nya Tesla med Randy Pobst vid ratten, som slutade tvåa med en Model 3 Performance förra året . Men han kunde inte försöka sätta ett nytt rekord nu eftersom den översta delen av rutten utelämnades i år på grund av dåliga väderförhållanden.
Pläd Tesla med 15 sekunders ledning
Den absolut bästa tiden på den förkortade rutten uppnåddes slutligen på söndag av den infödda Brit Robin Shute med en racerbil speciellt byggd för Pikes Peak med en 2-liters turbomotor och en vikt på drygt 500 kg: han var på efter 5 minuter , 55 sekunder och 25 hundradels mål och vann därmed inte bara sin obegränsade klass utan också den övergripande rankningen. Åtta andra specialfordon i andra klasser var också snabbare än UP: s Tesla Model S Plaid.
Enligt utställningen, enligt arrangörerna, avsedda för prototyper och pre-series-bilar, kom dock ingen nära Tesla-eran. Efter att ha tävlat upp den slingrande bergsvägen i upp till 220 km / h under träning avslutade Pobst nu rutten 6:57:22 - en bra 15 sekunder snabbare än andraplatsen i en Acura NSX. UP publicerade sedan en video av hela resan från en 360-graders kamera på YouTube, som endast möjliggör en vy genom det rensade interiören från bakrutan på Model S Plaid på en normal skärm.
Om den översta delen av bergsvägen inte hade eliminerats, skulle Pobst ha kunnat köra en total tid på 9:20 i nya Plaid Tesla, enligt UP. Med det skulle han ha satt tre befintliga rekord i andra klasser: snabbast i "Time Attack" sedan 2020 är en Porsche GT2 RS Clubsport med 9:36:56, i "Open Wheel" finns en Ford-omvandling med 9:35 sedan samma år: 49 framför, och i “Pikes Peak Open” 2019 körde en Acura TLX GT den tidigare rekordtiden 9:24:43.
Totalt rekord för en speciell VW elbil
Den snabbaste tiden någonsin i Pikes Peak hittills kördes av en annan elbil: År 2018 tog en Volkswagen ID R speciellt byggd för detta ändamål bara 7 minuter, 57, för att täcka den nästan 20 kilometer långa sträckan runt 156 böjningar till mål vid cirka 4 300 meter över havet Sekunder och 15 hundradelar. Även med en ännu ytterligare modifierad modell S-pläd verkar den här gången inte vara inom räckhåll - men den tunga Tesla har redan överträffat en hel rad superförbränningsmotorer från de andra klasserna i år.
Nej, men bättre än ingenting tänker jag.dd88 skrev:De mätarna ska man aldrig lita på, brukar ligga +/- 10%. I det här fallet så är det riktigt illa dessutom, jämför med mätaren i bilen.fth skrev:I den videon finns det ju dessutom en överlagrad hastighetsmätare i högra hörnet, vi får hoppas att dom lägger ut en ny version från tävlingsdagen med en sådan.12man skrev:I en av videosarna tidigare i veckan så syntes mätaren bra, så de visste var kameran borde sitta
/fth
becker skrev:Teslan var en minut(!) före trean i samma klass.
En minut i de här sammanhangen är ljusår...
I uppvisningsklassen?becker skrev:Teslan var en minut(!) före trean i samma klass.
En minut i de här sammanhangen är ljusår...