Tesla Will Hold AI Day 2021 On August 19
Postat: 29 jul 2021 06:27
Tesla Will Hold AI Day 2021 On August 19.
https://cleantechnica.com/2021/07/29/te ... august-19/
https://cleantechnica.com/2021/07/29/te ... august-19/
Inte klarar av?spacecoin skrev:Det börjar ju utkristallisera sig ett mönster:
- Autonomy day 2019: Robotaxi.
- Battery day 2020: Torr-elektrod.
- AI-day 2021: Något annat man inte klarar av?
Inte klarar av inom fem år kanske jag skulle ha skrivit, men jag trodde det var underförstått. Om man får hundra år på sig så tror till och med jag att Tesla kan komma till Robotaxi.Zalman3 skrev:Inte klarar av?spacecoin skrev:Det börjar ju utkristallisera sig ett mönster:
- Autonomy day 2019: Robotaxi.
- Battery day 2020: Torr-elektrod.
- AI-day 2021: Något annat man inte klarar av?
Är helt övertygad om att Tesla både kommer med Robottaxi och 4680 batterier med torrelektrod.
Elon sätter höga mål, och det allra mesta lyckas han med att uppnå, visserligen ofta lite senare än vad som först anges, men han levererar.
Och det är därför som Tesla är världens högst värderade bilbolag och det är därför Elon är en av världen rikaste personer.
Ja oerhört fånigt att sitta och skriva listor över sådant som Tesla eller andra nyskapande företag inte har lyckats genomföra ännu. Jag är enbart tacksam att man får vara med och följa utvecklingen. AI-dagen blir spännandeZalman3 skrev:Inte klarar av?spacecoin skrev:Det börjar ju utkristallisera sig ett mönster:
- Autonomy day 2019: Robotaxi.
- Battery day 2020: Torr-elektrod.
- AI-day 2021: Något annat man inte klarar av?
Är helt övertygad om att Tesla både kommer med Robottaxi och 4680 batterier med torrelektrod.
Elon sätter höga mål, och det allra mesta lyckas han med att uppnå, visserligen ofta lite senare än vad som först anges, men han levererar.
Och det är därför som Tesla är världens högst värderade bilbolag och det är därför Elon är en av världen rikaste personer.
Vad tycker ni är poängen med dessa "dagar" om man inte levererar på det man säger förrän 5-10 år senare och långt i från först på marknaden?Jordad skrev:Ja oerhört fånigt att sitta och skriva listor över sådant som Tesla eller andra nyskapande företag inte har lyckats genomföra ännu. Jag är enbart tacksam att man får vara med och följa utvecklingen. AI-dagen blir spännandeZalman3 skrev:Inte klarar av?spacecoin skrev:Det börjar ju utkristallisera sig ett mönster:
- Autonomy day 2019: Robotaxi.
- Battery day 2020: Torr-elektrod.
- AI-day 2021: Något annat man inte klarar av?
Är helt övertygad om att Tesla både kommer med Robottaxi och 4680 batterier med torrelektrod.
Elon sätter höga mål, och det allra mesta lyckas han med att uppnå, visserligen ofta lite senare än vad som först anges, men han levererar.
Och det är därför som Tesla är världens högst värderade bilbolag och det är därför Elon är en av världen rikaste personer.
Tesla är ambitiösa och försöker leverera sådant som ofta majoriteten säger är omöjligt att leverera. Man har dessutom aggressiva tidsmål. Slappna av och njut av det istället. Det finns ingen mening med att gnälla över samma saker konstant om och om igen. Alla är redan medvetna om att man inte ska förvänta sig att Tesla ska nå alla tidsmål. Elon brukar skämta om det själv som du kanske har märkt. "Two weeks"spacecoin skrev:Vad tycker ni är poängen med dessa "dagar" om man inte levererar på det man säger att man ska?
Poängen med AI dagen är att värva ny personal.spacecoin skrev:Vad tycker ni är poängen med dessa "dagar" om man inte levererar på det man säger att man ska?Jordad skrev:Ja oerhört fånigt att sitta och skriva listor över sådant som Tesla eller andra nyskapande företag inte har lyckats genomföra ännu. Jag är enbart tacksam att man får vara med och följa utvecklingen. AI-dagen blir spännandeZalman3 skrev:Inte klarar av?spacecoin skrev:Det börjar ju utkristallisera sig ett mönster:
- Autonomy day 2019: Robotaxi.
- Battery day 2020: Torr-elektrod.
- AI-day 2021: Något annat man inte klarar av?
Är helt övertygad om att Tesla både kommer med Robottaxi och 4680 batterier med torrelektrod.
Elon sätter höga mål, och det allra mesta lyckas han med att uppnå, visserligen ofta lite senare än vad som först anges, men han levererar.
Och det är därför som Tesla är världens högst värderade bilbolag och det är därför Elon är en av världen rikaste personer.
Kan du förklara för mig hur är det är "intressant" eller relevant information för investerare om man inte kommer i mål inom fem år och då inte är först eller ens femma? Då är det ju bara att missleda investerare som jag ser det. Att ständigt dra "optimist"-kortet tycker jag är både fantasilöst och okritiskt.Jordad skrev:Tesla är ambitiösa och försöker leverera sådant som ofta majoriteten säger är omöjligt att leverera. Man har dessutom aggressiva tidsmål. Slappna av och njut av det istället. Det finns ingen mening med att gnälla över samma saker konstant om och om igen. Alla är redan medvetna om att man inte ska förvänta sig att Tesla ska nå alla tidsmål. Elon brukar skämta om det själv som du kanske har märkt. "Two weeks"spacecoin skrev:Vad tycker ni är poängen med dessa "dagar" om man inte levererar på det man säger att man ska?
Autonomy day var riktad till investerare. Som aktieägare tyckte jag det var lärorikt.
Battery day var riktad till investerare, gruvindustri och det handlade mycket om rekrytering med. Riktigt lärorikt för mig som investerare.
AI-day ska enligt Tesla handla mest om rekrytering men det är säkert mycket som är spännande om man är investerare med
Jag kör en Tesla med EAP. Anser att det är marknadens bästa och jag använder den ca 90% av min körning.spacecoin skrev:Kan du förklara för mig hur är det är "intressant" om man inte kommer i mål inom fem år och då inte ens är först eller ens femma? Då är det ju bara att missleda investerare som jag ser det. Att ständigt dra "optimist"-kortet tycker jag är både fantasilöst och okritiskt.Jordad skrev:Tesla är ambitiösa och försöker leverera sådant som ofta majoriteten säger är omöjligt att leverera. Man har dessutom aggressiva tidsmål. Slappna av och njut av det istället. Det finns ingen mening med att gnälla över samma saker konstant om och om igen. Alla är redan medvetna om att man inte ska förvänta sig att Tesla ska nå alla tidsmål. Elon brukar skämta om det själv som du kanske har märkt. "Two weeks"spacecoin skrev:Vad tycker ni är poängen med dessa "dagar" om man inte levererar på det man säger att man ska?
Autonomy day var riktad till investerare. Som aktieägare tyckte jag det var lärorikt.
Battery day var riktad till investerare, gruvindustri och det handlade mycket om rekrytering med. Riktigt lärorikt för mig som investerare.
AI-day ska enligt Tesla handla mest om rekrytering men det är säkert mycket som är spännande om man är investerare med
Om du jämför mediastrategin hos Apple och Tesla så kan det hjälpa till att förstå. Apple håller ju tyst och lovar ingenting tills en produkt är klar och kan köpas, med vissa undantag. Undantagen är teknikskiften där medverkan behövs från utomstående, typ byte av processorarkitektur. Skulle man hålla den hemlig så skulle utrullningen gå sämre, eftersom software inte skulle finnas på plats i tid.spacecoin skrev:Kan du förklara för mig hur är det är "intressant" om man inte kommer i mål inom fem år och då inte ens är först eller ens femma? Då är det ju bara att missleda investerare som jag ser det. Att ständigt dra "optimist"-kortet tycker jag är både fantasilöst och okritiskt.
Angående batteridagen så var det kanske mest ett förhandlingstrix.renes skrev:Om du jämför mediastrategin hos Apple och Tesla så kan det hjälpa till att förstå. Apple håller ju tyst och lovar ingenting tills en produkt är klar och kan köpas, med vissa undantag. Undantagen är teknikskiften där medverkan behövs från utomstående, typ byte av processorarkitektur. Skulle man hålla den hemlig så skulle utrullningen gå sämre, eftersom software inte skulle finnas på plats i tid.spacecoin skrev:Kan du förklara för mig hur är det är "intressant" om man inte kommer i mål inom fem år och då inte ens är först eller ens femma? Då är det ju bara att missleda investerare som jag ser det. Att ständigt dra "optimist"-kortet tycker jag är både fantasilöst och okritiskt.
Om du sen tittar på Tesla och på de saker Elon talar om, så är det teknikskiften han pratar om. Nyheter som behöver stöd utifrån för att lyckas bäst. T.ex. AI, där han söker talanger för att hjälpa till. Utrullning av FSD där det behövs en folkrörelse och förväntan för att få till nödvändiga förändringar i politiken och reglement. Nya riktningar som kräver investeringar och många som kräver att en hel marknad av underleverantörer hänger på tåget.
Tittar du på Tesla igen vad gäller nyheter som inte kräver medverkan från världen utanför Tesla, typ ny design (facelift), ny modell (Model 2), automatisering av tillverkning, m.m., så är Tesla och Elon lika tystlåtna om dessa som Tim Cook är om nya produkter.
Mao, Elons framtidsspaningar och utlåtanden har en funktion, de är inte bara entertainment. Och de är sannerligen inte tomt skryt eller lögner.
Att underskatta Elon är nog inte vare sig vettigt eller ett framgångsrecept.
Jag underskattar verkligen inte hans förmågor, sedan kan det ju vara så att du och jag har olika uppfattningar om vad de är.renes skrev:Elons framtidsspaningar och utlåtanden har en funktion, de är inte bara entertainment. Och de är sannerligen inte tomt skryt eller lögner.
Att underskatta Elon är nog inte vare sig vettigt eller ett framgångsrecept.
Jaha, så det är OK att missleda investerare om man tjänar pengar på det?Zalman3 skrev:Angående batteridagen så var det kanske mest ett förhandlingstrix.
Säger inte att Elon ljuger. Att han vill ha 4680 batterier i sina bilar är helt klart.spacecoin skrev:Jag underskattar verkligen inte hans förmågor, sedan kan det ju vara så att du och jag har olika uppfattningar om vad de är.renes skrev:Elons framtidsspaningar och utlåtanden har en funktion, de är inte bara entertainment. Och de är sannerligen inte tomt skryt eller lögner.
Att underskatta Elon är nog inte vare sig vettigt eller ett framgångsrecept.
Att Elon gör "framtidsspaningar" är en sak, men att stå på investerardagar och tvärsäkert säga "Robotaxi 2020", det är ingen spaning, det tror jag vi kan vara överens om?
Vi får väl se hur det går med torr-elektroden, där var han ju lång mer försiktig, och vad nu dom hittar på på AI-dagen.
Jaha, så det är OK att missleda investerare om man tjänar pengar på det?Zalman3 skrev:Angående batteridagen så var det kanske mest ett förhandlingstrix.
När det gäller 4680 och dbe så har Elon uttalat sig långt mer försiktigt än direkt ansvarige Drew Baglino under utvecklingen. Men under senaste kvartalsrapporten så sa de båda att dbe inte har varit något större problem. De håller på och bygger två jättefabriker som båda är designade för enbart dbe. Däremot har de för tillfället problem med designen av valsarna för katoden som inte höll när de skalade upp processen. Det lät verkligen inte som ett olösligt problem.spacecoin skrev:Vi får väl se hur det går med torr-elektroden, där var han ju långt mer försiktig, och vad nu dom hittar på på AI-dagen.
But again, it's an engineering problem. It's not a question of if, it's a question of when. On the mixing side, we haven't actually really had any challenges specific to your question. Fundamentally, we're still happy with the dry process direction in terms of the factory footprint, complexity, utility, consumption, space, and overall complexity simplification.
Grymt spännande! Skall bli kul att lyssna på!Zalman3 skrev:Tesla Will Hold AI Day 2021 On August 19.
https://cleantechnica.com/2021/07/29/te ... august-19/
Jag förstår inte frågan?Zalman3 skrev:Kommer ni sitta uppe kl23.00 svensk tid imorgon och lyssna på AI eventet?